Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hier http://snd.sc/HW1tLN een demo van TM van het pakket WRVR BASICS uit 1991. Ik vind het de betere Sky Radio jingles... Groeten Simon

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  2. Started by Henk,

NOS Daverende Dertig filler 1974 Felix Meurders. Billy Joe & the Checkmates -Percolator Radiofragment: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by hans knot,

Osibisa – Spirits up above. Dit nummer komt voor op de lp Wayaya, die in 1971 door de groep werd opgenomen. Het gaat om een Afro Rock formatie die in 1969 in London werd opgericht en bevat zowel muzikanten uit Ghana als het Caribisch gebied. Het nummer Spirits up above werd op Radio Atlantis gebruikt voor de productie van een spot ingesproken door Tony Windsor: ‘Hello, this is TW reminding you that you’re listening to Radio Atlantis on 312 metres, your offshore station’, gevolgd door promotie voor de Campaign for Independant Broadcasting. Osibisa - Spirits up above. This song appears on the album Wayaya, which was recorded by the group in 1971. It is an Afro …

4. Vandaag (3 september) is het 41 jaar geleden dat Hilversum 3 in stereo ging uitzenden. Hierbij de promo van de TROS met de stem van Tom Mulder waarin aangegeven wordt dat vanaf 4 september 1975 de TROS de volledige TROS donderdag in stereo uitzendt. [verborgen inhoud] Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by hans knot,

Hans Carste und dem grossen Streichorchester – Melodie in F. Compositie van Rubinstein op de in 1963 uitgekomen lp ‘Zärtliche Melodien zum Träumen und Erinnern‘. Voor luisteraars naar het ochtendprogramma van Klaas Vaak op Radio Veronica in de jaren zeventig een zeer herkenbaar deuntje. Hij gebruikte het namelijk voor een van de langste promotiespots ten bate van zijn programma. Op een kakkerige manier werd onder meer het volgende vertelt: ‘Ochtendkrant en Ook Goeiemorgen zijn één op het landhuis van baron, professor, meester, doctor, ingenieur Achterstevoren. Hij doet niet mee aan Nederland Herrijst. Hij is al lang op sinds zes uur. Hij wil er niets van missen en ligt co…

6. Gast simonfex

Sky bestaat dit jaar 25 jaar en is - na een kleine inzinking- weer één van de drie best beluisterde radiostation van Nederland, wat knap is. Hier een compilatie van één van hun eerste jinglepakketten http://snd.sc/16ykIek SFx

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Started by Vincent,

Weet iemand artiest/titel van de gebruikte muziek in de Laser Hot Hits Road Show promo? http://www65.zippyshare.com/v/34564620/file.html

8. Started by hans knot,

Electronic System – La Bamba De lp Electronic System Volume 2 heeft waarschijnlijk standaard in de studio van Radio Mi Amigo gestaan voor productiewerk. Naast de gezongen reclamespot voor Standing Aalst, was er in deze spot ruimte voor een muzikaal bedje waarop Bert Bennet zijn tekst kwijt kon. Daarvoor werd ‘La Bamba’ van Electronic System ingezet. Je weet wel de spot van ‘twee maal kopen, eenmaal betalen…’ Electronic System - La Bamba The lp Electronic System Volume 2 has probably been standard in Radio Mi Amigo's studio for production work. Besides the sung commercial for Standing Aalst, there was room in this commercial for a musical bed on which Bert Benn…

9. Started by hans knot,

Electronic System – Top Jerk. Ook dit nummer is afkomstig van de lp Electronic System Volume 2 van de groep onder leiding van Dan Lacksman. Top Jerk werd liefst twee keer gebruikt en wel door Debbie England op Radio Atlantis in 1974 als eindtune van haar programma, terwijl op Radio Mi Amigo in de tijd dat men datzelfde jaar nog gebruik maakte van het postbusadres in Hilversum, er door Peter van Dam een promospot werd gemaakt: ‘Het Mi Amgio t-shirt is nu in ieders bereik voor een tientje of honderdvijftig frank…’ Electronic System - Top Jerk. This song is also from the lp Electronic System Volume 2 of the group led by Dan Lacksman. Top Jerk was used no less tha…

10. Started by Juul,

Ik ben m'n DAT archief aan het opruimen. Hier wat radio promo's, zoals we ze kregen bij Veronica. Stones Sticky Fingers Brian Jones [verborgen inhoud]

11. Started by hans knot,

Dan Siegel – Feelin Happy. WMR was een radiostation dat kortelings via de korte golf onregelmatig was te beluisteren vanaf de Ross Revenge, het zendschip van ondermeer Radio Caroline. Er was een DX programma, in presentatie van Tom de Wit, waarin hij als eindtune het nummer ‘Feelin Happy’ gebruikte. Het is het openingsnummer van de CD Northern Nights uit 1987. dan siegel feelin happy W M R 1988 11 06 1022-1100-TomDeWit-DxProgramma Eindtune.mp3 3.36 MB [verborgen inhoud]

12. Started by peellandfm,

Ik heb er geen aandelen (helaas) maar toch mooi

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Started by Harm,

De ledenwerfspots zijn in zekere zin reclamespots vandaar dat ik dit draadje gekozen heb. Na al die jaren heb ik alles maar eens bij elkaar gezet en in mijn ogen heb ik de leukste daarvan als download beschikbaar gesteld. De spots lopen vanaf het moment dat de VOO als aspirant omroep tot het omroepbestel toetrad tot ruwweg 1985, het jaar dat ik mijn interesse in de omroep definitief verloor. Bij het samenstellen heb ik zoveel mogelijk getracht om ze in chronologische volgorde te zetten, maar omdat het al zó lang geleden is was dat niet altijd gemakkelijk. Deze compilatie is dus niet compleet, er waren veel variaties op hetzelfde thema en dat gaat snel vervelen…

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by Vincent,

Heeft iemand voor mij een Tros Paradeplaat jingle in goede kwaliteit?

