Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

npo-radio-1-stopt-na-70-jaar-met-pips

Featured Replies

Geplaatst

In deze digitale wereld loopt er bijna niets meer op tijd (eigenlijk gek hé), gelukkig is er nog die analoge DCF-77 klok in Mainflingen die zet mijn dcf klokje en mijn stream pc,s er mee op tijd, en daar weer aan gekoppeld de pips, dus die blijf ik horen.

https://tunein.com/radio/The-Oldie-Station-s122822/

En wat er voor terug komt, in muzak verpakte piepjes, we leven in veranderden tijden, de zonnewijzer dan maar weer, moet het wel zonnig blijven.

Groet Nico.

Geplaatst
2 uur geleden zei Juul:

Vooruitgang?

DAB luisteraars lopen achter, zij horen alles iets later, dus die pips sloegen nergens op, nog los van on line luisteren wat soms nog meer vertraging heeft.

Het was al twijfelachtig bij satelliet aanvoer van signalen zoals bij de Wereldomroep waarbij je jezelf soms meer dan een seconde later terug hoorde. Ging het via Rusland, (zenders R Moskou) dan waren het meerdere satelliet hubs en duurde het nog langer.

bewerkt door ruudam

Geplaatst

Alhoewel de tijd op mijn computer gesynchroniseerd wordt, constateerde ik net dat het op de PC 22:09 was, en op m'n DCF-klok (links van de PC) 22:10. Er zit ongeveer 30 seconden verschil in.

Ik denk dat de exacte tijd ook een "tik" is van radiomakers. Ik ben ook nog steeds blij met m'n klokje, maar als ik erover nadenk: wat zijn 30 seconden? (En nu niet antwoorden met: een halve minuut).

Geplaatst
  • Auteur

Ik snap je wel Tino.

Maar ik heb m'n hele werkzame leven met de seconde moeten werken.

Het is een beetje een "tic" geworden ben ik bang.

PS. mijn tijd loopt precies gelijk met m'n DCF klokje.

Geplaatst

In Engeland zou je dit niet moeten doen, ik denk dat er dan veel tegenstand zou komen. Daar hebben ze er gelukkig ook nog steeds 6. Ik vind dit iets wat charme aan de radio geeft en hier moet je afblijven. Wat een verarming.

Geplaatst

Ik gebruik om nostalgische redenen nog steeds de pips van Radio Veronica C.V.

Dat de zender en stream niet synchroon lopen, geen haan die er naar kraait...

• 2 weeks later...

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.