Geplaatst 15 juli15 jul Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst Zaterdag om 04:10 2 d. Dat is het tegenovergestelde wat men in Europa wil gaan doen.Hier willen ze alleen nog maar streamen in de auto en zelfs geen FM en DAB+ beschikbaar stellen.Dit lees je in onderstaand artikel: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst Zaterdag om 08:47 2 d. Ik juich het toe, laat de PO en commerciële zenders maar lekker op het grote web verdwijnen of ergens digitaal nog ergens bij zitten.Tegeltjeswijsheid zegt dan ook;Opgestaan, plaats vergaan.Er komen dan nieuwe kansen voor anderen.Niet in de oude vorm maar anders kijk naar de LPAM.Het kan wel, maar dan moet je deze kansen ook grijpen.LPAM is er ook gekomen door een klein aantal personen, die er echt werk van hebben gemaakt bij de politiek.Dat zijn de kansen, daar moet je zijn als je iets wilt.Helaas zie je nu ook weer dat bij LPFM, men wil alleen consumeren, maar niet mee willen doen om het van de grond te krijgen.Theo
Geplaatst Zaterdag om 21:05 2 d. LPAM en LPFM zijn helemaal niet de oplossing voor AM en FM.Hooguit leuk voor zendamateurs en andere idioten die omroepje willen spelen.Een MCB die creatief met de regels omgaat neem ik wel serieus, in de hele Randstad en stuk daarbuiten te ontvangen. Naar dat is geen LPAM meer.Zoals AM in de VS is, bvb in LA met 12 zenders, moet het in Europa ook worden.
Geplaatst Zaterdag om 21:23 2 d. Wat jij wil is vroeger en gaat niet meer gebeuren.Ik vraag me oprecht af wat jij met een LPAM zender doet, als het toch niets is?En over een groot bereik, elke dombo kan aan een knopje draaien om het vermogen te vergroten.Dat is geen kunst om te doen, maar om daar van onder de indruk te geraken?Met geld koop je de Piep zender met groot vermogen en een 3 fasen aansluiting.Het knopje dan rechtsom draaien is dan kinderspel.Maar dat heeft niets met het overleven van AM nog te maken denk ik.Theo
Geplaatst Gisteren om 10:591 d. 13 uur geleden zei ruudam:Een MCB die creatief met de regels omgaat neem ik wel serieus, in de hele Randstad en stuk daarbuiten te ontvangenPrecies!13 uur geleden zei Theo PE1OPQ:En over een groot bereik, elke dombo kan aan een knopje draaien om het vermogen te vergroten.Dat is geen kunst om te doen, maar om daar van onder de indruk te geraken?Deden maar meer 'dombo's' het. :-)Want je ziet het, MCB komt er mee weg. gisteren om 11:011 d. bewerkt door Robin Westhof Verbetering
Geplaatst Gisteren om 11:451 d. Nu doe je wel een heel boude uitspraak Ruud. Als je het kan onderbouwen wat dan zo creatief is? Graag iets meer context bij de bewering. Een goede antenne met, in dit geval, een prima ground doet namelijk ook wat. En de lokatie, in het Groene Hart is vrijwel in het vrije veld. Maar goed, ik behoor niet tot "de idioten die omroepje willen spelen" (zijn jouw woorden) en ken de details niet. gisteren om 17:501 d. bewerkt door Eric
Geplaatst Gisteren om 20:151 d. Sommige zaken zijn "algemeen bekend". We zitten in een grijs gebied.Bovendien gaat het zeker niet om verwijten, integendeel, hulde!Overigens hoorde op een Kiwi-sdr in Zuid Engeland minstens 4 piraten uit Nederland met behoorlijke sterkte, zeker meer dan 100 W PEP, de echte sterke MW jongens doen het boven de 1600.
Geplaatst 15 uur geleden15 u. Overigens klinkt MCB 846kHz wel weer erbarmelijk want het audio loopt vast. Dat is al enige tijd zo en het verbaast me dan wel weer dat het signaal niet wordt gemonitoord. Kost toch een paar centjes om het van energie te voorzien en zo trek je geen luisteraars .... Die piraten inderdaad. Zelfs op een websdr diep in Rusland hoor je ze nog. Voordeel is wel dat de frequenties boven de 1600kHz vrij zijn van enige interferentie.
Geplaatst 15 uur geleden15 u. AM is niet zo eenvoudig en een Orban is niet zaligmakend.Hoewel, het is prakties niet mogelijk om vervorming uit een Orban te halen.Dan moet je wel heel raar gedaan hebben met het ding.En dan komt de vraag, waar zit het dan in?Vervorming komt door dat het signaal door de min gaat in de negatieve helft.En stel dat dit zo is, hoe los je dat dan op? Er van uit gaande dat je dit kunt zien met behulp van een scoop. Zit het in het laagfrequent deel of in de HF trappen van de zender?We weten dat een nadeel van een pulszender is dat positief vaak te veel is en negatief moeilijk is te begrenzen.Theo
Geplaatst 12 uur geleden12 u. Ik heb geen idee Theo. Beluister het in de auto en op een R8600. Caroline klinkt beter. Vooral bij het nieuws op het hele uur is het goed te horen. Volgens mij lezen ze mee, dus.... 12 uur geleden12 u. bewerkt door Eric
Geplaatst 11 uur geleden11 u. Ik had het in mijn veldtocht afgelopen zomer ook al gehoord.En ik neem geen scoop mee om geluid te bekijken.🙃(Het doelgebied is de randstad en daar zitten toch ook wel mensen die het een en ander kunnen meten aan het signaal?)Vooral het nieuws gaat mis, of anders gezegd daar is het goed te horen.Ik ga er maar van uit dat men het ook daar niet met de oren heeft 😀Theo 11 uur geleden11 u. bewerkt door Theo PE1OPQ
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.