Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

<link verwijderd>

bewerkt door de redactie
Podcast, niet toegestaan.

Geplaatst

Misschien zijn er wel 2 uitzendingen geweest van de Fab 40.

Eén gepresenteerde uitzending, volgens mij met Tony Windsor, en op een later moment een herhaling in de vorm van een nonstopuitzending.

Gerard 

Geplaatst
  • Populair bericht

Zo te horen aan de commercials is het ook aannemelijk dat het na 1965 is uitgezonden, ik schat ergens in 1966 of 1967 te horen aan de jingles en commercials die Big-L toen uitzond. Het zou me ook niet verbazen als het niet op BIG-L was uitgezonden maar elders.. Wel is het zeker dat het een AM opname is, in sommige plaatjes hoor je de morse tekens die je vaak hoorde als je AM-middenfrequent filter niet helemaal OK was. Vaak is het moeilijk om dat bij nonstop muziek uit te vogelen. Wat mij ook opvalt is dat er op halve uur geen nieuws en op het hele uur geen weerbericht is te horen, in de totale opname niet. In elk geval is het leuke muziek en daar gaat het om!!! Misschien iemand die meer hier vanaf weet???

Henk Kruize

Geplaatst
4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Het zou me ook niet verbazen als het niet op BIG-L was uitgezonden maar elders..

Dat denk ik ook.

Ik zal eens kijken of iemand bij de Engelse 'buren'  het misschien weet.

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

In elk geval is het leuke muziek en daar gaat het om!!!

Zeker en op 1 uur 41 minuten en 11 seconden hoor ik zelfs een voor mij onbekende jingle. :-)

Geplaatst

Hoe waarschijnlijk is regelmatige onweersstoring (QRN) in januari? Ik ben het Martin eens, mooi gemaakt, en uitgezonden via een middengolfzender.

Jan

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Heren heren ! In paniek geraakt van alleen een Fab40? De een speelt voor rechercheur de ander voor weerman. Maar ik ga jullie helpen  Dat het in januari niet zou kunnen onweren: https://www.youtube.com/watch?v=sfpZxzavZBE je zult het maar boven je hoofd hebben hangen.

Het is om de lijst te doen en vooral de sfeer neer te zetten , er staat ook nergens dat dit echt een uitzending  vanaf de Galaxy is want zoals de echte kenners wel zullen weten: er is,  en er bestaat namelijk geen enkele opname van de eerste Fab 40’s , dus heb ik de uitzending zelf gemaakt. En inderdaad, een stevig stukje huisvlijt 😊 maar met veel respect  voor de beste zeezender ooit,  gemaakt.

Trouwens door veel dj's werd deze legendarische zender als voorbeeld gezien en door velen geimiteerd dus waarom zou ik dan niet?  

So many of those great songs played by the offshore stations in the 60's never get played anymore …

Alle platen staan in de juiste volgorde, omlijst met jingles en originele reklames en het is met je ogen dicht niet zo moeilijk je te verplaatsen in de betoverende sfeer van radio uit zee destijds. Origineel om het precies zo te horen leek mij. Kun je je voorstellen dat ik van sommige reacties ook wel heb genoten?

Echter 100 unieke downloads in een dag is niet niks vandaar dat ik hier ook meteen deel 2 heb samengesteld van de Fab40 van Sunday 21 februari 1965 met nog meer en betere platen en deze keer op verzoek dus zonder nieuws en (on) weer!

Ik zeg: ga ontspannen van dit stukje muziekhistorie genieten zoals Jaap de Vries in zijn posting bij deel 1 kort en bondig beschrijft en beleef de muziek van BigL .

Overigens zijn deze uren ook in volledig morse en onweervrij FM kwaliteit te verkrijgen, op verzoek.

Playlist zie hier:

https://www.radiolondon.co.ukrlscrap60fabforty65fabsfeb65fab210265fab210265.html 

I love you all ,  love radio,  have peace.

bewerkt door Erik

Geplaatst
30 minuten geleden zei Erik:

en er bestaat namelijk geen enkele opname van de eerste Fab 40’s

De allereerste, schijnt trouwens geen eens uitgezonden te zijn i.v.m. het overlijden van Winston Churchill.

30 minuten geleden zei Erik:

Echter 100 unieke downloads in een dag is niet niks

Ik heb het ook doorgezet naar een Engels forum. 😉

Ga ik met je tweede stukje huisvlijt ook doen. :-)

Benieuwd of ze nog komen met een antwoord welk middengolf radio station dit heeft uitgezonden. :-)

32 minuten geleden zei Erik:

Overigens zijn deze uren ook in volledig morse en onweervrij FM kwaliteit te verkrijgen, op verzoek

Niets voor mij, veel meer sfeer met de ouderwetse middengolf sound.

Geplaatst
  • Auteur

Robin , dank voor je reaktie. Leuk om te vertellen is dat sommige platenstudios hun repertoire zo slim afmixten dat ze altijd zo hard mogelijk klonken op AM radio's. Zo had producer Joe Meek (bekend van de allereerste nr. 1 hit  uit GB in Amerika met Telstar) beginjaren 60's zelfs een kleine middengolf zender aan zijn studiomengpaneel geknoopt om zo direct een optimale mix voor  transistorradio's (wall of sound) te kunnen inregelen dmv loudness, compressie en EQ.

Als jochie kocht ik destijds een singletje van de Fortunes (1965) van mn eerste spaarcentjes ...maar: de magie was er niet toen deze op de draaitafel thuis belandde....het klonk net zo leeg als de latere FM band, ik ben toen zeer teleurgesteld terug gegaan naar de platenwinkel met de opmerking dat dit beslist niet de plaat was die ik op de radio had gehoord..... Op de radio klonk het door de analoge sound veel intenser, en nog steeds vind ik.  Ook werden tracks steevast met +3% pitch afgespeeld om het tempo er in te houden. Elk ander station had niet die onverklaarbare lekkere sound....

bewerkt door Erik

Geplaatst

Jaap Eggermont kwam vaak bij ons langs met een bandje en dan draaiden we dat in de nachturen. En dan kon hij de mix horen en of er nog wat veranderd moest worden.

Geplaatst

Erik, mooi gemaakt stukje huisvlijt, we trapten er allemaal in.. maar... zoals ik al eerder aangaf, wel mooie muziek!!! Kijk met verlangen uit naar de "vervolg" Fab Fourties... met nog meer mooie muziek uit mijn tienerjaren. :) 

Fijn weekeinde

Henk Kruize

Geplaatst
10 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

mooi gemaakt stukje huisvlijt, we trapten er allemaal in

In de eerste tien minuten hoor je een verknipte jingle (dat deden ze toen nog niet; het pakket was net nieuw) plus een spot over een 'summersale' in januari. Dan weet ik genoeg. 😉

bewerkt door Martin1968

Geplaatst
  • Auteur

ja je hebt gewoon gelijk , het hele programma wordt met een scriptje met ad random jingles geprogrammeerd, was mij totaal niet opgevallen maar heel scherp opgemerkt Martin, die spot zullen we even skippen bij een eventueel vervolg, complimenten! :)  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.