Geplaatst 21 uur geleden21 u. Populair bericht En zo is er ongemerkt een klein mijlpaaltje voorbij gegaan.Op 21 juni is radio TPOT al 10 jaar in de ether te horen.Dezelfde doelstelling als bij de start is gebleven, plezier en toegang geven tot radio maken aan mensen met een achterstand in de samenleving.Daar is een prachtige club van mensen uit ontstaan van een burgemeester uit Duitsland tot aan de bordenwasser.Leeftijd en je status doen er niet toe, de muziek is het centrale deel.Allemaal hebben ze de drive en de wil om leuke radio te maken, zonder pretenties dat ze een groot massa publiek zouden moeten aantrekken.We hebben de volgende frequenties in de afgelopen 10 jaar gehad:747, 1224, 1287 en 918 en de aanvraag voor de 1485 is de deur uit.En ik had er nog een feestje van willen houden 😄Theo
Geplaatst 21 uur geleden21 u. Gefeliciteerd Theo.Alleen de tweede afbeelding ontgaat mij een beetje. Leg uit..............................
Geplaatst 21 uur geleden21 u. Auteur Das de laatste pagina van de 1e vergunning Juul, waar de datum op staan van wanneer het in gaat.De 1e blz is niet zo boeiend daar staat mijn naam en geboorteplaats in.En de andere van wat allemaal niet mag 😀Theo
Geplaatst 20 uur geleden20 u. Gefeliciteerd Theo! 🥳 En nog vele mooie jaren. Heb nog warme herinneringen aan het bezoek aan je studio (alweer jaren geleden)Waarom eigenlijk dat frequentiehoppen in de afgelopen jaren? Dat doe je vast niet voor de lol, maar zijn er best veel geweest in al die jaren.
Geplaatst 11 uur geleden11 u. Auteur Dat was eigenlijk omdat ik te naïef was met andere gebruikers.Als je net op de grens van 50 km afstand gaat zitten dan is storing van elkaars signaal gegarandeerd.Bij de 918 zat ik in twijfel of ik de 1287 zou opgeven, ik zat daar prima.Maar ik ken de andere vergunninghouder van de 918 in Emst ook al jaren, dus konden we het op elkaar afstemmen.Hij is ook zendamateur en ATVer, dat is het deel van de zendamateurs die gewent is om zelf je zenders en ontvangers te maken.Dat gaf een band omdat we beide ook de insteek hebben met de techniek er rond om heen.Achteraf heeft de wissel naar de 918 prima uitgepakt voor het station.En omdat ik voor de 747 als 1287 dezelfde antenne type gebruikt heb, heb ik nooit iets kunnen merken dat signalen lager in de middengolf verder weg zouden komen dan signalen hoger in de band.Met hetzelfde vermogen presteerde ik op al mijn meet punten dezelfde veldsterkte.Het verste QSL rapport is uit Canada gekomen.Kan over al de bevindingen wel een boek schrijven zo langzamerhand 😃Theo 9 uur geleden9 u. bewerkt door Theo PE1OPQ
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Gefeliciteerd Theo. Ik geloof graag dat je er een boek over kan schrijven en dat wordt dan ook nog een dik boek ook vrees ik.Rob V.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.