Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Mr. Walky Talky – Be my boogie woogie baby. Recentelijk lieten we dit nummer al de revue passeren maar kan nog worden aangevuld met: Marc Jacobs gebruikte het nummer in de zomer van 1977 op Radio Mi Amigo om live er een tekst overheen te zingen. Een probeerseltje voor een wespenlied; ‘Allemaal wespen. Wespje hier, wespje daar….’, Mr. Walky Talky - Be my boogie woogie baby. Recently we already reviewed this song but it can be added to: Marc Jacobs used the song in the summer of 1977 on Radio Mi Amigo to sing live lyrics over it. A try-out for a wasp song; 'All wasps. Wasp here, wasp there....', [verborgen inhoud]

2. Started by hans knot,

Claude Bolling – Borsalino. Dit nummer is de soundtrack van de film ‘Borsalino and Borsalino and Co’ uit 1970. Bolling is een Franse jazzpianist, arrangeur, componist en soms acteur, in 1930 geboren in Cannes. Hij heeft meer dan 100 composities op zijn naam staan. Het nummer werd door Mike Ross gebruikt in zijn oldies programma op RNI maar het is vooral bekend van de jingle: ‘North, South, East and West, this is the sound of Radio Northsea International. I don’t know, West could be a good idea for a change.’ Het werd gebruikt ter introductie van het programma van Alan West. [verborgen inhoud]

3. Started by hans knot,

Tom Dissevelt – Whirling. Dit nummer staat al in de lijst en er kan aan worden toegevoegd: Op Radio Veronica werd Whirling veelvuldig gebruikt in de Kolder op Zoldershow maar er is sprake van een veel vroegere gebruik en wel in het jaar 1962 toen het werd ingezet als tune voor het programma ‘Plock I slvarlkivet’ en vrij vertaald zou je het ‘een duik in de archieven’ kunnen noemen. [verborgen inhoud]

4. Started by hans knot,

Count Basie – Whirly Bird. Een nummer afkomstig van de lp: ‘The Atomic Count Basie’ uit 1957 en het werd gebruikt op Radio Veronica als tune voor de gesponsorde ‘Rufat Show’, een programma voor de bakkers in Nederland dat gedurende een bepaalde periode in 1972 via Radio Veronica was te beluisteren tussen 6 en half 7 in de ochtend. Sponsor Rufat uit Amersfoort ondermeer leverancier van Rufat, een toevoegend middel om brood sneller te laten rijzen. [verborgen inhoud] \

5. Whistling Jack Smith – I was Kaiser Bill’s Batman – Dit nummer is reeds vermeld en kan worden aangevuld. I was Kaiser Bill’s Batman werd in maart 1974 door Brian Anderson op Radio Mi Amigo gebruikt op naar het tijdsein van zeven uur in de avond met de mededeling dat bij het accurate tijdsignaal een ieder de gelegenheid had de klok gelijk te zetten. Vaak was er wel een afwijking van seconden met de juiste tijd op sommige van de zeezenders. De tune is geschreven door Greenaway en Cook en was oorspronkelijk getiteld ‘Too Much Birdseed’. Het werd als single voor Deram Records opgenomen door platenproducent Noel Walker, met behulp van studiomuzikanten samen met de Mike Sammes …

6. Enwel de jingle Marc van Amstel is een prutser en misschien wel andere jingles van div andere Dj,s gekke lollige jingles het liefs nederlandstalige bvd gr Caldy.

• 4 antwoorden
    • 901 weergaven
  7. Started by Harm,

Héél lang geleden ooit gekopieerd op een cassette die zo langzamerhand wel weg mag. Wie heeft het origineel in goede kwaliteit? http://www.mediafire.com/download/xvcnbjmw7jil63d/WABCfill.mp3

8. Started by skybird,

Weet iemand wie dit heeft ingesproken voor Lex Harding? Of komt dit uit een of andere revue? Lijkt wel op de stem van Dorus. Dirk

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik ben op zoek, gewoon omdat ik ze prachtig vind naar: PAMS Productions - Series 37 - Play date [WABC] Gewoon lekker om naar te luisteren. En uit welk jaar stamt deze serie?

