Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Therese Steinmetz – Jan van Dam. Dit nummer werd in 1973 op het Philips label uitgebracht. Het orkest stond onder leiding van Bert Paige en de producer van het nummer was Benny Vreden terwijl Pieter Willem Goemans voor de compositie stond. Een herhaalde knip met de naam ‘Van Dam’ werd in 1974 als een soort van naamjingle gebruikt op Radio Mi Amigo voor Peter van Dam. [verborgen inhoud] geen you tube versie beschikbaar

2. Started by mart538,

Wie heeft deze nog op de plank liggen,ik ben ze kwijt geraakt. O.A giro 240024 ,en help Veronica aan Land . Eigenlijk alle actie spotjes,ik had ze vroeger op MD maar ben het schijfje kwijt met de jingles en spotjes er op. Mart538

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by Danny Van Vlaanderen,

Beste radiovrienden, ik beluister heel veel zeezenderprogramma's die jullie op bijhorend forum plaatsen (waarvoor heel veel dank). Ik hoor regelmatig in de programma's van radio Mi Amigo "is niet normaal". Ik denk dat dit ingesproken is door een engelse DJ als ik op het accent af ga. Gisteren beluisterde ik een opname van RNI en daar hoor ik net dezelfde " is niet normaal". Ik dacht eerst dat iemand van Caroline dat had opgenomen voor Mi Amigo maar het blijkt dus ouder te zijn. Weet iemand van jullie wie dit ingesproken heeft ? Is er iemand die die "is niet normaal" heeft als mp3-track ? Dank bij voorbaat, Danny

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Rhythm Heritage – Theme from Rocky (Gonna Fly now). Tijd voor het maken van een nieuwe jingle voor het programma Scheepsplaat op Radio Caroline en dus pakte Marc Jacobs de LP ‘Last night on earth’ uit 1977 van Rhythm Heritage uit de discotheek van de Mi Amigo en maakte er met het nummer ‘Theme from Rocky’ de volgende jingle mee: ‘Van 9 tot 10 Scheepsplaat, een non-stop muziek programma voor fabrieken en bedrijven’. [verborgen inhoud]

5. Started by hans knot,

Cream – Sunshine of your love. Dit nummer is afkomstig van de in november 1967 verschenen lp ‘Disraeli Gears’, die het best verkochte album was van de groep met als leden Jack Bruce, Eric Clapton en Ginger Baker. De tekst van het nummer werd geschreven door Pete Brown. In 1968 verscheen het trouwens op een single in Nederland maar bereikte slechts een week de hitlijsten op nummer 17. Dat was begin maart 1968. Radio Caroline, dat begin die maand voor langere tijd uit de ether verdween, was het enige station dat het nummer intensief draaide. Het was in 1973 Andy Archer die de intro van ‘Sunshine of your love’ gebruikte voor 2 jingles: ‘This is the Joop Verhoofshow on Radio …

6. Dutch Swing College Band – Adelita. Ooit ontstaan als een corpsorkestje kreeg de Dutch Swing College Band een enorme aanhang in de late jaren vijftig van de vorige eeuw en die populariteit bleef nog lang bestaan. Van de LP Dutch Samba was het nummer Adelita afkomstig. Het werd in september 1973, toen er uitzendingen van Radio Noordzee werden uitgezonden vanuit de RAI, waar de radio, audio en televisiebeurs Hi Fi RAI werd gehouden. In de programma’s was er ondermeer aandacht voor een rage: de Whoopie Wip competitie. Ter begeleiding van de promotie werd Adelita van The Dutch Swing College Band gebruikt. Dutch Wingcollege nad Adelita RNI-19730901-1400-1500-F…

7. Started by Vincent,

Wie kan mij aan deze plaat helpen in minimaal 320 kpcs? Reacties graag via PB.

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Started by hans knot,

Mitch Murray Clan – Cherokee. Een instrumentale compositie van Ray Noble dat op de b-kant staat van het nummer Skyliner, dat ook in de discografielijst is opgenomen. Mitch werd geboren als Lionel Michael Stichter in 1940 en componeerde en produceerde tientallen songs voor diverse artiesten en groepen die meestal hitgevoelig bleken. Cherokee, dat in 1966 uitkwam, werd hetzelfde jaar gebruikt door Dave Dennis op Radio London. Hij had een filler nodig tot het nieuws op het halve uur want het gesponsorde programma van Johnny Moran, the Elida Show, bleek te kort van lengte. Derhalve was Cherokee destijds de oplossing. Mitch Murray Clan - Cherokee. An instrumental composit…

