Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo allen. Tijd voor weer een fijne Top 40 uit lang vervlogen tijden.

Ditmaal 29 jaar geleden konden we via Radio 3 luisteren naar de Top 40 van 25 mei 1990, uitgezonden op de 24ste.

Een fijne lijst met de meest uiteenlopende stijlen. Rock, nederlandstalig, klassiek, pop, er stond van alles in.

Een bijzonder moment deed zich voor op nummer 1. Daar vinden we de Rolling Stones met Paint It Black.

Het was namelijk de tweede keer dat deze single op nummer 1 kwam in de Top 40. In 1966 was dit ook al het geval.

Het hernieuwde succes was hoofdzakelijk te danken aan de Veronica serie Tour Of Duty.

Het succes zorgde voor meer re-releases van oude Stones klassiekers als Angie en (I Can't Get No) Satisfaction.

Verder vinden we Luciano Pavarotti die een superstip pakte met Caruso. Hij zou in 1996 nog een hit pakken met Miss Sarajevo als onderdeel van een gelegenheidsact Passengers waar ook Bono deel van uitmaakte. Marillion zanger Fish ging solo met het prachtige A Gentlemen's Excuse Me.

Naast Luciano ook fijne hits van UB40, Phil Collins, Allanah Myles, het prachtige Almost Hear You Sigh van (alweer) de Stones en de rocker All I Wanna Do Is Make Love To You van Heart, hun laatste notering in de Top 40. De klapper van de week vinden we op nummer 24 en is naar mijn mening één van de mooiste platen van 1990, Still Got The Blues van Gary Moore die ook helaas al lang niet meer onder ons is.

De albumversie van dik 6 minuten vind ik het mooist met een geweldige gitaarsolo en een mooi einde.

De presentatie is in handen van Erik de Zwart. Geniet van deze Top 40 van 29 jaar geleden.

https://pixeldrain.com/u/HogJ46_8

bewerkt door dave76

• 1 year later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst
Op 16-5-2021 om 12:14 zei Raytje:

Heeft iemand de top 40 ook van 18 mei, 1990 een week ervoor uitgezonden

Het was die dag 30 jaar Veronica op Radio, met in de ochtend en begin in de middag een speciale uitzending met Bart van Leeuwen. Aantal uur heb ik daarvan wel (denk via hier bemachtigd...) Maar geen top 40 van die dag.

Geplaatst
  • Auteur

Ik vermoed dat de Top 40 naar de avond werd verschoven. Dat gebeurde in die tijd ook als overdag de Top 100 Allertijden werd uitgezonden. De Top 40 was dan 's-avonds tussen 19:00 en 22:00 uur te horen.

Geplaatst
1 uur geleden zei Gino D:

Het was die dag 30 jaar Veronica op Radio, met in de ochtend en begin in de middag een speciale uitzending met Bart van Leeuwen. Aantal uur heb ik daarvan wel (denk via hier bemachtigd...) Maar geen top 40 van die dag.

30 jaar veronica was op 18 april 1990.... niet op 18 mei :)

Geplaatst
6 minuten geleden zei maartenfransen:

30 jaar veronica was op 18 april 1990.... niet op 18 mei :)

Uiteraard... bestandsnaam heeft zelf 04 erin zitten..... lompe ik !

Geplaatst
3 uur geleden zei Gino D:

Dat zou kunnen, ik weet nog in de middag uitzending dat ze live naar Kuip gingen omdat de stones daar speelden.

Weet niet meer of dat tijdens de top 40 was

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.