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by hans knot,

George Martin Orchestra, the – Scrambled Eggs (Yesterday). Radio 310 was een soort van grap van het team van Radio City. Er werd net gedaan of men te maken had met testuitzendingen van een nieuw station in mei 1966. Radio 310, zo vertelden de programmamakers, had ook een eigen stationtune. Daarna werd het nummer ‘Srambled Eggs’ gedraaid dat een instrumentale versie is van de Lennon-McCartney compositie ‘Yesterday’. [verborgen inhoud]

16. Started by Andree,

Ben op zoek naar jingles met de woorden winter, sneeuw , ijs, vorst etc er in ( kortom alles wat maar winters is), dit voor een thema uitzending van onze lokale omroep over de winter sport ( oa bestemmingen, voorbereidingen, materiaal keus, apereski etc ). Wie heeft hier voor nog wat winterse jingles liggen voor de vorm geving?

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  17. Started by Alex,

JAM jingle session for BBC Radio 1 (1984) JAM jingle session for BBC Radio 2 (1984)

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Jean Jacques Perrey – Gossipo Perpetuo. Veel van het werk van Perrey is, al dan niet in samenwerking met Kingsley, gebruikt op de zeezenders. Het nummer Gossipo Perpetuo is afkomstig van de lp Moon Indigo uit 1972. Het werd eerst in 1974 uitgebreid ingezet op de internationale service van Atlantis als filler, terwijl in 1978 Johan Visser het in de zomer gebruikte om luisterpost te behandelen. [verborgen inhoud]

19. Started by Ben,

Deze cassette komt ook van Alex uit Alkmaar en is opgenomen door Jelle Boonstra. Jelle zegt in het begin dat er maar 25 van deze cassettes zijn gemaakt en dit is nummer 6. [verborgen inhoud] Ik plaats dit met toestemming van Jelle.

20. Started by santana,

hoe heet achtergrond muziekje van mi amigo top 259 weet niet zeker lijkt op herb alpert

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by hans knot,

Ron Goodwin and his Concert Orchestra – Laughin Sailor. Eén van de vele nummers van Ron Goodwin. Dit nummer was de b-kant van de single met op de A-kant het nummer Red Clock, zoals het in zijn Engeland op de markt kwam. In Duitsland verscheen het nummer al in 1958 als b-kant van ‘River Kwai March’ en in 1964 werd het gebruikt als tune voor het programma ‘Skänes Bilradio Prämiär’ en het idee dat dit ‘prenium programma’ van Radio Syd zich deels richtte op de middelbare scholier. Fragment radio syd [verborgen inhoud]

22. Gast simonfex

Het is een bijzondere week voor JAM, dé jinglemakers uit Dallas, want behalve de viering van hun 40-jarig jubileum was het voor Jon Wolfert ook de week waarin zijn jingles voor het eerst werden gebruikt door ... de VPRO. Een unicum want deze omroep heeft zover ik weet nog nooit jingles van een Amerikaans jinglebedrijf gebruikt Het TV-programma Zondag Met Lubach lapte deze traditie aan hun laars en gebruikte voor het item 'Religieuze leiders die om hun eigen grappen lachen Top 50', een heuse JAM jingle. [verborgen inhoud] Het item start op 3'38" Het originele JAM pakket heet KZZP: En deze cut komt ook voor in een resing voor BBC Radio 1 uit …

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Started by Juul,

Ik ben al sinds mensenheugenis ook fan van The 4 Seasons. Ik heb uit de USA vele albums die ik niet weggedaan heb. Want niks luistert zo lekker als een mooie US persing en dan ook nog op vinyl. Op 1 september heb ik ook een aantal USA persingen uit de Veronica disco "geleend". Ik ben er zuinig op. Maar deze heb ik nou weer niet. Het was er één uit 1975 en toen bestond "mijn" Veronica niet meer in de vorm zoals ik er gewerkt heb. Maar gedurende m'n TROS begin periode hadden de Veronica collega's nog steeds veel contact, we troffen elkaar in het Gooische uitgaansleven en ik weet nog goed, je had een discotheek, aan een zijstraat van de Havenstraat, in Hi…

• 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Started by hans knot,

Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne(Dance Of The New Year). Het was zondag 13 november 1966 dat Swinging Radio England voor het laatst was te beluisteren om een paar dagen later ruimte te maken voor een nieuw radiostation met de naam ‘Radio Dolfijn’. Het was de Amerikaan Mark Stevens die het laatste programma presenteerde vanaf 11 uur in de avond en Roger Day die de laatste woorden sprak. ‘Thanking for 6 very “Boss” months!’ Maar er dient vermeld te worden dat de allerlaatste plaat te horen op Radio England ‘Corrido de Auld Lang Syne’ was. Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne (Dance Of The New Year). It was Sunday, No…

25. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo Allemaal als je naar goud van out luistert met Rob Out hoor je vaak engelstalige jaartaljingels weet iemand of deze verkrijgbaar zijn of te downloden? Gr John

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.