Geplaatst 18 april 20232 jr. Kan iemand mij helpen aan het soundtracknummer Holiday Road van Lindsey Buckingham? Het werd geschreven voor de film National Lampoon's Vacation in 1983. Hoewel het nummer als MP3 te downloaden is zoek ik een WAV versie. Reactie graag via pb. 18 april 20232 jr. bewerkt door Harm ten Brink
Geplaatst 18 april 20232 jr. En jij denkt dat je het verschil hoort tussen een mp3 en een wav versie?................. Dat ga je pas horen als je een MP3 2 of 3 keer kopieert. Maar als je een MP3 1x omzet in wav is er vrijwel niemand die hoort. 18 april 20232 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 18 april 20232 jr. kijk op soulseek daar staat het nummer in vele types maar verschil hoor je vast niet dat is net als het verschil tussen hele dikke kabels of een dunner draad naar je speakers . Nauwelijks hoorbaar voor de normale luisteraar.
Geplaatst 19 april 20232 jr. 13 uur geleden zei Juul: En jij denkt dat je het verschil hoort tussen een mp3 en een wav versie?................. Dat ga je pas horen als je een MP3 2 of 3 keer kopieert. Maar als je een MP3 1x omzet in wav is er vrijwel niemand die hoort. En met iZotope RX is het mogelijk een MP3 weer naar het volledig spectrum terug te brengen, met een frequency analyzer kun je goed zien hoe de kwaliteit van een MP3 is als het bij 10 KHz al afkapt moet je gaan opletten, en niet elke MP3 codec doet zijn werk goed. En wav zegt niet zoveel, ik kan alles omzetten naar wav hoe slecht ook, je oren een het spectrum zijn de dingen waarop je moet letten. Nico.
Geplaatst 19 april 20232 jr. 15 uur geleden zei Juul: Dat ga je pas horen als je een MP3 2 of 3 keer kopieert. Dat krijg je al snel als je een programma/podcast/reclame/promo/jingle wilt maken. Dan kan je beter een WAV dan een MP3 gebruiken.
Geplaatst 19 april 20232 jr. 7 uur geleden zei nchuijg: En met iZotope RX is het mogelijk een MP3 weer naar het volledig spectrum terug te brengen, met een frequency analyzer kun je goed zien hoe de kwaliteit van een MP3 is als het bij 10 KHz al afkapt moet je gaan opletten, en niet elke MP3 codec doet zijn werk goed. En wav zegt niet zoveel, ik kan alles omzetten naar wav hoe slecht ook, je oren een het spectrum zijn de dingen waarop je moet letten. Nico. Inderdaad Nico. Ik heb van de muziek technici van de NOS-NOB etc. altijd geleerd; "Het enige dat telt zijn je oren".
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.