Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Sterke cijfers voor VRT: groei bij Radio 1, record voor De Tijdloze

(0 recensies)

Uit de nieuwste luistermeting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM), over de periode januari tot april 2025, blijkt dat de VRT met haar radiozenders dagelijks bijna 2,5 miljoen Vlaamse luisteraars bereikt. Daarmee blijft de publieke omroep stevig verankerd in het Vlaamse radiolandschap.

Radio 1 noteert deze meting een marktaandeel van 8,6% en staat qua bereik op de derde plaats. De zender profileert zich met een breed en gevarieerd aanbod aan informatie en actualiteit, aangevuld met een groeiende reeks podcasts en on demand-audiofragmenten die ook buiten de lineaire zendtijd veel publiek vinden. Dagelijks bereikt Radio 1 ruim 580.000 luisteraars.

Radio 2 blijft de duidelijke marktleider met een marktaandeel van 24% en een dagelijks bereik van meer dan 1 miljoen luisteraars. De zender behoudt daarmee haar koppositie onder de Vlaamse radiozenders.

Ook andere VRT-zenders laten stabiele of positieve resultaten zien. MNM stijgt licht en behaalt een marktaandeel van 6,7%, met name dankzij luisteraars jonger dan 25 jaar. Studio Brussel houdt stand met een aandeel van 8%, en blijft een vaste waarde onder muziekliefhebbers.

Klara blijft stabiel met 1,9% marktaandeel. De Tijdloze groeit verder door en noteert met 1,5% zijn hoogste marktaandeel sinds de oprichting.

Binnen de VRT wordt daarnaast vooruitgeblikt op een zomer vol muziek en evenementen. Festivalzender Studio Brussel, Radio 2 aan Zee en VRT Zomerhit maken deel uit van het zomeraanbod. Bij MNM wordt eerst nog uitgekeken naar de finaleweek van De MNM Baksteen, een actie die inspeelt op de zorgen van jonge Vlamingen over betaalbaar wonen. De actie krijgt veel respons via de MNM-app en sociale media.

Afbeelding: foto VRT

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.