Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Camarata and his Orchestra – Sunshine, lolipops and rainbows. Een song geschreven door Marvin Hamlish en de vocale versie een hit voor Lesley Gore. De instrumentale versie is afkomstig van de lp ‘Think Young’ van Camarata and his Orchestra. Deze laatste versie werd op Radio City gebruikt door Alan Clarke als tune. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 990 weergaven
- 1 follower
-
-
Jelky Mekaiten – Al Jamali. Mekaiten was een Israëlische zanger die zich voornamelijk bezig hield met het zingen van traditionele Joodse liederen die deels in het Hebreeuws en deels in Arabisch werden gezongen. Hij werd vooral populair in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Van het nummer ‘Al Jamali’, dat betekent ‘On my camel’ werd een heel klein stukje gebruikt bij de productie van een jingle voor het programma ‘Afternoon Delight’ op The Voice of Peace. Jelky Mekaiten - Al Jamali. Mekaiten was an Israeli singer who mainly sang traditional Jewish songs partly in Hebrew and partly in Arabic. He became especially popular in the 1960s and 1970s. A ve…
-
- 0 antwoorden
- 990 weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand het geluidseffect dat Veronica gebruikte in de Top 40 voor de nummers (het effect met daaroverheen de stem van Lex of Jeroen 'nummer 10!', 'nummer 9!')? Het gaat om het effect dat soms (altijd?) 'Breeze' werd genoemd, zoals op de CD 'The Veronica Story' waarop het op CD2 ook is te horen in track 75. Ik zoek het effect dus 'kaal', zonder stemmen of zang eroverheen. Weet iemand waar het vandaan komt? Dank alvast.
-
-
- 2 antwoorden
- 990 weergaven
-
-
Pierre Henry- Psyche Rock. Pierre Henry, een Fransman uit Parijs, wordt gezien als een pionier op het gebied van electronische muziek. In 1968 nam hij het nummer Psyche Rock op dat in 1974 werd gebruikt voor de jingle: ‘Luister elke dag naar het meest swingende geluid van midden, oost en west Europa. Radio Atlantis op de 312 meter middengolf….’ pierre henry atlantis jingle.mp3 145.15 kB [verborgen inhoud] 09-07-2017
-
- 1 antwoord
- 989 weergaven
- 1 follower
-
-
Temptations – I know I’m losing you. Toen de Belgische autoriteiten in 1975 een inval deden in de studio van Radio Mi Amigo in Vlaanderen vluchtte Peter van Dam, die er zijn programma’s daar opnam, naar het zendschip Mi Amigo. Enige tijd presenteerde hij de Top 50 live van het zendschip en maakte daar enkele speciale jingles voor. Ondermeer werden de Temptations ingezet met de intro van ‘I know I’m losing you’ voor een jingle voor de Vliegende Vijftig. temptations I know I'm losing you Mi Amigo jingle De Vliegende 50 Peter Van Dam.mp3 175.63 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 989 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] De opname duurt ruim 8 minuten en bevat, zoals Steve het zelf omschrijft : "a general cross-section of the US jingles I have"
-
- 0 antwoorden
- 989 weergaven
-
-
-
Hallo, Heeft iemand toevallig nog STER pingels die gebruikt zijn van 8 november 2001 tot en met 24 augustus 2005 op de Publieke Radio Zenders (Radio 1 t/m 5 of 6)? Ik mis er nog een paar in mijn verzameling. Hieronder alvast een compilatie van wat ik al heb: [verborgen inhoud] Inhoud: - STER Sluiter Radio 1 - STER Opener Radio 2 - STER Sluiter Radio 2 - STER Opener Radio 3 - STER Sluiter Radio 3 - STER Tussenpingel Ook bestaande jingles in hogere kwaliteit zijn van harte welkom. Ik vond deze vormgeving zelf het mooiste van de vormgevingen die gebruikt zijn van 2001 tot nu, en ik wil de…
-
- 0 antwoorden
- 988 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Neil Diamond – African Triology. In 1970 verbaasde Neil Diamond zijn fans met een prachtige, zesde, studio Lp die voor die tijd best experimenteel genoemd kon worden mede gezien de commerciële hitjes die hij voorheen voor andere artiesten schreef. Het nummer ‘African Triology’ bevat een opzwepende muzikaal gedeelte dat in 1977 door Crispian St. John op de Voice of Peace werd gebruikt als filler bij het oplezen van de diverse overzichten in de International Top 40. Het nummer is afkomstig van de LP Top Raat Manuscript. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 986 weergaven
