Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Het valt me nu pas op, ik heb twee verschillende versies waarvan ik wil weten welke het origineel is. Op één versie klinkt in het intro een zware stem die Kili Watch roept, op de andere versie dus niet. Verder zijn ze indentiek aan elkaar. Wie o wie?
-
-
- 10 antwoorden
- 323 weergaven
-
-
Toch in Dallas voor de WK gelijk maar even langs wat heilige grond aan de 2120 Commerce Street het voormalige onderkomen van KLIF, het station dat als voorbeeld diende voor Radio Nord en Radio London en naar het PAMS gebouw aan de 4141 Office Parkway ook al is daar weinig meer te zien.
-
-
- 3 antwoorden
- 198 weergaven
-
-
IK zoek een jingle met de tekst " it's a crazy kind of show" is oa gebruikt in Curry en van Inkel en ook in de serie The sound of radio uitgezonden door Veronica tv. Wie heeft deze?
-
-
- 5 antwoorden
- 337 weergaven
- 1 follower
-
-
Via de link hoor je 2 tunes van het NOS Journaal... Eentje uit periode 1969 - 1974 [verborgen inhoud] Vraag: Wie is de maker? Eentje uit periode 1980 - 1985 [verborgen inhoud] Vraag: Wie is de maker? Jerry van Rooyen of Rudolf Karsemeijer? Alvast bedankt voor je reactie! Benno
-
-
- 6 antwoorden
- 639 weergaven
- 1 follower
-
-
Weet iemand hier heel toevallig wie des tijds de uuropener voor Radiolympia heeft gemaakt? Joosten en Kuitenbrouwer waren des tijds verantwoordelijk voor de zenderbrede vormgeving op Radio 1, maar mijn gevoel zegt dat dit niet van hen is. Weet iemand toevallig wie de maker is en heeft iemand deze opener toevallig liggen? Even doorspoelen naar 02:46. De SchatkamerRADIOLYMPIA - RADIOLYMPIA RadiOlympia (2004) | De SchatkamerDagelijks programma tijdens de Olympische Spelen 2004 in Athene (Griekenland) waarin bijdragen van de Olympische Spelen, de overige sportevenementen, actualiteiten, nieuws, achtergrondreportages en mu
-
-
- 1 antwoord
- 204 weergaven
-
-
James Last Orchestra - Vivaldi Violin Concerto in A Minor Rv. 356 III Presto. Een semi-klassieke uitvoering van dit prachtige nummer werd gebruikt als tune voor de uitzendingen van Viewpoint beginnende met de tekst: ‘Good evening and welcome to the program of Viewpoint 819, the Voice of Evangelism in Europe.’ Staat in de lijst ook vermeld bij Uitvoerenden onbekend. James Last Orchestra - Vivaldi Violin Concerto in A Minor Rv. 356 III Presto. A semi-classical performance of this beautiful piece was used as the theme tune for the Viewpoint broadcasts, beginning with the text: ‘Good evening and welcome to the program of Viewpoint 819, the Voice of Evangelism in Europe.’ Also…
-
- 0 antwoorden
- 129 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Leden; tijdens het afspelen van een Jelle Boonstra Tape Veronica Tunes stuite ik op een 2 tal vreemde tracs vermoed de eerste van Elly en Rikkert? en de ander tune gebruikt voor een spot actie Eemeroord” weet iemand de titel van deze track en 3 helemaal geen idee heb op Shazam gezocht maar geef niks aan johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 17 antwoorden
- 742 weergaven
- 1 follower
-
-
Soms kun je jaren lang op zoek zijn naar één bepaalde tune. En dan ben je heel blij wanneer je eindelijk de betreffende tune gevonden hebt. Zo was ik al jaren op zoek naar de eind tune van het NCRV-programma Plaza, dat iedere zaterdag en later ook op zondagochtend op Radio 2 werd uitgezonden en waar ik als kind van 9/10 jaar weleens naar luisterde. Dan ben je heel blij dat beeld en geluid de schatkamer heeft open gezet en moet je alleen maar hopen dat de betreffende tune toevallig een plaat is. En dat was bij deze tune het geval! Jaren naar gezocht en nu gevonden!
