Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

John Barry Seven and Orchestra – Elisabeth. Openingsthema van de televisie soundtrack ‘Elisabeth Taylor in London’. De soundtrack werd in 1963 op lp uitgebracht maar het nummer werd tevens als a-kant op een single gekoppeld aan ‘London Theme’ op single uitgebracht, onder meer op Ember Records. Het was Ferry Eden die het nummer gebruikte als dagsluiting van Radio Mi Amigo 272 in augustus 1979. John Barry Seven and Orchestra - Elisabeth. Opening theme of the television soundtrack 'Elisabeth Taylor in London'. The soundtrack was released on LP in 1963 but the song was also released as an a-side on a single linked to 'London Theme', including on Ember Records. It …

2. Started by hans knot,

Ringo Star – You’re sixteen. In 1960 was het al een hit voor Johnny Burnette en een jaar later in Europa. In 1973 deed Ringo Star het nog eens dunnetjes over en de luisteraars van Radio Mi Amigo zongen driftig mee bij het aanhoren van zijn versie. Op de intro sprak Ringo trouwens een boodschap in voor de luisteraars. Ringo Star - You're sixteen. It was already a hit for Johnny Burnette in 1960 and a year later in Europe. In 1973, Ringo Star did it again, and Radio Mi Amigo listeners sang along adrift when listening to his version. On the intro, by the way, Ringo spoke a message to the listeners. [verborgen inhoud]

3. Started by Benno Roozen,

Wie weet van wie deze stem is? Komt van de LP "Top 40 jingles en radiotunes" van de Stichting Nederlandse Top 40.

4. Started by Renegade,

Goedenavond, Ik heb een vraag: Weet iemand uit welk pakket deze backing komt? Ik vermoed zelf dat het er één is van PAMS. Daar heb ik al gezocht overigens. Let verder niet op (de kwaliteit van) de jingle hoor ;-) [verborgen inhoud] B.v.d. Renegade

• 5 antwoorden
    • 625 weergaven
  5. Started by hans knot,

Mantovani – Red roses for a blue lady. Een nummer geschreven door Sid Tepper in 1948 op de avond nadat hij ruzie had gehad met zijn vrouw en haar als spijt met de woorden: ‘Red roses for a blue lady’ een bos mooie rozen aanbod en dacht ‘dat is een pracht titel voor een lied’. Het werd een jaar later opgenomen door Vaughn Monroe en later door tal van artiesten en orkesten. Sid Tepper was trouwens verantwoordelijk voor meer dan 50 songs van Elvis Presley. Op Radio Mi Amigo gebruikte Stan Haag de uitvoering van Red Roses door het orkest van Mantovani op het einde van het programma Stan Haag Vandaag op naar het nieuws van 12 uur. Dit was op 31 augustus 1976 en ook stond hij …

6. Started by hans knot,

Categorie 4: songs door deejays opgenomen Jan van Veen en Piet Knarren – Mario. De tekst van dit nummer, was ingesproken op de welbekende Van Veen wijze. Mario werd geschreven door Josje Knarren. Piet Knarren was verantwoordelijk voor het muzikale gedeelte waarbij zijn gouden trompet een grote rol speelde. De productie van het nummer, dat in 1979 uitkwam op het Bovema-Negram label, was uitbesteed aan Roek Williams. Category 4: songs recorded by deejays Jan van Veen and Piet Knarren - Mario. The lyrics of this song, was voiced in the well-known Van Veen way. Mario was written by Josje Knarren. Piet Knarren was responsible for the musical part in which…

7. English below Categorie 2: Songs met in de tekst de naam van stations of medewerkers. 2022 Automatic Slim – Caroline under the covers. Automatic Slim's eerbetoon aan het legendarische radiostation dat alles veranderde voor tienduizenden jonge muziekfans in het Verenigd Koninkrijk, Radio Caroline. Afkomstig van de cd van de band, ‘Down by the Waterside’. Automatic Slim zijn: Tim Aves, zang; Ian Cundy, gitaar, zang; Howard J Bills, bas, zang; Don Moore, drums, zang. Speciale dank op dit nummer aan Joel Fisk, slidegitaar; en Holly Hallam, achtergrondzang. 2022 Automatic Slim - Caroline under the covers. Automatic Slim's tribute to the legendary radio st…

