Geplaatst 1 maart1 mrt Auteur Eric e.a., In de huiskamer: Kenwood R-5000, met antenne tuner en daar achter (buiten) dipool ant. 2x +/- 33 meter draad (N - Z). Voor buiten en vaak mee in fietstas: XHDATA D-808 en de (KBC) mini loop Tescun AN 100. Met een vriendelijke groet, HA
Geplaatst 1 maart1 mrt Hallo Henk, Dank. Ik doelde op jouw "buitensetje". Toch wel heel leuk, misschien ga ik dat ook wel aanschaffen. Dat maakt ook een extra doel bij mijn fietstochtjes hahaha Grts Eric
Geplaatst 5 augustus5 aug Auteur Ze zijn al weer te horen!Ja, ja ik heb alweer BC stations uit de Usa en Canada ontvangen.Dát lukt hier 's morgens vroeg, want dan staan ze nog niet aan (de zonnepanelen😡).Al weer gehoord: VOCM 590 khz, 1010 WINS, 1030 WBZ, 1130 Bloomberg en 1200 WXKSOnlangs hoorde ik heel vroeg in de morgen Mi Amigo, Harwich UK.Naar het schijnt.... zenden ze met 1 Wattje uit???Helaas gebruiken meer stations de 1575 khz.Onder andere Coast FM uit Ierland: https://www.coast.fm/Wel vreemd dat ze bij Mi Amigo niet reageren op mails....https://www.lv18radio.uk/Je kunt ook via stream luisteren naar Mi AmigoGood DX,HA
Geplaatst 11 september11 sep Auteur Hallo MG DX-ers,We kunnen ze weer ontvangen, de stations uit Canada, USA en verder...Ja ik hoor ze al een paar dagen, maar vanmorgen..... pffffffDeze waren echt sterk bij mij:590 khz, VOCM, Canada1010 khz, WINS, New York1030 khz, WBZ, Boston1130 khz, Bloomberg, New York1200 khz, WXKS, NewtonVanmorgen waren de signalen het sterkst rond 06.15 uur, binnen met de Kenwood R 5000.Maar om 07.15 uur hoorde ik er nog een paar buiten, met de xhdata bij mini loopantenne.Omdat binnen de storing weer duidelijk te horen was, de zonnepanelen........Zo heb ik dat dan, xhdata bij mini loop antenne: buiten!Good MG DX,HA 11 september11 sep bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 11 september11 sep Ik weet nog dat heel vroeger, ik was rond de 12 jaar, er verteld werd dat op de middengolf je stations uit de VS kon ontvangen.Ik heb dat afgedaan als onmogelijk want dat kan helemaal niet, H 1 en 2 kwamen s'avond maar net binnen.En dan zouden signalen uit de VS wel zo ver komen?Rond die tijd was er een kinderprogramma op de TV, waar kinderen moeilijke vragen konden stellen.Ik heb toen een brief geschreven dat ik wel wilde weten hoe het kwam dat op de middengolf als het donker werd, je buitenlandse stations kon horen.Dat was waarschijnlijk een te moeilijke vraag voor het programma ☹️ Theo
Geplaatst 12 september12 sep Auteur Geachte mg dx-ers e.a.,Vanmorgen extra vroeg bij de ontvanger gezeten....Weer dikke signalen, maar dat van VOCM 590 khz viel me wat tegen hier.Normaliter ontvang ik 1200 khz uit de Usa: WXKSVanmorgen 2 stations op 1200 khz, maar deze keer hoorde ik WXKS minder en veel beter: TSN 1200 OttawaHelaas kon / kan ik niet luisteren via hun stream, dat lukt niet.Om er zeker van te zijn dat het TSN was, luisterde ik via TuneIn op mijn mobieltje en ik hoorde dezelfde audio.Groet,HA 12 september12 sep bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 12 september12 sep 10 uur geleden zei Hotel Amigo: viel me wat tegen hier.Mag ik vragen wat "hier" is. Ik wil niet perse je postcode en huisnummer 🤣 maar meer dicht bij de kust of gewoon het binnenland?
