Posted April 24Apr 24 Popular Post Ik ben nog steeds ons archief aan het doorspitten. (komt geen einde aan......)En ik vind een artikel uit de Telegraaf waarin Auke tgv het verschijnen van de 3e druk in 2008 enkele aardige onthullingen deed.Ik wist dat al omdat ik tijdens m'n werkzame leven daar al eens over sprak met Hans Wiegel; "ach meneer Geleick, politiek hé?........................................."bron: Telegraaf 6 november 2008.
April 27Apr 27 Boek ook in huis ,nog niet gelezen kreeg het bij mijn afscheid bij PostNl .Je gaat met pensioen dus heb je alle tijd ....Nou nee dus tot nu toen bezig met mn muziek etc ...en lezen komt wel ..
April 28Apr 28 Het boek van Auke Kok is een standaardwerk inmiddels, alles goed onderzocht en doorgelicht.Ik verwacht niet dat hetzelfde gezegd zal kunnen worden van het binnenkort te verschijnen Veronicaboek.Als ik het goed begrepen heb zal Tineke bij de presentatie zijn.Ik wacht eerst de recensies af voordat ik bestel...... Edited April 28Apr 28 by Musicman
April 28Apr 28 Author Popular Post Ik ken de inhoud ook niet. Wel komen een aantal foto's bij ons vandaan.In tegenstelling tot het boek van Auke waar ik tijdens het schrijven van Auke mocht "mee lezen", mocht dat bij dit boek niet..........helaas. Ik heb zelfs hoofdstukken geschreven door Auke die "het niet gehaald hebben".Ik zal niet bij de presentatie zijn, andere bezigheden.En het boek van Rob Out, boek Auke en onze website zijn de "standaard werken". Edited April 28Apr 28 by Juul
April 30Apr 30 Popular Post Op 28-4-2025 om 17:29 zei Juul:Ik ken de inhoud ook niet. Wel komen een aantal foto's bij ons vandaan.In tegenstelling tot het boek van Auke waar ik tijdens het schrijven van Auke mocht "mee lezen", mocht dat bij dit boek niet..........helaas. Ik heb zelfs hoofdstukken geschreven door Auke die "het niet gehaald hebben".Ik zal niet bij de presentatie zijn, andere bezigheden.En het boek van Rob Out, boek Auke en onze website zijn de "standaard werken".Ik kan me erg goed vinden in het boek van Auke, op één ding na, dat is de manier waarop hij Tineke 'neerzet'. Auke wekt de indruk dat Tineke het liefst de populaire programma's zoals Koffietijd deed omdát die populair waren en benoemt alléén Lex Harding als de pleitbezorger van 'de verantwoorde muziek'. Auke heeft zeker een hoop historische tapes beluisterd en citeert daar veelvuldig uit, maar dat haar avondprogramma Tineke's meest dierbare programma was, heeft Auke helaas gemist. In plaats daarvan wel een paar pagina's over de warme banden met Tony Vos en het geruime tijd draaien van veel Vos-plaatjes. De échte Tineke zat 's avonds laat op de radio, als Out het toestond tenminste. In het laatste jaar moest zij te vaak invallen in de middag en nam Sieb haar avondshow over, wat Tineke écht jammer vond. Luister de laatste avondshow (24-8) er maar eens op na. https://pixeldrain.com/u/QMZam2SBEdwin
April 30Apr 30 Author Tinus was zeer tevreden met het boek van Auke, dus...........................................Ik denk dat je er meer achter zoekt. En Tinus lag in het ziekenhuis in die periode.En het programma heette soms "op de gang" de "blauwe show". ( label kleur Phonogram platen)Historisch is ook een Top 40 waarin Tinus een "blauwe singel liet binnenkomen". Out en Harding waren op vakantie nl. Nog net op tijd voordat de top 40 naar de drukker ging is dat tegengehouden.Enfin, gelukkig is Tinus er nog en ze is de laatste waaraan ik nog iets kan vragen als het over de beginperiode gaat. Edited April 30Apr 30 by Juul
April 30Apr 30 8 uur geleden zei rauhfaser:<knipje>Luister de laatste avondshow (24-8) er maar eens op na. https://pixeldrain.com/u/QMZam2SBEdwinWat een prachtige gave opname, Edwin!De morse signalen ontbreken in het geheel en geen storing of fading, ondanks het late uur.Weet je waar deze is opgenomen? Rink
May 1May 1 Heb het boek zelf op een Kringloopwinkel gekocht voor 2 euro. Vind het wel interessant om te lezen.
