Ik ken m wel, maar van 1 hitje, Don't go losing it Baby. Ontdekte ik toen Veronica als publieke omroep s middags een uurtje non stop clips uitzond 1 x week op TV. Ik heb nog de VCR1700 opname hiervan. Beeld van voetballende kinderen op veldje in Z Afrika.
Van Wikipedia:
"Op 14 juli 1984 bracht hij via het Jive label het lied "Don't Go Lose It Baby" in Nederland uit. Hij had hiermee wereldwijd een bescheiden hit. Nummer 37 als hoogste positie in de Nederlandse Top 40 en stond slechts drie weken in deze lijst. Echter hiermee brak hij door tot een breder publiek.
en
In Nederland verwierf hij opnieuw bekendheid doordat de ING Bank het nummer "Don't Go Lose It Baby" gebruikte voor de televisiereclame rond het Wereldkampioenschap voetbal 2010 in Zuid-Afrika."
Dus hebben miljoenen mensen (een stukje) van het liedje gehoord, zonder te weten hoe of wat.
Bij mij (R Paradijs) zit het in de playlist. Waarschijnlijk ben ik de enige..........

Ow, het komt mij eerlijk gezegd niet bekend voor...
Een hele grote jazzartiest. In de jaren zestig speelde hij op het Monterey-festival, en Eric Burdon noemde hem later in zijn liedje over Monterey:
The Byrds and the Airplane did fly
Oh, Ravi Shankar's music made me cry
The Who exploded into fire and light
Hugh Masekela's music was black as night
The Grateful Dead blew everybody's mind
Jimi Hendrix, baby, believe me,
set the world on fire, yeah
Het nummer en de naam zeggen mij ook niks.
Grazing In The Grass was een nr 1 hit in de Amerikaanse top 100 in 1968.
Maar het nummer Don't Go Lose It Baby is misschien beter bekent,een bescheiden hitje in 1984 in de top 40.
Dirk
bewerkt door skybird