Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Frank Pourcel et Son Grand Orchestra – The James Bond theme. Een steeds terugkerende thema in diverse uitvoeringen in de discografie en nu dus ook van het orkest van Frank Pourcel. Het was te horen in een enorm lange promospot, ingesproken in 1974 door Ferry Maat ten bate van een reis georganiseerd door Radio Noordzee: “Met Tony naar Tokyo. Radio Noordzee gaat het onmogelijke waar maken. Een 10 daagse droomreis naar Japan, het land van de rijzende zon voor nog geen 2000 gulden……” En de spot? Hij duurde 2.20! Frank Pourcel et Son Grand Orchestra - The James Bond theme. A recurring theme in various performances in the discography and now also by the orchestra of…

2. Started by hans knot,

Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne(Dance Of The New Year). Het was zondag 13 november 1966 dat Swinging Radio England voor het laatst was te beluisteren om een paar dagen later ruimte te maken voor een nieuw radiostation met de naam ‘Radio Dolfijn’. Het was de Amerikaan Mark Stevens die het laatste programma presenteerde vanaf 11 uur in de avond en Roger Day die de laatste woorden sprak. ‘Thanking for 6 very “Boss” months!’ Maar er dient vermeld te worden dat de allerlaatste plaat te horen op Radio England ‘Corrido de Auld Lang Syne’ was. Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne (Dance Of The New Year). It was Sunday, No…

3. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo Allemaal als je naar goud van out luistert met Rob Out hoor je vaak engelstalige jaartaljingels weet iemand of deze verkrijgbaar zijn of te downloden? Gr John

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by skybird,

Dit is wel heel grappig,er word een jingle gemaakt voor de kolder op zolder show. Ik hoor duidelijk Kees Man In 't Veld,maar wie zijn die andere die proberen te zingen? Dirk http://www31.zippyshare.com/v/83183106/file.html

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  5. Rhythm Heritage – Theme from Rocky (Gonna Fly now). Tijd voor het maken van een nieuwe jingle voor het programma Scheepsplaat op Radio Caroline en dus pakte Marc Jacobs de LP ‘Last night on earth’ uit 1977 van Rhythm Heritage uit de discotheek van de Mi Amigo en maakte er met het nummer ‘Theme from Rocky’ de volgende jingle mee: ‘Van 9 tot 10 Scheepsplaat, een non-stop muziek programma voor fabrieken en bedrijven’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=2df48c35-7840-bfcb-21bd-3f777116dab8

6. Started by hans knot,

Merle Travis – Saturday Night Shuffle. Heerlijk instrumentaal nummer van de in 1917 in Rosewood, Kentucky, geboren Merle Travis. Hij was singer songwriter en heeft vele mooie composities achtergelaten waarbij de allerbekendste wel het nummer ‘Sixteen Tons’ is. Hij overleed op 65-jarige leeftijd. Het ‘Saturday Night Shuffle’ werd in 1965 door Paul Kaye op Radio London gebruikt voor het produceren van een spot ten bate van de lunchtime show van Dave Dennis, the double d’ die er elke werkdag tussen 12 en 15 uur was te beluisteren op Wonderful Radio London. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=782599f9-7114-4c49-9005-f70a22274171

7. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Sky bestaat dit jaar 25 jaar en is - na een kleine inzinking- weer één van de drie best beluisterde radiostation van Nederland, wat knap is. Hier een compilatie van één van hun eerste jinglepakketten http://snd.sc/16ykIek SFx

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by Henk,

Een aantal jaren geleden vond Ben Meijering het Troetelschijf geluid op de CD Biff! Bang! van Powder uit 1996. Het is het intro van "Would You Laugh". Ik kan over dat nummer helaas verder geen informatie vinden. Waarschijnlijk knipten Richard en Thomas Frost van Powder het fragment uit het nummer "Breath" (in het frans Souffle) van Pierre Henry, van de LP "Le Voyage" uit 1962. Toen ik dit Ben liet horen zei hij: Eerlijk gezegd had ik altijd al het idee dat Powder het stukje “geleend” had omdat ik wat “tikken” in het stukje hoorde, alsof het van een vinyl plaat kwam.

