Jump to content

Mediahuis heeft in 2024 een stabiel financieel resultaat behaald, met een geconsolideerde omzet van €1,236 miljard en een operationeel resultaat van €151 miljoen. Deze stabiliteit is voornamelijk te danken aan de aanhoudende groei van digitale abonnementen, strategische investeringen en een versterkte positie in de radiomarkt.


Digitale abonnementen als groeimotor
Meer dan de helft (54%) van de abonnees van Mediahuis leest inmiddels digitaal. NRC is koploper met 80% digitale abonnees, gevolgd door De Telegraaf (59%) en De Standaard (64%). De digitale transformatie blijft een belangrijk speerpunt, waarbij de daling in printabonnementen grotendeels wordt opgevangen door de stijgende vraag naar digitale content.


Sterke groei in radiomarktpositie
In Nederland zag Radio Veronica een stijging in marktaandeel naar 5% binnen de doelgroep 20-59 jaar. 100% NL behield zijn positie, terwijl SLAM! en Sublime een groei in marktaandeel noteerden. In Franstalig België bevestigde Nostalgie zijn marktleiderschap met een marktaandeel van 14,4% in de 12+ doelgroep en 14% in de 35-54 doelgroep. In Vlaanderen groeide Play Nostalgie naar een marktaandeel van 4,6% in de 12+ doelgroep en van 4,3% naar 5,9% in de 35-54 doelgroep. Nostalgie Plus behaalde een marktaandeel van 1,6% in de 55+ doelgroep.


Investeringen en strategische keuzes
Mediahuis Marketplaces kende een sterk jaar met omzetgroei bij bijna alle merken, waaronder Carzone en Switcher in Ierland, Gaspedaal in Nederland en Zimmo in België. Daarnaast investeerde de groep in het Duitse HR-techplatform WorkerHero en het Zweedse carrièreplatform Impactpool. Begin 2025 werd de geplande overname aangekondigd van DGN Group, moederbedrijf van succesvolle vergelijkingsplatformen zoals ZorgKiezer, onder voorbehoud van goedkeuring door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).


Versterken van vertrouwen en duurzame ambities
Mediahuis blijft zich inzetten voor duurzame journalistiek en betrouwbare informatievoorziening. In 2024 zijn verdere stappen gezet in energie-efficiëntie en het verduurzamen van bedrijfsprocessen. De groep blijft investeren in innovatieve mediaproducten en digitale oplossingen om het vertrouwen van lezers en luisteraars te behouden en verder te versterken.

 

Afbeelding: foto Mediahuis

2 Comments

Recommended Comments

thijs5326

Leden

Dat het gemiddelde marktaandeel van de doelgroep 13+ (tijdvak 6-24) van Radio Veronica gezakt is van 3,13% (2023) naar 2,79% (2024 ) verzwijgt Mediahuis gemakshalve maar..

ruudam

Leden

Ze zijn niet geinteresseerd in 13 +, het gaat alleen om de commerciele doelgroep 20 - 49. 

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.