- 1 follower
-
-
Bob Leaper – A hard days night. Op het platenlabel London kwam in de jaren zestig een mooie serie LP’s uit onder de noemer ‘Phase 4 Stereo’. Een van deze was de LP ‘Big Band Beatle Songs’ uit 1964 met het orkest van Bob Leaper. Hiervan werd het nummer ‘A hard days night’ door Ed Stewart gebruikt als tune voor zijn programma op 12 mei 1967 toen hij de wereldprimeur had voor het mogen draaien van enkele tracks van de toen nieuwe LP van the Beatles, St. Peppers Lonely Heartsclub Band. Bob Leaper a hard days noght 1967 05 12 Fri 1700-1715 R London (266m) - Ed Stewart - World Premiere of Sgt Pepper (clips, 3 mins).mp3 1.27 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
- 1 follower
-
-
Fortunes – I’m still alone. Dit nummer, geschreven door de gezamenlijke leden van de Fortunes, verscheen voor het eerst in 1966 op een EP waarop tevens ‘Laugin’ fit to cry’, ‘This golden ring’ en ‘Someone to care’ stonden. De EP werd uitgebracht op het DECCA platenlabel. Tom Collins gebruikte het nummer voor de productie van de spot voor de enorm grote Veronicaposter in 1972: ‘Hé, hij is er de vierkleurenposter van het Veronicaschip op superformaat…..’ Fortunes - I'm still alone. This song, written by the joint members of the Fortunes, was first released in 1966 on an EP which also included 'Laugin' fit to cry', 'This golden ring' and 'Someone to care'. The EP…
-
-
- 4 antwoorden
- 984 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar het origineel (pakket) van de muziek die gebruikt is in de jingles van Radio Unique Amsterdam in de periode 1978/1979. Uit hetzelfde pakket is op de Nederlandstalige service van Radio Caroline in 1978/1979 de nieuwsvormgeving gebruikt. [verborgen inhoud] Ik ben benieuwd of iemand het weet. Grt, Peter
-
-
- 12 antwoorden
- 983 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik hoorde onlangs op Caroline een track van dit album en dacht die ga ik weer eens helemaal afspelen op de pick-up. Zo vond ik de de overgangen naar de diverse tracks altijd erg mooi. Veel later ontdekte ik trouwens dat de gong aan het slotakkoord werd gebruikt in de laatste uuropener van Veronica, maar dit even terzijde. Het probleem is dat ik de LP nergens meer kan vinden. Wellicht ooit een keer uitgeleend en nooit meer terug gezien. Heeft iemand dit album liggen? Graag even een PB
-
-
- 4 antwoorden
- 983 weergaven
-
-
Ray Connif and his Orchestra and Chorus – Oklahoma! Weer zo’n swingend deuntje en deze keer afkomstig van de lp ‘Broadway in Rhytmn’, die in 1959 door Columbia werd uitgebracht. Het is een compositie van Richard Rodgers en Oscar Hammerstein II. Het werd in 1972 door Alfred Lagarde gekozen tot tune van zijn ochtendprogramma ‘Espresso’ op Radio Noordzee. Bovendien werd het op Radio Mi Amigo gebruikt in de zomer van 1975 door Frank van der Mast als tune van het programma ‘Informatie op Zondag’, een programma gevuld met uitgaantips. Ray Connif and his Orchestra and Chorus - Oklahoma! Another swinging tune and this time taken from the LP 'Broadway in Rhytmn', rel…
-
-
- 1 antwoord
- 983 weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand de tune die in 75/76 als begin bij de Top 50 werd gebruikt? Over het begin werd door Bert Bennet ingesproken: Dit is Mi Amigo's zaterdagmiddaggebeurtenis met tussen ... en ..... de Top 50 en tussen ... en ... de Flashbackshow.
-
- 1 antwoord
- 982 weergaven
-
-
Hallo wie o wie heeft aub de cijfers 1 tot 0 van het pincode spel van de TROS dit was een spel van de Hr R van Someren, je kreeg een vraag en een code van een pincode door elkaar gehuselt, en deze moest je dan op de juiste volgorde zetten doormiddel van jou toesten bord van de telefoon, en je raad het al bij deze juiste combi hoofdprijs goed en bij de valse juist fout jingle. Alvast dank...