May 1May 1 Op 30-4-2025 om 15:48 zei Juul:Tinus was zeer tevreden met het boek van Auke, dus...........................................Ik denk dat je er meer achter zoekt. En Tinus lag in het ziekenhuis in die periode.En het programma heette soms "op de gang" de "blauwe show". ( label kleur Phonogram platen)Historisch is ook een Top 40 waarin Tinus een "blauwe singel liet binnenkomen". Out en Harding waren op vakantie nl. Nog net op tijd voordat de top 40 naar de drukker ging is dat tegengehouden.Enfin, gelukkig is Tinus er nog en ze is de laatste waaraan ik nog iets kan vragen als het over de beginperiode gaat.Tinus is in het gesprek met Sieb anders erg duidelijk over de gang van zaken: leuk zo'n hobby-uurtje, maar als er 's middags een gat viel mocht Tineke weer opdraven ten koste van haar geliefde avondprogramma.Programmatisch was Veronica het laatste jaar ook best een duiventil. De schuld van Out ook mede, die besloot om de programmering uit vooral losse uurtjes op te bouwen ipv de vertrouwde twee- en drie uursblokken die élk Top 40 station ter wereld had, behalve Veronica 538. Zo viel het ook niet zo op dat Out zelf ook maar tijd had voor een uurtje per dag. Er is overigens een korte periode geweest dat Veronica ook op 538 weer langere blokken had (Collins 7-9, Luikinga 12-14, Out 14-16 en Harding 16-18), dat was tussen het vertrek van Klaas Vaak (juli '73) en oktober '73. Wat Tineke en Phonogram betreft: als het zo was, was ze niet de enige, zie wat er eerder met Joost gebeurde. Maar dat betrof níet haar avondshow.Edwin
May 2May 2 Author Blijft dat Tinus eens tegen mij zei;"Ze was zeer tevreden met het boek van Auke, dus..........................................."
May 5May 5 Op 2-5-2025 om 12:13 zei Juul:Blijft dat Tinus eens tegen mij zei;"Ze was zeer tevreden met het boek van Auke, dus..........................................."Prima, Juul, volgens mij is Tineke sowieso niet zo moeilijk of geneigd om mensen dingen na te dragen. Toevallig heb ik dit weekend wel de biografie over Lex gelezen, door Ton van der Lee, een zeer lezenswaardig boek (wel met een paar detailfoutjes, maar dat is kennelijk onvermijdelijk), waarin ook collega's van Lex aan het woord komen, meestal door de auteur samen met Lex geinterviewd. Tineke geeft aan dat zijzelf ook vond dat zij de meest geschikte was om de koffie-uren te maken, maar krijgt in het boek wel de gelegenheid te vertellen dat zíj het was die Parel voor de Zwijnen introduceerde, maar dat toen Lex in '68 kwam 'men' vond dat die dat maar moest overnemen. Daar baalde Tineke van, maar ze was blij dat ze vanaf 1970 haar eigen late avondshow kreeg. Edwin
May 5May 5 Author Ik heb over "Parels...." wat geschreven op onze website 1968. Ik weet nog wel dat ik er over "wie,wat.wanneer" van Parels wat heen weer gemaild heb met Tinus en Lex tijdens de voorbereiding van het boek. Maar of we er nou echt uitgekomen zijn weet ik niet meer.
May 6May 6 Op 30-4-2025 om 15:12 zei rauhfaser:Ik kan me erg goed vinden in het boek van Auke, op één ding na, dat is de manier waarop hij Tineke 'neerzet'. Auke wekt de indruk dat Tineke het liefst de populaire programma's zoals Koffietijd deed omdát die populair waren en benoemt alléén Lex Harding als de pleitbezorger van 'de verantwoorde muziek'. Auke heeft zeker een hoop historische tapes beluisterd en citeert daar veelvuldig uit, maar dat haar avondprogramma Tineke's meest dierbare programma was, heeft Auke helaas gemist. In plaats daarvan wel een paar pagina's over de warme banden met Tony Vos en het geruime tijd draaien van veel Vos-plaatjes. De échte Tineke zat 's avonds laat op de radio, als Out het toestond tenminste. In het laatste jaar moest zij te vaak invallen in de middag en nam Sieb haar avondshow over, wat Tineke écht jammer vond. Luister de laatste avondshow (24-8) er maar eens op na. https://pixeldrain.com/u/QMZam2SBEdwinIk heb dit programma even onder hande genomen nu klinkt het nog mooier.
May 6May 6 Popular Post 21 minuten geleden zei Juul:Kan ik het ook downloaden Ed ?Daar kan ik voor zorgen! even geduld dus!https://elmlouter.stackstorage.com/s/kmcyiNjFMrZgSgOzVeel plezier ermee. Edited May 6May 6 by PowerMusic link toegevoegd
May 10May 10 Op 6-5-2025 om 20:19 zei PowerMusic:Daar kan ik voor zorgen! even geduld dus!https://elmlouter.stackstorage.com/s/kmcyiNjFMrZgSgOzVeel plezier ermee.Ah! Veronica in stereo!En het was met AM-geluid al een programma met geweldige muziek.Heel erg bedankt, Ed !!Stuur dit programma maar door naar Tineke, zal ze vast leuk vinden.Rink Edited May 10May 10 by Rink Hof