Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

ONE...LAST...TIME

Mi Amigo DJs reunite for one last Caroline broadcast

A group of DJs who served on the Mi Amigo in the 70s are reuniting for one last broadcast on Radio Caroline this summer, live from the studios on board Ross Revenge.

The theme of the broadcast on Saturday 9 and Sunday 10 July is ‘The Sensational Seventies’.

Line-up: 

Nigel Harris (Stuart Russell)

Martin Fisher

Bob Lawrence (Richard Thompson)

Tom Anderson

Mike Stevens

Cliff Osbourne

James Ross

Mark Lawrence

Marc Jacobs

Brian Martin

Roger Mathews

https://www.radiocaroline.co.uk/#home.html

bewerkt door Robin Westhof

Geplaatst
2 uur geleden zei Robin Westhof:

ONE...LAST...TIME

Mi Amigo DJs reunite for one last Caroline broadcast

A group of DJs who served on the Mi Amigo in the 70s are reuniting for one last broadcast on Radio Caroline this summer, live from the studios on board Ross Revenge.

The theme of the broadcast on Saturday 9 and Sunday 10 July is ‘The Sensational Seventies’.

Line-up: 

Nigel Harris (Stuart Russell)

Martin Fisher

Bob Lawrence (Richard Thompson)

Tom Anderson

Mike Stevens

Cliff Osbourne

James Ross

Mark Lawrence

Marc Jacobs

Brian Martin

Roger Mathews

https://www.radiocaroline.co.uk/#home.html

ik hoorde het bericht langskomen op de 648. Een week voor de North-uitzendingen. Lang geleden dat Marc Lawrence nog te horen was.

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht

One last time..... het klinkt een beetje beangstigend... maar laten we eerlijk zijn, we zijn niet meer de jongste, en als je de foto's bekijkt van de "radio bijeenkomsten" dan zie je toch 80% grijzende mannen die "enigszins"  op leeftijd zijn. En dat bedoel ik met een vrolijke knipoog omdat ik zelf ook in die categorie (grijzende wegkwijnende haardos) zit.

Toch ga ik zeker luisteren, vaak is het huidige Caroline een beetje het  "ondergeschoven kindje" maar toch maken ze leuke programma's. Zeker de "Caroline North"  uitzendingen vanaf de Ross Revenge... "keeping the dream alive" gaat hier zeer zeker op. Als ik met mijn auto weg moet dan staat de radio in mijn 26 jaar oude karretje steevast op Caroline.. en stoort het een beetje dan is het Veronica.

Ook een aanrader is het Caroline Classic kanaal op internet.

Je kan zeggen van Peter Moore wat je wil maar het is grotendeels door de inzet van Peter Moore dat Caroline nu nog on air is en, ook belangrijk, dat de Ross Revenge nog steeds bestaat.

Henk Kruize

Geplaatst
Op 24-5-2022 om 15:30 zei Henk-Anna Loog:

One last time..... het klinkt een beetje beangstigend... maar laten we eerlijk zijn, we zijn niet meer de jongste, en als je de foto's bekijkt van de "radio bijeenkomsten" dan zie je toch 80% grijzende mannen die "enigszins"  op leeftijd zijn. En dat bedoel ik met een vrolijke knipoog omdat ik zelf ook in die categorie (grijzende wegkwijnende haardos) zit.

Toch ga ik zeker luisteren, vaak is het huidige Caroline een beetje het  "ondergeschoven kindje" maar toch maken ze leuke programma's. Zeker de "Caroline North"  uitzendingen vanaf de Ross Revenge... "keeping the dream alive" gaat hier zeer zeker op. Als ik met mijn auto weg moet dan staat de radio in mijn 26 jaar oude karretje steevast op Caroline.. en stoort het een beetje dan is het Veronica.

Ook een aanrader is het Caroline Classic kanaal op internet.

Je kan zeggen van Peter Moore wat je wil maar het is grotendeels door de inzet van Peter Moore dat Caroline nu nog on air is en, ook belangrijk, dat de Ross Revenge nog steeds bestaat.

Henk Kruize

Caroline Classic? Bedoel je Caroline Flashback?

Geplaatst

Alleen Cliff Osbourne heeft nooit op de Mi Amigo gezeten... voor zo ver ik weet heeft die alleen met Caroline uitzendingen na 2000 meegedaan.... Maar misschien heeft iemand andere info over Cliff??

Henk Kruize

Geplaatst
2 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Alleen Cliff Osbourne heeft nooit op de Mi Amigo gezeten... voor zo ver ik weet heeft die alleen met Caroline uitzendingen na 2000 meegedaan.... Maar misschien heeft iemand andere info over Cliff??

Henk Kruize

Gelukkig is er Google: Cliff Osbourne Formerly of the land-based pirate London Music Radio and various hospital radio stations, Cliff was heard a couple of times on Radio Caroline in September 1979.
Bron: https://www.offshoreradio.co.uk/djs7n2p.htm

Zelfde crew als met Pasen 2008, alleen dit keer zonder Ad Roberts, Dick Verheul en  Kees Borrel:

Geplaatst

Klopt, ik heb het gelezen..... zat er dus naast... maar het was voor Cliff wel een heel korte tijd op de "Old lady", vandaar dat hij mij niet zo bekend voorkwam.

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

maar het was voor Cliff wel een heel korte tijd op de "Old lady", vandaar dat hij mij niet zo bekend voorkwam.

In totaal 6 uurtjes aan programma's gedaan vanaf de Mi Amigo.