10. Started by skybird,

Deze filler komt me heel bekent voor. Kro misschien? Dirk

• 6 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  11. Started by pvanklei,

Midden jaren '80 gebruikte Sky Channel (TV) een aantal KPM Music Library tracks voor de continuity en TV jingles. Ik ben op zoek naar de naam van de volgende (waarschijnlijk KPM) tracks. Herkent iemand deze muziekjes en weet misschien van welke LP's deze komen? Muziekje op 0:58: [verborgen inhoud] Muziekje aan het begin: [verborgen inhoud] Muziekje aan het begin: [verborgen inhoud] Dank, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by pvanklei,

Ik ben op zoek naar deze mannenstem hier gebruikt in een deel van een spot voor de Vakantiespits. [verborgen inhoud] Wie kan mij hier mee helpen? Grt, Peter

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Started by nchuijg,

Ik ben op zoek naar, voor welk TV programma deze tune is gemaakt en gebruikt? Het is duidelijk een van de omroep orkesten zo te horen. [verborgen inhoud] Alvast dank voor de moeite. Nico.

• 9 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  14. Started by Harm,

Dit fragment kwam ik tegen in een aircheck maar met Shazam kom ik niets verder. Wie weet wie de uitvoerenden en het nummer zijn? Graag een PB mocht je dit toevallig in huis hebben. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 10 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Volgens mij het een super bekende jingle, maar ik kan er even niet op komen. En met 'even' bedoel ik: ik zit me al >1 jaar af te vragen waar het vandaan komt. NPO? BNR? Ergens anders? [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Haha
    • 6 antwoorden
    • 429 weergaven
  16. Started by DDB,

Wie kan mij helpen? Ik zoek de aftelling die ooit gebruikt werd tijdens het overzicht van de Veronica Top 10 (de engelse) Met dank alvast! Danny De Bruyn

• Treurig
      • Bedankt
      • Haha
      • Vind ik leuk
    • 17 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by Gordon McLendon,

Goeiemiddag, weet iemand van welke library de volgende jingles zijn gehaald? In gebruik op Capital Radio en Radio Caroline....

• 0 antwoorden
    • 742 weergaven
  18. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo allemaal kent iemand aan het van deze uitzending de tune ? 13u-14u : http://www51.zippyshare.com/v/4379301/file.html Gr John

• 6 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  19. Veronica gebruikte in het popjournaal verschillende geluiden om onderwerpen van elkaar te scheiden. Bekend zijn natuurlijk de ietwat hysterische deuntjes van Ted Heaths 'Sabre Dance' (zie video). Maar wie maakte en zong de jingle 'popjournaal'? Het werd in lettergrepen gezongen: pop ... jour ... naal.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Justin,

Ik ben gewoon benieuwd. Volgens mij werden ze midden jaren '80 al gebruikt. Komen ze uit een pakket? Het gaat om de shout en de jingle. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 789 weergaven
  21. Started by chaldy,

Hallo hier Chaldy weer wie o wie heeft er voor mij losse cuts van de steen en beenshow mijn dank is groot groetjes Chaldy de zeurdoos oja op zippysharev of thanks

• 0 antwoorden
    • 988 weergaven
  22. wie heeft er hollandse jingles voor me van div piraten geen zee zenders maar de ilegale radio piraten bvd chaldy

• 4 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  23. gezocht stefan leur zo gek als een deur jingles op zip of als mp3

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Started by bertvandenberg,

kan mij helpen aan de afsluit jingle van de avondspits.??? met het intro van kerry lifgren (mask of the great deciever) en het "riedeltje" op het eind.

• 7 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Heeft iemand een compleet overzicht? Volgens mij hebben heel wat bedrijven TM vertegenwoordigd: Top Format, Simrek, Music & Images, Impact Creative, Pors Impact Creative, ...

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.