Geplaatst 14 uur geleden14 u. Goedendag medeforumleden,Kan iemand mij helpen aan de alternatieve Tipparadelijsten van 1966? Ik had de lijstjes via Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren bij mijn favorieten staan, maar de website is niet meer beschikbaar.Greetz,Everton
Geplaatst 13 uur geleden13 u. Misschien is dit een oplossing: het "archive.org" archief van de website?Zie: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Als links op de site het niet doen, kan het misschien helpen om een andere archiefdatum te kiezen in de balk bovenin (geen garantie). 13 uur geleden13 u. bewerkt door Ferret Spike
Geplaatst 56 minuten geleden56 min. Auteur 12 uur geleden zei Juul:Wat bedoel je met "alternatieve" ?Dag Juul,Met alternatieve wil ik aangeven dat de oorspronkelijke Tiplijsten destijds vanaf het verschijnen van de eerste Hitdossier geregistreerd werden vanaf juli 1967. Pas later zijn volgens mij op initiatief van Ad Bouman er Tiplijsten gemaakt die teruggaan tot 02-01-1965. Greetz, Everton
Geplaatst 43 minuten geleden43 min. Auteur 12 uur geleden zei Ferret Spike:Misschien is dit een oplossing: het "archive.org" archief van de website?Zie: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Als links op de site het niet doen, kan het misschien helpen om een andere archiefdatum te kiezen in de balk bovenin (geen gaDank voor je reactie. Dat wat ik zoek heb ik teruggevonden onder het kopje 'Tipparade Stichting Top 40', maar de lijsten als zodanig zijn helaas niet bereikbaar. Greetz,Everton 12 uur geleden zei Ferret Spike:Misschien is dit een oplossing: het "archive.org" archief van de website?Zie: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Als links op de site het niet doen, kan het misschien helpen om een andere archiefdatum te kiezen in de balk bovenin (geen garantie).
Geplaatst 41 minuten geleden41 min. Maar we hadden toch geen tipparade begin 1965 ? Out begon er een beetje mee in 1967 kan ik mij herinneren. Maar een echte lijst was het helemaal niet. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 35 minuten geleden35 min. bewerkt door Juul
Geplaatst 35 minuten geleden35 min. 4 minuten geleden zei Juul:Maar we hadden toch geen tipparade begin 1965 ? Out begon er een beetje mee in 1967 kan ik mij herinneren. Maar een echte lijst was het helemaal niet. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Okee, het is volgens AI, maar:De eerste Tipparade op Radio Veronica werd uitgezonden op 15 juli 1967.Dat blijkt uit meerdere gezaghebbende bronnen over de geschiedenis van de Top 40 en Veronica’s hitlijsten. ContextIn 1967 begon Rob Out met een lijst van twintig platen onder de naam Tips voor de Top.Op 15 juli 1967 kreeg deze lijst officieel de naam Tipparade en werd hij voor het eerst als zodanig uitgezonden op Radio Veronica.De lijst werd pas vanaf 1970 ook in gedrukte vorm opgenomen bij de Top 40.Piet.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.