Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Crazy Old Wout - De Oudste DJ Van Het Land Een pseudoniem voor Wout van der Meer uit Friesland, die als Peter de Vries in 1979/1980 enige keren aan boord van de MV Mi Amigo voor Radio Caroline aanwezig was. In 2022 nam hij deze song op waarbij de originele tekst is aangepast en hij het onder meer over de zeezenders zingt. Het lied heet van origine ‘De oudste stapper van de stad’ van Hollander en Macintosh terwijl de tekstbewerking van Arie Kuipers was. https://www.youtube.com/watch?v=gvYAPOhD6oM Crazy Old Wout - De Oudste DJ Van Het Land A pseudonym for Wout van der Meer from Friesland, who as Peter de Vries was on board the MV Mi Amigo for Radio C…
-
-
- 4 antwoorden
- 994 weergaven
- 1 follower
-
-
Ray Conniff Orchestra and Chorus – They can’t take that away from me. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Hi Fi Companion’ uit 1957. Het werd in februari 1974 gebruikt door Crispian St. John op Radio Atlantis als eindtune voor zijn programma, waarbij enigszins verward eindigde. Hij kon niet op de naam komen van de programmamaker die na hem zou komen en zei toen dat Henry Morgan na hem kwam. Morgan was echter nooit op Atlantis actief maar op Radio Caroline. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=f46628fb-e78d-4a35-851e-ad5d161a895e https://www.youtube.com/watch?v=tQxwM2FqaE0
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Crusaders – Put it where you want it. Een compositie van Joe Sample, terwijl het nummer werd geproduceerd door Stewart Levine. Het werd in 1972 uitgebracht op het Blue Thumb label. Dit nummer van The Crusaders werd door Hans ten Hoge op Radio Noordzee bij herhaling gebruikt in 1973. Als filler op naar het weer of het nieuws, bij het lezen van de verzoekjes, het geven van informatie dat Hans Prakke met nieuws uit de Tour de France was te verwachten en meer. Hans was duidelijk gecharmeerd van ‘Put it where you want it’. Crusaders - Put it where you want it. A composition by Joe Sample, while the song was produced by Stewart Levine. It was released in 1972…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de fans van Curry & van Inkel.... https://soundcloud.com/simonfex/curry-van-inkel-jingles SF
-
Ik zal wel oud worden, maar ik erger mij kapot aan die lelijke, vaak alleen maar ingesproken, fantasieloze commercials op de radio. Vooral die op BNR en Radio 1. Pfffffff. Verlang terug naar dit soort spots: https://soundcloud.com/simonfex/dactylo-reclamespot-80s SF
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog een keer de dag opener van de Vara uit de jaren 70. Dirk
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Kan iemand me helpen aan bovenstaand singletje AJB? Ik zoek hem voor een kennis. Hier wat meer info https://www.discogs.com/Johnny-Rijk-Dag-Een-Van-De-Acht-Jaapie-Jaapie/release/6683015
-
- 0 antwoorden
- 852 weergaven
-
-
John Barry Seven and Orchestra – Elisabeth. Openingsthema van de televisie soundtrack ‘Elisabeth Taylor in London’. De soundtrack werd in 1963 op lp uitgebracht maar het nummer werd tevens als a-kant op een single gekoppeld aan ‘London Theme’ op single uitgebracht, onder meer op Ember Records. Het was Ferry Eden die het nummer gebruikte als dagsluiting van Radio Mi Amigo 272 in augustus 1979. John Barry Seven and Orchestra - Elisabeth. Opening theme of the television soundtrack 'Elisabeth Taylor in London'. The soundtrack was released on LP in 1963 but the song was also released as an a-side on a single linked to 'London Theme', including on Ember Records. It …
-
- 0 antwoorden
- 589 weergaven
- 1 follower
-
-
