Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
leden , een zoek tocht naar een Radio 390 Tune's en wel Norman Warren Sextet - (1st theme) - Some believe. maar op de side https---www.radiolondon.co.uk-redsands-RedSandsStationThemes-RedSandsStationThemes1.html of Red Sands Station Themes wordt de single op een jpg foto vertoond op die foto staat SWINGING SLEIGH BELLS de andere kant staat mag ik aan nemen dat dan Some Believe staat maar helaas, volgens de 45cat side staat - Street Of A Thousand Memories uit 1962 WIE heeft deze twee tracks voor mijn verzameling johan
-
-
- 4 antwoorden
- 716 weergaven
- 1 follower
-
-
Omega – Stormy Fire. Deze formatie heeft niets van doen met de Belgische formatie met dezelfde naam, die voorkomt in de discografie. Wel kan genoemd worden dat deze Omega de meest succesvolle Hongaarse rockband uit de geschiedenis is. De groep werd opgericht in Boedapest in september 1962. Bandleden waren János Kóbor György Molnár László Benkő Tamás. De groep heeft vele platen gemaakt waarvan Stormy Fire er een is. Het nummer werd tussen 1975 en 1978 gebruikt op Radio Mi Amigo, telkens wanneer er een overzicht werd voorgelezen in de jaarlijkse uitzending van de Mi Amigo Flashback Top 100. Omega - Stormy Fire. This formation has nothing to do with the Belgian f…
-
- 0 antwoorden
- 715 weergaven
- 1 follower
-
-
Van het afluisteren van een muziek opnamen Veronica kwamen deze twee naar boven een tune vermoed ik van de kans show 192? een een instrumentaal wie herkend deze tracks johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 714 weergaven
-
-
Ringo Star – You’re sixteen. In 1960 was het al een hit voor Johnny Burnette en een jaar later in Europa. In 1973 deed Ringo Star het nog eens dunnetjes over en de luisteraars van Radio Mi Amigo zongen driftig mee bij het aanhoren van zijn versie. Op de intro sprak Ringo trouwens een boodschap in voor de luisteraars. Ringo Star - You're sixteen. It was already a hit for Johnny Burnette in 1960 and a year later in Europe. In 1973, Ringo Star did it again, and Radio Mi Amigo listeners sang along adrift when listening to his version. On the intro, by the way, Ringo spoke a message to the listeners. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 712 weergaven
- 1 follower
-
-
Eind vorige eeuw heb ik een aantal banden en cassettes van James Hutchison overgenomen, die ging verhuizen naar Singapore. Dit is één van de cassettes, die bij hem vandaan kwamen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 712 weergaven
-
-
Beste radiovrienden, Waarschijnlijk in 1977 (!!!) heb ik een KLM-koffertje met veel audiobanden tussen Doetinchem en Arnhem in de trein laten liggen. Die koffer met inhoud heb ik nooit meer teruggevonden. Toch doken er jaren later diverse opnamen van die banden op in het online ruilcircuit. Ze moeten er dus nog zijn. Het gaat om allerlei typen banden, van veel ervan waren de spoelen lichtgrijs. Heb jij die (blauwe of zwarte) KLM-koffer in je bezit, gevonden, geruild, gekregen? Ik zou heel graag met je in contact komen en de koffer met banden terug krijgen. Je mag een mooie beloning tegemoet zien. Benno
-
- 0 antwoorden
- 711 weergaven
- 1 follower
-
-
Van het album Continental Pop Sound. Pierre-Alain Dahan met het nummer "Pacific Rock". Benut voor de Luisterwedstrijd op Radio Veronica ten tijde van de overgang naar 538 in 1972. Radiofragment: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 710 weergaven
-
-
Regelmatig gehoorde promo op Radio Caroline voor de nachtshow van Steve Young alias the curly headed kid in the third row. Muziek op de achtergrond is “The Untouchables" van Nelson Riddle. Twee radiofragmenten: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 709 weergaven
-
-
leden, heeft iemand een idee welke artiest en titel is stond op een oude schijf johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 709 weergaven
-
-
Hoi, Voor een top 200 die eind van het jaar gepresenteerd wordt, ben ik op zoek naar "getallen", of "nummers" jingles. Het gaat dus om "1 t/m 200" , eventueel met "nummer" er vóór. Groet, Renegade
-
- 0 antwoorden
- 708 weergaven
-
-
