Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Kan iemand mij helpen aan het soundtracknummer Holiday Road van Lindsey Buckingham?

Het werd geschreven voor de film National Lampoon's Vacation in 1983.

Hoewel het nummer als MP3 te downloaden is zoek ik een WAV versie.

Reactie graag via pb.

bewerkt door Harm ten Brink

Geplaatst

En jij denkt dat je het verschil hoort tussen een mp3 en een wav versie?.................

Dat ga je pas horen als je een MP3  2 of 3 keer kopieert.

Maar als je een MP3 1x omzet in wav is er vrijwel niemand die hoort.

bewerkt door Juul

Geplaatst

kijk op soulseek daar staat het nummer in vele types maar verschil hoor je vast niet dat is net als het verschil tussen hele dikke kabels of een dunner draad naar je speakers . Nauwelijks hoorbaar voor de normale luisteraar.

Geplaatst
13 uur geleden zei Juul:

En jij denkt dat je het verschil hoort tussen een mp3 en een wav versie?.................

Dat ga je pas horen als je een MP3  2 of 3 keer kopieert.

Maar als je een MP3 1x omzet in wav is er vrijwel niemand die hoort.

En met iZotope RX is het mogelijk een MP3 weer naar het volledig spectrum terug te brengen, met een frequency analyzer kun je goed zien hoe de kwaliteit van een MP3 is als het bij 10 KHz al afkapt moet je gaan opletten, en niet elke MP3 codec doet zijn werk goed.

En wav zegt niet zoveel, ik kan alles omzetten naar wav hoe slecht ook, je oren een het spectrum zijn de dingen waarop je moet letten.

Nico.

Geplaatst
7 uur geleden zei nchuijg:

En met iZotope RX is het mogelijk een MP3 weer naar het volledig spectrum terug te brengen, met een frequency analyzer kun je goed zien hoe de kwaliteit van een MP3 is als het bij 10 KHz al afkapt moet je gaan opletten, en niet elke MP3 codec doet zijn werk goed.

En wav zegt niet zoveel, ik kan alles omzetten naar wav hoe slecht ook, je oren een het spectrum zijn de dingen waarop je moet letten.

Nico.

Inderdaad Nico.

Ik heb van de muziek technici van de NOS-NOB  etc. altijd geleerd; "Het enige dat telt zijn je oren".

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.