Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (â‹®) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo beste radioliefhebbers,

Ik ben een grote fan van het programma Nachtwacht van de TROS. Dat werd o.a. gepresenteerd door Wim Van Putten, Ferry Maat, Tom Mulder, Kas Van Iersel en Simone Van Koersveld. Graag kom ik in contact met mensen die, net als ik, in die jaren geleden, 's nachts genoten van de muziek en de fijne presentatie. Ik zat altijd met mijn cassetterecorder klaar om het gehele programma op te nemen. Mijn voorkeur ging uit naar de laatste twee uren. Tussen 02:00 uur en 04:00 uur presenteerde Wim Van Putten.

Van hem heb ik veel geleerd. Niet alleen wat muziek betreft, maar zeker ook wat presenteren van een radioprogramma betreft. Van al die genoeglijke uren heb ik veertien Cd's over gehouden. Mensen die interesse hebben hierin, kunnen contact met me opnemen via mijn e-mail. Maar ook mensen die zelf opnames hebben van Nachtwacht vraag ik om contact met me op te nemen. Dan kunnen we gezamenlijk de herinnering aan Nachtwacht levendig houden.

Met vriendelijke groet,

Ron De Wolf alias Lucia Hwong.

Je kunt reageren via mijn e-mail.

Mijn e-mailadres is

<Verwijderd. Registratievoorwaarden - Algemeen: Plaats absoluut nooit privé informatie van jezelf en anderen op het forum (denk hierbij o.a. aan: telefoonnummers en (e-mail)adressen)...>

bewerkt door de redactie
Emailadres verwijderd

Geplaatst
  • Populair bericht

Beste,

Het is niet gebruikelijk, zo niet onwenselijk, om je mailadres online te delen.

Geplaatst

Ik snap ook niet precies waarom, op een forum, in een topic, de herinnering niet levendig gehouden zou kunnen worden, maar dat er een oproep naar mailcontact wordt gedaan. Misschien iemand die nieuw is aan het idee van forums, je weet het niet.

Je kunt in ieder geval reageren via een PB (Privébericht).

Mijn accountnaam is

Samba-boy (Erop klikken, dan de knop 'bericht sturen' :D) 

Geplaatst
  • Populair bericht
4 uur geleden zei Ron De Wolf Lucia Hwong:

Ik ben een grote fan van het programma Nachtwacht van de TROS. Dat werd o.a. gepresenteerd door Wim Van Putten, Ferry Maat, Tom Mulder, Kas Van Iersel en Simone Van Koersveld. Graag kom ik in contact met mensen die, net als ik, in die jaren geleden, 's nachts genoten van de muziek en de fijne presentatie. Ik zat altijd met mijn cassetterecorder klaar om het gehele programma op te nemen. Mijn voorkeur ging uit naar de laatste twee uren. Tussen 02:00 uur en 04:00 uur presenteerde Wim Van Putten.

Van hem heb ik veel geleerd. Niet alleen wat muziek betreft, maar zeker ook wat presenteren van een radioprogramma betreft. Van al die genoeglijke uren heb ik veertien Cd's over gehouden. Mensen die interesse hebben hierin, kunnen contact met me opnemen via mijn e-mail. Maar ook mensen die zelf opnames hebben van Nachtwacht vraag ik om contact met me op te nemen. Dan kunnen we gezamenlijk de herinnering aan Nachtwacht levendig houden.

Met vriendelijke groet,

Mijn e-mailadres is

<Verwijderd. Registratievoorwaarden - Algemeen: Plaats absoluut nooit privé informatie van jezelf en anderen op het forum (denk hierbij o.a. aan: telefoonnummers en (e-mail)adressen)...>

Heeft Simone ook gepresenteerd?. Heb ik zeker niet opgelet. Ze produceerde wel e.e.a. maar da's wat anders. Trouwens wat je vergeten bent is dat Ron Brandsteder ook presenteerde. Heb ik met eigen ogen gezien als tom Mulder en ik hem aflosten om 0.600 uur.................

