Jump to content
Sign in to follow this  
Bo Lus

MP

Recommended Posts

Wat moet ik denken van deze advertentie op MP?

image.thumb.jpeg.42a3d3aefdd9a1adf3f5ac618c24b3fe.jpegimage.thumb.jpeg.cf1e4c9e4fb0ed9808a22566b3dd2967.jpegimage.thumb.png.4424c6dfdb048068d3856bac2c0c8863.png

• Like 1

Posted (edited)

Gewoon een "advance copy', kregen we van de platenmaatschappij voor dat ie uitkwam.  Ook wel "promo" genoemd.

Niks bijzonders.

Ik heb er nog veel meer o.a. deze.  Staan niet op MP maar zijn inmiddels bij Ad.

screen 352.jpg

screen 353.jpg

screen 352b.jpg

Edited by Juul
  • Like 2
  • Thanks 1

Ik heb er indertijd een aantal bij Da Capo in Utrecht gekocht. Michel (de eigenaar, die helaas op veel te jonge leeftijd overleden is) had het vinyl archief van de Stichting Nederlandse Top 40 opgekocht. Daar zaten soms ook van deze "advanced copies" tussen. En ook singles in het Radio Veronica hoesje (met het schip).

• Like 2

6 minuten geleden zei Ben:

Ik heb er indertijd een aantal bij Da Capo in Utrecht gekocht. Michel (de eigenaar, die helaas op veel te jonge leeftijd overleden is) had het vinyl archief van de Stichting Nederlandse Top 40 opgekocht. Daar zaten soms ook van deze "advanced copies" tussen. En ook singles in het Radio Veronica hoesje (met het schip).

Deze dus Ben.

screen 353c.jpg

• Like 4

Inderdaad, Juul. En van die kartonnen doosjes heb ik toen ook bij Michel meegenomen. Ze zijn allemaal in gebruik ;)

Waarom de tekst: "niet stelen"? Liepen er dieven in de Veronica-studio?😀

41 minuten geleden zei Bo Lus:

Waarom de tekst: "niet stelen"? Liepen er dieven in de Veronica-studio?😀

Er liepen soms tot vervelends toe veel "fans"  rond.

Maar ik denk dat het meer zo maar een opmerking was. Ik herken het handschrift en  er verdwenen soms wel eens platen waarvan er op dat moment maar 1 was. Dus de baas van de disco, Gerda, werd daar soms woest over.

• Haha 1

In Engeland kregen de radiostations van de platenmaatschappijen vaak platen waar op het label een grote A stond, voordat de 'echte' persingen in de winkel verkrijgbaar waren. Zo kwam ik in 1974 op het Atlantis-zendschip Jeanine in het bezit van de 'A-persing' van We Love The Pirates van The Roaring Sixties. Bleek oorspronkelijk afkomstig te zijn van Big L Radio London. Was door een van de Engelse Atlantis-deejays 'geleend' vanaf de Galaxy, net zoals een RCA-jinglemachine. Voor die persing heeft Felix Meurders me indertijd nog 30 gulden geboden. Dat heb ik toen niet gedaan, maar onder andere deze single is helaas later tijdens een verhuizing verdwenen...

Piet.

• Like 2

De opmerking 'Betreft live opnames van Yes die enkel op deze lp staan' kun je dus met een korreltje zout nemen. Het is gewoon kant 3 van het live-album Yessongs uit 1973, maar dan een advance copy.

• Like 1

Posted (edited)
8 uur geleden zei Piet van der Vooren:

In Engeland kregen de radiostations van de platenmaatschappijen vaak platen waar op het label een grote A stond, voordat de 'echte' persingen in de winkel verkrijgbaar waren. Zo kwam ik in 1974 op het Atlantis-zendschip Jeanine in het bezit van de 'A-persing' van We Love The Pirates van The Roaring Sixties. Bleek oorspronkelijk afkomstig te zijn van Big L Radio London. Was door een van de Engelse Atlantis-deejays 'geleend' vanaf de Galaxy, net zoals een RCA-jinglemachine. Voor die persing heeft Felix Meurders me indertijd nog 30 gulden geboden. Dat heb ik toen niet gedaan, maar onder andere deze single is helaas later tijdens een verhuizing verdwenen...

Piet.

ja Piet,

bij ons in de disco barste het ook van die "A' singles. Zoals deze USA persingen.

promo A.jpg

Maar zo heeft iedereen wel z'n "eigenaardigheden"  kwa sparen.

Ik heb heel veel andere "zooi". Bijvoorbeeld de getekende box met de Moody Blues story en de opdracht van Justin Hayward.

En een stapeltje Beeb materiaal. ach ja, de éeen spaart alles van zeezenders en ik dit.

Justin Hayward.jpg

Beeb.jpg

Edited by Juul
  • Like 1

Posted (edited)
8 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Voor die persing heeft Felix Meurders me indertijd nog 30 gulden geboden. Dat heb ik toen niet gedaan.

Felix wilde graag bij  Veronica  werken. Volgens mij heeft hij ooit gesolliciteerd bij Veronica, maar werd niet aangenomen.

Met de wetenschap van nu een 'vergissing' ?

Salut

Leendert

Edited by Leendert Vingerling

Posted (edited)
11 uur geleden zei Ben:

Inderdaad, Juul. En van die kartonnen doosjes heb ik toen ook bij Michel meegenomen. Ze zijn allemaal in gebruik ;)

Ja, mooi is dat hé. Vorig jaar kregen we er nog een aantal splinter nieuwe van Gerda die toen "baas" discotheek was. Hadden al die tijd op zolder gelegen bij haar en haar echtgenoot had geen idee wat dat karton was. Ze waren nl nog niet in elkaar gezet.

20 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Felix wilde graag bij  Veronica  werken. Volgens mij heeft hij ooit gesolliciteerd bij Veronica, maar werd niet aangenomen.

Met de wetenschap van nu een 'vergissing' ?

Salut

Leendert

Had je aan Rob Out moeten vragen.

Ik heb 'em wel in Lapershoek gezien.

Maar ja, wie wilde toen nou niet bij Veronica werken? Ik heb er zoveel gezien. Vooral het laatste half jaar, dat was minder leuk. Een soort van leedvermaak vonden wij.

Edited by Juul