Spring naar bijdragen

Art Blakey bij Radio Veronica


Aanbevolen berichten

Begin 1962 traden Art Blakey And The Jazz Messengers in het City Theater in Amsterdam op. Paul Acket had dat georganiseerd. Het optreden werd opgenomen en voor een spotprijs van 1.500 gulden (ca. 700 euro) aan de publieke omroep aangeboden. Daar had niemand interesse. Radio Veronica had er voor dat bedrag wel oren naar en zond de registratie in februari 1962 op een zaterdagmiddag uit. Is er iemand die hier nog iets vanaf weet? Waarom was Radio Veronica geïnteresseerd? Kwam Acket bij Veronica terecht omdat hij daar zijn Muziek Expres-programma had? Was er aparte sponsor voor de jazzuitzending? Wie presenteerde het programma met Art Blakey? Zond Veronica in die tijd wel vaker (jazz)concertregistraties uit? Ik schrijf voor het blad Jazzflits en wil een en ander in een verhaal over het concert verwerken.

bewerkt door grundigradio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag.......????

 

Ik denk en weet wel bijna zeker dat het via Tony Vos † (jazzmuzikant) gegaan is was sinds 1 mei 1960 programmaleider .

 

Dit is de programmering van februari 1962 waarin een aantal jazz programma's staan. Maar niet in detail. Zo ging dat toen.

 

Please login or register to see this link.

 

Er werden wel meer opnamen gemaakt. Dit is wat bewaard is gebleven. Dexter Gordon.

 

 

screen 39.jpg

 

 

 

222.jpg

1111.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei grundigradio:

Begin 1962 traden Art Blakey And The Jazz Messengers in het City Theater in Amsterdam op. Paul Acket had dat georganiseerd. Het optreden werd opgenomen en voor een spotprijs van 1.500 gulden (ca. 700 euro) aan de publieke omroep aangeboden. Daar had niemand interesse. Radio Veronica had er voor dat bedrag wel oren naar en zond de registratie in februari 1962 op een zaterdagmiddag uit. Is er iemand die hier nog iets vanaf weet? Waarom was Radio Veronica geïnteresseerd? Kwam Acket bij Veronica terecht omdat hij daar zijn Muziek Expres-programma had? Was er aparte sponsor voor de jazzuitzending? Wie presenteerde het programma met Art Blakey? Zond Veronica in die tijd wel vaker (jazz)concertregistraties uit? Ik schrijf voor het blad Jazzflits en wil een en ander in een verhaal over het concert verwerken.

 

IMG_4347.jpeg

IMG_4348.jpeg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Will Stevens:

Toch bijzonder. Begin jaren zeventig, toen ik luisterde, waren er volgens mij nooit concertregistraties op Veronica. Tenzij je de ABTT bij de Club Veronica in Scheveningen daartoe rekent.:cool:

 

Dag Will, wie heeft het over de jaren 70 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Will Stevens:

Toch bijzonder. Begin jaren zeventig, toen ik luisterde, waren er volgens mij nooit concertregistraties op Veronica. Tenzij je de ABTT bij de Club Veronica in Scheveningen daartoe rekent.:cool:

Will 1962 is de jaren 60 later kwamen de jaren 70....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Juul:

 

Dag Will, wie heeft het over de jaren 70 ?

 

Is het dan zo moeilijk wat ik schrijf? Ik schrijf alleen dat ik het bijzonder vind dat Veronica in 1962 concertregistraties uitzond. In de periode dat ik luisterde, gebeurde dat namelijk nooit. 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-5-2024 om 09:27 zei Will Stevens:

 

Is het dan zo moeilijk wat ik schrijf? Ik schrijf alleen dat ik het bijzonder vind dat Veronica in 1962 concertregistraties uitzond. In de periode dat ik luisterde, gebeurde dat namelijk nooit. 

Ja onduidelijk is het zeker wat je schrijft helaas 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will je schrijft:

 

"Will 1962 is de jaren 60 later kwamen de jaren 70...."

 

Wat staat hier inderdaad nu eigenlijk??????  Wat bedoel je?

 

1. je bent geboren in 1962

2. daarna wordt het "vaag"........................  Ja, na de jaren 60 kwamen de jaren 70  en daarna.......enz.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Juul:

Will je schrijft:

 

"Will 1962 is de jaren 60 later kwamen de jaren 70...."

 

Wat staat hier inderdaad nu eigenlijk??????  Wat bedoel je?

 

 

Maar dat schrijf ik helemaal niet, Juul!!!! Dat is een bijdrage van Jaap. Hij drukt zich inderdaad niet altijd even duidelijk uit, maar waarom schuif je dat mij in de schoenen?

 

Dit gaat echt helemaal nergens over. :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Will Stevens:

 

Maar dat schrijf ik helemaal niet, Juul!!!! Dat is een bijdrage van Jaap. Hij drukt zich inderdaad niet altijd even duidelijk uit, maar waarom schuif je dat mij in de schoenen?

 

Dit gaat echt helemaal nergens over. :s

Jij bent echt onduidelijkhoor 60 of 70 is een verschil .Klaar plaatje maar weer uit de 60s .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6465
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Pnokkio1957
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.