-
- 3 antwoorden
- 982 weergaven
-
-
Hallo, Wellicht weer een moeilijke vraag, maar wie heeft de vormgeving van het begin van Radio Tour De France uit 1995? En dan heb ik het niet over de bekende tune van Rein van den Broek; het gaat meer om wat juist daarvoor speelt; het begint met "Radio 1", gevolgd door geluidsfragmenten van commentaar van wat ik verneem wat er dat jaar ervoor was gebeurd. Daarna komt "Radio Tour De France" waarna Hans Hoogendoorn de presentatoren aankondigt, met als afsluiting "NOS Radio 1". Mag ook van 1996 tot 1999 zijn, maar die van 1995 is mij bijgebleven; ik kan mij herinneren dat toen dit opkwam ik speciaal naar binnen ging om naar dat gedeelte te luisteren. xD Ee…
-
-
- 2 antwoorden
- 981 weergaven
- 1 follower
-
-
Tee Set – Angely. Een van de vele nummers die door de Tee Set zijn opgenomen. Dit nummer stond in 1974 op de achterkant van het nummer ‘The Band Stand’, hoewel het als a kant in Turkije uitkwam. Tijdens de tipparade van de laatste uitzenddag van Radio Veronica op 31 augustus 1974, was op de intro van dit nummer een gezongen afscheidsboodschap te horen van The Tee Set: “Veronica, wordt dit nu een afscheid, Veronica raken we jou echt kwijt?.....” Het nummer Angely werd gecomponeerd door Peter Tetteroo en Hans van Eijck. Tee Set - Angely. One of the many songs recorded by the Tee Set. This song was on the back of 'The Band Stand' in 1974, although it was released…
-
- 1 antwoord
- 981 weergaven
- 1 follower
-
-
Menig radio-dj heeft in de loop der tijden een jingle of tune gemaakt uit de veel minder bekende B-kant van een singletje. Omdat die tune dan heel vaak op de radio te horen was, werd zo’n B-kant vaak veel bekender en beroemder dan de A-kant. Voor 'de Vrienden van de Radio' maakten we een special met 12 van deze bekende tunes van B-kantjes én met een speciale gast die bij elk van die tunes een verhaal heeft: Benno Roozen van Jingleweb.nl en inmiddels ook van Jinglegek.nl. Te beluisteren op [verborgen inhoud]! De playlist: Poontang – Undisputed Truth The Horse – Cliff Nobles Do you know, do you care – Phil Collins Northsea Melody – ZZ & de Mask…
-
- 0 antwoorden
- 980 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste Radio vrienden, Welke Samplers worden er gebruikt in de Veronica tune ? Ik hoor "I feel good" van James Brown De Wow en de Hey, maar welke Samplers zitten er nog meer in ? Groeten, Daniel.
-
Dit is een door Felix Meurders gezongen Avondspits-promo uit 1980 waarin een serie uitzendingen met de 50 beste platen van dat jaar, wordt aangeprezen. https://soundcloud.com/simonfex/avondspits-promo-1980-door-felix-meurders SF
-
Weet iemand wie dit 7 Up spotje heeft ingezongen, vooral het stemmetje van het meisje in het begin is erg mooi. Juul?? [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 979 weergaven
-
-
Mr. Walky Talky – Be my boogie woogie baby. Recentelijk lieten we dit nummer al de revue passeren maar kan nog worden aangevuld met: Marc Jacobs gebruikte het nummer in de zomer van 1977 op Radio Mi Amigo om live er een tekst overheen te zingen. Een probeerseltje voor een wespenlied; ‘Allemaal wespen. Wespje hier, wespje daar….’, Mr. Walky Talky - Be my boogie woogie baby. Recently we already reviewed this song but it can be added to: Marc Jacobs used the song in the summer of 1977 on Radio Mi Amigo to sing live lyrics over it. A try-out for a wasp song; 'All wasps. Wasp here, wasp there....', [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 979 weergaven
- 1 follower
-
-
In het voorjaar van 1999 nam Veronica FM een nieuw pakket in gebruik dat gemaakt was door Reel World en Music & Images. Hier zijn een paar cuts uit dat pakket, waarvan ik de naam niet weet. https://soundcloud.com/simonfex/veronica-fm-1999-c-reel-worldmusic-images SF