8. Started by hans knot,

Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Wie in vervlogen tijden wel eens naar BBC 1 op de zondagavond tussen 11 en 12 GMT heeft geluisterd naar het gospelprogramma herinnert zich nog wel de naam van de presentator: Gary Byrd. Hij nam, samen met The G.B. Experience het nummer ‘The Crown’ in 1983 op. Een soort van rapsong dat uitkwam op het Wondirection label, onderdeel van Motown Records. Het werd geproduceerd door Stevie Wonder. Op de Voice of Peace werd er een speciale versie opgenomen op de instrumentale versie voor promotie van de Discoshow op het station. Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Anyone who, in days gone by, ever listened to BBC …

9. Started by johan1,

leden, heeft iemand een idee welke artiest en titel is stond op een oude schijf johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 619 weergaven
  10. Started by Erwin!,

BNN was nog een programma op Veronica en wou terug naar het publieke bestel en dit was de ledenwerfspot in 1997 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 615 weergaven
  11. Started by Benno Roozen,

Beste radiovrienden, Waarschijnlijk in 1977 (!!!) heb ik een KLM-koffertje met veel audiobanden tussen Doetinchem en Arnhem in de trein laten liggen. Die koffer met inhoud heb ik nooit meer teruggevonden. Toch doken er jaren later diverse opnamen van die banden op in het online ruilcircuit. Ze moeten er dus nog zijn. Het gaat om allerlei typen banden, van veel ervan waren de spoelen lichtgrijs. Heb jij die (blauwe of zwarte) KLM-koffer in je bezit, gevonden, geruild, gekregen? Ik zou heel graag met je in contact komen en de koffer met banden terug krijgen. Je mag een mooie beloning tegemoet zien. Benno

12. Started by johan1,

Leden, ben op zoek naar een goede file van Orkest Bert Paige - The Green Leaves of Summer deze staat op een dubbel lp van Jan van Veen Presenteert Candlelight -1981 aangezien ik geen lp's kan bewerken deze oproep johan

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 612 weergaven
  13. Started by chaldy,

Wie o wie heeft er jingle matriaal van deze Balthasar van Puffelen bvd Chaldy...

• 3 antwoorden
    • 609 weergaven
  14. Beste RadioTrefpunt-leden. Ik ben al een tijdje op zoek naar de jingles van Happy Radio. Een regionaal station wat niet zo lang heeft uitgezonden. Dit zal net na 2000 en rond 2003 zijn geweest en was zowel op enkele Noord-Hollandse kabelnetten als via verschillende etherfrequenties te ontvangen; o.a. met regio-edities in Haarlem & Meer, Edam-Volendam en regio Alkmaar. Als ik het goed kan herinneren had Happy Radio hetzelfde pakket als Trend FM uit het Gelderse Huissen. Wie heeft ze in bezit en zou ze eventueel willen delen? Alvast enorm bedankt !

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 604 weergaven
  15. Started by Erik,

Prachtige muziek van een welbekende jingle [verborgen inhoud] have fun, gr Erik

• 0 antwoorden
    • 600 weergaven
  16. Started by johan1,

hallo leden, tijdens mijn zoektocht op oude file's kwam ik een klein stukje tegen en als ik het goed hoorde van tony blackburn het is maar 35 sec wie weet de oplossing zodat ik de track kan traceren voor iedereen een goed en vooral gezond 2026 johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 599 weergaven
  17. Started by hans knot,

New Dutch Organ Group – Summer Disco. Een studioproductie onder leiding van Gerry Putler en Frans Riesenbeck uit Amsterdam. Ze componeerden een aantal discodreuntjes en dezen werden instrumentaal gespeeld op draaiorgels. Zo werden er verschillende orgels gebruikt zoals de Carillon, Oranjestad, Drie Pruiken, Flamingo, Grote Decap, Fair Organ (Vanderbeken), en Het Perleetje. Het nummer Summerdisco was een succesje in de zomer van 1979 en werd door Ferry Eden op Mi Amigo 272 ingezet als uur afsluiter in zijn programma ‘Lunch op zee’ in dezelfde zomer. New Dutch Organ Group - Summer Disco. A studio production led by Gerry Putler and Frans Riesenbeck from Amsterdam…

18. In 2016 maakte ik een montage met vormgeving en radiofragmenten van de eerste 10 jaar Avondspits met Frits Spits. Op mijn todo-lijstje stond nog steeds een montage van de laatste 5 jaar. Hierbij de montage met vormgeving en radiofragmenten van 2 april 1990 t/m 24 februari 1995 die ik deze week heb afgemaakt. Een speciale versie van het nummer 'Waarom nou jij' van Marco Borsato, die op 24 februari in het programma Tijd voor twee werd gedraaid, is in de montage verwerkt. [verborgen inhoud] Fijne Kerstdagen en iedereen een gezond 2026. Grt, Peter Hieronder de montage uit 2016: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 596 weergaven
  19. Wie o wie kan mij helpen aan de gezongen (bioscoop-) commercials van Mascotte vloei uit de jaren '80? Ze waren er in meerdere versies door de jaren heen, een steeds modernere versie. Ze ontbreken nog altijd in de collectie met gezongen spots