Don Jacoby and the College All Stars – Jet out of town. Een nummer afkomstig van de lp ‘Swinging Big Sounds’ uit 1962 en een compositie van Edna en Glen Osser. Op Radio London werd dit nummer gebruikt voor het item ‘It’s all happening’, waarin op zaterdagen de luisteraars werd verteld wat er zoal voor activiteiten waren te beleven. Te denken valt onder meer aan stock car racing, Big L Party Night en familie uitjes. Op 12 mei 1967 was het wel een heel speciale aflevering in presentatie van John Peel. Radio London had namelijk de wereldprimeur van de nieuwste lp van the Beatles, Sergeant pepper's lonely hearts club band. Don Jacoby and the College All Stars - Je…
-
- 0 antwoorden
- 707 weergaven
- 1 follower
-
-
December nadert en dan vind ik het altijd leuk om zo af en toe te luisteren naar That Christmas Channel. Deze zender draait 365 dagen per jaar alleen maar kerstmuziek en dat gebeurt al sinds november 2011. Uiteraard gebruiken ze ook jingles. Al vanaf de eerste dag is dat het pakket "A Touch Of Christmas" van JAM. Mijn favoriete jingle uit dat pakket is cut 2. Die heb ik voorzien van wat extra drums en effecten. Eerst hoor je de remix en daarna wat ik precies heb toegevoegd. [verborgen inhoud] Hier hoor je de originele demo van JAM: [verborgen inhoud] Mocht je willen luisteren naar That Christmas Channel ([verborgen inhoud]),…
-
-
- 1 antwoord
- 700 weergaven
-
-
Ik vond het een geweldige jingle. Dus ik met m'n cassetterecorder in de aanslag... En ja hoor: jingle NOS Denk eraan verzoekjes voor dit programma (Peter Holland) 1980 [verborgen inhoud] Wie heeft deze in betere kwaliteit?
-
- 0 antwoorden
- 700 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Geen idee of deze al eens eerder is geplaatst, de mooie as I hear it van Beaver and Kruse
-
-
- 1 antwoord
- 698 weergaven
-
-
Sweet People – Santa Barbara. Een zoetig instrumentaal nummer dat de b kant van de single Lake Como vulde. Het plaatje kwam uit in 1978 op het Polydor label. Het nummer van de Franse formatie Sweet People was een compositie van Alan Morisod en Pierre A Bongni. Op Radio Caroline was het Peter de Vries die het nummer gebruikte in januari 1980 op het einde van het programma ‘Smakelijk eten’. Sweet People - Santa Barbara. A sweet instrumental song that filled the b side of the single Lake Como. The record was released in 1978 on the Polydor label. The song by French formation Sweet People was a composition by Alan Morisod and Pierre A Bongni. On Radio Caroline, it…
-
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
- 1 follower
-
-
Chantays, the – Sleep Walk Het werd geschreven door drie leden van de familie Farena: Ann, John S. en Santo A en wel in 1959. John en Santo namen het destijds ook op en scoorden er een nummer 1 hit mee in de VS. Het was Tineke op Radio Veronica die in september 1963 het nummer van de Chantays verkoos om haar programma en tevens de programmering van Veronica voor die dag af te sluiten. Chantays, the - Sleep Walk It was written by three members of the Farena family - Ann, John S. and Santo A - in 1959. John and Santo also recorded it at the time and scored a No 1 hit with it in the US. It was Tineke on Radio Veronica who chose the Chantays' version in Septembe…
-
-
- 2 antwoorden
- 696 weergaven
- 1 follower
-
-
Promo adverteren op Radio Mi Amigo 1976 met Peter van Dam en Joop Verhoof. Met gebruik van vier nummers van het Montparnasse 2000 label: Intro: Louis De La Cour - Mister Holmes Vervolgens plus het einde: Daniel J. White - Football Et Rugby Op 35 seconden: Janko Nilovic - Pop Impressions Op 1.58 minuten Janko Nilovic - Trumpet Sketches De promo: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 695 weergaven
-
-
Bruce Hornsby and the Range – The way it is. Prachtig tijdloos nummer van de gelijknamige LP uit 1986 die werd uitgebracht door RCA/Ariola. Op Radio Caroline werd van het instrumentale deel een rondloper gemaakt die ondermeer werd gebruikt door Mick Williams in april 1987 toen hij naar het hele uur toepraatte en dus het nieuws. Hij vulde de tijd ondermeer met een programmaoverzicht van Caroline 558. bruce hosrnsby and the range the way it is Caroline 558.mp3 1.69 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 686 weergaven
