Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bij deze verzoek ik jullie mij te helpen met de zoektocht naar een aantal jingles die ik uit nostalgische redenen weer eens terug zou willen horen, of vanwege (mogelijke) variaties die ik nog niet eerder ken. Enige doel is verder het (mogelijk) toevoegen aan mijn radio/TV jingle afspeellijst die ik voor eigen luisterplezier heb gemaakt, zodat ik er tijdens het wandelen of fietsen ernaar kan luisteren.

Het betreft onder andere gezongen jaartal jingles, maar dan op de wijze zoals jullie kunnen horen aan het eind van dit fragment van Het Steenen Tijdperk:
https://pixeldrain.com/u/G734QR9A
(Kan het zijn dat deze jaartal jingles geproduceerd zijn door Ferry Maat? Staat niet op de CD die ik van hem heb).

Verder ben ik ook op zoek naar jingles van PAMS die door de zeezenders als RNI werden gebruikt (zoals onderstaand voorbeeld van het bekende Veronica werk, ben nieuwsgierig of andere zeezenders deze jingle van Series 38 ook hebben gebruikt):
https://pixeldrain.com/u/SHNxxiHw

Ook de jingles van het Steenen Tijdperk uit de tijd van de jaren '90 ben ik naar op zoek, maar dan met de ruige stem zoals hieronder:
https://pixeldrain.com/u/cndBT4fn
(Ook deze staan niet op de Jingle CD van Ferry Maat)

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een 'schone' versie van Radio Veronica's 'Verkeersinformatie' jingle uit 2021. Vind die melodie lekker swingen.

Ook blijven (oude) radio reclamepingels die (nog) niet in de verzamelingen hier staan (STER, Commerciëel (zoals Veronica, Sky Radio etc.), Regionaal of Lokaal) natuurlijk ook welkom.

Alvast heel hartelijk bedankt voor de genomen moeite.

• 3 weeks later...
Geplaatst
  • Auteur

Even een aanvulling, aangezien ik mijn vorige post niet meer kan bewerken:

Voor mijn collectie/playlist ben ik ook nog opzoek naar een variatie op deze verkeersinformatie pingel van Arrow Classic Rock, welke een underscore heeft:
https://pixeldrain.com/u/6GEtLcMq

En een correctie op de 'schone' verkeersinformatie jingle van Radio Veronica; deze moet van ca. 2022 zijn ipv. 2021.

Ik ben in ruil bereid om (delen van) de playlist te delen indien men interesse heeft; deze is nu al bijna 16 uur lang. Ik ben momenteel wel even op vakantie en ben met mijn suffe gezicht vergeten om de meest recente playlist mee te nemen, dus ik kan er pas vanaf vrijdag 12 september bij thuiskomst weer bij, maar dan hebben jullie ook iets om naar uit te kijken. Stuur me een PM indien gewenst.

• 1 month later...
Geplaatst
  • Auteur

Heeft iemand overigens ook een promo van de Veronica Tipparade waarin wordt gezegd dat er wekelijks 'honderden nieuwe grammofoonplaten' voor binnen komen (waar Hilversum 3 er 'duizenden nieuwe grammofoonplaten' van maakten voor hun Tip 20)?

Zou ook een leuke aanvulling zijn voor de collectie. :D

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 2-10-2025 om 17:29 zei Oever532:

Heeft iemand overigens ook een promo van de Veronica Tipparade waarin wordt gezegd dat er wekelijks 'honderden nieuwe grammofoonplaten' voor binnen komen (waar Hilversum 3 er 'duizenden nieuwe grammofoonplaten' van maakten voor hun Tip 20)?

Zou ook een leuke aanvulling zijn voor de collectie. :D

Ik heb deze uit een radio uitzending: https://pixeldrain.com/u/PBzKehou

Radio London had ook zo'n jingle: https://pixeldrain.com/u/hz9B7Xzo

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Auteur

Is natuurlijk ook mogelijk. 😅

BTW, als iemand mij verder kan helpen met de jingles die ik in mijn eerste posts heb neergezet als verzoek, dan ben ik die perso(o)n(en) zeer erkentelijk.

In ieder geval bedankt nog voor deze Tipparade spot. 😁

Geplaatst
Op 3-10-2025 om 18:40 zei Oever532:

Volgens mij had Hilversum 3 het dan afgekeken van Veronica:

100% zeker is dat niet, want Felix Meurders was ook een fan van Radio London, luisterde er naar in zijn woonplaats Maastricht en later ook in

Nijmegen waar hij studeerde.

Geplaatst
1 uur geleden zei Robin Westhof:

100% zeker is dat niet, want Felix Meurders was ook een fan van Radio London, luisterde er naar in zijn woonplaats Maastricht en later ook in

Nijmegen waar hij studeerde.

Zoals hij vorig jaar op "de dag van de zeezenders" op NPO R5 allemaal uitlegde

Geplaatst
  • Populair bericht
14 uur geleden zei Albatrosstudio:

Zoals hij vorig jaar op "de dag van de zeezenders" op NPO R5 allemaal uitlegde

Dán is de vraag of Felix het in '71 overnam uit zijn herinnering van London (dus 1967 of eerder) óf op het idee werd gebracht door de jingle van Klaas, die het vermoedelijk óók van London had onthouden. Ook Klaas was een London-fan. Sowieso kunnen we stellen dat Felix het niet van Klaas heeft gestolen, want het idee wás niet van Klaas. Neemt niet weg dat zowel Klaas als Felix creatieve en originele radiomakers waren, die in 1971 beiden nog niet helemaal hun invloeden waren ontgroeid.

Edwin

Geplaatst
  • Auteur

Onderdeel van de vaste radio-piraten truc dus? Het verknippen van Amerikaanse jingles voor eigen gebruik ofwel het imiteren van een bestaand idee? xD

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.