(Monitor)

Geplaatst
  • Populair bericht

Ja, Monitor Magazine... van Roland C Pearson, daar was ik ook op geabonneerd, wat was dat een prima magazine.

Roland was flink gehandicapt maar was een echte radio freak, hij werd verzorgd door "penelope page" die behalve zijn verzorgster ook zijn redactrice-typiste-en manusje van alles was. Nog niet zo lang geleden is ze overleden...

Sweet memories...

Henk Kruize

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

En de programmering:

Friday 8th July

00:00 Continuous Caroline Music

14:00 Nigel Harris

17:00 Martin Fisher

19:00 Bob Lawrence

21:00 Tom Anderson

Saturday 9th July

00:00 Mike Stevens

02:00 Roger Mathews

06:00 Cliff Osbourne

08:00 Martin Fisher

10:00 James Ross

12:00 Mark Lawrence

14:00 Marc Jacobs

18:00 Brian Martin

22:00 Mike Stevens

Sunday 10th July

00:00 Roger Mathews

02:00 Cliff Osbourne

06:00 Brian Martin

08:00 Mark Lawrence

10:00 James Ross

12:00 Marc Jacobs

14:00 Nigel Harris

16:00 Roger Mathews

18:00 Bob Lawrence

20:00 Tom Anderson

21:00 Close

Programmes subject to change

https://www.radiocaroline.co.uk/#mi_amigo_schedule.html

Geplaatst

Zo wordt het aangegeven...

Music from the likes of Yes, Eagles, America, Steely Dan, Deep Purple, Carole King and Queen will radiate on 648 AM and via the Radio Caroline North listen button on the Caroline website and on the North stream on the Radio Caroline app from 2pm on Friday 8th to 9pm on Sunday 10th July.

Dus.... de Radio Caroline North button..

Groet

Henk Kruize

• 3 weeks later...
Geplaatst
1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Dit weekeinde veel oud-Caroline DJ's op Radio Caroline... ook Marc Jacobs is erbij.

Zie hier de programmering.

Henk Kruize

Schermopname (3).png

als ik het goed begrepen heb, alleen te horen op 648am en op Caroline NORTH stream, niet op de gewone Caroline stream.

Geplaatst
  • Populair bericht

Zou kunnen, maar ik luister in elk geval op AM 648 op mijn oude buizen Philips AM, geeft dat "Medium wave sound"  geluid.

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

"the class of 76-79".

In tegenstelling tot de periode 64-68 waarin het Caroline pas in de zomer van 66 lukte het hoofd te bieden aan Radio London kreeg de album sound van Caroline gestalte in die mid tot eind 70er jaren met zelfs een all day English service tussen 76 en 77 waarin de deelnemers van dit weekend prominent aanwezig waren op 192-259 en 319 terwijl het station in de derde periode 83-90 zwalkend begon mbt format en verzandde in een kiddies sound met zelfs de Spice Girls vanaf najaar 85 en het trieste einde op een zandbank in najaar 1990. Niet uit te roeien, t station is er nog steeds...constanter dan ooit stevig geleid door iemand die zich van de naam Moore bediend. 

Prachtig om die stemmen uit de class of 76-79 dit weekeinde nog weer te horen...live vanaf boord. Grunninger Rob van Dam is er ook bij. Zet um op mien jong.

Geplaatst
  • Populair bericht

Toen in 1985 Laser 558 uit de lucht ging was Caroline van plan om al die luisteraars van Laser 558 over te nemen, maar dat ging ten koste van het album format, ze gingen meer de commerciele kant op.

Toch was het station in 1987, vlak voor de mastbreuk, prima te pruimen... ook in 1989 met o.a. Dave Asher, Peter Philips en Kevin Turner heb ik menig onvergetelijk uurtje op de band en cassette gezet die ik nog regelmatig beluister..

Henk Kruize

Geplaatst

Henk

Mooi dat je zoveel opnam

Dave en Kevin hoor je trouwens op Atlantis.UK

Afgelopen weekend genoten van Steve England en Dave Owen

Je denkt dan terug ook naar Radio Atlantis vanaf zee in 1973-1974

Vriendelijke groet vanuit Oostduinkerke

Jean-Pierre

Geplaatst

Ha die Jean-Pierre

En de groetjes uit Geldrop terug naar Oostduinkerke... straks gaat de Philips AM radio op 648 Caroline, ben reuze benieuwd, voor naar Marc Jacobs. Zo vaak is Marc niet aan boord van de Ross Revenge geweest.

Tja, Steve bouwde een hele mooie International service van Atlantis op, stel je eens voor als ze dat met hoogvermogen hadden uitgezonden dan hadden Caroline en RNI wel in kunnen pakken.

Fijn weekeinde Jean Pierre

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

straks gaat de Philips AM radio op 648 Caroline, ben reuze benieuwd, voor naar Marc Jacobs.

Nog even wachten tot zaterdagmiddag 15.00 uur, Nederlandse tijd. :-)

Wat betreft vandaag qua 'hoogtepunt' om  20.00 uur eerst Bob Lawrence en om 22.00 uur drie uur lang Tom Anderson.

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

stel je eens voor als ze dat met hoogvermogen hadden uitgezonden dan hadden Caroline en RNI wel in kunnen pakken.

24 uur per dag in het Engels, met dat format, dan had vooral BBC Radio One kunnen inpakken. :-)

image.png

( Radio Caroline Facebook)

bewerkt door Robin Westhof

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.