Spring naar bijdragen

MP


Bo Lus

Aanbevolen berichten

Gewoon een "advance copy', kregen we van de platenmaatschappij voor dat ie uitkwam.  Ook wel "promo" genoemd.

Niks bijzonders.

 

Ik heb er nog veel meer o.a. deze.  Staan niet op MP maar zijn inmiddels bij Ad.

 

 

 

 

 

 

screen 352.jpg

screen 353.jpg

 

 

 

screen 352b.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er indertijd een aantal bij Da Capo in Utrecht gekocht. Michel (de eigenaar, die helaas op veel te jonge leeftijd overleden is) had het vinyl archief van de Stichting Nederlandse Top 40 opgekocht. Daar zaten soms ook van deze "advanced copies" tussen. En ook singles in het Radio Veronica hoesje (met het schip).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Ben:

Ik heb er indertijd een aantal bij Da Capo in Utrecht gekocht. Michel (de eigenaar, die helaas op veel te jonge leeftijd overleden is) had het vinyl archief van de Stichting Nederlandse Top 40 opgekocht. Daar zaten soms ook van deze "advanced copies" tussen. En ook singles in het Radio Veronica hoesje (met het schip).

 

 

Deze dus Ben.

 

 

screen 353c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Bo Lus:

Waarom de tekst: "niet stelen"? Liepen er dieven in de Veronica-studio?😀

 

Er liepen soms tot vervelends toe veel "fans"  rond.

 

Maar ik denk dat het meer zo maar een opmerking was. Ik herken het handschrift en  er verdwenen soms wel eens platen waarvan er op dat moment maar 1 was. Dus de baas van de disco, Gerda, werd daar soms woest over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Engeland kregen de radiostations van de platenmaatschappijen vaak platen waar op het label een grote A stond, voordat de 'echte' persingen in de winkel verkrijgbaar waren. Zo kwam ik in 1974 op het Atlantis-zendschip Jeanine in het bezit van de 'A-persing' van We Love The Pirates van The Roaring Sixties. Bleek oorspronkelijk afkomstig te zijn van Big L Radio London. Was door een van de Engelse Atlantis-deejays 'geleend' vanaf de Galaxy, net zoals een RCA-jinglemachine. Voor die persing heeft Felix Meurders me indertijd nog 30 gulden geboden. Dat heb ik toen niet gedaan, maar onder andere deze single is helaas later tijdens een verhuizing verdwenen...

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Piet van der Vooren:

In Engeland kregen de radiostations van de platenmaatschappijen vaak platen waar op het label een grote A stond, voordat de 'echte' persingen in de winkel verkrijgbaar waren. Zo kwam ik in 1974 op het Atlantis-zendschip Jeanine in het bezit van de 'A-persing' van We Love The Pirates van The Roaring Sixties. Bleek oorspronkelijk afkomstig te zijn van Big L Radio London. Was door een van de Engelse Atlantis-deejays 'geleend' vanaf de Galaxy, net zoals een RCA-jinglemachine. Voor die persing heeft Felix Meurders me indertijd nog 30 gulden geboden. Dat heb ik toen niet gedaan, maar onder andere deze single is helaas later tijdens een verhuizing verdwenen...

Piet.

 

 

ja Piet,

 

bij ons in de disco barste het ook van die "A' singles. Zoals deze USA persingen.

 

 

promo A.jpg

 

 

 

Maar zo heeft iedereen wel z'n "eigenaardigheden"  kwa sparen.

 

Ik heb heel veel andere "zooi". Bijvoorbeeld de getekende box met de Moody Blues story en de opdracht van Justin Hayward.

 

En een stapeltje Beeb materiaal. ach ja, de éeen spaart alles van zeezenders en ik dit.

 

 

 

Justin Hayward.jpg

 

 

 

 

Beeb.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Voor die persing heeft Felix Meurders me indertijd nog 30 gulden geboden. Dat heb ik toen niet gedaan.

 

Felix wilde graag bij  Veronica  werken. Volgens mij heeft hij ooit gesolliciteerd bij Veronica, maar werd niet aangenomen.

 

Met de wetenschap van nu een 'vergissing' ?

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Ben:

Inderdaad, Juul. En van die kartonnen doosjes heb ik toen ook bij Michel meegenomen. Ze zijn allemaal in gebruik ;)

 

 

Ja, mooi is dat hé. Vorig jaar kregen we er nog een aantal splinter nieuwe van Gerda die toen "baas" discotheek was. Hadden al die tijd op zolder gelegen bij haar en haar echtgenoot had geen idee wat dat karton was. Ze waren nl nog niet in elkaar gezet.

 

20 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Felix wilde graag bij  Veronica  werken. Volgens mij heeft hij ooit gesolliciteerd bij Veronica, maar werd niet aangenomen.

 

Met de wetenschap van nu een 'vergissing' ?

 

Salut

Leendert

 

 

Had je aan Rob Out moeten vragen.

Ik heb 'em wel in Lapershoek gezien.

 

Maar ja, wie wilde toen nou niet bij Veronica werken? Ik heb er zoveel gezien. Vooral het laatste half jaar, dat was minder leuk. Een soort van leedvermaak vonden wij.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.