Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Daniel Sentacruz Ensemble - Soleado. Dit nummer wordt al besproken en kan worden aangevuld: Het was op Radio Mi Amigo in het voorjaar van 1974 dat Peter van Dam zijn programma ‘Met Peter gaat het beter’ om 19 uur afsloot waarna de Engelstalige programma’s van het station vanaf het zendschip een aanvang namen. Daniel Sentacruz Ensemble - Soleado. This song is already discussed and can be added too: It was on Radio Mi Amigo in the spring of 1974 that Peter van Dam closed his programme 'Met Peter gaat het beter' at 7pm, after which the station's English-language programmes started from the transmitting ship. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. Started by hans knot,

Mort Garson – Three Five Zero Zero. Mort kwam als Morton Sanford Garson in 1928 in Canada ter wereld en overleed in 2008. Hij was op allerlei muziek gebied actief als componist, muzikant, songwriter en voorganger in de elektronische muziek. In 1969 kwam bij A&M de lp Electronic Hair Pieces uit met allemaal nummers gespeeld op de Moog Synthesizer met een knipoog naar de toen zeer populaire musical Hair. Bij Radio Veronica werd ‘Three Five Zero, Zero’ ingezet voor de jingle: ‘Men legt zijn benen op tafel’. Mort Garson - Three Five Zero Zero. Mort was born as Morton Sanford Garson in 1928 in Canada and died in 2008. He was active in all kinds of music fields as a…

3. Started by jinglefreak,

GEZOCHT: WIE HEEFT DE VOLLEDIGE TUNE VAN "OP VOLLE TOEREN" VAN DE TROS?

• 7 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  4. Started by Andree,

Wie heeft de jingle's van dit programma van Monique en wil ze delen?

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  5. Started by Vincent,

Ik zoek uit 1974 de volgende 3 platen, het liefst in zo hoog mogelijke kwaliteit: The Billboard Band - Love The Eagles - Sweet banana (waarschijnlijk een Belgische groep) Alain & Simon - Sweet Valentine Graag reactie via PB

• 9 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  6. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Klinkt bekend, kan er niet opkomen. Wie weet het?

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

Ik ben al een aantal keren de afgelopen week een tune tegen gekomen waarvan ik geen idee heb wat het is. Iemand een idee? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZNXJT4JC7UQZ.mp3 Ik ben benieuwd of iemand het weet. Jan-Fre

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  8. Started by Marcel Ampt,

Wie kan mij helpen aan Nederlandse kerst jingles die ik kan gebruiken voor me radio programma. Groet Marcel.

9. Started by dhadders2000,

Deze jingle werd ook door Radio Caroline in 1979 gebruikt.

10. Via BitTorrent (nu) gratis verkrijgbaar, maar ondanks dat, toch volop verkocht in o.a. de voorverkoop. "Goed nieuws voor de oude fans: ze komen terug in de sfeer van 'Money' en 'Shine on You Crazy Diamond', favoriete tracks van 'Dark Side of the Moon' (1973) en 'Wish You Were Here' (1975). De stukken zijn lang gerekt, met het kenmerkende toetsengeluid van wijlen Rick Wright, de zweverige gitaarsolo's van Gilmour en de ritmische invullingen van Mason. Belangrijkste verschil is dat de vocalen heel beperkt zijn gebleven." [verborgen inhoud] "Warner Music heeft bekendgemaakt dat het nieuwe Pink Floyd-album The Endless River nog voor de officiële releasedatum d…

• 18 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  11. Started by hans knot,

Pepper Tanner – Serenade Radio. Elders in de lijst meer info rond Pepper Tanner, waar enorm veel mooie pakketten vanuit de studio richting diverse stations zijn gegaan. Uit dit pakket knipten ze aan boord van de MEBO II, het zendschip van Radio Northsea International, een stukje muziek bij de jingle: ‘Radio Two Twenty, the station cross the sea’. Het prachtige pakket werd in 2015 nog eens deels opnieuw ingezongen voor het internetstation Serenade Radio. [verborgen inhoud] Pepper Tanner - Serenade Radio. Elsewhere in the list more info about Pepper Tanner, where a lot of great packages went from the studio to various stations. From this package they cut a piece…

12. Started by chaldy,

Hallo lui wie oh wie heeft er jaar jingles voor me van de jaren 60 tot 00 bvd Chaldy

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  13. Started by EDISON,

Vandaag een post, omdat ik zo lekker heb geluisterd onder het schilderen. Een tape met diverse , veelal belgische stations, maar niet alleen. o.a. Meava, Gemini, BRT en nog wat andere. http://www.mediafire.com/?944y7v36t1tewp2 Veel luister plezier maar weer. Peter.

• 0 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  14. Started by hans knot,

Mantovani and his Orchestra – Goodnight Sweetheart. Dit orkest onder leiding van Annunzio Paolo Mantovani heeft vele mooie nummers gespeeld waaronder ‘Goodnight Sweetheart’. In 1961 werd het door Tony Vos gebruikt om de dagelijkse programma’s van Radio Veronica, naar een uurtje met dansmuziek, af te sluiten. Hij wenste altijd de luisteraars een goede nacht en eindigde met de woorden: ‘Goodnight Sweetheart’. mantovani goodnight sweetheart Veronica 19650421 23.30 - 00.00 Tony Vos - Gevarieerde dansmuziek.mp3 2.49 MB [verborgen inhoud]

