Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

In 1990 verkocht Jelle Boonstra een cassette op o.a. Radio dagen met het label "prime".

Hij was overigens niet de enige die dat deed. Er was een levendige handel in dat spul.

Hij noemde de cassette  "Veronica 1990-Studio-Archief-1960-1974"

En alleraardigste verzameling moet ik zeggen.

Een paar jaar terug kreeg ik die cassette van iemand en heb 'em gedigitaliseerd. En dan ga ik de zaak nu "wissen".

https://pixeldrain.com/u/Ly3JFBv1

Hij is de tekst die er bij zat:  ( dus niet van mij ).

"

Bron: primetime, 1990

Veronica, studio-archief 1960-1974

1.    Studiojingles Veronica uit hun eerste echte pakket, gemaakt door Frans Mijts (de mannelijke zangstem is van John de Mol).
2.    1961, Het ASPRO-kwartier, met melige moppen van Stan Haag.
3.    Tony Vos: aankondiging ëConcertfauteuilí van 21 mei 1962 (let op akoestiek).
4.    De eerste commercials van Ellen van Eck en Max Groen.
5.    Max Groen probeert zijn Engels uit voor CNBC in 1962. Het wordt melig en hij gaat over in ët Nederlands.
6.    Joost den Draaijer met ÈÈn van de eerste uitzendingen van het ëVoorlopig Nederlands Platenelftalí, de studioband van 20 april 1964.
7.    Het beroemde ëMary Lou-fragmentí van Joost den Draaijer, maar langer (gaat over in een vertolking van het liedje ëdan gaan we naar de speeltuiní).
8.    De 1 aprilgrap uit 1964. De Borkum Riff wordt gekaapt door artiesten. Het schip is zogenaamd als ëRadio Vrij-Monicaí op weg naar Rotterdam. Onder meer zijn Willy en Willeke Alberti te horen, plus Fred Oster.
9.    Suhandi met de ëDraaikolkí. Een speurtocht op de radio tussen Zwijndrecht en Heerjansdam. Studiotape-fragmenten van 4 augustus 1965.
10.    Veronica-jingles, opnieuw een productie van Frans Mijts.
11.    Jan van Veen trapt op het gaspedaal bij Alle Remmen Losí, 10 september 1967, veel geprezen maar wat slecht!
12.    Rob Out met zín Gogo-Showí, let vooral op de jingles, uit 1968.
13.    Will Luikinga probeert zín talenten uit als nieuwslezer, 1969.
14.    Chiel Montagne op de poptour, gelardeerd met vreemde jingles, 1969.
15.    Juni 1969, delen van het originele auditiebandje van Tom Mulder, opgenomen in de Veronica-studio.
16.    Robbie Dale met Radio Popular de Mallorca. De swing is er al aardig uit in dit slappe ochtendprogramma, studiotape van 8 augustus 1969.
17.    Het beroemde Kerstprogramma 1969, Henk Terlingen doet (onder de schuilnaam Hans van der Stad) vreselijk kundige imitaties van Rinus Michels, Willy Alfredo en Wim Kan, 25 december 1969.
18.    Jan van Veen ëBelt Apeldoorní voor de samenstelling van de wekelijkse Top 40. Hangt daar een beetje de populaire bink uit.
19.    Lex Harding heeft een rotdag (stukje intercom-conversatie met de technicus).
20.    Productie van Popjournaal-jingle wil ook al niet lukken voor hem.
21.    Rob Out laat storende fout uit zín bandprogramma knippen. Let ook op de reclame voor Afghanistan bontjassen. Fragment komt dan ook uit 1970.
22.    1973: Doodsklok luidt voor Veronica, actieflitsen uit de Tweede Kamer.
23.    Tom Collins oefent alvast voor ëHilversumí en steekt zín mening niet onder stoelen of banken. 1974.
24.    The End of the Day en Veronicaí, een weinig gebruikte dag afsluiter van het station.
"

Geplaatst

Ik heb Jelle laatst nog bedankt voor al dat prachtige materiaal, dat hij op de zeezender/radio dagen te koop aanbood. Allemaal uniek materiaal in prima kwaliteit, waar je als verzamelaar anders niet aan kon komen. Ik heb veel materiaal van hem gekocht indertijd, zijn stand op de zeezender/radiodag bezocht ik altijd als eerste!

Fijn dat je het nu ook op het forum deelt, Juul!

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.