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  9. Started by hans knot,

Jean-Michelle Jarre – Equinoxe 2. In de discografielijst staan vele verwijzingen naar deze lp, die door Mike Hagler uitvoerig is gebruikt voor productiewerk ten bate van het programma Space Play, dat in de eind jaren zeventig van de vorige eeuw werd geïntroduceerd op Radio Caroline. Zo liet hij ondermeer een dame een voor de AM bijna onverstaanbare jingle inspreken. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=0994ffd8-43dc-4546-a83b-8984ef412a51

10. Vandaag (3 september) is het 41 jaar geleden dat Hilversum 3 in stereo ging uitzenden. Hierbij de promo van de TROS met de stem van Tom Mulder waarin aangegeven wordt dat vanaf 4 september 1975 de TROS de volledige TROS donderdag in stereo uitzendt. TROS promo Hilversum III dag in stereo Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by hans knot,

Hans Carste und dem grossen Streichorchester – Melodie in F. Compositie van Rubinstein op de in 1963 uitgekomen lp ‘Zärtliche Melodien zum Träumen und Erinnern‘. Voor luisteraars naar het ochtendprogramma van Klaas Vaak op Radio Veronica in de jaren zeventig een zeer herkenbaar deuntje. Hij gebruikte het namelijk voor een van de langste promotiespots ten bate van zijn programma. Op een kakkerige manier werd onder meer het volgende vertelt: ‘Ochtendkrant en Ook Goeiemorgen zijn één op het landhuis van baron, professor, meester, doctor, ingenieur Achterstevoren. Hij doet niet mee aan Nederland Herrijst. Hij is al lang op sinds zes uur. Hij wil er niets van missen en ligt co…

12. Started by hans knot,

Dan Siegel – Feelin Happy. WMR was een radiostation dat kortelings via de korte golf onregelmatig was te beluisteren vanaf de Ross Revenge, het zendschip van ondermeer Radio Caroline. Er was een DX programma, in presentatie van Tom de Wit, waarin hij als eindtune het nummer ‘Feelin Happy’ gebruikte. Het is het openingsnummer van de CD Northern Nights uit 1987. dan siegel feelin happy W M R 1988 11 06 1022-1100-TomDeWit-DxProgramma Eindtune.mp3 3.36 MB https://filesender.surf.nl/?vid=3ce315ef-5655-40c9-f2fb-00004296bc31

13. Started by hans knot,

Jack van Poll – Catchup. Een single op het Decca label uit 1972 die voor een bepaalde periode door Marc van Amstel op Radio Noordzee als tune werd gebruikt. Maar ook op 1 juli 1979 door Ton Schipper in zijn eenmalig programma op Radio Mi Amigo 272 en wel om een overzicht te geven van de afwijkende programmering tijdens de zondagen op dit station. Jack van Poll heeft in de loop der decennia in meer dan 10 verschillende formaties opgetreden, waaronder Jackpot. Jack of Poll - Catchup. A single on the Decca label from 1972 that was used as a tune by Marc van Amstel on Radio Noordzee for a certain period of time. But also on July 1, 1979 by Ton Schipper in h…

14. Started by Marcel Ampt,

Wie heeft er misschien Jingles die gebruikt werden in de Havermoutshow en 50 Pop of een envelop door Tom Mulder. Groet, Marcel.

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by hans knot,

Rolling Stones – Gimme Shelter. Dit nummer van de Rolling Stones is afkomstig uit 1969 en is onderdeel van de lp ‘Let it bleed’. In 1978 werd het nummer op Radio Caroline gebruikt voor een promotiespot om adverteerders te interesseren met Caroline Sales in zee te gaan. ‘Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has a large audience…..’. Rolling Stones - Gimme Shelter. This song of the Rolling Stones is from 1969 and is part of the album 'Let it bleed'. In 1978 the song on Radio Caroline was used for a promotional spot to interest advertisers to work with Caroline Sales. Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has…

16. Started by hans knot,

Jean Jacques Perrey – Comical Logos. Een nummer met de duur van slechts 32 seconden dat al vermeld staat in de zeezenderdiscografie. Er kan aan worden toegevoegd: Comical Logos werd ook gebruikt in 1978 door Ton Schipper op Radio Mi Amigo voor het maken van een promospot voor ‘Mi Amigo Recepten Competitie.’ Jean Jacques Perrey comical logis MiAmigo-19780300-1130-1150-TonSchipper-Keukenpret-studio.mp3 157.35 kB https://filesender.surf.nl/?vid=3a35b495-79ce-bdc9-3b33-000063fb985a