Geplaatst 14 september14 sep Auteur Geachte mg fans én mg dx-ers,Vanmorgen kwam ik ontvangers te kort.....Zoveel stations uit de Usa / Canada kon ik ontvangen!Nee, ik ga ze echt niet allemaal noemen....Maar één was wel een ietwat vreemd station op 1650 hhz.Niet sterk en ik hoorde muziek met zang in een vreemde taal...Deze staan in mijn mg dx lijstje: 1650: WHTK / CJRS ?Misschien hoor ik hem t.z.t. nog een keer en dan iets beter!Vanmorgen (vroeg) had ik de xhdata ontvanger onder/naast de Loopantenne gezet op de (zwarte) container. De radio zo gericht dat Bloomberg op 1130 niet meer te horen was. Daarna heb ik de Loop ook in die richting gezet.Zopas met het kompas op mijn mobieltje effe gekeken. Hij staat richting: West en een paar graden naar het Noorden!Meestal hoorde ik ze met de draadantenne beter, die hangt nagenoeg in dezelfde richting. Maar soms hoorde ik stations uit de Usa beter met de loop én met minder ruis....Ineens was het over met de pret, toen gingen de zonnepanelen weer aan🥵Good DX,HA
Geplaatst 14 september14 sep 2 uur geleden zei Hotel Amigo:Geachte mg fans én mg dx-ers,Vanmorgen kwam ik ontvangers te kort.....Zoveel stations uit de Usa / Canada kon ik ontvangen!Nee, ik ga ze echt niet allemaal noemen....Maar één was wel een ietwat vreemd station op 1650 hhz.Niet sterk en ik hoorde muziek met zang in een vreemde taal...Deze staan in mijn mg dx lijstje: 1650: WHTK / CJRS ?Misschien hoor ik hem t.z.t. nog een keer en dan iets beter!Vanmorgen (vroeg) had ik de xhdata ontvanger onder/naast de Loopantenne gezet op de (zwarte) container. De radio zo gericht dat Bloomberg op 1130 niet meer te horen was. Daarna heb ik de Loop ook in die richting gezet.Zopas met het kompas op mijn mobieltje effe gekeken. Hij staat richting: West en een paar graden naar het Noorden!Meestal hoorde ik ze met de draadantenne beter, die hangt nagenoeg in dezelfde richting. Maar soms hoorde ik stations uit de Usa beter met de loop én met minder ruis....Ineens was het over met de pret, toen gingen de zonnepanelen weer aan🥵Good DX,HADie draad antenne waar je het over hebt, is dat een beverage antenne?En heb je wel eens de vandijken loop getest op een rotor, https://www.vandijkenelektronica.nl/product/de-al1-bouwpakket-loopantenne-voor-ontvangst-van-10-khz-30-mhz-3/ ?
Geplaatst 14 september14 sep 16 uur geleden zei Hotel Amigo:HD Geachte mg fans én mg dx-ers,Vanmorgen kwam ik ontvangers te kort.....Zoveel stations uit de Usa / Canada kon ik ontvangen!Nee, ik ga ze echt niet allemaal noemen....Maar één was wel een ietwat vreemd station op 1650 hhz.Niet sterk en ik hoorde muziek met zang in een vreemde taal...Deze staan in mijn mg dx lijstje: 1650: WHTK / CJRS ?Misschien hoor ik hem t.z.t. nog een keer en dan iets beter!Vanmorgen (vroeg) had ik de xhdata ontvanger onder/naast de Loopantenne gezet op de (zwarte) container. De radio zo gericht dat Bloomberg op 1130 niet meer te horen was. Daarna heb ik de Loop ook in die richting gezet.Zopas met het kompas op mijn mobieltje effe gekeken. Hij staat richting: West en een paar graden naar het Noorden!Meestal hoorde ik ze met de draadantenne beter, die hangt nagenoeg in dezelfde richting. Maar soms hoorde ik stations uit de Usa beter met de loop én met minder ruis....Ineens was het over met de pret, toen gingen de zonnepanelen weer aan🥵Good DX,HAJa, het zijn condities op dit moment. Zonnevlekken en zo. Ik. merk dat aan de 1467 want dan heb ik meer last van TWR en Iran. CJRS is nu CKCW, LA radio Gospel, dus reli Spaans. Verder zitten er wat aziatischee zenders op maar die moeten allemaal vermogen terug nemen s nachts. Dan nog tientallen met maar 10 W die zul je hier Waarschijnlijk niet horen.