• 0 antwoorden
    • 596 weergaven
  20. Started by hans knot,

PJ Proby – Somewhere Een prachtige song, van origine afkomstig uit de West Side Story. De intro van dit nummer werd gebruikt voor een openingsspot ten bate van Peter Holland in combinatie met een stukje uit Do's and Don'ts van Howdy Doody. Iedereen die wel naar ‘Kop Op’ van Peter Holland heeft geluisterd zal de jingle direct herkennen. Eerst een wekker en daarna adviezen als was je gezicht en kam je haren. Productie Jules Stevenhagen in 1972. Howdy Doody – Do's and Don'ts. Een stukje uit dit nummer was regelmatig te horen in het programma ‘Kop op’ met Peter Holland. Iedereen die het programma regelmatig op Radio Noordzee heeft gehoord zal het herkennen aan de …

21. Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra – Theme from the Caravans. Thema afkomstig van de originele Motion Picture Score. Een compositie op naam van Michael Batt en die als Mike Batt het met voornoemde orkest in uitvoering bracht in 1979. In juli dat jaar werd het door René van Elst gebruikt op Radio Caroline als afsluiter van de 19tig show. Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra - Theme from the Caravans. Theme taken from the original Motion Picture Score. A composition credited to Michael Batt and who as Mike Batt performed it with the aforementioned orchestra in 1979. In July that year, it was used by René van Elst on Radio Caroline to clos…

22. Started by hans knot,

John Barry Orchestra – We have all the time in the world. Een nummer gecomponeerd door John Barry in samenwerking met Hal David voor de James Bond film ‘On her majesty’s secret service’. De vocale uitvoering was van Louis Amstrong. De instrumentale versie is terug te vinden op de in 1970 uitgebrachte lp J.B. plays his great movie hits op CBS. Het nummer werd in de allerlaatste RNI Requestshow op 25 augustus 1974 door Bob Noakes als eindtune gebruikt. John Barry Orchestra - We have all the time in the world. A song composed by John Barry in collaboration with Hal David for the James Bond film ‘On her majesty's secret service’. The vocal performance wa…

23. Started by johan1,

leden , een zoek tocht naar een Radio 390 Tune's en wel Norman Warren Sextet - (1st theme) - Some believe. maar op de side https---www.radiolondon.co.uk-redsands-RedSandsStationThemes-RedSandsStationThemes1.html of Red Sands Station Themes wordt de single op een jpg foto vertoond op die foto staat SWINGING SLEIGH BELLS de andere kant staat mag ik aan nemen dat dan Some Believe staat maar helaas, volgens de 45cat side staat - Street Of A Thousand Memories uit 1962 WIE heeft deze twee tracks voor mijn verzameling johan

24. Started by hans knot,

Jumping Jewels – Dreams of the West. Een instrumentaal nummer dat op 1 december 1963 werd uitgebracht door Philips op het Favorieten Expres platen label. Het nummer heeft als componist ene Robert Duke, dat was een van de vele namen die platenproducer Joe Meek gebruikte. Johnny Lion and the Jumping Jewels waren in die tijd redelijk succesvol en het nummer werd in 1965 bij Radio Veronica gebruikt als tune voor het door Tineke gepresenteerde Favorieten Festival, een programma vol oud en nieuw op 45 toeren. Jumping Jewels – Dreams of the West. An instrumental track released on 1 December 1963 by Philips on the Favorieten Expres record label. The song was composed by Robert …

25. Started by johan1,

leden , ik ben op zoek naar de uitvoerende artiest van de openingen tune van Capitol Radio een klassiek stuk van Handel_ Water Music Suite welke uitvoering werd op de zender gebruikt van af 22 sec te beluisteren tot 1.19 min en weet iemand de uitvoerende artiest van het boordteam lied Magdalena op de tonen van Love Me Tender een instrumentale versie op Radio Mi Amigo te beluisteren op ongeveer 11.38 min kan helaas geen pixeldrain file meer naar deze vraag slepen ? of hiervoor een ander foefje zodat mijn vraag duidelijker is

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.