Jump to content

Recommended Posts

Sounds Orchestal – When your love has gone. Dit Britse orkest werd geproduceerd door John Schroeder en had ondermeer Johnny Pearson als pianist. Het nummer ‘When your love has gone’ werd op Radio Veronica gebruikt als Hans Mondt in zijn programma de Zwollenaar en bekend astroloog, Ed Noordman, te gast had. Toekomstvoorspellingen werden dan gedaan met dit muziekje op de achtergrond.

Please login or register to see this link.

you tube voor nederland geblokkeerd

Edited by hans knot
  • Like 2

Hans, allereerst, verander "Noorman" even in "NoorDman" met een "D" dus.

En hier een zeldzame foto van Ed op 5 april 1973.

Ed Noordman Atze En Rob Out 5Ap1973.jpg

• Like 2

ik had in het einddocument, dus de aanvullingslijst, het al aangepast. Leuke foto, waarom waren 'alle pijlen' op hem gericht? groeten

21 uur geleden zei Tino:

Was het niet ATZE Veenstra?

Ja, je hebt gelijk.  zo stond het kennelijk in het Veronica blad toen  Slordig.

Was me nog niet eens opgevallen.

21 uur geleden zei hans knot:

ik had in het einddocument, dus de aanvullingslijst, het al aangepast. Leuke foto, waarom waren 'alle pijlen' op hem gericht? groeten

ik heb de pijl er bij gezet. Er zijn nl nog steeds mensen die personen niet uit elkaar kunnen houden

En over een paar jaar al helemaal niet meer…………..

• Like 1
  • Thanks 1

Op ‎31‎-‎5‎-‎2018 om 21:11 zei Juul:

Hans, allereerst, verander "Noorman" even in "NoorDman" met een "D" dus.

En hier een zeldzame foto van Ed op 5 april 1973.

Ed Noordman Atze En Rob Out 5Ap1973.jpg

Staat nog steeds "Noorman" -:)

En was dus inderdaad bij Rob Out en niet bij Hans Mondt

En ook bij Bart van Leeuwen.

• Like 1

Op 2-8-2019 om 13:50 zei Albatrosstudio:

Staat nog steeds "Noorman" -:)

En was dus inderdaad bij Rob Out en niet bij Hans Mondt

In een eerder antwoord meldde ik dat in het einddocument, dus de zeezenderdiscografie het is aangepast

• Like 1

Op ‎2‎-‎8‎-‎2019 om 14:34 zei Juul:

En ook bij Bart van Leeuwen.

Ik meen me te herinneren bij Bart van Leeuwen in de VOO periode.

2 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik meen me te herinneren bij Bart van Leeuwen in de VOO periode.

Klopt, ik ben afleveringen van Het Zwarte Gat aan het afluisteren en daarin komt hij regelmatig voorbij.

Mocht iemand overigens nog opnames hebben.....

• Like 1

24 minuten geleden zei Tino:

Klopt, ik ben afleveringen van Het Zwarte Gat aan het afluisteren en daarin komt hij regelmatig voorbij.

Mocht iemand overigens nog opnames hebben.....

Bij het terugluisteren van de Top 1000, die werd uitgezonden van 23-27 juli 1974, hoorde ik in een uur van Bart van Leeuwen de astroloog Ed Noordman voorbijkomen. 

Hij was ook te horen in de Bart van Leeuwen Show in de laatste zee periode van Veronica.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By hans knot
      categorie 1: Platen met naam van een station of een van de medewerkers in de titel;
      1968: Het Draaiorgel de Veronica – 14 Veronica Hits. Draaiorgelmuziek gepresenteerd door Johnny Hoes. Zowel op het Uniek label als het Flashlabel verschenen. Aan het begin van de jaren zestig werd de naam van het omstreeks 1938 door de orgelfabriek van Bursens in Antwerpen gebouwde draaiorgel veranderd van 'De Kleine Beer' in 'Veronica'. Deze naamswijziging was geen toeval. Met het draaiorgel werden opnamen gemaakt, die verschenen op singles en albums. Het beroemde orgel werd gesponsord door de eigenaren van het zendschip Veronica. Het geld werd onder meer gebruikt om nummers van artiesten als de Heikrekels aan te passen voor het gebruik in het draaiorgel. Als toondrager dient bij een draaiorgel een kartonnen rol, het orgelboek, waarop in sporen naast elkaar gaten zijn aangebracht. Deze gaten bepalen welk instrument en welke toon er gaat klinken. De vervaardiging van een orgelboek is arbeidsintensief en dus kostbaar en de orgeldraaier was daarom blij met zijn sponsor. Als tegenprestatie was het draaiorgel Veronica destijds dagelijks te horen op de zeezender. Bron info: Ruud van Cappeleveen.

verwijzing onder 1 bij 1974 14 Veronica Hits komt daarmee te vervallen in de lijst.

Category 1: records with the name of a station or one of the employees in the title;

1968: The Veronica Fairground Organ - 14 Veronica Hits. Fair organ music presented by Johnny Hoes. Both on the Unique label and the Flash label the album appeared. At the beginning of the sixties the name of the barrel organ, built around 1938 by the Bursens organ factory in Antwerp, was changed from 'De Kleine Beer' to 'Veronica'. This name change was no coincidence. The barrel organ was used to make recordings that appeared on singles and albums. The famous organ was sponsored by the owners of the radio ship Veronica. The money was used to adapt songs by artists like the Heikrekels for use in the barrel organ. A barrel organ is supported by a cardboard roll, the organ book, on which holes have been made next to each other in tracks. These holes determine which instrument and which tone will sound. The production of an organ book is labour-intensive and therefore expensive and the organ grinder was therefore happy with his sponsor. In return the barrel organ Veronica could be heard daily on the sea channel. Source info: Ruud van Cappeleveen.

reference under 1 to 1974 14 Veronica Hits is thus deleted from the list.

• By martinja
      Met dank aan Stichting Norderney en Radio 192

Veronica 192 - 04061961 - Cees Van Zijtveld + Tineke - Zondagmiddag Magazine

Veronica 192 - 13051962 - Tony Vos & Tineke - Uit De Koers

====================================================================

Veronica 192 - 21091966 - 1500-1548 Uur - Rob Out - Hits A Go Go
    • By cdb
      Kwam deze laatst tegen op Radio Veronica fanclub. Nog nooit gezien. Nieuwjaarskaart uit 1965. Dank aan Hans Knot.  Dan zijn er vast wel meer lijkt mij.

• By martinja
      1971 08 13 Fri Veronica (192 m) 1000-1100 Tom Collins
    • By martinja
      VNR einde Laser 558 - 10 en 17-11-1985
  • Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,103
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Anthony Timmers
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.