15. Started by Harm,

Het is al weer lang geleden dat ik er werkte, maar het jinglepakket 'Flamethrower' is toch altijd één van mijn favoriete pakketten geweest. Bijgaande jinglemix, de fillers zijn drastisch ingekort, heb ik jaren geleden al eens gemaakt en aangeboden bij de 'buren'. Flamethrower is geschreven voor Z100 in de VS in 1985 en bij SRR pas halverwege de jaren '90 in gebruik genomen. Zo zie je maar weer dat we hier in Europa achter de feiten aan lopen... De commercial op het einde krijg je er 'gratis' bij... http://www.mediafire.com/?ngqa9g77rwafcit

• 7 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  16. Started by Harm,

Ik ben een serie jingles aan het archiveren, artiesten die iets inzingen, maar ik heb geen idee wie dit zijn. Iemand suggesties? http://www.mediafire.com/?m7dpf85pge47ljg

• 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  17. Started by Oever532,

Hallo allemaal, Bij deze verzoek ik jullie mij te helpen met de zoektocht naar een aantal jingles die ik uit nostalgische redenen weer eens terug zou willen horen, of vanwege (mogelijke) variaties die ik nog niet eerder ken. Enige doel is verder het (mogelijk) toevoegen aan mijn radio/TV jingle afspeellijst die ik voor eigen luisterplezier heb gemaakt, zodat ik er tijdens het wandelen of fietsen ernaar kan luisteren. Het betreft onder andere gezongen jaartal jingles, maar dan op de wijze zoals jullie kunnen horen aan het eind van dit fragment van Het Steenen Tijdperk: [verborgen inhoud] (Kan het zijn dat deze jaartal jingles geproduceerd zijn door Ferry Maat? Staat niet …

18. Started by hans knot,

10CC – Somewhere in Hollywood. Dit mooie symfonische nummer is gecomponeerd door Godley en Creme voor 10CC en is afkomstig van de lp Sheet Music. In de zeezendertijd van Veronica werd er door Lex Harding een spot op ingesproken waarin hij vertelde dat het gedrukte exemplaar van de Top 40 voor je klaar lag bij je favoriete platenhandelaar. Opmerkelijk is dat de spot in het najaar van 1974 ook op Radio Mi Amigo was te horen. Immers werd toen enige tijd de Top 40 wekelijks via dat station uitgezonden. 10CC - Somewhere in Hollywood. This beautiful symphonic song is composed by Godley and Creme for 10CC and comes from the album Sheet Music. During Veronica's time …

19. Started by hans knot,

Tangerine Dream – Mysterious Zemblance at the strand of nightmares. Dit nummer is al opgenomen in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Lex Harding die op 30 augustus 1974 in de avonduren het nummer gebruikte om een programma overzicht te geven van de laatste avond, laatste nacht en laatste daguren van Radio Veronica, dat op 31 augustus 1974 voor goed uit de ether verdween. Tangerine Dream - Mysterious Zemblance at the strand of nightmares. This song is already included in the discography and can be added too. It was Lex Harding who used the song in the evening hours on 30th of August 1974 to give a programme overview of the last evening, last nigh…

20. Started by mart538,

Have fun. Mart538 http://www18.zippyshare.com/v/70855850/file.html

• 1 antwoord
    • 2,5k weergaven
  21. Started by Juul,

En hier is ie dan. De echte originele vinyl single waar Ad Bouman de tune van de Lexjo van maakte. Niet zo maar een single maar de echte die Ad gebruikte. De Engelse persing dus! "uit m'n ALDI melkdoosje" ( volgens Niels........hi) Juul

• 0 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  22. Hallo, Cable One in Hilversum was het eerste commerciële kabelradiostation in Nederland als initiatief van Willem van Kooten en Ad Ossendrijver, het station dat 8 februari 1988 van start ging. Na 2 succesvolle jaren besloten ze in oktober 1989 in Den Haag om Cable One te verbieden. De reden hiervoor was dat de constructie die Cable One gebruikte om via een ander land per satelliet uit te zenden ook door Joop v/d Ende gebruikt zou gaan worden voor een eigen commercieel televisiestation (TV 10). Om dit televisiestation te kunnen verbieden moesten ze eerst Cable One verbieden en dat is ook gebeurd. Binnen enkele maanden na de start van Cable One werden oo…

23. Started by Juul,

Dat heb je wel eens hé? Sinds de dag dat ik bij Veronica ging werken, 29 november 1967, werd ik getroffen door de platen van Johnny Rivers. ( http://www.johnnyrivers.com/jr/index.php ) We kregen altijd de allernieuwste singles uit de USA en dan was ik er als de kippen bij om ze af te luisteren. Op dat prachtige "I-R" ( Imperial ) label uit de US waarop ook de Hollies zaten. Ik heb destijds van alle US singles een kopie gemaakt want ze klonken zoals je ze op de radio hoorde, in mono natuurlijk. Z'n grootste hit was "Poor side of town". Die kwam tot nummer 1 in de USA. Maar "Baby i need your lovin'" vond ik ook geweldig! Enfin vandaag vond ik een mo…

• 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  24. Started by hans knot,

Beatles – In my life. Staat al genoteerd in de discografie meer het volgende kan worden toegevoegd: Bijna 45 jaar geleden koos Terry Davis om een aantal tracks van The Beatles te gaan bewerken. Zo heb je het nummer ‘In my life’ waarbij de rechter kanaal van de stereo opname bijna het instrumentale deel is. Hierop zong hij een lied dat betrekking had op Radio Atlantis, dat op dat moment in 1974 op ‘312’ haar programma’s verzorgde. [verborgen inhoud]

25. Started by Harm,

In een ander draadje kwam de mellotron van Singalong Junk ter sprake. Voor zover ik weet komt hij ook voor in 'Veronica slow' uit de Soundpush sessies een van mijn favoriete jingles. Bijgaande knip heb ik ooit gemaakt voor radio 192 als 'bridge'. http://www.mediafire.com/?n4ch0pvktia1dih

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.