Geplaatst 14 mei 20214 jr. Populair bericht Een studio tape waarbij niet bekend wordt wie de invaller is voor de presentatie en techniek van de Flashbackshow van de Marc Jacobs collectie https://pixeldrain.com/u/xn6uL7Dh
Geplaatst 15 mei 20214 jr. Op 14-5-2021 om 22:36 zei bart lapiere: Is Nico van der Stee. 19-08-1978 van 1400-1500 uur. Nico Van der Stee is vooral bekend van de Mi Amigo Drive-In Show. In de zomer van 1978 heeft hij inderdaad een Flashbackshow verzorgd.
Geplaatst 17 mei 20214 jr. Populair bericht Op 15-5-2021 om 23:28 zei Bart Van Peer: Nico Van der Stee is vooral bekend van de Mi Amigo Drive-In Show. In de zomer van 1978 heeft hij inderdaad een Flashbackshow verzorgd. Klopt helemaal Bart. Nico van der Stee is ook een pseudoniem voor Mi Amigo dj 'Piet de Prater' en hij was later de grote initiator achter Radio Monique. Nico Volker was zijn geboortenaam en woonde in Sliedrecht. Ik ontmoette Nico in oktober 1978 tijdens een Mi Amigo Drive In show in De Lier, een klein dorp in het Westland in Zuid-Holland. Ik vroeg hem of er aan boord van de Mi Amigo nog behoefte was aan een discjockey. Nico zei dat het schip in slechte staat verkeerde en binnenkort de stekker er uit ging. Zijn advies was dat ik beter contact kon opnemen met Gerard van Dam van de nieuwe zeezender radio Delmare. Gerard was met een nieuw zendschip bezig, na de pech met de ankerbreuk van het eerste zendschip Aegir. Misschien was er wel iets te doen voor me bij Delmare. Nico gaf het telefoonnummer van Gerard en ik moest een bepaalde code geven als ik hem aan de lijn kreeg. Alsof het om een spionage agent ging. De rest is geschiedenis en werd een entrée in de zeezenderwereld. Een schimmige wereld van oprechte, maar ook dubieuze figuren. Het heeft me gevormd. Een betere leerschool kan ik niet aanbevelen. Salut Leendert 17 mei 20214 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 18 mei 20214 jr. 13 uur geleden zei Leendert Vingerling: Klopt helemaal Bart. Nico van der Stee is ook een pseudoniem voor Mi Amigo dj 'Piet de Prater' en hij was later de grote initiator achter Radio Monique. Nico Volker was zijn geboortenaam en woonde in Sliedrecht. Leendert, Vraagje: had Nico ook nog iets te maken met de opvolger van Radio Monique te weten Radio 558/819? Gerard 18 mei 20214 jr. bewerkt door Gerard van den Ende
Geplaatst 18 mei 20214 jr. Populair bericht Jazeker. Nico ging door met een nieuwe financier(Alphons Ravelli, tabaksdistributeur). Walter Zwart heeft het perfect beschreven. Als je tijd en gelegenheid hebt kan ik je van harte aan bevelen om het te lezen: Radio Monique was met het verlies van de 90 meter lange zendmast verledentijd. De organisatie achter de zeezender was uitgekocht door een nieuwe financier die zijn geluk wilde beproeven met uitzendingen gericht op Nederland en België. De dagelijkse leiding kwam in handen van Nico Volker. Hij was de man die in 1984 was betrokken bij het ontstaan van Monique, maar kort na de start (volgens zijn zeggen) buitenspel kwam te staan. Fred Bolland stond toen aan het roer en nu was het diezelfde Fred die het veld moest ruimen voor de nieuwe zenderpartner van Radio Caroline. De contracten werden getekend op 24 november 1987. De dag voor het afbreken van de zendmast! https://www.mediapages.nl/zeezenders/radio-monique/237-walter-zwarts-monique-historie-deel-24 Salut Leendert
Geplaatst 19 mei 20214 jr. Lang geleden, maar ik meen dat ik Nico Volker heb ontmoet toen de Communicator in IJmuiden lag en later toen we met dit omgebouwde zendschip naar de trintelhaven voeren. Was hij niet ook de baas van Holland FM? Wat heeft hij daarna gedaan?
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.