Spring naar bijdragen

VOO H1 19-05-1979 00.00-01.00 Oh Wat een nacht - Lex Harding


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

Opvallend dat Lex meldt dat het eerste uur vanwege de afwezigheid van Leo van der Goot niet door hem werd gepresenteerd. Lex verving hier dus Leo. In de eerste Oh Wat Een Nacht (april) zat Lex na Leo en Tineke, van 2 tot 3. Blijkbaar was het de bedoeling dat bij deze tweede Oh Wat Een Nacht zo te houden, ware het niet dat Leo niet op tijd terug in Nederland was. Kennelijk beviel Lex dat eerste uur wel, want tot 1982 heeft ie het daarna behouden. Vanaf mei 1980 (tot oktober 1982) van 12 tot 2 onder de naam Countdown Radio

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-1-2022 om 11:56 zei rauhfaser:

Opvallend dat Lex meldt dat het eerste uur vanwege de afwezigheid van Leo van der Goot niet door hem werd gepresenteerd. Lex verving hier dus Leo. In de eerste Oh Wat Een Nacht (april) zat Lex na Leo en Tineke, van 2 tot 3. Blijkbaar was het de bedoeling dat bij deze tweede Oh Wat Een Nacht zo te houden, ware het niet dat Leo niet op tijd terug in Nederland was. Kennelijk beviel Lex dat eerste uur wel, want tot 1982 heeft ie het daarna behouden. Vanaf mei 1980 (tot oktober 1982) van 12 tot 2 onder de naam Countdown Radio

Edwin

Countdown op de radio was een radioprogramma van de Veronica Omroep Organisatie op Hilversum 1. Het was onderdeel van het nachtprogramma Oh, wat een nacht. De eerste aflevering is uitgezonden op 6 oktober 1979 tussen 00:00 en 02:00 uur. Leo van der Goot presenteerde dit programma. Omdat de Veronica Omroep Oragnisatie in die tijd maar om de vijf weken een nachtuitzending had werd de tweede aflevering, gepresenteerd door Lex Harding, pas uitgezonden op 10 november 1979.

Vast onderdeel was het uitzenden van een (deel) van een concert dat speciaal was opgenomen voor de televisie versie van het programma: Countdown. Vanaf 13 februari 1982 zou het Countdown Café gaan heten en vanaf oktober 1982 toen de VOO meer zendtijd kreeg verhuisde het programma naar de vrijdagavond tussen 22.00 en 0.00 uur op Hilversum 3. 

bewerkt door Bosmeester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2022 om 12:48 zei Bosmeester:

Countdown op de radio was een radioprogramma van de Veronica Omroep Organisatie op Hilversum 1. Het was onderdeel van het nachtprogramma Oh, wat een nacht. De eerste aflevering is uitgezonden op 6 oktober 1979 tussen 00:00 en 02:00 uur. Leo van der Goot presenteerde dit programma. Omdat de Veronica Omroep Oragnisatie in die tijd maar om de vijf weken een nachtuitzending had werd de tweede aflevering, gepresenteerd door Lex Harding, pas uitgezonden op 10 november 1979.

Vast onderdeel was het uitzenden van een (deel) van een concert dat speciaal was opgenomen voor de televisie versie van het programma: Countdown. Vanaf 13 februari 1982 zou het Countdown Café gaan heten en vanaf oktober 1982 toen de VOO meer zendtijd kreeg verhuisde het programma naar de vrijdagavond tussen 22.00 en 0.00 uur op Hilversum 3. 

Ik heb even gecheckt in mijn collectie, de oudste Countdown die ik heb, is van mei 1980. Lex zegt in het begin inderdaad 'zoals gebruikelijk beginnen we met Countdown Op de Radio. Heb jij oudere afleveringen en zo ja wil je die hier delen??


Dank bij voorbaat,

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei dave76:

Ik moet nog ergens een nachtopname van Lex uit het najaar van 1980 hebben liggen. Hierin reviewt hij het nieuwe album van John Lennon "Double Fantasy" en zegt dat het een beroerd album is, vooral omdat Yoko Ono erop mee doet. Dit was dus weken voor de moord op Lennon. Als ik hem vind zal ik hem hier plaatsen.

Ik heb ze. 29 november 1980. 10 dagen voor de moord op John Lennon. Lex zal er later wel op teruggekomen zijn vermoed ik. 2 complete uren waarin naast het Lennon album ook aandacht wordt geschonken aan een het nieuwe album van de Nederlandse band The Nits. Hun derde album heet "New Flat". Het geluid is middelmatig.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Deze kende ik al. Goed dat die nog even terugkeert in dit verband.
Dat was even een uitglijertje van Lex in de categorie 'Rapper's Delight' is de beroerdste plaat van de hele jaren 70'. Niets menselijks is ook een Veronica-deejay vreemd, zo blijkt maar weer.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Will Stevens:

Ik moet bekennen dat ik de bijdragen van Yoko Ono aan Double Fantasy ook niet heel geweldig vind. Maar er staan wel een paar juweeltjes van Lennon op.

Beautiful Boy, Woman en Watching The Wheels behoren tot de beste Lennon-songs. Van Yoko is Kiss, Kiss, Kiss (de B-kant van de single Starting Over) helemaal niet slecht.  Lennon vertelde dat dit was beinvloed door Rock Lobster van The B52's. Dat is ook duidelijk te horen. 

 

Edwin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-1-2022 om 17:55 zei rauhfaser:

Ik heb even gecheckt in mijn collectie, de oudste Countdown die ik heb, is van mei 1980. Lex zegt in het begin inderdaad 'zoals gebruikelijk beginnen we met Countdown Op de Radio. Heb jij oudere afleveringen en zo ja wil je die hier delen??


Dank bij voorbaat,

 

Edwin

Hoi Edwin zelf heb ik geen opnames van Countdown Op de Radio, maar is het mogelijk om die uitzending uit mei 1980 nog een keer te plaatsen s.v.p. Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groeten,

Arnold 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.