Spring naar bijdragen

Playlist Mi Amigo


Cas

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Als trouwe luisteraar van Mi Amigo werden er platen geplugged, waar ik hele fijne herinneringen aan heb.

Veel van deze platen kwamen nooit in een of andere hitparade, zodat na vele decennia later het moeilijk is om deze muziek nog terug te vinden.

Ik ben dan ook op zoek naar een plaat die rond '77/'78 veel gedraaid werd en waar ik de titel niet van weet.

Dik 40 jaar later weet ik het nog niet, vandaar dat ik me afvraag of er in die tijd een playlist werd gebruikt?

Of een lijst met platen die gedraaid moesten worden?

Hoe de plaat ging weet ik niet meer, maar wanneer ik 'm hoor dan zal ik 'm zeker herkennen.

Ben nu al zoveel mogelijk uren uit die tijd aan het beluisteren, maar helaas nog niet gevonden.

 

Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas, kan je wat duidelijker zijn over deze plaat , was het een groep ?zanger ?of zangeres ?misschien uit welk land , waar ging het nummer over ?zo kunnen we je graag helpen!!!

Ik heb zelf via een oud programma gepresenteerd ooit door Haike Debois een plaat van Laurent Vouzly met Bubblestar ( 1978) ontdekt .

bewerkt door Revenge85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht is het een van deze platen? Die werden grijsgedraaid bij Mi Amigo maar haalden nooit de hitparades. Dan Parker met Forever blue, Ian & Rose-Love minus zero, Richard Hewson Orchestra-Love for hire en inderdaad Laurent Voulzy-Bubblestar?

IMG_2706.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Wat Revenge85 aangeeft is waar, moet wat meer informatie geven naar wat ik zoek....pffff

Ik kan me herinneren dat het een zanger was die zijn stem wat weg had van Glen Campbell en Bobby Goldsboro in de titel moest Love in voor komen?

Van Glen en Bobby heb ik alles al beluisterd en zij zijn hem niet, de stemmen lijken erop.

 

De 4 singles die Jan hierboven aandraagt zijn het ook niet, al heb ik Love minus zero en Minus Blue niet op Youtube gevonden.

 

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Cas

 

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jan:

Wellicht is het een van deze platen? Die werden grijsgedraaid bij Mi Amigo maar haalden nooit de hitparades. Dan Parker met Forever blue, Ian & Rose-Love minus zero, Richard Hewson Orchestra-Love for hire en inderdaad Laurent Voulzy-Bubblestar?

IMG_2706.jpg

 

Die Laurent Voulzy is 2 x de persoonlijke hittip geweest van Rob Hudson, op 6 mei en 10 juni 1978.

 

Cas

14 minuten geleden zei Omnivoor:

Een beetje songtekst helpt wellicht, Cas. Fragmenten van wat je kan herinneren, misschien zelfseen refrein?

Omni ;)

 

Wat me nog bijstaat is dat het voornamelijk in de live-programma's te horen was en Marc Jacobs deze plaat veel draaide.

Kan natuurlijk ook dat mijn geheugen me in de maling neemt, zou alle live-programma's van toen moeten beluisteren.

Heb toch tijd zat 😊

 

Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

McDuffs Dimension... PS I love you. Dit vond ik een van de mooiste plugplaten die Radio Mi Amigo in haar programma's gedurende 1978 speelde..

Ik luister er nog steeds met plezier naar.

Ook was er een plugplaat van Gerard Vekeman, "Ikke met de rikke"... dat was een nachtmerrie voor de Nederlandse DJ's om aan te horen. Volgens een interview met Ruud Hendriks liggen er nog diverse exemplaren op de bodem van de Noordzee omdat ze, na het openen van de patrijspoort door de live DJ's als "Frisbee" over de Noordzee werden gebruikt.

 

Groet

Henk Kruize

mcduffs dimension.jpg

ikke.jpg

Hoi Henk,

 

Ja, deze 2 ken ik zeer zeker nog wel en vond ze nog wel meevallen.

Gerard Vekeman was geen hoogstandje, maar ik draai 'm nog wel eens.

 

Cas

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cas:

Gerard Vekeman was geen hoogstandje, maar ik draai 'm nog wel eens.

Ik heb de single ook nog in mijn archief, maar puur om de verzamelwaarde... niet om te beluisteren. Als ik 'm beluister dan hou ik het hooguit 1 minuut uit, en dat is nog heel ruim,  en dan gaat ie uit.... :( "They can't be serious" denk ik dan.

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ik heb de single ook nog in mijn archief, maar puur om de verzamelwaarde... niet om te beluisteren. Als ik 'm beluister dan hou ik het hooguit 1 minuut uit, en dat is nog heel ruim,  en dan gaat ie uit.... :( "They can't be serious" denk ik dan.

 

Henk Kruize

 

Ja dat heb ik toch ook wel, puur herinnering aan Mi Amigo.

Niet dat ik een verzameling cd's van 'm heb en deze ter ontspanning draai 🤨

 

Cas

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een van deze uit die periode:

 

Charlie    She Loves to Be in Love
Shabby Tiger    Lovely Lady
Dave Mason    Will You Still Love Me Tomorrow
Kamahl    Love Is a Beautiful Song
Black & White    Love Me or Leave Me
Dee D. Jackson    Automatic Lover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, Cas said:

Hoi Henk,

 

Ja, deze 2 ken ik zeer zeker nog wel en vond ze nog wel meevallen.

Gerard Vekeman was geen hoogstandje, maar ik draai 'm nog wel eens.

 

Cas

 

Beste Cas,

I remember Ikke met de rikke. I had burnt it onto a CD. When I did compering at the local Working Men's Club, I sometimes put that on at the end of the night to empty the room. That accompanied with Yamasuki!!

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cas , nog even met je meegedacht Marc in juli 1978 weer terug op Mi Amigo , moet dus voor nov 77 en na juli 1978 geweest zijn , ik dacht aan Suzy was her name( Marc was ten tijden van deze plaat/hit niet aan boord) en  When a man loves a woman allebei van Second Life ( beiden grijs gedraaid)of Benny Scott 1978 , kijk ook eens op Google bij de lievelingen .

Zoek en gij zult vinden😊😉😊😊

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzonder dat al deze pareltjes van muziek hier genoemd / getoond worden , ondanks dat er misschien in Hilversum om Mi Amigo werd gelachen hebben ze ons zulke mooie en misschien wel bijzondere platen voor en in die tijd achtergelaten , soms is het wel een lange weg vanaf 1978 om daar achter te komen😊😉😊😊

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
17 uur geleden zei Vincent:

Misschien een van deze uit die periode:

 

Charlie    She Loves to Be in Love
Shabby Tiger    Lovely Lady
Dave Mason    Will You Still Love Me Tomorrow
Kamahl    Love Is a Beautiful Song
Black & White    Love Me or Leave Me
Dee D. Jackson    Automatic Lover

 

Hoi Vincent,

 

Helaas zit die bij jouw bijdrage ook niet bij, bedankt.

 

Cas

 

 

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Hans Hendriks:

*) Zit hier iets bij Cas? Ik heb een zoekslag gemaakt in de playlisten van Jan-Fré van jan. t/m okt. 1977

groet, Hans

 

 

 

 

 

Hoi Hans,

 

Bedankt voor je bijdrage, maar hier zit die ook niet tussen.

 

Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6432
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    streampie
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.