Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Ik denk dat dit hier het beste thuis hoort ? A History of DJs/DJing (10 minute documentary) Duitsland waar het fenomeen DJ in Europa geboren is in de jaren 1950 [verborgen inhoud] This the History Of DJ's part 1 to part 6 - The DMC Story by Tony Prince History Of DJ Part 1 - The DMC Story [verborgen inhoud] History Of DJ Part 2 - The DMC Story [verborgen inhoud] History Of DJ Part 3 - A world with no dj's , no radio [verborgen inhoud] History Of DJ Part 4 - 40s & 50s American Radio [verborgen inhoud] History Of DJ Part 5 - DJ's versus the Musicians Union [verborgen inhoud] History Of DJ Part 6 - Pirate Radio (Part 1 - Pirate Ships) [verborgen inhoud] …
-
Percy Faith – Besame Mucho. Een compositie van Consuelito Velázques Torres, een Mexicaanse componiste en pianiste. Op 16-jarige leeftijd componeerde zij al het prachtige ‘Besame Mucho’ ofwel ‘Kus me veel’. Het werd voor het eerst in 1944 opgenomen door Andy Russell begeleid door Al Sock and his orchestra. Honderden versies zijn er opgenomen en deze versie van Percy Faith werd door AJ Beirens in januari 1974 gebruikt ter afsluiting van zijn RNI World Service programma met de woorden: ‘Now, from me, AJ, it’s goodbye, see you next week, be good and be carefull, Au revoir and cheerio.’, waarna deze prachtige uitvoering van Besame Mucho volgde, uitgekomen in 1962. …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ray L. Falcon – Soleado (todo el tiempo del mundo). Afkmostig uit Spanje nam Ray L. Falcon dit nummer op in 1974 op het Olympo platenlabel. In mei van het jaar gebruikte Peter van Dam de instrumentale versie als afsluiter van zijn programma ‘Met Peter Gaat Het Beter’ op Radio Mi Amigo. Ray L. Falcon - Soleado (todo el tiempo del mundo). Originating from Spain, Ray L. Falcon recorded this song in 1974 on the Olympo record label. In May of the year, Peter van Dam used the instrumental version to close his programme 'Met Peter Gaat Het Beter' on Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronicaschip nog steeds een icoon 30.01.2014 - Het Veronica schip is in de loop de jaren icoon geworden en ondanks alles gebleven voor begrippen als radio, vrijheid en zeezenders. Jingleweb ‘ontdekte’ een mooie iconische afbeelding van het schip op de site van de Vereniging Veronica. Oorspronkelijk heette het schip de Norderney. Het werd in 1949 gebouwd als vissersboot en voer zes jaar […]The post Veronicaschip nog steeds een icoon appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/01/30/veronicaschip-icoon/
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is één van de betere pakketten van TM uit de jaren '80: Great Ties. Mooi gezongen, vooral cut# 17. https://soundcloud.com/simonfex/tm-demo-great-ties SF
-
Voor fans van Amerikaanse commercials uit de jaren '60, zijn hier zeven prefab-commercials, afkomstig van één van de vele LP's uit de serie Pepper Creative Sales. http://snd.sc/1ppNHH8 SF
-
Bobby Thurston - Check Out The Groove Te horen op 25.37 RadioVeronica-20160924-2000-2200-GertJanVanAckooij-RadioVeronicaDriveInShow [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Het was 17 september 1990 rond 19:45. In Ones, aflevering 70, draaide Hans Schiffers rond twee jingles van ziekenomroep Studio '73. jingle Studio ‘73 Sonovox 299 1978 [verborgen inhoud] Deze zijn gemaakt bij Tape Tricks. Dat was vóór mijn tijd bij Studio '73 (1984 - 1994), maar ik ben er wel trots op. Vóór mij werkten er best bekende mensen, zoals Marc Jacobs en Hans Knot (zie ook de link hieronder), en tijdens mijn periode iets minder bekend, André de Vries, ooit technicus bij Veronica. In 1988 ben ik bij verschillende (oud-)medewerkers langs geweest voor een programma over 15 jaar Studio '73. Zo liep ik ook tegen deze jingles aa…
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
In 1987 heeft de TROS door Top Format de JAM-pakketten The Best Show 1 en 2 in laten zingen met de slogan: Je moet bij de TROS zijn! Later zijn deze pakketten nogmaals ingezongen met als slogan: Doe mee met de makers! Wie kan me aan het pakket met die slogan helpen? Je moet bij de TROS zijn heb ik hier al. Alvast dank!
