Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

31 januari 1986, vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hi Vincent

The Ross Revenge was drifting...

Think correct timing is 1634- 1704.

Wish you a good Sunday

Bella

bewerkt door bellatrix

Geplaatst
11 uur geleden zei bellatrix:

Hi Vincent

The Ross Revenge was drifting...

Think correct timing is 1634- 1704.

Wish you a good Sunday

Bella

Volgens mijn aantekeningen was dit op 1 februari 1986 van 16:33 tot 17:04

Geplaatst
  • Populair bericht

Het is wel 31 januari 1986, 100% zeker. Vergelijk de quote aan het eind van de tekst maar met het fragment.

Uit Freewave:

31 JANUARI: Een zware noord ooster storm met windkracht 10 brengt de Ross Revenge in zware moeilijkheden. Reeds om 1 uur in de ochtend wordt er in de programma's melding gemaakt van problemen en in de daarop volgende 2 uur worden er zowel in het Engels als het Nederlands nummers doorgegeven voor d~ organisatie. Later bleek dat het zendschip van haar anker was geslagen en af dreef, richting Ramsgate. Men was er niet in geslaagd het noodanker uit te werpen en tevens lukte het niet om de motoren te starten. Men was bang de territoriale wateren binnen te komen en eventueel op een zandplaat te lopen. Er werd om 3 uur assistentie gevraagd van de kustwacht waarna de beide zenders uit de lucht verdwenen. De kustwacht stuurde 2 reddingsboten en een sleepboot voer uit voor assistentie. Het nieuws werd uitgebreid gebracht voor de BBC televisie, door de BBC World Service en door het ~NP. , De sleepboot ' en een van de reddingsboteh blijven in de buurt van het iendschip~ alwaar men slaagt in het opstarten van de motor. Tegen het middaguur is mèn op de oude ankerplaats terug. Inmidd ls blijkt er een grote schade te zijn ontstaan aan boord. Zo is b.v. de draad tussen insulator en de antennemast voor het 319 signaal geknapt en liggen de studio's overhoop. Tussen 16.30 en 16.50 is vervolgens non stop muziek te horen op de 558 waarna Peter - het volgende vertelt: Radio Caroline appologizes for the lost of transmissions today, due to damage substained during severe weather conditions. Regular transmissions will be resumed at the earliest possible opportunity. Vervolgens komt er een serie nummers en neemt hij namens de gehele bemanning afscheid en verdwijnt Caroline weer uit de lucht.

bewerkt door Jan-Fre

Geplaatst

De uitzending heb ik gehoord, ik zat in de auto en was op weg naar huis na een ziekenhuisbezoek en probeerde of de 963 of 558 in de lucht was. Dat  was op zaterdag 1 februari (vrijdag had ik de hele dag gewerkt). Om zeker te zijn heb ik nog even de documentaire van 9 februari beluisterd. Daar hoor ik Ferry Eden zeggen: "Fascinerend was het dat, terwijl ik die zaterdagmiddag op de brug stond, het eerste geluid klonk via de 558. Vervolgens klonk een fragment van die uitzending. Ferry: "Dat was Peter Philips na een half uur uitzenden op 558 kHz". Gr.thijs

Geplaatst
5 uur geleden zei thijs5326:

Dat  was op zaterdag 1 februari

En zelf Bo Lus is het met je eens. 😉

Alleen klopt het niet,het is echt op vrijdag 31-01-1986 en de uitzending (op 558) duurde ongeveer een half uur, (eigen aantekeningen).

Geplaatst

Ik noteerde in mijn logboek:

Op vrijdag 31 januari dat vannacht Caroline nog in de lucht was en om 7 uur Caroline en Monique niet meer.

Op zaterdag  1 februari : Vandaag in dagblad de Dordtenaar het bericht dat gisteren de Ross Revenge op drift was geraakt.

Ik heb op 9 februari ook geluisterd naar de docu van Ferry Eden.  over de herdenking van 31 januari...

Geplaatst
4 uur geleden zei Robin Westhof:

Alleen klopt het niet,het is echt op vrijdag 31-01-1986 en de uitzending (op 558) duurde ongeveer een half uur, (eigen aantekeningen).

*) wordt ook bevestigd in:
Anoraks UK Weekly report, No.92, blz. 4
Monitor, No. 33, spring 1986, blz. 18

**) UK time moet zijn: 1534-1604

groet, Hans

Geplaatst
  • Populair bericht
1 uur geleden zei hans558:

Ik noteerde in mijn logboek:

Op vrijdag 31 januari dat vannacht Caroline nog in de lucht was en om 7 uur Caroline en Monique niet meer.

Uit mijn (eigen) aantekeningen:  Radio Caroline/Overdrive op 963 kHz iets na 3.00 uur uit de lucht, nadat Mike Barrington in het programma van  Nigel Roberts (Bhagwan)  enkele belangrijke nummers voor de organisatie aan land heeft doorgegeven.

Er is een storm uit het het noordoosten op de Noordzee, dus men heeft het zwaar te verduren op de Ross Revenge.

Radio Caroline op 558 kHz gaat vooralsnog door met het programma van Jerry Davis (Wright).

Tijdens dit programma geeft Dj Ferry Eden een belangrijk nummer door voor de Radio Monique organisatie.

Tijdens de plaat Wild Side Of Life, valt Caroline 558 iets na half vier uit de lucht.

bewerkt door Robin Westhof
aanvulling/verbetering

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 1-2-2021 om 15:49 zei Robin Westhof:

En zelf Bo Lus is het met je eens. 😉

Toevallig neem ik een band uit het rek vandaag en vind ik een aantal opnames terug uit die periode. O.a. 31.1.86 met vermelding Caroline terug voor het melden van nummers 1645-1705, de opname is echter 30 minuten lang. Dus bevestiging 31.1.86. Ook een bericht van BRT2 dat de Ross van zijn anker was geslagen op 31.1.86 na 17u.

Ook nog een programma van 2.2.86 18-19u Monique met verslag van de gebeurtenissen. Banden die nog gedigitaliseerd moeten worden. Zo zie ik hier ook dat Caroline alvast op 1.2.86 in de lucht was tussen 2158 en 012 met nonstop muziek.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.