Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
Op 14-5-2021 om 22:36 zei bart lapiere:

Is Nico van der Stee. 19-08-1978 van 1400-1500 uur.

Nico Van der Stee is vooral bekend van de Mi Amigo Drive-In Show.

In de zomer van 1978 heeft hij inderdaad een Flashbackshow verzorgd.

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 15-5-2021 om 23:28 zei Bart Van Peer:

Nico Van der Stee is vooral bekend van de Mi Amigo Drive-In Show.

In de zomer van 1978 heeft hij inderdaad een Flashbackshow verzorgd.

Klopt helemaal Bart.

Nico van der Stee is ook een pseudoniem voor Mi Amigo  dj 'Piet de Prater' en  hij was later de grote initiator achter Radio Monique. Nico Volker was zijn geboortenaam en woonde in Sliedrecht.

Ik ontmoette Nico in oktober 1978 tijdens een Mi Amigo Drive In show in De Lier, een klein dorp in het Westland in Zuid-Holland.

Ik vroeg hem of er aan boord van de Mi Amigo nog behoefte was aan een discjockey. Nico zei dat het schip in slechte staat verkeerde en binnenkort de stekker er uit ging.  Zijn advies was dat ik beter contact kon opnemen met Gerard van Dam van de nieuwe zeezender radio Delmare. Gerard was met een nieuw zendschip bezig, na de pech met de ankerbreuk van het eerste zendschip Aegir. Misschien was er wel iets te doen voor me bij Delmare.

Nico gaf het telefoonnummer van Gerard en ik moest een bepaalde code geven als ik hem aan de lijn kreeg. Alsof het om een spionage agent ging.

De rest is geschiedenis en  werd een entrée in de zeezenderwereld. Een schimmige wereld van oprechte, maar ook  dubieuze figuren. Het heeft me gevormd. Een betere leerschool kan ik niet aanbevelen.

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
13 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Klopt helemaal Bart.

Nico van der Stee is ook een pseudoniem voor Mi Amigo  dj 'Piet de Prater' en  hij was later de grote initiator achter Radio Monique. Nico Volker was zijn geboortenaam en woonde in Sliedrecht.

Leendert,

Vraagje: had Nico ook nog iets te maken met de opvolger van Radio Monique te weten Radio 558/819?

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende

Geplaatst
  • Populair bericht

Jazeker.

Nico ging door met een nieuwe financier(Alphons Ravelli, tabaksdistributeur). Walter Zwart heeft het perfect beschreven.

Als je tijd en gelegenheid hebt kan ik je van harte aan bevelen om het te lezen:

Radio Monique was met het verlies van de 90 meter lange zendmast verledentijd. De organisatie achter de zeezender was uitgekocht door een nieuwe financier die zijn geluk wilde beproeven met uitzendingen gericht op Nederland en België. De dagelijkse leiding kwam in handen van Nico Volker. Hij was de man die in 1984 was betrokken bij het o­ntstaan van Monique, maar kort na de start (volgens zijn zeggen) buitenspel kwam te staan. Fred Bolland stond toen aan het roer en nu was het diezelfde Fred die het veld moest ruimen voor de nieuwe zenderpartner van Radio Caroline. De contracten werden getekend op 24 november 1987. De dag voor het afbreken van de zendmast!

https://www.mediapages.nl/zeezenders/radio-monique/237-walter-zwarts-monique-historie-deel-24

Salut

Leendert

Geplaatst

Lang geleden, maar ik meen dat ik Nico Volker heb ontmoet toen de Communicator in IJmuiden lag en later toen we met dit omgebouwde zendschip naar de trintelhaven voeren. Was hij niet ook de baas van Holland FM? Wat heeft hij daarna gedaan?

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.