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Doe mee met de makers … 29.01.2014 – Eén van de beste TROS TV tunes is wel die van het Metropole Orkest uit 1988. De tune werd ingesproken door Karel van Cooten en ingezongen met de slogan Doe mee met de makers, kom bij de TROS. Het had weinig gescheeld, of de unieke tune was in de prullenbak beland, maar dankzij […]The post Doe mee met de makers … appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/01/29/doe-mee-makers/
-
De bekende TROS filler uit TM's Radio Express, nu voor WGAU https://soundcloud.com/simonfex/filler-voor-wgau-uit-tms-radio-express SF
-
Lovelets – Typewriter rock. Dit nummer is de b kant van de single met op de voorkant ‘Kiss me me amore’. Een sound waarbij de saxofoon de hoofdrol speelde. Componisten waren Jean Kluger en Daniel Vangarde. Ze werkten op dat moment vanuit Parijs. Kluger had daarvoor al vele successen als componist. In 1960 bijvoorbeeld met het nummer Kili Watch van de Cousins. Verder hits voor Bobbejaan Schoepen en Will Tura. Na een viertal singles met de Lovelets schreef Kluger nog vele songs voor onder meer Bananarama, the Gibson Brothers en Ottawan. Tevens dient vermeld te worden dat hij de man achter the Yamasuki Singers was. Terugkerend bij Typewriter rock is het zo dat Will van der …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Billy Joe and the Checkmates – Percolater Twist. Het was in december 1961 dat dit nummer in de VS op het Doré platenlabel uitkwam. Een compositie van Ernie Freeman en Louis Bideu. Het was de eerste van twintig singles die de groep tot en met 1973 opnam. In 1961 stelde de eigenaar van het platenlabel, Bedell aan sessieleider Ernie Freeman voor dat hij en collega-muzikanten - waaronder drummer Earl Palmer, gitarist René Hall, bassist Red Callender en marimbaspeler Julius Wechter - een versie van een Maxwell House reclame jingle zouden opnemen. De plaat, "Percolator (Twist)", werd gecrediteerd aan Billy Joe & the Checkmates en bereikte begin 1962 nummer 10 in de Billboard Ho…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie, oh, wie heeft dit mp3'tje voor me?? (Geen youtube strip). Uiteraard via PB. Bijvoorbaat dank, Rob V. Inmiddels voorzien.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Raymond Lefevre et son grand orchestra – Irrésistiblement. Verscheen als vocale hitsong in 1968 door Sylvie Vartan aan de hithorizon. Werd ondermeer door Raymond Lefevre opgepakt voor een mooie instrumentale versie die voorkwam op de LP Palmares de chansons Volume 7. Op RNI werd het nummer gebruikt ter promotie van ‘The big holiday season of the year’ in 1971 toen er meer dan een week lang 24 uur per etmaal werd uitgezonden. raymond levefre irresistiblement RNI - 19711224-2100-2400-DaveRodgers.mp3 601.4 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Barry Mason – Rowbottom Square. Van dit nummer werd gebruik gemaakt voor de promotiespot ten bate van de Veronica Drive In Discotheek in 1967. Ingesproken door Gerard de Vries werden de drie optredens van het daarop volgende weekend aangekondigd. Barry Mason was vooral een songwriter en van zijn werk zijn meer dan 50 miljoen exemplaren verkocht. Hij werkte deels samen met Les Reed. Heel veel artiesten namen zijn werk op waaronder Petula Clark, Perrry Como, Elvis Presley, Demmis Roussos en Barbra Streisand. Mason overleed in 2021 op 85-jarige leeftijd. Barry Mason - Rowbottom Square. This song was used for the promotional spot for the Veronica Drive In Discothe…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Network Music Ensemble – Jet Set. Een nummer afkomstig van de lp TV Themes uit de Music Library in 1979 samengesteld door Tom Dinoto en Robert Skomer. Ze brachten