-
-
- 5 antwoorden
- 490 weergaven
-
-
leden , lig op me punt van me tong maar wie weet deze uitvoering [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Charlie Barnet - Skyliner bij welk station en door wie gebruikt johan
-
-
- 7 antwoorden
- 575 weergaven
- 2 followers
-
-
Op verzoek van Hans Knot: America – Ventura Highway Een nummer van de tweede studio-lp van de formatie America, genaamd ‘Home coming’ uit het jaar 1972. Het nummer werd geschreven door Dewey Bunnell. Het was Stephen Bishop (Johnny Lewis) die het gebruikte in 1979 voor de productie voor een jingle: ‘You’re listening to the summer sound of Caroline……Summer time programs from Radio Caroline on 3 1 9 metres mediumwave. America – Ventura Highway A track from the band America’s second studio album, Home Coming, released in 1972. The song was written by Dewey Bunnell. It was Stephen Bishop (Johnny Lewis) who used it in 1979 for the production of a jingle: ‘You’re listening to th…
-
-
- 2 antwoorden
- 490 weergaven
-
-
Deze kwam ik tegen in mijn archief en wil ik graag met jullie delen! [verborgen inhoud]
-
-
- 12 antwoorden
- 941 weergaven
- 1 follower
-
-
Hi all! Nieuw hier! Even een account aangemaakt n.a.v. een tip van Bas van Teylingen, want ik heb jullie hulp nodig! David hier, en ik maak een maandagavondprogramma op Roulette FM, van 19-21, Maandagaaf Met Daaf. Ik ben bezig met wat nieuwe vormgeving maken voor m'n programma, en zoek daarvoor oude vormgeving/shows van de rijke historie van Roulette103 en Roulette FM, want het zou het geweldig vinden om de oude (gedateerde) koortjes en vormgeving nieuw leven in te blazen en te eren in mijn programma. Eer het oud, draai ook het nieuw, ofzo. Ik vroeg me af of iemand van jullie wat van Roulette in zijn/haar archief heeft? Anything Will do! En ik ben je eeuwig dankbaar …
-
-
- 2 antwoorden
- 386 weergaven
-
-
Op 12 mei 2009 (vandaag dus alweer 17 jaar geleden) was de eerste uitzending van Radio509, een radiostation voor en door mensen met een visuele beperking. De naam van het station was gekozen omdat het de vijfde maand van het jaar 09 was. Zelf heb ik er ook jaren gedraaid. Sterker nog, hier heb ik mijn eerste stappen in de radiowereld gezet. Het station bestaat helaas sinds 8 maart 2025 niet meer, maar gelukkig hebben we de jingles nog! Bij deze een korte compilatie van wat jingles door de jaren heen. De slogan was heel toepasselijk: Voor iedereen die horen wil! Voor de échte freaks even een overzicht van de gebruikte pakketten: - Thompson Creative (Jammin Hits, resing doo…
-
- 0 antwoorden
- 242 weergaven
-
-
leden, Heb weer een zwevede lp geupload via golden radio club maar geen hoes en ook daar naar gevraagd maar was niet aanwezig. het zal wel een klus zijn om de hoes te kunnen traceren maar weet iemand van welke lp de jingles afkomstig zijn [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] JOHAN
-
-
- 11 antwoorden
- 937 weergaven
- 1 follower
-
-
Leden, Ben op zoek naar een versie die ik onlangs op Radio Mi Amigo Stream hoorde deze versie werd onder een spot verwerkt van een boek anker van mijn jeugd. deze track is met mijn telefoon opgenomen weet iemand welke versie dit is hopelijk een reactie [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] johan
-
-
- 31 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste allen, We zoeken de eerste Monique jingels in goeie kwaliteit. Niet die van Top Format. Kan iemand helpen? Met dank bij voorbaat. DDB
-
-
