Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Wie o wie kan mij helpen aan de gezongen (bioscoop-) commercials van Mascotte vloei uit de jaren '80? Ze waren er in meerdere versies door de jaren heen, een steeds modernere versie. Ze ontbreken nog altijd in de collectie met gezongen spots

• 0 antwoorden
    • 562 weergaven
  2. Started by hans knot,

Buddy Holly and the Crickets – Rock me my baby. Buddy Holly was de artiestennaam voor Charles Hardin Holley, die in het Texaanse Lubbock werd geboren en in de jaren vijftig als een wervelwind door de rock and roll wereld ging. Helaas kwam hij bij een vliegtuigongeluk in februari 1959 op 22-jarige leeftijd te overlijden. Vele song heeft hij nagelaten zo ook Rock me my baby. Op Radio Mi Amigo werd het nummer gebruikt voor de reclamespot ten bate van Modehuis Liene in Brugge. Mocht je van plan zijn op te zoek gaan naar dit modehuis dan is het advies: niet doen het bestaat al sinds de midjaren negentig niet meer. Buddy Holly and the Crickets - Rock me my baby. Bud…

3. Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra – Theme from the Caravans. Thema afkomstig van de originele Motion Picture Score. Een compositie op naam van Michael Batt en die als Mike Batt het met voornoemde orkest in uitvoering bracht in 1979. In juli dat jaar werd het door René van Elst gebruikt op Radio Caroline als afsluiter van de 19tig show. Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra - Theme from the Caravans. Theme taken from the original Motion Picture Score. A composition credited to Michael Batt and who as Mike Batt performed it with the aforementioned orchestra in 1979. In July that year, it was used by René van Elst on Radio Caroline to clos…

4. Started by hans knot,

Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Wie in vervlogen tijden wel eens naar BBC 1 op de zondagavond tussen 11 en 12 GMT heeft geluisterd naar het gospelprogramma herinnert zich nog wel de naam van de presentator: Gary Byrd. Hij nam, samen met The G.B. Experience het nummer ‘The Crown’ in 1983 op. Een soort van rapsong dat uitkwam op het Wondirection label, onderdeel van Motown Records. Het werd geproduceerd door Stevie Wonder. Op de Voice of Peace werd er een speciale versie opgenomen op de instrumentale versie voor promotie van de Discoshow op het station. Gary Byrd And The G.B Experience - The Crown Anyone who, in days gone by, ever listened to BBC …

5. 3 Militaire Marsen, Op. 51, D. 733, zijn muziekstukken in mars vorm, geschreven door Franz Schubert. Marche Militaire, de eerste en beroemdste van de drie, werd op Radio 390 gebruikt als tune van het programma “Intermezzo” en op Veronica in een jingle van Klaas Vaak. Radiofragment 390: https://pixeldrain.com/u/QWVsQ2An Radiofragment Veronica: https://pixeldrain.com/u/pt9TJHhi

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 553 weergaven
  6. Ik heb Jameson een mailtje gestuurd, maar hoop dat jullie me ook kunnen helpen. Dit fragment geplukt uit een van de 675 radio 10 gold programma's die ik eerder dit jaar heb aangeboden. Het is dus begin jaren 90. Iemand enig idee? Ierse vrienden van me houden het op Clannad, maar ik heb zo mijn twijfels. Shazam levert niets op helaas. MVG Omni

• 0 antwoorden
    • 553 weergaven
  7. gezocht kro hilversum 3 jingles periode 1970-1978

• 0 antwoorden
    • 552 weergaven
  8. Started by Henk,

Czechoslovak Radio Jazz Orchestra – Salt Peanuts Salt Peanuts is geschreven door Dizzy Gillespie en Kenny Clarke in 1941. De compositie werd op Radio London gebruikt in een Fab 40 intro jingle voor Ed Stewart. In de zoektocht naar de aldaar gebruikte versie kwam ik uit bij het Czechoslovak Radio Jazz Orchestra. Weliswaar alleen op een geluidsdrager uit 2018 maar aangezien dat het geboortejaar van de uitvoerende artiesten (Milan Urlich en Richard Kubernát) 1924 is, moet de opname veel ouder zijn. Een radiofragment: https://pixeldrain.com/u/TLEXZNXa

