Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. In mijn verzameling RNI tunes mis ik nog de tune die Chrispian St.John gebruikte toen hij in 1971 aan boord van de Mebo-2 zat. Wie oh wie kan mij helpen met artiest en titel???? Alvast mijn oneindige dank........ https://pixeldrain.com/u/8NEQP7VP Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 804 weergaven
  2. Started by hans knot,

Mandingo - Medicine Man. Een nummer gecomponeerd door Roger Webb dat in 1973 werd uitgebracht en geproduceerd werd door Norman Newell. De plaat kwam uit op het EMI label. De muziek van Mandingo werd veel gebruikt als demonstratieplaat in muziekwinkels en op veel hifi-shows. Het nummer Medicine Man werd gebruikt op Radio Mi Amigo in 1975 en is een promo over de allereerste Offshore reünie in Saint Valéry en Caux in de zomer van 1975 georganiseerd door Offshore Echos France. Mandingo - Medicine Man. A song composed by Roger Webb that was released in 1973 and produced by Norman Newell. The record was released on the EMI label. Mandingo's music was widely used as …

3. Started by hans knot,

Winston Churchill – BBC Balcony Speech. Een wel heel bijzondere vermelding. Het gaat om een lange spot op Caroline South in 1967 waarbij men de draak stak met de toen naderende Marine Offences Act: ‘You’re broadcasting a program called the Mike A hern show from Radio Caroolin……’ Op het einde hoor je een stukje van ‘Land of Hope and Glory’, dat afkomstig was van een BBC opname waarin Richard Dimbleby verslag deed van de speech die Churchill gaf op VE-Day 8 mei 1945 in London. Winston Churchill - BBC Balcony Speech. A rather special entry. This is a long spot on Caroline South in 1967 making fun of the then approaching Marine Offences Act: 'You're broadcasting a…

4. Started by GKoedam,

December nadert en dan vind ik het altijd leuk om zo af en toe te luisteren naar That Christmas Channel. Deze zender draait 365 dagen per jaar alleen maar kerstmuziek en dat gebeurt al sinds november 2011. Uiteraard gebruiken ze ook jingles. Al vanaf de eerste dag is dat het pakket "A Touch Of Christmas" van JAM. Mijn favoriete jingle uit dat pakket is cut 2. Die heb ik voorzien van wat extra drums en effecten. Eerst hoor je de remix en daarna wat ik precies heb toegevoegd. https://pixeldrain.com/u/Uiw2QTxF Hier hoor je de originele demo van JAM: https://jingles.com/audio/d_TouchOfChristmas.mp3 Mocht je willen luisteren naar…

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 797 weergaven
  5. Started by Vincent,

12 juli 1975

• 1 antwoord
    • 797 weergaven
  6. Started by hans knot,

Omega – Stormy Fire. Deze formatie heeft niets van doen met de Belgische formatie met dezelfde naam, die voorkomt in de discografie. Wel kan genoemd worden dat deze Omega de meest succesvolle Hongaarse rockband uit de geschiedenis is. De groep werd opgericht in Boedapest in september 1962. Bandleden waren János Kóbor György Molnár László Benkő Tamás. De groep heeft vele platen gemaakt waarvan Stormy Fire er een is. Het nummer werd tussen 1975 en 1978 gebruikt op Radio Mi Amigo, telkens wanneer er een overzicht werd voorgelezen in de jaarlijkse uitzending van de Mi Amigo Flashback Top 100. Omega - Stormy Fire. This formation has nothing to do with the Belgian f…

7. Started by hans knot,

Chantays, the – Sleep Walk Het werd geschreven door drie leden van de familie Farena: Ann, John S. en Santo A en wel in 1959. John en Santo namen het destijds ook op en scoorden er een nummer 1 hit mee in de VS. Het was Tineke op Radio Veronica die in september 1963 het nummer van de Chantays verkoos om haar programma en tevens de programmering van Veronica voor die dag af te sluiten. Chantays, the - Sleep Walk It was written by three members of the Farena family - Ann, John S. and Santo A - in 1959. John and Santo also recorded it at the time and scored a No 1 hit with it in the US. It was Tineke on Radio Veronica who chose the Chantays' version in Septembe…

8. Started by nchuijg,

Een reclame uit 1964 van Radio Veronica met o.a. de stem van Tony Vos begon met een mandoline intro. https://pixeldrain.com/u/bT4G4BnU De tweede stem is van Harmen Siezen. En dat komt van een singletje van Tony Vos uit 1963, met de titel Ik Voel Me Zo Alleen, beter bekent van Brenda Lee - All Alone Am I uit 1962. De originele muziek is van Manos Hadjidakis uit 1959 voor de film To nisi ton genneon. Hier Tony Vos. Nico.

