Geplaatst 14 uur geleden14 u. Populair bericht Deze (middengolf) opname komt uit het archief van Nico Verbeek. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Zes jaar geleden heb ik 's een opname van dezelfde dag (door Ad Couwenberg opgenomen) van 11:41 - 16:00 aangeboden. Ik zie net dat deze inmiddels bijna 1100 keer is gedownload 😲
Geplaatst 13 uur geleden13 u. En een dank je gehad ?====================Veronica had na de stranding op 2 april zendtijd gekregen bij Radio Caroline dat voor de Nederlandse kust lag. De uitzendingen kwamen via de 259 mtr/ 1187 KHz.Veronica had Caroline voorzien van Revox afspeel recorders en Tom Collins zat samen met Freek Simon live daar aan boord.Vanaf 14.00 uur Tom Collins show (band) met techn Jurg.vanaf 15.00 uur doen Tom Collins en Freek live vanaf de Mi Amigo een programma! (leuk). Ook leest Freek een aantal reklames live!!! 13 uur geleden13 u. bewerkt door Juul
Geplaatst 13 uur geleden13 u. Populair bericht Als voorloper op 18 april een mooi artikel dat Piet van der Vooren schreef. De bergings inspecteur Hans Walenkamp is in mei 2019 overleden. Met dank aan Piet van der Vooren.pixeldrainWalenkamp Smit-Tak Teylinger 27082009 kopie.pdfThis file has been shared with you on pixeldrain 9 uur geleden9 u. bewerkt door Juul
Geplaatst 9 uur geleden9 u. DANK JE WELwat me in 1973 ook al opviel, Veronica klonk via de Caroline zender beter, helderder, meer hoog.Wel de storing s avonds van een buitenlander, ik geloof Hongarije.
Geplaatst 9 uur geleden9 u. Ruud, ik denk dat het aan de processing lag. Ik weet wel dat wij heel voorzichtig waren ivm de "bandbreedte" En uit rapporten van de EBU blijkt dat ze bij Caroline nog al eens niet zo nauw daar mee omgingen. En ook de chef van PTT luisterstation NERA in Nederhorst den Berg bevestigde dat. Salliant detail, hij voetbalde bij ons in het Veronica elftal.....hi 8 uur geleden8 u. bewerkt door Juul
Geplaatst 8 uur geleden8 u. Auteur Ik heb twee opnamen van Nico, één van 16 November 1973 en deze van 11 April 1973 naast elkaar gezet om de verschillen in audiospectrum te kunnen zien:De blauwe lijn is het audiospectrum van deze opname van 11 April (Caroline schip) en de grijze is van 16 November 1973 (vanaf de Norderney). Da's volgens mij niet alleen de processing maar vooral ook het al dan niet filteren (audiobandbreedte beperking) van het audiosignaal voordat het de zender ingaat. 1 uur geleden1 u. bewerkt door Ben
Geplaatst 6 uur geleden6 u. Vind je het erg als ik het niet begrijp zo'n meeting die je doet? En wie is Nico?En je weet toch ook dat zo'n meting die je laat zien afhankelijk is van de ontvanger?Maar "anyway" dit is het 4.0 Khz cutoff filter dat achter de mixer dus voor de zender zat. Het was ontwikkeld door de technici van de toenmalige BRT.En leuk om te lezen: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Even doorscrollen tot de freq. wisseling. 3 uur geleden3 u. bewerkt door Juul
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur 4 uur geleden zei Juul:Vind je het erg als ik het niet begrijp zo'n meeting die je doet? En wie is Nico?En je weet toch ook dat zo'n meting die je laat zien afhankelijk is van de ontvanger?En gij doch da ik da nie weet?Beide opnamen gemaakt door dezelfde persoon (Nico Verbeek), zelfde ontvanger, zelfde recorder dus wel degelijk te vergelijken. Het filter, dat je toont, bevestigd precies wat ik al schreef.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.