• 0 antwoorden
    • 548 weergaven
  9. Started by chaldy,

Hallo wie weet heeft { kent ] iemand iets over deze dj... Hij werd in Duitrsland genoemd Sholly verbasterd door zijn echte achternaam Shollmeijer ???? Deze man had op een zender ik een meen 5 daagse record uitzending op zijn naam gezet Als laatste zongen zijn collega.s na ik weet een lied voor hem en de man barste in tranen uit... kippevel moment . wie kent of heeft jingles of misschien deze uitzending opgenomen alles van hem is mee genomen bvd gr Chaldy

• 0 antwoorden
    • 547 weergaven
  10. Started by hans knot,

Billy Vaughn and his Orchestra – Wheels. Deze uitvoering van het nummer ‘Wheels’ werd gebruikt in 1962 op Radio Syd door Jimmy Kronsäter als tune in zijn programma ‘Nattvakten’. Vertalen we dat dan komt ‘Nachtwacht’ tevoorschijn. Bij de kenners van de instrumentale muziek komt bij het horen van de titel de groep String a longs naar boven maar ook de cover van the Jumping Jewels kan voor de geest komen. Billy Vaughn coverde het dus ook met zijn orkest en haalde in Italië. Duitsland, India en Nieuw Zeeland de eerste plaats en maakte er in totaal een absolute millionseller van. Billy Vaughn and his Orchestra - Wheels. This rendition of the song 'Wheels' was used in 196…

11. Started by hans knot,

PJ Proby – Somewhere Een prachtige song, van origine afkomstig uit de West Side Story. De intro van dit nummer werd gebruikt voor een openingsspot ten bate van Peter Holland in combinatie met een stukje uit Do's and Don'ts van Howdy Doody. Iedereen die wel naar ‘Kop Op’ van Peter Holland heeft geluisterd zal de jingle direct herkennen. Eerst een wekker en daarna adviezen als was je gezicht en kam je haren. Productie Jules Stevenhagen in 1972. Howdy Doody – Do's and Don'ts. Een stukje uit dit nummer was regelmatig te horen in het programma ‘Kop op’ met Peter Holland. Iedereen die het programma regelmatig op Radio Noordzee heeft gehoord zal het herkennen aan de …

12. Ik vermoed dat dit een VHS rip is, ik kwam 't tegen op een DVD.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 546 weergaven
  13. Started by hans knot,

Rob de Nijs - Ouverture De Regen Voorbij. Een nummer afkomstig van de uit 1981 verschenen LP ‘de regen voorbij’. Een nummer waarvan de muziek en tekst zijn toe te schrijven aan Rob de Nijs, Belinda Meuldijk en Gerard Stellaard. Het prachtige intro werd op 21 juni 1985 op Radio Monique gebruikt in het programma ‘Vier seizoenen show’, waarin dat jaar de zomer begon. Dit gebeurde met een prachtige tekst waarin Walter Simons en Ron West een nieuwe zomer verwelkomden. Rob de Nijs - Overture De Regen Voorbij. A song taken from the 1981 LP ‘de regen voorbij’. A song whose music and lyrics can be attributed to Rob de Nijs, Belinda Meuldijk and Gerard Stellaard. The b…

14. Started by hans knot,

New Dutch Organ Group – Summer Disco. Een studioproductie onder leiding van Gerry Putler en Frans Riesenbeck uit Amsterdam. Ze componeerden een aantal discodreuntjes en dezen werden instrumentaal gespeeld op draaiorgels. Zo werden er verschillende orgels gebruikt zoals de Carillon, Oranjestad, Drie Pruiken, Flamingo, Grote Decap, Fair Organ (Vanderbeken), en Het Perleetje. Het nummer Summerdisco was een succesje in de zomer van 1979 en werd door Ferry Eden op Mi Amigo 272 ingezet als uur afsluiter in zijn programma ‘Lunch op zee’ in dezelfde zomer. New Dutch Organ Group - Summer Disco. A studio production led by Gerry Putler and Frans Riesenbeck from Amsterdam…

