Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Bij het opruimen van mijn archief kwam ik het volgende tegen in het 'AKAI magazine 1973'. Ik heb altijd begrepen dat de recorders van Veronica eigenlijk geen Akai recorders zijn, maar 'gerebrande' apparaten van een ander merk.

AKAI magazine 1973 - recorders Veronica.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
4 uur geleden zei Harm ten Brink:

Je kunt er alles over lezen op deze pagina, iets over de helft:

https://www.norderney192.nl/historie/h-1968.html

Ja, mensen moeten tegenwoordig als "hapklare brokken" toegeworpen krijgen.........................

Nou even leuk dan.

Eén van onze Stichting Norderney technici  Rob Schel, heeft een AKAI-PT6011  jaren terug gerestaureerd. Leuk om te zien. (denk ik )   Geluid na een paar seconden 

bewerkt door Juul

Geplaatst
22 minuten geleden zei radio tpot:

oww kijk eens aan er zitten nog buizen in.

Das ook voor de jaren 70 al redelijk oude techniek.

Theo

Ze stammen uit de jaren 60. Wij kregen ze in 1968 aan boord.   Zie de opm. van Harm hierboven Theo.

bewerkt door Juul

Geplaatst

Ik heb ooit ergens gelezen dat deze Akai's een regelrechte "kopie"  waren van het Ampex model 351....

Copyright foto "The Museum Of Magnetic Sound Recording"..

Deze Ampex werd o.a. gebruikt door Radio London en Caroline.

Henk Kruize

ampex 351.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

In augustus 1974  heb ik uit de kast van Veronica hoofdtechnicus Karel van der Woerd een aantal buizen "geleend". De buizen zaten nl. in de AKAI opname recorders en in de oude Zeedijk mengpanelen. Dat moest kunnen vond ik toen. Ik ben ook nog zendamateur en dacht die kan ik wel goed gebruiken. Want alle spullen zouden toch verkocht worden.
Maar al die jaren heb ik die buizen ongebruikt "achter  mij aangesleept".
En omdat onze technische Norderney mensen Niels Zack en Rob Schel alle spullen aan het restaureren zijn hebben die volgens mij wel wat aan die originele buizen.
Dus was het de hoogste tijd om na 43 ! jaar ze maar eens weer terug te geven aan hoofdtechnicus Karel van der Woerd.
En zo geschiedde, Karel kwam over uit Frankrijk voor de zeezenderdag in RockArt 31 augustus 2017 en Niels maakte foto's van de overhandiging en ik had thuis al eerder de buizen "op de foto" gezet.
foto's overhandiging: © Niels Zack.  ( vlnr. Juul - Karel )

screen 1.532.jpg

screen 1.532b.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
7 uur geleden zei Juul:

Ze stammen uit de jaren 60. Wij kregen ze in 1968 aan boord.   Zie de opm. van Harm hierboven Theo.

En ze hebben jarenlang bij mij in de opslag gestaan..... 

Geplaatst
  • Populair bericht

En tijdens een verbouwing van Lapershoek in 2016  !!!!!!!  kwam deze uit de kelder tevoorschijn.

En Ruud heb je een foto ?

20160330_154632 kopie.jpg

Geplaatst

Helaas geen foto s. 

Maar ze stonden mooi tussen de oude TV s waaronder de K7 die veel op 192 TV is te zien. 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.