Materhorn Project – Muh. Deze Zwitserse formatie, bestaande uit Daniela en PJ Wasserman maakte een combinatie van softpop en electropop en was in 1985 zeer succesvol. Het nummer ‘Muh’ levert een kakofonie op van ‘zingende koeien’, rinkelende bellen, het geluid van een alpenhoorn en gejodel. Bij Radio Monique werd het nummer in maart van 1985 gebruikt als dagafsluiter door Ad Roberts en Walter Simons. Materhorn Project - Muh. This Swiss formation, consisting of Daniela and PJ Wasserman, made a combination of soft-pop and electropop and was very successful in 1985. The song ‘Muh’ delivers a cacophony of ‘singing cows’, tinkling bells, the sound of an alpine horn…
-
- 0 antwoorden
- 380 weergaven
- 1 follower
-
-
Dan the Banjo Man – Dan the Banjo Man. Dit nummer kan worden aangevuld. Wie was nu eigenlijk die Dan the Banjo Man. We kennen hem ook als Springwater, was lid van tal van groepen in de jaren zestig van de vorige eeuw, onder meer van Tuesday’s Children. Zijn echte naam was echter Phil Cordell. Met Dan the Banjoman scoorde hij een nummer 1 in Duitsland en ook in Zwitserland en Oostenrijk hoge noteringen. In het nummer, op het Rare Earth label, is trouwens geen banjo te horen. Het werd op Radio Mi Amigo door Bert Bennet als een filler gebruikt in zijn programma. Dan the Banjo Man - Dan the Banjo Man. This number can be completed. Who was that Dan the Banjo Man? We also …
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Count Basie Orchestra - This Could Be The Start Of Something Big. Wordt uitgebreid belicht in de zeezenderdiscografie maar er is meer: Soms komen er verassingen decennia later boven water. Zo is het geval met een demoshow die in New York in de zomer van 1964 werd opgenomen door WMCA deejays Dan the Dan Daniel. Hij probeerde een eigen programma op Caroline te krijgen, gelijk aan zijn collega Jack Spector, die er wel in slaagde. Dan the Dan Daniel bleef decennia lang programma’s presenteren op stations in New York. Hij gebruikte in het proefprogramma ‘This could be the start of sonething new’ als tune. Count Basie Orchestra - This Could Be The Start Of Something…
-
- 0 antwoorden
- 993 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Wie heeft er wat Dance classic jingles liggen en wil die delen. Thanks Mart
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Jingle vrienden, Wie heeft er nog jingles liggen van Tros Dance trax's,ik heb ze op en MD gehad, maar schijfje is defect geraakt. Alvast bedankt. Mart538
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Categorie 4: Muziek opgenomen door medewerkers van zeezenders. Tony Vos Quartet - Danse Vise. Een prachtige jazzy uitvoering van Danse Vise, dat in 1963 het winnende liedje was op het Eurovisie Songfestival in Londen. Het was het duo Grethe en Jorgen Ingmann die daarmee het songfestival won met liefst 42 punten voorsprong op nummer 2, Zwitserland. Tony Vos was uiteraard ook werkzaam bij Radio Veronica. De opname is afkomstig uit een Willy en Willeke Alberti show uit 1965.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ramsey Lewis – Money in the pocket. Dit nummer stond in 1966 op de achterkant van de single ‘Uptight’, maar was niet de originele uitvoering. Die kwam eerder dat jaar uit en wel de versie van Joe Zowinul, die het ook componeerde. En Jan van Veen van Radio Veronica pakte het toen nieuwe deuntje tevoorschijn om daarop een promotiespot in te spreken voor de ‘Dansshow 192’, een productie van Dick Debois. De voorganger van de Veronica drive in show. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=f2205a58-b686-4ee0-b672-fee5a3f23c9d
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zoek hulp bij het uitzoeken van de opname dan wel uitzenddatum van de volgende 'live' concerten die de VOO uitzond op radio en TV: 1- Raymond van het Groenewoud en de Centimeters. 2- Sniff 'n the tears. 3- The Police. 4- Vitesse (Vliegermolen) 5- Golden Earring 6- Madness (Jaap Edenhal 1980) 7- Massada. 8- Straycats. 9- Time Bandits. 10- Goede Doel (Maasbree, Club Veronica e.a.)
