Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik kwam een videoband tegen waar Radio 3 op 2 Juni 2001 van 10:49 - 16:31 op staat. Ik nam altijd de Dikvoormekaarshow op en waarschijnlijk heb ik die dag gewoon een videoband aangezet en laten lopen. Omdat ik zulk soort opnamen nog wel meer kan tegenkomen vraag ik of er mensen zijn, die interesse hebben in dit soort opnamen?

bewerkt door Ben

• Ben changed the title to Radio 3 TROS zaterdag opnamen uit 2001
Geplaatst

op 2 juni 2001 was patrick kicken de vervanger van dik voormekaar en daarna de mega top 100 ook met patrick

Geplaatst

Oooh, wat is dit genieten!

Leek aan het woord, hier. Hoe ging dat opnemen van radio op een videoband destijds in zijn werk, als ik zo brutaal mag zijn? Zelf nooit gedaan mocht je het nog niet doorhebben, en ik hoor de laatste dagen steeds vaker deze opneemwijze voorbij komen.

bewerkt door Samba-boy

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Audio opnemen op een (VHS) videorecorder werkte eerlijk gezegd vrij simpel. Je had wel een HiFi VHS recorder nodig. Zo'n recorder zet het audio signaal dat je op de ingangspluggen aanbiedt, FM gemoduleerd, op de band. Op een 4 uurs band in Longplay paste dan 8 uur audio in HiFi. Het enige waar je op moest letten was dat er ook een videosignaal (op de een of andere manier) op de ingang van de recorder werd aangeboden, anders kreeg je dat de videorecorder nogal ging "janken" (constant op zoek naar een video-sync signaal). Er zijn hobbyisten die zelfs tegenwoordig nog die manier van audio opnemen gebruiken. Ook op een video-8 recorder heb ik zo audio opgenomen. De latere Betamax (HF100 bijvoorbeeld) recorders hadden ook deze mogelijkheid.

Geplaatst

sinds enkele jaren bestaat er een toestel dat je audio kunt opnemen op een stick. Ik heb er zo één je kan er een stick opzetten van 4g en je kunt meer dan 24 u mee opnemen.

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei manie:

sinds enkele jaren bestaat er een toestel dat je audio kunt opnemen op een stick. Ik heb er zo één je kan er een stick opzetten van 4g en je kunt meer dan 24 u mee opnemen.

Inderdaad. Het zou leuk geweest zijn als dat soort apparaatjes toen al hadden bestaan. Ik heb een aantal van die apparaatjes, waarmee ik op een SD schijfje kan opnemen (TASCAM DR-100) en daarmee kun je dagen en dagen opnemen. Toen ik in 2013 op vakantie was in Florida heb ik meer uren opgenomen van de radio dan de vakantie geduurd heeft 😉

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ik ontdek net dat er op 15 September 2001 geen Dikvoormekaar uitzending was. Dat betekent een DATje met reguliere 3FM programmering.

3FM 15-09-2001 11:28-12:16

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Deze opname komt dan wel niet uit 2001, maar ik zet 'm er toch maar bij. Deze is van de dag dat Willen Alexander en Maxima trouwden. Je hoort daar wat verslagen van, je hoort de Dikvoormekaar show en zo'n anderhalf uur Mega Top 100.

3FM 02-02-2002 11:27-13:29

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.