15. Started by hans knot,

Silver Convention – Save me. De groep werd opgericht in München door producers en liedjesschrijvers Sylvester Levay en Michael Kunze en behoort tot de eerste Euro-Disco acts. Silver was de bijnaam van Sylvester. In 1974 scoorden ze een hit in het Verenigd Koninkrijk met het nummer Save me. Omdat het oorspronkelijk een studiogroep was, werd vanaf dat moment gezocht naar zangeressen om ook op te kunnen treden. In een aflevering van de Mi Amigo top 50 in juni 1975 stond het nummer op 9 genoteerd en vertelde Peter van Dam dat voorheen Save me als tune was gebruikt voor de Vliegende 50. Dat was een tijdelijke hitlijst toen Peter van Dam op vlucht voor de Belgische autoriteiten…

16. Started by johan1,

Hallo forum leden, ben op zoek naar radio opnamens van VVVR KL85 -2023- 2024 The day the music died deel 1 en VVVR KL85 -2023- 2024 The day the music died deel 2 deze zijn even gedeeld via GoldenRadio20 wie heeft deze toevallig geupload zou deze graag in mijn verzameling toevoegen mvg Johan

• 0 antwoorden
    • 529 weergaven
  17. Started by johan1,

leden, heeft iemand een idee welke artiest en titel is stond op een oude schijf johan tune wim van egmond 1 .mp3 https://pixeldrain.com/u/82Rm8j6q

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 527 weergaven
  18. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. Radio Caroline Jingle Radio Centraal lied

• 0 antwoorden
    • 524 weergaven
  19. Started by johan1,

leden , een zoek tocht naar een Radio 390 Tune's en wel Norman Warren Sextet - (1st theme) - Some believe. maar op de side https---www.radiolondon.co.uk-redsands-RedSandsStationThemes-RedSandsStationThemes1.html of Red Sands Station Themes wordt de single op een jpg foto vertoond op die foto staat SWINGING SLEIGH BELLS de andere kant staat mag ik aan nemen dat dan Some Believe staat maar helaas, volgens de 45cat side staat - Street Of A Thousand Memories uit 1962 WIE heeft deze twee tracks voor mijn verzameling johan

20. Started by johan1,

weet iemand welke groep en titel is een hit tip van radio noordzee RNI uit begin 1971 johan https://pixeldrain.com/u/LR95gHmP

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 522 weergaven
  21. Started by johan1,

Leden, ben op zoek naar een goede file van Orkest Bert Paige - The Green Leaves of Summer deze staat op een dubbel lp van Jan van Veen Presenteert Candlelight -1981 aangezien ik geen lp's kan bewerken deze oproep johan

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 520 weergaven
  22. Beste radiovrienden, Waarschijnlijk in 1977 (!!!) heb ik een KLM-koffertje met veel audiobanden tussen Doetinchem en Arnhem in de trein laten liggen. Die koffer met inhoud heb ik nooit meer teruggevonden. Toch doken er jaren later diverse opnamen van die banden op in het online ruilcircuit. Ze moeten er dus nog zijn. Het gaat om allerlei typen banden, van veel ervan waren de spoelen lichtgrijs. Heb jij die (blauwe of zwarte) KLM-koffer in je bezit, gevonden, geruild, gekregen? Ik zou heel graag met je in contact komen en de koffer met banden terug krijgen. Je mag een mooie beloning tegemoet zien. Benno

23. Started by johan1,

HALLO LEDEN Ben op zoek naar een instrumentaaltje B60 ATLANTIS ~1.wav https://pixeldrain.com/u/hRLjQzsd deze track komt van een lp de versie b66 is uitgemixt wie weet de artiest en titel B66 ATLANTIS .wav https://pixeldrain.com/u/V7YdPmgV groet johan

• 0 antwoorden
    • 516 weergaven
  24. Started by johan1,

leden , ik ben op zoek naar de uitvoerende artiest van de openingen tune van Capitol Radio een klassiek stuk van Handel_ Water Music Suite welke uitvoering werd op de zender gebruikt van af 22 sec te beluisteren tot 1.19 min en weet iemand de uitvoerende artiest van het boordteam lied Magdalena op de tonen van Love Me Tender een instrumentale versie op Radio Mi Amigo te beluisteren op ongeveer 11.38 min kan helaas geen pixeldrain file meer naar deze vraag slepen ? of hiervoor een ander foefje zodat mijn vraag duidelijker is

25. Started by johan1,

hallo forum een vraag om mijn bizarre verzameling aan te vullen heeft iemand een Mah-ná mah-ná versie en wel van en het Nederlandse - Confetti Combo andere versie ook welkom JOHAN

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 512 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.