Spring naar bijdragen

categorie 4 zingende deejays 1970


hans knot

Aanbevolen berichten

Categorie 4: Songs die werden opgenomen door deejays.

David Alexandre Winter – Je suis tombé du ciel. David werd al genoemd in de discografie en kan worden aangevuld. David Alexandre Winter deed als vertegenwoordiging namens Luxemburg mee aan het Eurovisiesongfestival in 1970, dat in het RAI Congres Centrum in Amsterdam werd gehouden. Er waren dat jaar slechts 12 deelnemende landen. Het nummer ‘Je suis tombé du ciel’ werd geschreven door Eddy Mornay en Yves de Vriendi was verantwoordelijk voor de totale compositie. Tijdens het Eurovisiesongfestival was het de Franse dirigent Raymond Lefèvre die het orkest leidde. Het mocht allemaal niet baten want David kreeg totaal geen enkele punt en eindigde als laatste. De Engelse vertaling kreeg als titel ‘Falling in love’ mee.

 

 

Category 4: Songs recorded by deejays.

David Alexandre Winter - Je suis tombé du ciel. David has already been mentioned in the discography and can be added. David Alexandre Winter participated in the Eurovision Song Contest in 1970, held at the RAI Congress Centre in Amsterdam, representing Luxembourg. There were only 12 participating countries that year. The song 'Je suis tombé du ciel' was written by Eddy Mornay and Yves de Vriendi was responsible for the overall composition. During the Eurovision Song Contest, it was the French conductor Raymond Lefèvre who led the orchestra. It was all to no avail as David did not receive a single point and finished last. The English translation was given the title 'Falling in Love'.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat info: ©  ruwe aantekeningen Auke Kok

 

=================================

Het weekblad Nieuwe Revu zou begin jaren zeventig een geheim contract openbaren, waarmee de Veronica-diskjockey Johnny van Doren zich in 1967 had verplicht om wekelijks een bepaalde hoeveelheid platen van Altona te draaien. Namens de muziekuitgever Altona was het contract ondertekend door de landelijk bekende zanger Peter Koelewijn, die daar toen enige tijd werkte. Van de overeenkomst is niet veel terechtgekomen. Na een paar maanden was Van Doren alweer weg bij Veronica. Hij vertrok naar Frankrijk en scoorde vandaaruit ook in Nederland een hit met Oh Lady Mary, onder een van zijn vele artiestennamen, David Alexander Winter. Andere gevallen van omkoping zijn niet bekend geworden. Voor de platenindustrie was Radio Veronica lang niet altijd even toegankelijk als ze zouden willen. Naarmate de jaren verstreken stond het ‘bastion’ eerder bekend als arrogant dan als corrupt.

 

Willem van Kooten over hem (dd mrt 20200

 

Was eigenwijs ventje en ook nog eens slechte dj, niet te handhaven en na half jaar alweer verdwenen.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Juul:

Nog wat info: ©  ruwe aantekeningen Auke Kok

 

=================================

Het weekblad Nieuwe Revu zou begin jaren zeventig een geheim contract openbaren, waarmee de Veronica-diskjockey Johnny van Doren zich in 1967 had verplicht om wekelijks een bepaalde hoeveelheid platen van Altona te draaien. Namens de muziekuitgever Altona was het contract ondertekend door de landelijk bekende zanger Peter Koelewijn, die daar toen enige tijd werkte. Van de overeenkomst is niet veel terechtgekomen. Na een paar maanden was Van Doren alweer weg bij Veronica. Hij vertrok naar Frankrijk en scoorde vandaaruit ook in Nederland een hit met Oh Lady Mary, onder een van zijn vele artiestennamen, David Alexander Winter. Andere gevallen van omkoping zijn niet bekend geworden. Voor de platenindustrie was Radio Veronica lang niet altijd even toegankelijk als ze zouden willen. Naarmate de jaren verstreken stond het ‘bastion’ eerder bekend als arrogant dan als corrupt.

Wel op ons on line journal soundscapes van de universiteit Groningen staat een lang verhaal over hem: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei hans knot:

Wel op ons on line journal soundscapes van de universiteit Groningen staat een lang verhaal over hem: Please login or register to see this link.

 

 

Is dat het stuk waar ik je mee geholpen heb in 2020 ?

(zie ik onze mailwisseling van 23 maart 2020, ik bewaar nogal veel, vond Rob Out toen ook al vervelend....hi ))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Juul:

jazeker en heeft ook al in Freewave Nostalgie gestaan en ik denk ook al hier op Radiotrefpunt. Ik bewaar mail, dat is verwerkt, drie maanden en dan delete ik het. Dit daar ik veel mail krijg en het wel overzichtelijk dient te zijn. Mooie jaarwisseling!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zojuist zei Juul:

 

Is dat het stuk waar ik je mee geholpen heb in 2020 ?

(zie ik onze mailwisseling van 23 maart 2020, ik bewaar nogal veel, vond Rob Out toen ook al vervelend....hi ))

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.