Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Alternatieve Tipparadelijsten

Featured Replies

Geplaatst

Goedendag medeforumleden,

Kan iemand mij helpen aan de alternatieve Tipparadelijsten van 1966?

Ik had de lijstjes via

Deze inhoud is verborgen
bij mijn favorieten staan, maar de website is niet meer beschikbaar.

Greetz,

Everton

Geplaatst

Misschien is dit een oplossing: het "archive.org" archief van de website?

Zie:

Deze inhoud is verborgen

Als links op de site het niet doen, kan het misschien helpen om een andere archiefdatum te kiezen in de balk bovenin (geen garantie).

bewerkt door Ferret Spike

Geplaatst
  • Auteur
12 uur geleden zei Juul:

Wat bedoel je met "alternatieve" ?

Dag Juul,

Met alternatieve wil ik aangeven dat de oorspronkelijke Tiplijsten destijds vanaf het verschijnen van de eerste Hitdossier geregistreerd werden vanaf juli 1967. Pas later zijn volgens mij op initiatief van Ad Bouman er Tiplijsten gemaakt die teruggaan tot 02-01-1965.

Greetz,

Everton

Geplaatst
  • Auteur
12 uur geleden zei Ferret Spike:

Zie:

Deze inhoud is verborgen

Als links op de site het niet doen, kan het misschien helpen om een andere archiefdatum te kiezen in de balk bovenin (geen ga

Dank voor je reactie.

Dat wat ik zoek heb ik teruggevonden onder het kopje 'Tipparade Stichting Top 40', maar de lijsten als zodanig zijn helaas niet bereikbaar.

Greetz,

Everton

12 uur geleden zei Ferret Spike:

Zie:

Deze inhoud is verborgen

Als links op de site het niet doen, kan het misschien helpen om een andere archiefdatum te kiezen in de balk bovenin (geen garantie).

Geplaatst
4 minuten geleden zei Juul:

Maar we hadden toch geen tipparade begin 1965 ? Out begon er een beetje mee in 1967 kan ik mij herinneren. Maar een echte lijst was het helemaal niet.

Deze inhoud is verborgen

Okee, het is volgens AI, maar:

De eerste Tipparade op Radio Veronica werd uitgezonden op 15 juli 1967.

Dat blijkt uit meerdere gezaghebbende bronnen over de geschiedenis van de Top 40 en Veronica’s hitlijsten.

Context

In 1967 begon Rob Out met een lijst van twintig platen onder de naam Tips voor de Top.

Op 15 juli 1967 kreeg deze lijst officieel de naam Tipparade en werd hij voor het eerst als zodanig uitgezonden op Radio Veronica.

De lijst werd pas vanaf 1970 ook in gedrukte vorm opgenomen bij de Top 40.

Piet.

Geplaatst
  • Auteur
42 minuten geleden zei Juul:

Maar we hadden toch geen tipparade begin 1965 ? Out begon er een beetje mee in 1967 kan ik mij herinneren. Maar een echte lijst was het helemaal niet.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

screen 405.jpg

Dag Juul,

Als je de bovenstaande link opent die Ferret Spike heeft meegezonden, kom je op de website van Ronald Lokker. Onder het kopje 'Tipparade Stichting Top40' krijg je, als je er op klikt, een overzicht te zien van de Tipparades vanaf 02-01-1965. Het klopt dat er toen nog geen Tipparades waren, maar die zijn dus jaren later als een "soort van tiplijsten" gemaakt. Ik dacht dat Ad Bouman hier mee te maken heeft gehad, maar het kan ook Bert van der Laan van Radio Extra Gold zijn.

Greetz,

Everton

Geplaatst

Ik heb de Nederlandse Tipparade zoals die genoemd werd vanaf 1965 op papier. Het logo is van 192 Radio, het copyright ligt bij Stichting Norderney 192. Het heeft dus niets met Veronica en de Stichting Top 40 te maken. Ze zijn ergens deze eeuw samengesteld.

Als ik het mag geloven zijn ze ook te beluisteren geweest op 192RADIO, mogelijk ook op Extra Gold.

Op een aantal staat ook nog een LP v/d Week!

Everton je hebt volgens mij gelijk met de suggestie dat Ad Bouman er meer vanaf weet. Ik denk niet dat ze in de prullenbak beland zijn.

Rob V.

bewerkt door Rob Veld

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.