• 0 antwoorden
    • 793 weergaven
  9. Started by Benno Roozen,

Beste radiovrienden, Waarschijnlijk in 1977 (!!!) heb ik een KLM-koffertje met veel audiobanden tussen Doetinchem en Arnhem in de trein laten liggen. Die koffer met inhoud heb ik nooit meer teruggevonden. Toch doken er jaren later diverse opnamen van die banden op in het online ruilcircuit. Ze moeten er dus nog zijn. Het gaat om allerlei typen banden, van veel ervan waren de spoelen lichtgrijs. Heb jij die (blauwe of zwarte) KLM-koffer in je bezit, gevonden, geruild, gekregen? Ik zou heel graag met je in contact komen en de koffer met banden terug krijgen. Je mag een mooie beloning tegemoet zien. Benno

10. Started by wim1958,

Ik denk dat het in de jaren 80 was dat Ringo Starr presentator was in een radio serie waarin hij nummers van de Beatles draaide en daarbij zijn korte herinnering had. Het heette Ringo s Yellow Submarine en ik weet nog dat het vaak circuleerde onder radio lief hebbers. Zijn er onder jullie die deze serie hebben en hem aan kunnen bieden? Dat zou ik erg leuk vinden. Ik heb van de week dat mooie foto boek Photograph gekocht waarin Ringo zijn persoonlijke foto collectie presenteert met zijn herinneringen. Dus ik zit in het sfeertje......

• 0 antwoorden
    • 791 weergaven
  11. Started by johan1,

leden, heeft iemand een idee welke artiest en titel is stond op een oude schijf johan tune wim van egmond 1 .mp3 https://pixeldrain.com/u/82Rm8j6q

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 791 weergaven
  12. Jethro Tull – Bourée Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld, Prachtige bewerking van J.S. Bach Suite in E Minor for Flute door Ian Anderson en uitgevoerd door Jethro Tull op de lp Stand up in 1969. Er kan tevens worden gemeld dat het door Tony Allan 10 jaar later werd gebruikt als eindtune van de Negentientig Show op Radio Caroline. Jethro Tull - Bourée This song is already in the list and can be added, Beautiful arrangement of J.S. Bach Suite in E Minor for Flute by Ian Anderson and performed by Jethro Tull on the lp Stand up in 1969. It can also be reported that it was used by Tony Allan 10 years later as the end tune of the Nineteen Show …

13. Started by hans knot,

Living Marimbas - Mélodie D'Amour. Van oorsprong is dit een compositie uit 1931 van Leona Gabriel, Marc Lanjean en Henri Salvador en werd voor het eerst op de plaat gezet door Orchestra la Boule Blanche. Er kan wel een boek geschreven worden over dit nummer die in veel vocale en instrumentale versies en diverse titels in de daarop volgende decennia werd opgenomen. Meest bekende titel is natuurlijk Melodie d’amour. Living Marimbas namen in 1966 het nummer op dat verscheen op de lp ‘Latin Soul’. De lp was ook in de discotheek van Radio 355 en het was Dave MacKay die het nummer gebruikte voor een promospot voor het programma ‘The breakfast club’ met John Aston. Maar de snelh…

14. Ik vond het een geweldige jingle. Dus ik met m'n cassetterecorder in de aanslag... En ja hoor: jingle NOS Denk eraan verzoekjes voor dit programma (Peter Holland) 1980 https://drive.google.com/file/d/18_-pzhRJ_NMkKXQMN2OS9AJbr8z2TFTx/view?usp=drive_link Wie heeft deze in betere kwaliteit?

• 0 antwoorden
    • 788 weergaven
  15. Started by hans knot,

Mr. Lee Grant – Thanks to you. Bogdan Kominowski is zijn originele naam maar als artiest gaat hij door het leven als Mr. Lee Grant. Zijn tweede nummer 1 hit uit 1967 werd door Radio Hauraki gebruikt om alle Nieuw Zeelandse artiesten die Radio Hauraki aandacht had kunnen geven te bedanken voor het maken van hun muziek zodat de politiek van het station, zoveel mogelijk nationaal product te kunnen draaien, kon worden gerealiseerd.

16. Started by harveyfm,

Verschillende WHTZ - Z100 compilaties en jingle demos. Inclusief een opmerkelijke promo door Scott Shannon voor de TROS. https://harveyfm.stackstorage.com/s/nXD8fX3h449cCbS0 Roel

17. Uit de collectie van Ad Couwenberg zijn dit de tapes 1 en 3 uit de Don Allen Tape Library. The Tape Library of Don Allen - Caroline South and Radio London Jingles De scan van de tape doos: De pdf met het overzicht van de hele tape library vind je hier : https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/75545-the-tape-library-of-don-allen-caroline-north-sre-jingles/#findComment-249957

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Verward
    • 10 antwoorden
    • 784 weergaven
  18. Richard Harvey - Variations On The Theme Of Terrahawks Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. Ferry Eden meldde dat dit nummer in 1985 een tijd werd gebruikt als tune voor de wekelijkse Top 50 op Radio Monique. Richard Harvey - Variations On The Theme Of Terrahawks This song is already in the list and can be added to. Ferry Eden reported that for a time in 1985, this song was used as the tune for the weekly Top 50 on Radio Monique. No aircheck at the moment

