Spring naar bijdragen

Gezocht: Column / recensie Felix Meurders over Radar Love van de Golden Earring (1973 / OOR)


Radar Love

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Radar Love:

Wie kan mij voorzien van een knipsel/foto van de recensie uit Muziekkrant OOR van juli / augustus 1973 waarin Felix Meurders zijn waardering voor de nieuwe single Radar Love van Golden Earring kenbaar maakt? Dank, Patrick Orriens (www.radar-love.net)

 

Heb je Kees baars wel eens benaderd hier over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei andre ph5c:

Heb je Kees baars wel eens benaderd hier over?

 

 

Of Rinus Gerritsen.

 

" Radar Love werd de beroemdste Nederlandse rocksingle ooit en werd ook in Engeland en Amerika een daverende hit. Er zijn miljoenen singles van verkocht. Geen andere song van eigen bodem is wereldwijd zo vaak op de radio en wordt zo vaak op verzamel-cd’s gezet. In de VS, Canada én Australië werd het verkozen tot ultieme ‘car classic’.

 

Niet gek voor een nummer dat al 47 jaar wordt gedraaid en in het begin door diverse ‘kenners’ zoals radiodeejay Felix Meurders zeer sceptisch werd ontvangen.

 

Ik haalde het voorval op tijdens mijn interview met Rinus Gerritsen van enige maanden geleden. Zijn ogen begonnen die dag te glimmen en er kwam een brede glimlach om zijn mond. Rinus: ‘ik heb die uitspraken van Meurders nog thuis en ingelijst’ Het artikel hangt naast de gouden plaat voor Radar Love.

 

De radio DJ vertelde daarbij dat de heren van de Earring maar niet al te veel pretenties moesten hebben omdat Radar Love het zeker niet zou halen in UK en in Amerika. Zijn platinaplaat voor 250.000 verkochte platen, alleen al in Groot Brittanië, bewijst het glorieuze tegendeel.

 

Ook in de Billboard Top 100 haalde het nummer een verdienstelijke 13e notering waarbij het Album Moontan zelfs een gouden plaat krijgt vanwege een verkoop van over het miljoen. Moontan geldt dan ook als een mijlpaal in de Nederlandse Rockgeschiedenis."

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Robin Westhof:

Radar Love werd de beroemdste Nederlandse rocksingle ooit en werd ook in Engeland en Amerika een daverende hit.

Zal nooit vergeten, was in Ely, Nevada, USA (zoek maar eens op). Niet veel meer dan een pleintje, een supermarkt, wat fastfood, tankstations, paar motelletjes en wat bebouwing waar mensen wonen. Niet veel meer dan een kruising van wegen. Middle of nowhere. Geen idee wat de mensen die daar wonen de hele dag doen. De dichtbijzijnde grote stad is 3,5 uur enkel reis rijden. Ik was op doorreis. Maar wel zo'n goed klinkend lokaal radiostation in full stereo, met een hyperactieve DJ, dat allemaal hits uitzendt. In mijn motelletje, 's avonds, de ene (oude) hit na de ander, uiteraard allemaal Amerikaans. Klonk wel lekker, en opeens eerst Golden Earring en direct gevolgd door Venus van Shocking Blue. Kippevelmomentje, alsof ik even thuis was.  

 

De onderstaande figuur toont nabijgelegen plaatsen in een straal van 164 km rond Ely.

image.png.5f991fdb260d09e0a77e6fc77e1d9a0e.png

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Meer  Earring-fans van het eerste uur vonden het nummer (Radar Love) bij de eerste luisterbeurt niet bijster geweldig.

 

Ook is er nu een boek, dat in zijn geheel (248 pagina's lang) gewijd is aan de 'ultimate drivin' song' uit 1973.

 

 

'' Patrick Orriëns, Cees van Rutten, Jan Sander en Maarten Steenmeijer, allemaal Earring-fans van het eerste uur, hebben twee jaar lang onafgebroken gewerkt aan het boek 'Radar Love, 1973-2023'. Cees van Rutten is verantwoordelijk voor de prachtige vormgeving, Jan Sander en Maarten Steenmeijer hebben de ontstaansgeschiedenis van de klassieker in ruim veertig pagina's beschreven.

 

Patrick Orriëns, die dertig jaar heeft gewerkt aan een website over Radar Love, heeft een kleine tweehonderd pagina's aan opmerkelijke en minder opmerkelijke feiten en anekdotes over het iconische nummer bij elkaar verzameld.'' 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.