Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Hier http://snd.sc/HW1tLN een demo van TM van het pakket WRVR BASICS uit 1991. Ik vind het de betere Sky Radio jingles... Groeten Simon
-
Het is een bijzondere week voor JAM, dé jinglemakers uit Dallas, want behalve de viering van hun 40-jarig jubileum was het voor Jon Wolfert ook de week waarin zijn jingles voor het eerst werden gebruikt door ... de VPRO. Een unicum want deze omroep heeft zover ik weet nog nooit jingles van een Amerikaans jinglebedrijf gebruikt Het TV-programma Zondag Met Lubach lapte deze traditie aan hun laars en gebruikte voor het item 'Religieuze leiders die om hun eigen grappen lachen Top 50', een heuse JAM jingle. [verborgen inhoud] Het item start op 3'38" Het originele JAM pakket heet KZZP: En deze cut komt ook voor in een resing voor BBC Radio 1 uit …
-
George Martin Orchestra, the – Scrambled Eggs (Yesterday). Radio 310 was een soort van grap van het team van Radio City. Er werd net gedaan of men te maken had met testuitzendingen van een nieuw station in mei 1966. Radio 310, zo vertelden de programmamakers, had ook een eigen stationtune. Daarna werd het nummer ‘Srambled Eggs’ gedraaid dat een instrumentale versie is van de Lennon-McCartney compositie ‘Yesterday’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Allemaal als je naar goud van out luistert met Rob Out hoor je vaak engelstalige jaartaljingels weet iemand of deze verkrijgbaar zijn of te downloden? Gr John
-
Dit is wel heel grappig,er word een jingle gemaakt voor de kolder op zolder show. Ik hoor duidelijk Kees Man In 't Veld,maar wie zijn die andere die proberen te zingen? Dirk http://www31.zippyshare.com/v/83183106/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Heeft iemand voor mij een Tros Paradeplaat jingle in goede kwaliteit?
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Dan Siegel – Feelin Happy. WMR was een radiostation dat kortelings via de korte golf onregelmatig was te beluisteren vanaf de Ross Revenge, het zendschip van ondermeer Radio Caroline. Er was een DX programma, in presentatie van Tom de Wit, waarin hij als eindtune het nummer ‘Feelin Happy’ gebruikte. Het is het openingsnummer van de CD Northern Nights uit 1987. dan siegel feelin happy W M R 1988 11 06 1022-1100-TomDeWit-DxProgramma Eindtune.mp3 3.36 MB [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Vrienden , Wie kan mijn helpen aan de singel versie van de Suzy Wafels reklame's. Alvast bedankt. Mart538
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne(Dance Of The New Year). Het was zondag 13 november 1966 dat Swinging Radio England voor het laatst was te beluisteren om een paar dagen later ruimte te maken voor een nieuw radiostation met de naam ‘Radio Dolfijn’. Het was de Amerikaan Mark Stevens die het laatste programma presenteerde vanaf 11 uur in de avond en Roger Day die de laatste woorden sprak. ‘Thanking for 6 very “Boss” months!’ Maar er dient vermeld te worden dat de allerlaatste plaat te horen op Radio England ‘Corrido de Auld Lang Syne’ was. Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne (Dance Of The New Year). It was Sunday, No…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er misschien Jingles die gebruikt werden in de Havermoutshow en 50 Pop of een envelop door Tom Mulder. Groet, Marcel.
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Electronic System – Top Jerk. Ook dit nummer is afkomstig van de lp Electronic System Volume 2 van de groep onder leiding van Dan Lacksman. Top Jerk werd liefst twee keer gebruikt en wel door Debbie England op Radio Atlantis in 1974 als eindtune van haar programma, terwijl op Radio Mi Amigo in de tijd dat men datzelfde jaar nog gebruik maakte van het postbusadres in Hilversum, er door Peter van Dam een promospot werd gemaakt: ‘Het Mi Amgio t-shirt is nu in ieders bereik voor een tientje of honderdvijftig frank…’ Electronic System - Top Jerk. This song is also from the lp Electronic System Volume 2 of the group led by Dan Lacksman. Top Jerk was used no less tha…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
JAM jingle session for BBC Radio 1 (1984) JAM jingle session for BBC Radio 2 (1984)
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Rolling Stones – Gimme Shelter. Dit nummer van de Rolling Stones is afkomstig uit 1969 en is onderdeel van de lp ‘Let it bleed’. In 1978 werd het nummer op Radio Caroline gebruikt voor een promotiespot om adverteerders te interesseren met Caroline Sales in zee te gaan. ‘Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has a large audience…..’. Rolling Stones - Gimme Shelter. This song of the Rolling Stones is from 1969 and is part of the album 'Let it bleed'. In 1978 the song on Radio Caroline was used for a promotional spot to interest advertisers to work with Caroline Sales. Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Het was denk ik in 1974 of 1975 dat m'n zwager een piepklein bandrecorderbandje had met deze promo: [verborgen inhoud] Ik zou (bijna) verwachten dat er een relatie was met Mi Amigo. Wie kent deze promo en kent het bedrijf achter de promo : Electric Music Productions?