19. Started by hans knot,

Nite-Liters -Afro-Strut. Een compositie van Harvey Fuqua en Tony Churchill, die de formatie Nite-Liters in 1962 oprichtten in Louisville. In 1972 was men van duo uitgegroeid tot een groep met 17 personen en werd er niet meer alleen instrumentaal werk maar ook vocaal werk uitgevoerd. Afro-Strut kwam begin 1972 uit op de RCA label en het was Alfred Lagarde die het nummer in de maand mei van dat jaar op Radio Noordzee gebruikte als eindtune voor zijn programma Espresso. Nite-Liters -Afro-Strut. A composition by Harvey Fuqua and Tony Churchill, who formed the formation Nite-Liters in 1962 in Louisville. By 1972, they had grown from a duo to a 17-piece group, performing not…

20. Started by hans knot,

Don Jacoby and the College All Stars – Jet out of town. Een nummer afkomstig van de lp ‘Swinging Big Sounds’ uit 1962 en een compositie van Edna en Glen Osser. Op Radio London werd dit nummer gebruikt voor het item ‘It’s all happening’, waarin op zaterdagen de luisteraars werd verteld wat er zoal voor activiteiten waren te beleven. Te denken valt onder meer aan stock car racing, Big L Party Night en familie uitjes. Op 12 mei 1967 was het wel een heel speciale aflevering in presentatie van John Peel. Radio London had namelijk de wereldprimeur van de nieuwste lp van the Beatles, Sergeant pepper's lonely hearts club band. Don Jacoby and the College All Stars - Je…

21. Started by hans knot,

George Martin – San Monique. Een heerlijk instrumentaaltje dat voorkomt op de originele soundtrack van de uit 1973 afkomstige James Bond film ‘Live and let die’. San Monique werd op Radio Delmare in 1979 ingezet voor een zeer vals gezongen liedje ‘Ben jij al lid van onze clan……..sluit je dan aan bij de Delmare krant’, de andere delen met André van Duin en het nummer Popcorn worden al elders in de discografie genoemd. George Martin - San Monique. A lovely instrumental that appears on the original soundtrack of the 1973 James Bond movie 'Live and let die'. San Monique was used on Radio Delmare in 1979 for a very falsely sung song 'Are you already a member of o…

22. Henry Valentino – Ich hab dein Knie gesehen. Valentino is een pseudoniem voor Hans Blum, die in 1928 werd geboren en onder diverse namen decennia lang liedjes aan het vinyl toevertrouwde onder verschillende namen. Maar hij was ook componist, orkestleider en tekstschrijver. Hij leverde op die manier een aantal nummers voor de Duitse voorronden van het Nationale Songfestival. De instrumentale versie van ‘Ich hab dein Knie gesehen’ werd in 1975 uitgebracht en werd door Peter van Dam op Mi Amigo in juli 1975 gebruikt om zijn ochtendshow af te sluiten. Henry Valentino - Ich hab dein Knie gesehen. Valentino is a pseudonym for Hans Blum, who was born in 1928 and com…

23. Started by Henk,

George Evans And His Symphony Of Saxes - Sweet And Lovely. Sweet And Lovely is geschreven door Gus Arnheim, Charles N. Daniels en Harry Tobias en dateert van 1931. De versie van George Evans And His Symphony Of Saxes werd in de beginperiode van Radio 390 benut als herkenningsmelodie van het programma “Tea Time Tunes”. De gebruikte uitvoering komt van de LP “Great For Dancing” uit 1957 met op de A-kant een medley van foxtrots en op de B-kant een medley van slow-foxtrots. De bijbehorende danspasjes zijn te vinden op de achterkant van de hoes. Online heb ik geen video of audio van deze versie kunnen vinden maar ook op de plaat is het nummer niet langer dan in bijgaand fragme…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 780 weergaven
  24. Pink Floyd – One of these days. Een nummer afkomstig van de zesde studio lp van Pink Floyd uit 1971, dat als titel ‘Meddle’ meekreeg. One of these days werd gebruikt in combinatie met ‘Yours is no disgrace’ van de formatie Yes voor een 1978 campagne op Radio Caroline om adverteerders te krijgen. One of these days werd ook in 1974 gebruikt op Radio Caroline voor een commercial voor ‘Script the Magazine covering all aspects of radio.’ Yes – Yours is no disgrace. Werd al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld: Het nummer, afkomstig van ‘The Yes Album’ uit 1971, dat uitkwam op Atlantic label en geproduceerd werd door Jon Anderson, werd gebruikt in com…

25. Started by Henk,

Promo adverteren op Radio Mi Amigo 1976 met Peter van Dam en Joop Verhoof. Met gebruik van vier nummers van het Montparnasse 2000 label: Intro: Louis De La Cour - Mister Holmes Vervolgens plus het einde: Daniel J. White - Football Et Rugby Op 35 seconden: Janko Nilovic - Pop Impressions Op 1.58 minuten Janko Nilovic - Trumpet Sketches De promo: https://pixeldrain.com/u/N23PxTGh

• 0 antwoorden
    • 773 weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.