dit eerst onafhankelijk op de markt maar later werd men overgenomen. In Nederland was de verkoop tot 2010 in handen van Top Format in Haarlem. In ieder geval was er ook materiaal van deze library aanwezig bij Radio Monique want de tune van ‘De Keser Top 3’ in presentatie van Mark de Mast, ‘Jet set’, kwam van voornoemde lp. Network Music Ensemble - Jet Set. A song taken from the 1979 Music Library album TV Themes by Tom Dinoto and Robert Skomer. They first marketed this independently but later they were ta…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Bijna 45 min Radio Maeva jingles. Have Fun Mart538 [verborgen inhoud] Radio Maeva jingles
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Live opgenomen tijdens een uitzending van Veronica's Countdown Café: Londonbeat met de CDC uitvoering van There's a beat goin' on https://soundcloud.com/simonfex/londonbeat-jingle-voor-voo-countdown-cafe SF
-
Brighouse and Rastrick Brass Band – Floral Dance. Ook deze titel kan worden aangevuld: Het was op Radio Mi Amigo dat met enige regelmaat reclame werd gemaakt voor de voetbalwedstrijden van FC Mi Amigo. In 1978 werd dit gedaan met behulp van ‘Floral Dance’. Brighouse and Rastrick Brass Band - Floral Dance. This title can also be completed: It was on Radio Mi Amigo that the football matches of FC Mi Amigo were advertised with some regularity. In 1978 this was done with the help of 'Floral Dance'. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Weet iemand welk muziekstukje werd gebruikt voor deze opener van Radio Caroline? Het fragment komt uit een niet gedateerde opname en is op de 319. Vermoedelijk is dit uit december 77/januari 78 en om 1930 uur na de dagsluiting van Radio Mi Amigo.. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Hier is de demo van het jinglepakket Rock City van Media General Broadcast Services. Ik ken het vooral in een resing voor ABC Regio, een vooruitstrevend, lokaal commercieel station uit de omgeving van Badhoevedorp. (1985) https://soundcloud.com/simonfex/demo-rock-city-media-general-broadcast-services SF
-
Steve Race – Ring Ding. Dit nummer staat al in de discografie maar kan worden aangevuld. Het blijkt dat deze single al langer aan boord was van het zendschip van RNI want in september 1970 was het de nieuwkomer Stephen Ladd, afkomstig uit Australië, die het nummer gebruikte als filler op naar het tijdsein van acht uur in de Breakfastshow en de ‘Weather break’. Steve Race - Ring Ding. This song is already in the discography but can be added to. It turns out that this single had been on board RNI's broadcasting ship for some time because in September 1970 it was newcomer Stephen Ladd, from Australia, who used the song as a filler on to the eight o'clock time slot in th…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Door Rob Hudson bij Radio Mi Amigo gebruikt als opvullertje, onder andere bij de Mi Amigo Top 50 van 08-07-1978 (op het eind).
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Quincy Jones – Soul Bosa Nova. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. Het nummer Soul Bosa Nova is afkomstig van de lp Big Band Bosa Nova, die in 1962 op het Mercury label uitkwam. Jones stelde eens dat hij slechts 30 minuten nodig had dit nummer te componeren. Het is veelvuldig gebruikt als filmmuziek, voor televisieseries en videogames. In 1964 was het bijvoorbeeld de opener van de film ‘The Pawnbreaker’ en ook in de 1969 productie ‘Take the money and run’, was het te horen. Opmerkelijk is tevens dat het nummer in 1998 werd gebruikt voor de FIFA World Cup wedstrijden. Op Radio 270 werd Soul Bosa Nova voor een promospot ingezet ten bate van deejay Denn…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-