Geplaatst 15 september15 sep Auteur Andree schreef:Die draad antenne waar je het over hebt, is dat een beverage antenne?En heb je wel eens de vandijken loop getest op een rotor, https://www.vandijkenelektronica.nl/product/de-al1-bouwpakket-loopantenne-voor-ontvangst-van-10-khz-30-mhz-3/ ?HA reactie: Draadantenne: dipool, één been vanaf schoorsteen - boom en andere been schoorsteen - paaltje aan schutting. Deze is korter, er zit een grotere verlengspoel tussen. Via een klein kippenladdertje (aan draadantenne op de schoorsteen) gaat het 'ontvangen signaal' naar een (homemade) antennetuner. Vervolgens met coax naar radio in de huiskamer.Ja, hier staat een vandijken loop op zolder. Nee, ik heb nooit een loop op een rotor gehad. Omdat ik alleen 's morgens vroeg ongestoord naar de middengolf (en kortegolf) kán luisteren... staat de loop meestal richting Usa. Wel heeft deze loop op andere plekken hier bij huis gestaan, maar qua stoorveld maakt het niets uit....Ruud schreef:Ja, het zijn condities op dit moment. Zonnevlekken en zo. Ik. merk dat aan de 1467 want dan heb ik meer last van TWR en Iran.CJRS is nu CKCW, LA radio Gospel, dus reli Spaans. Verder zitten er wat aziatischee zenders op maar die moeten allemaal vermogen terug nemen s nachts. Dan nog tientallen met maar 10 W die zul je hier Waarschijnlijk niet horen.HA reactie:De mg condities zijn er weer, máár ze verschillen per dag. Vanmorgen hadden BC stations uit Usa / Canada minder sterke signalen! Ontvang ik BC stations uit Usa / Canada 's morgens goed, dan is Paradijs op 1467 meestal zwak....Zo kon ik Paradijs 1467 khz gisteren bijna niet horen, vanmorgen wel😄. Ik hoorde deze mooie op 1467 khz met veel fading: Supersister - Radio. Wanneer zet je weer iets aan op 1584 khz en is Paradijs niet meer via stream te horen?☹️Ah ha, ze hebben nu een andere naam Ruud? Ik pas het effe aan in mijn lijstje! Net zoals in Nederland zijn er in Usa / Canada ook freq. waar veel stations op uitzenden met niet veel vermogen (LP AM)......Good DX,HA
Geplaatst 25 oktober25 okt Auteur Het duurde even, maar...Vanmorgen had ik succes!'s Morgens hoorde ik telkens 2 stations op 1200 khz.Normaliter ontvang ik 1200 khz uit de Usa: WXKSMaar vaak nóg een station.....Een paar dagen heb ik 's morgens (vroeg) naar 1200 khz geluisterd en gezocht....Uiteindelijk vond ik hem vanmorgen, het is: KFNW uit Canada!KFNW, known on-air as Faith 1200 KFNW, or by the network name Faith Radio, is a radio station in Fargo, North Dakota (licensed to serve adjacent West Fargo)Er waren vanmorgen heel veel stations uit de Usa en Canada te horen....😃Good DX,HA
Geplaatst 28 oktober28 okt Auteur Geachte mg fans e.a.,Vanmorgen ben ik er iets eerder uit gegaan....De mg condities waren al weer goed, wat een genot.De zonnepanelen waren nog niet aan, dus..... genoten van de dikke signalen op de middengolf.Overdag heb ik onder in de mg (1550 - 1700 khz) een enorme stoorberg (NOISE).Vanmorgen vroeg nóg niet en zo waar hoorde ik op 1660 khz WGIT in de fading.WGIT (1660 AM, Lighthouse 360) is a radio station broadcasting a Spanish Religious format.It is licensed to Canóvanas, Puerto Rico, and is owned by International Broadcasting Corporation.Ja, ja dat is een mooi eindje van mij af!Via https://www.farodesantidad.com/ kon ik de 2 'dominees' zien & horen!