- 13 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Als jingle verzamelaar ben ik voornamelijk bezig met jingles verzamelen van vroeger en nu, mede omdat ik ze mooi vind of vanwege nostalgische redenen; de huidige playlist die ik momenteel heb beslaat aan bijna 11 uur aan materiaal. Ook reclame pingels zijn hierbij niet uitgezonderd. Nu ben ik nog op zoek naar verscheidene reclame pingels van zowel de STER-reclame als van andere zenders om de collectie nog completer te maken. Dit is inclusief vormgeving speciaal voor de Kerstdagen, vanwege de aankomende feestdagen, en ik wil hierbij wel erbij vermelden dat dit alleen om de radio reclame gaat. In ruil hiervoor deel ik hetgeen wat ik momenteel in mijn collectie heb om…
-
-
- 57 antwoorden
- 17,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Lang lang geleden was er voor de opening van 538 koningsdag een jingle/opening gemaakt. Daarin zat de tekst "1909 de geboorte van Princes Juliana. 1948 Julia wordt koningin van Nederland en het feest verschuift naar 30 april"... Waarschijnlijk een jingle van 2013?.. Wie kent dit of heeft dit bestand? Ooit stond het online. Maar kan het nergens vinden. Ben benieuwd
-
-
- 1 antwoord
- 884 weergaven
- 1 follower
-
-
Rob Out gebruikte in de Rob Outshow een jingle met een vrouwenstem die iets zegt in een, in mijn oren, Oost-Europese taal. Kan iemand vertellen wat er gezegd wordt en in welke taal? Ik zal proberen de tekst hier fonetisch weer te geven. "Radio posloga di Rob Outshow, nastanja ce radio Veronica". Lijkt misschien een 'mama appelsap' maar dit is wat ik ongeveer versta. Helaas heb ik geen audiovoorbeeld kunnen vinden. Daarom nog een vraag: wil iemand deze jingle hier delen?
-
-
- 23 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik ben op zoek naar het origineel (pakket) van de muziek die gebruikt is in de jingles van Radio Unique Amsterdam in de periode 1978/1979. Uit hetzelfde pakket is op de Nederlandstalige service van Radio Caroline in 1978/1979 de nieuwsvormgeving gebruikt. [verborgen inhoud] Ik ben benieuwd of iemand het weet. Grt, Peter
-
-
- 12 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Deze cassette komt uit de collectie van Helmut Slawik. De cassette is samengesteld door Jelle Boonstra. [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 774 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er interesse in 9 cd’s met goede doelen reclames uit 1998 - 99 geproduceerd door B&M produkties Landsmeer. 1 CD is van War Child met de commercial in gesproken door David Bowie. Tegen verzendkosten : € 6,00
-
- 0 antwoorden
- 214 weergaven
-
-
Leden, heb via de gouwe ouwe club GOLDEN RADIO een tape geupload met jingles onder de noemer Studio Jingles en Promo's - Zeezenders 2 -Dolby B voor de liefhebber johan [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 327 weergaven
- 1 follower
-
-
Twee tunes van Viewpoint, het religieus programma op Radio Caroline in de jaren tachtig. Radiofragment Viewpoint 963 [verborgen inhoud] Waldo De Los Rios - Symphony Nr. 4 In A Major "Italian, 1st Movement (Allegro Vivace), 2nd Movement (Andante Con Moto). (Mendelssohn) Radiofragment Viewpoint 819 [verborgen inhoud] James Last - Presto from Violin Concerto in A minor, RV 356 (Vivaldi)
-
- 0 antwoorden
- 260 weergaven
-
-
Deze was leuk, de tune van WABC ster Cousin Brucie. Ook was de tune te horen op Veronica maar dan "enigszins aangepast" als "Met Robbert Out"... Henk Kruize
-
-
- 8 antwoorden
- 619 weergaven
- 1 follower
-