Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Vincent,

Addicted to Love van Robert Palmer is op Laser Hot Hits gebruikt voor de Promo van de 'Hit Mix '86'. Er is ook nog een tweede nummer gebruikt, weet iemand hier welke dat is? [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 973 weergaven
  2. Marshall Tucker Band – Long hard run. Werd al genoemd en kan worden aangevuld. In september 1978 gebruikte Ton Schipper het nummer als eindtune voor zijn programma ‘Persoonlijke Top 10’ op Radio Mi Amigo dat op weekdagen tussen 3 en 4 in de middag werd uitgezonden. Het was afkomstig van de vijfde studio lp, met de gelijknamige titel. Het werd in juni 1976 uitgebracht op het Capricorn label, in productie van Paul Hornsby. Marshall Tucker Band - Long hard run. Has already been mentioned and can be added too. In September 1978, Ton Schipper used the song as the closing tune for his programme 'Personal Top 10' on Radio Mi Amigo, which aired on weekdays between 3 …

3. Started by henkleppers,

Heeft iemand de tune die in 75/76 als begin bij de Top 50 werd gebruikt? Over het begin werd door Bert Bennet ingesproken: Dit is Mi Amigo's zaterdagmiddaggebeurtenis met tussen ... en ..... de Top 50 en tussen ... en ... de Flashbackshow.

• 1 antwoord
    • 971 weergaven
  4. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit is een door Felix Meurders gezongen Avondspits-promo uit 1980 waarin een serie uitzendingen met de 50 beste platen van dat jaar, wordt aangeprezen. https://soundcloud.com/simonfex/avondspits-promo-1980-door-felix-meurders SF

• 0 antwoorden
    • 971 weergaven
  5. Gast simonfex

In het voorjaar van 1999 nam Veronica FM een nieuw pakket in gebruik dat gemaakt was door Reel World en Music & Images. Hier zijn een paar cuts uit dat pakket, waarvan ik de naam niet weet. https://soundcloud.com/simonfex/veronica-fm-1999-c-reel-worldmusic-images SF

• 0 antwoorden
    • 971 weergaven
  6. Started by Broozen,

Hallo tunes-vrienden, Weet iemand van jullie welke studio dit is, waar Tony Eijk in 1974 met zijn studio-orkest opnamen aan het maken is? Alvast bedankt voor jouw reactie. Benno Groet,

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 970 weergaven
  7. Started by Broozen,

Beste radiovrienden, Wie o wie heeft de uitzending opgenomen van afgelopen zaterdag 2 juni 2018, gepresenteerd door Jon Wolfert op Rewound Radio? Een link of een audiofile volstaat. Ik wil er graag een bericht over schrijven op www.jingleweb.nl, als je wilt met jouw naamsvermelding. Dank en (radio-) groet! Benno Roozen Jingleweb

• 0 antwoorden
    • 970 weergaven
  8. Started by chaldy,

Hallo wie o wie heeft aub de cijfers 1 tot 0 van het pincode spel van de TROS dit was een spel van de Hr R van Someren, je kreeg een vraag en een code van een pincode door elkaar gehuselt, en deze moest je dan op de juiste volgorde zetten doormiddel van jou toesten bord van de telefoon, en je raad het al bij deze juiste combi hoofdprijs goed en bij de valse juist fout jingle. Alvast dank...

• 3 antwoorden
    • 969 weergaven
  9. Gast MrBoembas
    Started by Gast MrBoembas,

Beste Radio vrienden, Welke Samplers worden er gebruikt in de Veronica tune ? Ik hoor "I feel good" van James Brown De Wow en de Hey, maar welke Samplers zitten er nog meer in ? Groeten, Daniel.

• 1 antwoord
    • 967 weergaven
  10. Started by hans knot,

Kraftwerk – Ruckzuck. Een nummer afkomstig van de eerste LP van de Duitse formatie Kraftwerk. Dit nummer werd ingezet voor een van de drie promotiespots op Radio Caroline in 1977 voor de Radio Caroline Rock Record Collectors Guide, een uitstekend handboek samengesteld door Ian Anderson. Kraftwerk - Ruckzuck. A song from the first LP of the German formation Kraftwerk. This song was used for one of the three promotion spots on Radio Caroline in 1977 for the Radio Caroline Rock Record Collectors Guide, an excellent handbook compiled by Ian Anderson. [verborgen inhoud]

11. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

Reelworld Europe jingles Veronica 27.01.2014 – Good old Radio Veronica heeft vorig najaar jaar weer eens nieuwe jingles laten maken. Het hoeveelste pakket zou dat niet zijn voor deze zender, inmiddels 43 jaar oud? Reelworld Europe is dit keer de maker. Het nieuws mag dan oud zijn, de jingles zijn er niet minder om. Ze hebben allemaal een eigen […]The post Reelworld Europe jingles Veronica appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/01/27/reelworld-europe-jingles-radio-veronica/

• 0 antwoorden
    • 967 weergaven
  12. Mr. Walky Talky – Be my boogie woogie baby. Recentelijk lieten we dit nummer al de revue passeren maar kan nog worden aangevuld met: Marc Jacobs gebruikte het nummer in de zomer van 1977 op Radio Mi Amigo om live er een tekst overheen te zingen. Een probeerseltje voor een wespenlied; ‘Allemaal wespen. Wespje hier, wespje daar….’, Mr. Walky Talky - Be my boogie woogie baby. Recently we already reviewed this song but it can be added to: Marc Jacobs used the song in the summer of 1977 on Radio Mi Amigo to sing live lyrics over it. A try-out for a wasp song; 'All wasps. Wasp here, wasp there....', [verborgen inhoud]

13. Hallo, Wellicht weer een moeilijke vraag, maar wie heeft de vormgeving van het begin van Radio Tour De France uit 1995? En dan heb ik het niet over de bekende tune van Rein van den Broek; het gaat meer om wat juist daarvoor speelt; het begint met "Radio 1", gevolgd door geluidsfragmenten van commentaar van wat ik verneem wat er dat jaar ervoor was gebeurd. Daarna komt "Radio Tour De France" waarna Hans Hoogendoorn de presentatoren aankondigt, met als afsluiting "NOS Radio 1". Mag ook van 1996 tot 1999 zijn, maar die van 1995 is mij bijgebleven; ik kan mij herinneren dat toen dit opkwam ik speciaal naar binnen ging om naar dat gedeelte te luisteren. xD Ee…

14. Herb Alpert and the Tijuana Brass – A walk in the black forest. Het prachtige succesnummer dat door de componist van dit nummer, de Duitser Horst Jankowski, tot een instrumentale wereldhit werd gespeeld. Het werd ook door Herb Alpert en zijn band in oktober 1965 opgenomen en verscheen op de lp ‘Going Places’. Het nummer werd door Mark Roman en Kenny Everett ingezet op Radio London voor een promospot: ‘the new frontier in commercial radio.’ Herb Alpert and the Tijuana Brass - A walk in the black forest. The beautiful hit song was turned into an instrumental world hit by the composer of this song, German Horst Jankowski. It was also recorded by Herb Alpert and…

15. Amadisco- Amadisco. Amadisco was een studioproject van de producers Pim Koopman en Cees Schrama in 1985. Klassiek en Disco in een nieuw jasje destijds uitgebracht op Polydor in Nederland. Variaties op composities van de grote Mozart. Opstaan met Monique werd in juni 1985 gepresenteerd door Walter Simons en hij gebruikte Amadisco als eindtune van dit programma. Amadisco. Amadisco. Amadisco was a studio project of the producers Pim Koopman and Cees Schrama in 1985. Classic and Disco in a new look released at the time on Polydor in the Netherlands. Variations on compositions by the great Mozart. Getting up with Monique was presented by Walter Simons in June 1985 …

16. Started by hans knot,

Angels, the – Thank you and goodnight. We hebben het eerder gehad over Stacey Brewer, die in de begindagen van Radio 270 getapte programma’s maakte en daarbij als tune ‘Mr. Lucky’ van het orkest van Henry Mancini gebruikte. Uit een gevonden fragment blijkt dat hij destijds aan het einde van het programma zijn tune vooraf liet gaan door de tekst ‘Thank you and goodnight’, dat afkomstig was van de groep The Angels. Het nummer kwam in 1963 uit als b-kant van het bekendere ‘My boyfriend is back’. Angels, the - Thank you and goodnight. Earlier we talked about Stacey Brewer, who in the early days of Radio made 270 tapped programmes and used 'Mr. Lucky' of Henry Manc…