17. Isaac Hayes – Theme from the Men. Dit nummer staat al genoemd in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Mike Storm die het nummer in 1973 gebruikte in zijn programma op Radio Caroline en wel als begintune. Isaac, die in de jaren zestig met David Porter samen verantwoordelijk was voor het componeren van Stax hits als ‘Hold on I’m coming’ en ‘Soul Man’, besloot in 1969 voor een eigen carrière te gaan en had in 1971 enorm succes met de Soundtrack van de film ‘Shaft’. Een jaar later kwam ‘Theme from the Men’ uit. Isaac Hayes - Theme from the Men. This number is already mentioned in the discography and can be completed. It was Mike Storm who used the song …

18. Started by Robin Westhof,

Geen Radio Veronica 538 of WABC New York, maar een speciale Britain Radio versie. ;-) http://www35.zippyshare.com/v/c1P9GXw0/file.html (Dank aan Garry Stevens) Robin

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by skybird,

Een van de betere Jam pakketten uit de jaren 80. Skywave,ik vraag me af hoeveel keer dit pakket er in is gezongen. Maar het blijft leuk om naar te luisteren. Dirk http://www65.zippyshare.com/v/18064501/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by hans knot,

Beatles – When I’m Sixty Four. Dit nummer werd al behandeld en kan worden aangevuld. Het was in 1974 dat de deejays van de Engelstalige service van Radio Mi Amigo een rondlopertje maakten van de instrumentale intro van het nummer. Daarop werd een anti-Suzy Wafel commercial ingezongen door een aantal van de deejays. Andy Archer vertelde eens dat ook aan boord de wafels werden gebracht met de tender maar dat men ze zo vies vond en dus vrij snel overboord werden gegooid. Beatles - When I'm Sixty Four. This song has already been mentioned and can be added too. It was in 1974 that the deejays of the English-language service of Radio Mi Amigo made a looptape of the …

21. Started by hans knot,

Cream – Sunshine of your love. Dit nummer is afkomstig van de in november 1967 verschenen lp ‘Disraeli Gears’, die het best verkochte album was van de groep met als leden Jack Bruce, Eric Clapton en Ginger Baker. De tekst van het nummer werd geschreven door Pete Brown. In 1968 verscheen het trouwens op een single in Nederland maar bereikte slechts een week de hitlijsten op nummer 17. Dat was begin maart 1968. Radio Caroline, dat begin die maand voor langere tijd uit de ether verdween, was het enige station dat het nummer intensief draaide. Het was in 1973 Andy Archer die de intro van ‘Sunshine of your love’ gebruikte voor 2 jingles: ‘This is the Joop Verhoofshow on Radio …

22. Started by Alex,

JAM jingle session for BBC Radio 1 (1984) JAM jingle session for BBC Radio 2 (1984)

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Started by MarcoH,

Twee jingles van de helaas veel te vroeg overleden Wim Rigter

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Started by hans knot,

Ricky Gordon – Ik droom van jou. Deze Vlaamse zanger, die in 1947 geboren werd, had vooral in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw grote successen. Hij nam gedurende een lange periode zijn muziek in de Start Studio van Sylvain Tack op, die hem dan ook in 1970 ontdekte. De echte naam van deze Vlaamse zanger is Eric de Clerck. Het was Bart van Laar die op Radio Mi Amigo aardig met de schaar overweg wist, want de eerste drie woorden van de song ‘Ik droom van jou’ werd geknipt en geplakt aan de welbekende intro van de Joepie commercials op Radio Mi Amigo. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=c81afcb8-d9b0-4698-81e2-b04f82df6b49 geen you…

25. Started by Juul,

Ik ben al sinds mensenheugenis ook fan van The 4 Seasons. Ik heb uit de USA vele albums die ik niet weggedaan heb. Want niks luistert zo lekker als een mooie US persing en dan ook nog op vinyl. Op 1 september heb ik ook een aantal USA persingen uit de Veronica disco "geleend". Ik ben er zuinig op. Maar deze heb ik nou weer niet. Het was er één uit 1975 en toen bestond "mijn" Veronica niet meer in de vorm zoals ik er gewerkt heb. Maar gedurende m'n TROS begin periode hadden de Veronica collega's nog steeds veel contact, we troffen elkaar in het Gooische uitgaansleven en ik weet nog goed, je had een discotheek, aan een zijstraat van de Havenstraat, in Hi…

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.