- 1 follower
-
-
leden , ik ben op zoek naar de uitvoerende artiest van de openingen tune van Capitol Radio een klassiek stuk van Handel_ Water Music Suite welke uitvoering werd op de zender gebruikt van af 22 sec te beluisteren tot 1.19 min en weet iemand de uitvoerende artiest van het boordteam lied Magdalena op de tonen van Love Me Tender een instrumentale versie op Radio Mi Amigo te beluisteren op ongeveer 11.38 min kan helaas geen pixeldrain file meer naar deze vraag slepen ? of hiervoor een ander foefje zodat mijn vraag duidelijker is
-
-
- 3 antwoorden
- 684 weergaven
- 1 follower
-
-
John Dummer’s famous music band – Nine by nine. Een compleet hoofdstuk kan er worden geschreven over de activiteiten van Anthony John Dummer, geboren in 1944. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw in tal van bands actief en werkend met een grote variatie aan andere muzikanten. Ook werkte hij enige jaren als promotiemanager voor de platenmaatschappijen MCA en Elektra. Nine by Nine is in 1971 uitgebracht en dit instrumentale nummer werd door Joop Verhoof op Radio Mi Amigo gebruikt in juni 1976 als afsluiter van de allerlaatste ‘259 voor of tegen’. John Dummer's famous music band - Nine by nine. An entire chapter could be written on the activit…
-
- 0 antwoorden
- 683 weergaven
- 1 follower
-
-
English below Categorie 2: Songs met in de tekst de naam van stations of medewerkers. 2022 Automatic Slim – Caroline under the covers. Automatic Slim's eerbetoon aan het legendarische radiostation dat alles veranderde voor tienduizenden jonge muziekfans in het Verenigd Koninkrijk, Radio Caroline. Afkomstig van de cd van de band, ‘Down by the Waterside’. Automatic Slim zijn: Tim Aves, zang; Ian Cundy, gitaar, zang; Howard J Bills, bas, zang; Don Moore, drums, zang. Speciale dank op dit nummer aan Joel Fisk, slidegitaar; en Holly Hallam, achtergrondzang. 2022 Automatic Slim - Caroline under the covers. Automatic Slim's tribute to the legendary radio st…
-
- 0 antwoorden
- 680 weergaven
- 1 follower
-
-
In 2016 maakte ik een montage met vormgeving en radiofragmenten van de eerste 10 jaar Avondspits met Frits Spits. Op mijn todo-lijstje stond nog steeds een montage van de laatste 5 jaar. Hierbij de montage met vormgeving en radiofragmenten van 2 april 1990 t/m 24 februari 1995 die ik deze week heb afgemaakt. Een speciale versie van het nummer 'Waarom nou jij' van Marco Borsato, die op 24 februari in het programma Tijd voor twee werd gedraaid, is in de montage verwerkt. [verborgen inhoud] Fijne Kerstdagen en iedereen een gezond 2026. Grt, Peter Hieronder de montage uit 2016: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 679 weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De uur van de eerste is 23 minuten en de laatste is ruim 8 minuten
-
- 0 antwoorden
- 678 weergaven
-
-
Categorie 4: songs door deejays opgenomen Jan van Veen en Piet Knarren – Mario. De tekst van dit nummer, was ingesproken op de welbekende Van Veen wijze. Mario werd geschreven door Josje Knarren. Piet Knarren was verantwoordelijk voor het muzikale gedeelte waarbij zijn gouden trompet een grote rol speelde. De productie van het nummer, dat in 1979 uitkwam op het Bovema-Negram label, was uitbesteed aan Roek Williams. Category 4: songs recorded by deejays Jan van Veen and Piet Knarren - Mario. The lyrics of this song, was voiced in the well-known Van Veen way. Mario was written by Josje Knarren. Piet Knarren was responsible for the musical part in which…
-
- 0 antwoorden
- 677 weergaven
- 1 follower
-
-
Leden, ben op zoek naar een goede opnamen van een stukje die door peter Koelewijn werd ingezongen veronica sorry van toen destijds zijn hit single. bij geleverd maar dan in slechte staat. [verborgen inhoud] verder ben ik op zoek naar een filler die door Ton Schipper werd gebruikt bij zijn programma keuken pret tijdens het opnoemen van het recept van de dag. De titel heet schijnbaar Wave artiest cq orkest onbekend van deze keuken pret is helaas geen opnamen wie kan mijn helpen JOHAN
-
-
- 2 antwoorden
- 676 weergaven
-