17. Started by mart538,

Is al gestuurd . Bedankt Mart538

• 0 antwoorden
    • 961 weergaven
  18. Started by hans knot,

Richard Harvey - Variations On The Theme of Terrahawks. De lp van Richard Harvey was populair aan boord van de Ross Revenge ten tijde van Radio Monique want ook het nummer ‘Variations on the theme of Terrahawks’ kwam op de draaitafel voor de productie van de jingle: ‘De middengolf bruist weer. 963AM Radio Monique Box 146 Playa de Aro. Monique dus krachtig in de jaren tachtig. Richard Harvey - Variations On The Theme Of Terrahawks. The record of Richard Harvey was popular on board of the Ross Revenge at the time of Radio Monique because the song 'Variations on the theme of Terrahawks' was also on the turntable for the production of the jingle: 'The medium wave is bus…

19. Hierbij de jingles van Radio London / Big L die in 2005 door TM Century werd gemaakt. [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 0 antwoorden
    • 960 weergaven
  20. Ray Connif and his Orchestra and Chorus – Oklahoma! Weer zo’n swingend deuntje en deze keer afkomstig van de lp ‘Broadway in Rhytmn’, die in 1959 door Columbia werd uitgebracht. Het is een compositie van Richard Rodgers en Oscar Hammerstein II. Het werd in 1972 door Alfred Lagarde gekozen tot tune van zijn ochtendprogramma ‘Espresso’ op Radio Noordzee. Bovendien werd het op Radio Mi Amigo gebruikt in de zomer van 1975 door Frank van der Mast als tune van het programma ‘Informatie op Zondag’, een programma gevuld met uitgaantips. Ray Connif and his Orchestra and Chorus - Oklahoma! Another swinging tune and this time taken from the LP 'Broadway in Rhytmn', rel…

21. Started by Andree,

• 0 antwoorden
    • 958 weergaven
  22. Started by Oever532,

Hallo, Heeft iemand toevallig nog STER pingels die gebruikt zijn van 8 november 2001 tot en met 24 augustus 2005 op de Publieke Radio Zenders (Radio 1 t/m 5 of 6)? Ik mis er nog een paar in mijn verzameling. Hieronder alvast een compilatie van wat ik al heb: [verborgen inhoud] Inhoud: - STER Sluiter Radio 1 - STER Opener Radio 2 - STER Sluiter Radio 2 - STER Opener Radio 3 - STER Sluiter Radio 3 - STER Tussenpingel Ook bestaande jingles in hogere kwaliteit zijn van harte welkom. Ik vond deze vormgeving zelf het mooiste van de vormgevingen die gebruikt zijn van 2001 tot nu, en ik wil de…

23. Heeft iemand het geluidseffect dat Veronica gebruikte in de Top 40 voor de nummers (het effect met daaroverheen de stem van Lex of Jeroen 'nummer 10!', 'nummer 9!')? Het gaat om het effect dat soms (altijd?) 'Breeze' werd genoemd, zoals op de CD 'The Veronica Story' waarop het op CD2 ook is te horen in track 75. Ik zoek het effect dus 'kaal', zonder stemmen of zang eroverheen. Weet iemand waar het vandaan komt? Dank alvast.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 956 weergaven
  24. Gast simonfex

Ergens in de eerste helft jaren tachtig kreeg Veronica extra zendtijd op Hilverum 3. (restzendtijd) Leo v.d. Goot en Erik de Zwart vulden die uren met Het Gegeven Paard. Dit is de promo, in een helaas wat belabberde kwaliteit: https://soundcloud.com/simonfex/promo-het-gegeven-paard-voo SF

• 0 antwoorden
    • 955 weergaven
  25. James Last Orchestra – Happy Luxembourg. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Maar twee jaar eerder kwam ‘Happy Luxemburg’ ook al een keer uit de platenhoes toen er in het najaar van 1977 een reclamespot diende te worden gemaakt voor een 16-daagse ‘De Grootste Zitmeubelshow van 1977’. Het werd eveneens op Radio Mi Amigo uitgezonden en de show werd gehouden in het Beursgebouw te Gent in Vlaanderen. James Last Orchestra - Happy Luxembourg. This song is already in the list and can be added: But two years earlier, 'Happy Luxembourg' also came out of the record sleeve when, in the autumn of 1977, an advertising spot had to be made for a 16-days …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.