9. Started by hans knot,

Ricky Gordon – Ik droom van jou. Deze Vlaamse zanger, die in 1947 geboren werd, had vooral in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw grote successen. Hij nam gedurende een lange periode zijn muziek in de Start Studio van Sylvain Tack op, die hem dan ook in 1970 ontdekte. De echte naam van deze Vlaamse zanger is Eric de Clerck. Het was Bart van Laar die op Radio Mi Amigo aardig met de schaar overweg wist, want de eerste drie woorden van de song ‘Ik droom van jou’ werd geknipt en geplakt aan de welbekende intro van de Joepie commercials op Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud] geen you tube beschikbaar

10. Started by erco59,

Uit die 80s Patrick Valain Jingels [verborgen inhoud] Free of use Eric C.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  11. Started by Juul,

Weer een aardig "vreemd" werkje. Het is een promo-sampler voor het eerste studio album van "Flo & Eddie". Zij waren de oprichters van The Turtles en die laatste kennen we ongetwijfeld allemaal van "Happy Together". Ze brachten het album "The Phlorescent Leech & Eddie" uit in september 1972. Dit is de promo. Ik heb de afzonderlijke radio spots, want dat zijn, het gescheiden door een piepje. http://en.wikipedia.org/wiki/Flo_%26_Eddie http://en.wikipedia.org/wiki/The_Phlorescent_Leech_%26_Eddie http://theturtles.com/floeddie.html http://www19.zippyshare.com/v/7053994/file.html Veel luister plezier! Juul

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by hans knot,

Merle Travis – Saturday Night Shuffle. Heerlijk instrumentaal nummer van de in 1917 in Rosewood, Kentucky, geboren Merle Travis. Hij was singer songwriter en heeft vele mooie composities achtergelaten waarbij de allerbekendste wel het nummer ‘Sixteen Tons’ is. Hij overleed op 65-jarige leeftijd. Het ‘Saturday Night Shuffle’ werd in 1965 door Paul Kaye op Radio London gebruikt voor het produceren van een spot ten bate van de lunchtime show van Dave Dennis, the double d’ die er elke werkdag tussen 12 en 15 uur was te beluisteren op Wonderful Radio London. [verborgen inhoud]

13. Started by rauhfaser,

In aansluiting op de mail van VdKlei: dit kwam ik tegen op mijn harde schijf. Volgens mij hetzelfde 1975-pakket, maar dan 'schoon', met een paar extra jingles. In dezelfde sessie zat volgens mij ook een jingle 'Johoost....Joost den Draaier', want hij begin eind '75 tegelijk met Van Veen bij de AVRO. En er moet een Jan Steeman-jingle zijn, ook uit deze periode. Maar waar ik die heb gelaten? http://www59.zippyshare.com/v/71327825/file.html Edwin

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Max Greger Orchester – String of pearls. Afkomstig van de LP ‘Glenn Miller Evergreens’ waarop 28 nummers ooit populair gemaakt door het orkest van Glenn Miller in medleyvorm voorbij komen. Deze ‘String of Pearls’ werd trouwens in 1941 al gecomponeerd door Jerry Gray en Eddie de Lange. Max Greger werd veelvuldig gebruikt op Radio Mi Amigo, in dit geval als eindtune voor Stan Haag Vandaag in 1975. File: Max Greger string of pearls Mi Amigo 1975 02 20 10.00-11.00 Stan Haag vandaag.mp3 (1.1 MB) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by hans knot,

André Brasseur – Mad Train. Het lijkt erop dat André Brasseur zijn magic organ vooral heeft laten klinken voor het maken van nummers te gebruiken voor productiewerk. De single ‘Mad Train’, met op de achterkant ‘A taste of tobacco’, kwam in 1966 uit. Op Veronica werd het nummer vrijwel direct ingezet voor de promo’s ten bate van de Dansshow 192, de voorganger van de drive in shows. Een deejay en diverse artiesten voor een vrolijk avondje in de provincie. André Brasseur - Mad Train. It seems that André Brasseur mainly used his magic organ for production work. The single 'Mad Train', with 'A taste of tobacco' on the back, was released in 1966. At Veronica the son…

16. Vandaag (3 september) is het 41 jaar geleden dat Hilversum 3 in stereo ging uitzenden. Hierbij de promo van de TROS met de stem van Tom Mulder waarin aangegeven wordt dat vanaf 4 september 1975 de TROS de volledige TROS donderdag in stereo uitzendt. [verborgen inhoud] Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  17. Started by hans knot,