😅Verder waren WINS 1010 en Bloomberg 1130 prima te horen.Wil je het zelf eens meemaken, dat kan hoor....Zet jouw wekker op een uur of 5, zet koffie of thee en zet daarna jouw radio aan!Vergeet niet om jouw ontvanger op standje smal (narrow) te zetten....Good mw DX,HA 28 oktober28 okt bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 28 oktober28 okt Door omstandigheden was ik er om 5 uur al uit en heb de laptop aangezet.Op mijn eigen SDR zag ik de signalen in het 10 KHz raster wel staan, maar ze waren te zwak om hoorbaar te worden.Vooral Spaanse stations zijn moeilijk te onderscheiden behalve dan de frequentie.Maar stel ik zie en hoor een Spaans station op 1098, maar op 1100 zie ik ook een station.Dat krijg ik dan wel hoorbaar op de sdr, (zulke steile filters krijg je analoog niet) maar blijkt ook Spaansachtig te zijn.En het signaal is niet stevig genoeg om verder iets te herkennen.Dan weet je nog niets toch van wie is wie?Half uur later lag ik weer in bed, daar ging het DX en ook weer prima 😀Theo
Geplaatst 28 oktober28 okt Wat voor antenne gebruik je? En welke richting? Is dat niet een loop noord-zuid? Dat is namelijk wel van invloed. Toen ik nog een 'schone' ontvangst had op de 518 kHz ontving ik met de loop, oost-west richting, VON St John uit Canada foutloos, iets meer dan 4000 km afstand. Maar degene die in Nederland en de UK met een miniwhip werkten de NAVTEX uitzending van Rogaland uit Noorwegen die op hetzelfde tijdslot zat. Iets minder dan 1000 km naar het noorden, bij mij in 'de null' van de antenne.
Geplaatst 29 oktober29 okt 16 uur geleden zei Hotel Amigo:Geachte mg fans e.a.,Vanmorgen ben ik er iets eerder uit gegaan....De mg condities waren al weer goed, wat een genot.De zonnepanelen waren nog niet aan, dus..... genoten van de dikke signalen op de middengolf.Overdag heb ik onder in de mg (1550 - 1700 khz) een enorme stoorberg (NOISE).Vanmorgen vroeg nóg niet en zo waar hoorde ik op 1660 khz WGIT in de fading.WGIT (1660 AM, Lighthouse 360) is a radio station broadcasting a Spanish Religious format.It is licensed to Canóvanas, Puerto Rico, and is owned by International Broadcasting Corporation.Ja, ja dat is een mooi eindje van mij af!Via https://www.farodesantidad.com/ kon ik de 2 'dominees' zien & horen!😅Verder waren WINS 1010 en Bloomberg 1130 prima te horen.Wil je het zelf eens meemaken, dat kan hoor....Zet jouw wekker op een uur of 5, zet koffie of thee en zet daarna jouw radio aan!Vergeet niet om jouw ontvanger op standje smal (narrow) te zetten....Good mw DX,HAMooie vangst! Het tijdsverschil met Porto Rico is 5 uur, dus je hebt ze CA middernacht LT ontvangen. De zender is 10 kW, . Maar s nachts zou het maar ,, 1 kW zijn. Misschien vergeten terug te draaien? Het is vlakbij de orkaan Melissa die over Jamaica raast!! Ik ben 2 x op Porto Rico geweest, helaas maar een paar uur. Een prachtig eiland.
Geplaatst 29 oktober29 okt Auteur Ah, ha die Ruud!Ja daar (Melissa!) dacht ik vanmorgen aan Ruud, toen ik het nieuws zag...Dé signalen uit de Usa waren vanmorgen anders dan gisteren.Kijk en dat maakt het juist zo leuk....Nu (08:20) hoor ik nog steeds, wel zwakker, op 1500 khz WFEDWFED (1500 AM; branded as Federal News Network) is a 50,000-watt Class A radio station in Washington, D.C. The station is owned by Hubbard Broadcasting and broadcasts a news/talk format focused on issues and news pertaining to members and staff of the United States federal government.Groet en Good DX,HA 29 oktober29 okt bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 29 oktober29 okt WFED heeft de 1500 overgenomem van de bekende nieuwszender WTOP die nog op 2 FM frequenties te horen is in DC.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.