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Populair bericht

Dat is helemaal juist, Juul. Ik heb vorig jaar op 17, 18, 19 en 20 mei op dit forum afleveringen van Nachtwacht met Ron maar ook Ad Roland gepost. Even zoeken op Nachtwacht op het forum en je komt ze tegen, Ron/Lucia.

Geplaatst
  • Populair bericht

Inderdaad Ben. Maar zo zie je maar weer. Als je dit niet onmiddellijk rechtzet dan gaat het een eigen leven leiden.

En is het van;"ik heb gelezen op Internet dat......"

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik luisterde vroeger graag naar Nachtwacht waarbij Tom mij het meeste bijstaat.

En dan de tune, toen een 'hard to get' om over de jingles maar te zwijgen.

bewerkt door Harm ten Brink

Geplaatst

Van de jaren 70 en begin 80 vond ik de dinsdag en zekers op kop de donderdag het fijnst op H3

Tom Mulder, geweldige stem, ben vaak door hem wakker gemaakt toen die tijd.

Theo

Geplaatst
  • Populair bericht

Ja, in m'n begin TROS tijd deed ik samen met Tom de dienst van 6 - 9. Ik stond om 04.00 uur op en dan een half uurtje in de auto naar Hillywood. 

Maar na ik geloof een half jaar zei m'n radio baas;"Nou dat H'sum 3 gedoe, nu moet je maar eens echte radio gaan maken"  en zo geschiedde.

Poster en allerlei buiten - lokatie en speciale projecten opnamen. Was erg leuk om met Tom te werken destijds.  Hij stond wel aan de wieg van m'n NPO carriere.  

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Populair bericht

Ook voor mij was Nachtwacht en ook bijna de gehele donderdag zeer favoriet in de jaren 70 en 80. Ik heb er vaak naar geluisterd en leuke herinneringen aan. De TROS donderdag en de Veronica uren vond ik het leukst.

Geplaatst
  • Populair bericht

Nachtwacht klonk in Amsterdam op zondag nacht over de wallen weet ik nog goed .Woonde daar vlak bij en als ik dan naar huis ging hoorde je de tune en de stem van Tom . 

Geplaatst
  • Populair bericht
9 uur geleden zei Jaap De Vries:

Nachtwacht klonk in Amsterdam op zondag nacht over de wallen weet ik nog goed .Woonde daar vlak bij en als ik dan naar huis ging hoorde je de tune en de stem van Tom . 

Als ik over de Wallen liep lette ik op heel andere dingen..😂😂

Geplaatst
13 uur geleden zei thijs5326:

Als ik over de Wallen liep lette ik op heel andere dingen..😂😂

bewerkt door Jaap De Vries

Geplaatst
17 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Wat deed jij om die tijd daar.  

"Ramen likken."

Geplaatst
3 uur geleden zei Juul:

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Zeg dat wel ,,,ik woonde gewoon daar .net als vele andere .Einde muziekje maar weer.

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 13-9-2023 om 13:14 zei Ron De Wolf Lucia Hwong:

Met vriendelijke groet,

Mijn e-mailadres is

Hallo Ron en Lucia,

Dit forum staat of valt met mensen die hun bezit aan oude radio met elkaar willen delen. Niet één-op-één maar onderling. Via de site dus, niet via e-mailtjes. 

Plaats vooral wat je hebt van Wim van Putten, je maakt er veel mensen blij mee. Dan kun je ook eens wat terugvragen. 

Edwin.

Geplaatst

Sluit ik mij geheel bij aan. Ik overwoog nog om zowaar te mailen, maar Pixeldrain staat gewoon klaar en ik heb zelf ook gerust nog wat cloudruimte over als men iets leuks wil plaatsen (voor korte termijn, het moet wel leuk blijven).

Geplaatst
Op 18-9-2023 om 15:12 zei rauhfaser:

Dit forum staat of valt met mensen die hun bezit aan oude radio met elkaar willen delen. Niet één-op-één maar onderling. Via de site dus, niet via e-mailtjes. 

Edwin heeft volkomen gelijk.

Dat is het fundament van ons forum.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.