Beatles – When I’m Sixty Four. Dit nummer werd al behandeld en kan worden aangevuld. Het was in 1974 dat de deejays van de Engelstalige service van Radio Mi Amigo een rondlopertje maakten van de instrumentale intro van het nummer. Daarop werd een anti-Suzy Wafel commercial ingezongen door een aantal van de deejays. Andy Archer vertelde eens dat ook aan boord de wafels werden gebracht met de tender maar dat men ze zo vies vond en dus vrij snel overboord werden gegooid. Beatles - When I'm Sixty Four. This song has already been mentioned and can be added too. It was in 1974 that the deejays of the English-language service of Radio Mi Amigo made a looptape of the …

18. Started by Juul,

Ik ben m'n DAT archief aan het opruimen. Hier wat radio promo's, zoals we ze kregen bij Veronica. Stones Sticky Fingers Brian Jones [verborgen inhoud]

19. Started by Renegade,

Hier, achter elkaar, 4 commercials die vroeger op de radio voorbij kwamen. Eerst de commercial, dan de originele library music: Autohome op Radio ?? Mastertapijt in Den Haag (op Radio Stad Den Haag) Shoarma Sindibad in Den Haag (op Radio Stad Den Haag) Bengels Mode in Den Haag (volgens mij op Radio Centraal) [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  20. Started by Vincent,

Weet iemand artiest/titel van de gebruikte muziek in de Laser Hot Hits Road Show promo? http://www65.zippyshare.com/v/34564620/file.html

21. Started by hans knot,

Hans Carste und dem grossen Streichorchester – Melodie in F. Compositie van Rubinstein op de in 1963 uitgekomen lp ‘Zärtliche Melodien zum Träumen und Erinnern‘. Voor luisteraars naar het ochtendprogramma van Klaas Vaak op Radio Veronica in de jaren zeventig een zeer herkenbaar deuntje. Hij gebruikte het namelijk voor een van de langste promotiespots ten bate van zijn programma. Op een kakkerige manier werd onder meer het volgende vertelt: ‘Ochtendkrant en Ook Goeiemorgen zijn één op het landhuis van baron, professor, meester, doctor, ingenieur Achterstevoren. Hij doet niet mee aan Nederland Herrijst. Hij is al lang op sinds zes uur. Hij wil er niets van missen en ligt co…

22. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Sky bestaat dit jaar 25 jaar en is - na een kleine inzinking- weer één van de drie best beluisterde radiostation van Nederland, wat knap is. Hier een compilatie van één van hun eerste jinglepakketten http://snd.sc/16ykIek SFx

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Started by hans knot,

Brian Bennet – Canvas. Brian Laurence Bennet was vooreerst drummer van the Shadows maar stapte op een bepaald moment uit de groep om zich vooral toe te leggen op het componeren van soundtracks van televisieseries en films. Het nummer Canvas uit 1967 is daar een voorbeeld van. De single, die op het Columbia label uitkwam, was geproduceerd door Norrie Paramor. Deze versie van het nummer Canvas werd door Dick de Graaf op RNI in de nadagen van het station gebruikt als eindtune van zijn ochtendprogramma. Ook in de discografie staat de uitvoering van Ekseption vermeld. Zie aldaar. Brian Bennet - Canvas. Brian Laurence Bennet was first drummer of the Shadows but at a certai…

24. Started by Andree,

Ben op zoek naar jingles met de woorden winter, sneeuw , ijs, vorst etc er in ( kortom alles wat maar winters is), dit voor een thema uitzending van onze lokale omroep over de winter sport ( oa bestemmingen, voorbereidingen, materiaal keus, apereski etc ). Wie heeft hier voor nog wat winterse jingles liggen voor de vorm geving?

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  25. Started by Harm,

De ledenwerfspots zijn in zekere zin reclamespots vandaar dat ik dit draadje gekozen heb. Na al die jaren heb ik alles maar eens bij elkaar gezet en in mijn ogen heb ik de leukste daarvan als download beschikbaar gesteld. De spots lopen vanaf het moment dat de VOO als aspirant omroep tot het omroepbestel toetrad tot ruwweg 1985, het jaar dat ik mijn interesse in de omroep definitief verloor. Bij het samenstellen heb ik zoveel mogelijk getracht om ze in chronologische volgorde te zetten, maar omdat het al zó lang geleden is was dat niet altijd gemakkelijk. Deze compilatie is dus niet compleet, er waren veel variaties op hetzelfde thema en dat gaat snel vervelen…

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.