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Uitvoerenden onbekend – All you really need is a Datsun. Er zijn van die melodietjes van reclamespots die je, vanwege de het mooie thema, decennia in je hoofd blijven zitten. In 1973 kwam die commercial uit op een single waarbij 5 verschillende uitvoeringen waren terug te vinden. Het werd in hetzelfde jaar bij Radio Noordzee gebruikt door Ferry Maat voor het inspreken van een commercial voor Datsun, terwijl Hans ten Hooge het voor een promospot gebruikte voor races op het circuit van Zandvoort in het laatste weekend van juli 1973. Performers unknown - All you really need is a Datsun. There are those melodies from commercials that stay in your head for decades,…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Merle Travis – Saturday Night Shuffle. Heerlijk instrumentaal nummer van de in 1917 in Rosewood, Kentucky, geboren Merle Travis. Hij was singer songwriter en heeft vele mooie composities achtergelaten waarbij de allerbekendste wel het nummer ‘Sixteen Tons’ is. Hij overleed op 65-jarige leeftijd. Het ‘Saturday Night Shuffle’ werd in 1965 door Paul Kaye op Radio London gebruikt voor het produceren van een spot ten bate van de lunchtime show van Dave Dennis, the double d’ die er elke werkdag tussen 12 en 15 uur was te beluisteren op Wonderful Radio London. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=782599f9-7114-4c49-9005-f70a22274171
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Robert Delgado – My island in the sun. Prachtige instrumentale uitvoering van ‘My island in the sun’, ooit tot een hit gezongen in 1957 door Harry Belafonte. Belafonte schreef het nummer samen met Irving Burgie. Roberto Delgado nam het met zijn orkest op in 1970 en het nummer verscheen op een lp getiteld ‘Easy listening’ met materiaal van diverse orkesten. Aan boord van de MEBO II was deze lp ook want in de maand juli 1971 gebruikte Dave Rodgers dit nummer als afsluiting van zijn nachtprogramma, op naar het nieuws van drie uur. Robert Delgado - My island in the sun. Beautiful instrumental performance of 'My island in the sun', once sung to a hit in 1957 by Har…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Deze plaat zou als filler zijn gebruikt bij Mi Amigo door Michelle en als tune door Dennis Straney op Radio 270. Ik kan echter niks vinden. Geen info, geen opname. Is er hier iemand die er iets van weet/heeft?
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf m'n eerste single, "Glad all over" van The Dave Clark Five (kortweg DC5) was ik "fan'. Ik werkte nog niet bij Veronica maar zat nog op de technische school in "Hilversum. Ik weet het nog goed, m'n eerste PickUp die ik kreeg van m'n vader was een Philips zelfbouw ding. Je kreeg er een soort van bouwtekening bij om de bovenplaat af te tekenen. Dus waar de arm moest komen en het gat voor de moter e.d. En ik ging snel op m'n fiets naar platenzaak Ger de Roos in Hilversum en ik kwam thuis met "Glad all over". The Dave Clark Five, het was altijd een probleem om de opnamen in CD kwaliteit te krijgen. Legaal wel te verstaan. Dat kwam omdat Dave Clark alt…
-
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
- 1 follower
-
-
Jörgen Ingmann – Side Saddle. In 1962 nam Ingmann zijn versie op van Side Saddle dat in 1959 al door Russ Conway 4 weken tot de nummer 1 positie in Engeland was gebracht en de tune werd van het BBC programma ‘House Wife Choice’. De uitvoering van Ingmann werd op DCR, Danish Commercial Radio, in 1962 gebruikt als tune voor het programma Plattenmenu met Nete Schreiner. Jörgen Ingmann - Side Saddle. In 1962, Ingmann recorded his version of Side Saddle, which had already been taken to the No 1 position in the UK for 4 weeks in 1959 by Russ Conway and became the tune of the BBC programme 'House Wife Choice'. Ingmann's version was used on DCR, Danish Commercial Radi…
-
- 0 antwoorden
- 725 weergaven
- 1 follower
-
-
Les Paul – Jazz me blues. Dit nummer ‘Jazz me blues’ werd in 1951 door Les Paul opgenomen op het Capitol label. Vele jaren later zou hij het nummer nog eens vastleggen op vinyl, samen met zijn vrouw Mary Ford. De eerst genoemde versie werd gebruikt door Joergen Krogh bij zijn programma ‘Speller Plader’ op DCR, dat stond voor Danmarks Commercielle Radio. Het station was in de ether tussen September 1961 en januari 1962, waarna men een fusie aanging met Radio Mercur. Les Paul - Jazz me blues. This song 'Jazz me blues' was recorded by Les Paul on the Capitol label in 1951. Many years later he would record the song again on vinyl, together with his wife Mary Ford.…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
De 16e editie van de landelijke ruil- informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de * * * H I T P A R A D E D A G * * * zal plaatsvinden op zondag 6 oktober 2013 LOCATIE Vanwege de toename van het aantal bezoekers was het hoog tijd om naar een andere zaal uit te kijken. De nieuwe locatie bevindt zich ook net even ten oosten van de stad Utrecht: Cultureel en Vergadercentrum H.F. Witte Overdevegtzaal Henri Dunantplein 4 3731 CL DE BILT Er is hier voldoende gratis parkeergelegenheid. Zaal open: 10:00 uur, sluiting: omstreeks 15:30 uur TOEGANG 5,00 euro…
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-