-
-
- 14 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Osibisa – Spirits up above. Dit nummer komt voor op de lp Wayaya, die in 1971 door de groep werd opgenomen. Het gaat om een Afro Rock formatie die in 1969 in London werd opgericht en bevat zowel muzikanten uit Ghana als het Caribisch gebied. Het nummer Spirits up above werd op Radio Atlantis gebruikt voor de productie van een spot ingesproken door Tony Windsor: ‘Hello, this is TW reminding you that you’re listening to Radio Atlantis on 312 metres, your offshore station’, gevolgd door promotie voor de Campaign for Independant Broadcasting. Osibisa - Spirits up above. This song appears on the album Wayaya, which was recorded by the group in 1971. It is an Afro …
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Herb Alpert and his Tijuana Brass – Mexican Shuffle. Een nummer dat al vaker wordt genoemd in de discografielijst maar waar aan kan worden toegevoegd dat het nummer op Radio 355 werd gebruikt en wel om een promospot in te spreken voor zijn Mark Sloane. Eerdere vermeldingen: Herb Alpert - Mexican Shuffle. Werd gebruikt voor het inzingen van een jingle voor "Ook Goeiemorgen" op Radio Veronica en werd tevens gebruikt in de demo die Radio London liet maken om zich aan de adverteerders voor te stellen. Hetzelfde nummer werd in 1978 ook op Radio Mi Amigo gebruikt door Marc Jacobs en Dick Verheul als een filler. Eerder, in 1967, werd het oveigens ook al ingezet voor …
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Van McCoy and the Soul City Symphony – Love is the answer. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het was Johan Visser op Radio Mi Amigo die deze uitvoering van ‘Love is the answer’ gebruikte als eindtune van een aflevering van de Discoshow in maart 1978 en dat op weg naar het zondagmiddagprogramma van Dominee Toornvliet. Alleen struikelde hij over de uitvoerenden want hij noemde in plaats van Van McCoy de naam van Love Unlimited Orchestra. Van McCoy and the Soul City Symphony - Love is the answer. This song is already in the list and can be added: It was Johan Visser on Radio Mi Amigo who used this rendition of 'Love is the answer' as the en…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb er geen aandelen (helaas) maar toch mooi
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ben al sinds mensenheugenis ook fan van The 4 Seasons. Ik heb uit de USA vele albums die ik niet weggedaan heb. Want niks luistert zo lekker als een mooie US persing en dan ook nog op vinyl. Op 1 september heb ik ook een aantal USA persingen uit de Veronica disco "geleend". Ik ben er zuinig op. Maar deze heb ik nou weer niet. Het was er één uit 1975 en toen bestond "mijn" Veronica niet meer in de vorm zoals ik er gewerkt heb. Maar gedurende m'n TROS begin periode hadden de Veronica collega's nog steeds veel contact, we troffen elkaar in het Gooische uitgaansleven en ik weet nog goed, je had een discotheek, aan een zijstraat van de Havenstraat, in Hi…
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Het is niet echt een radio hit en is wellicht een vreemde eend in de bijt in deze rubriek maar ik heb 'em toch maar hier neer gezet. Nog een bijzondere opname of eigenlijk LP. Er zijn er vele verschenen over de maanlanding in 1969. Ik heb er al eens eerder één geupload. Deze vond ik ook nog in m'n archief. Een hele mooie in stereo. Prachtig gedaan. De LP verscheen in 1969, het jaar van de maanlanding. Voor de "jonge lieden hier" een paar links om even wat te lezen over de maanlanding. Veel luister plezier! Juul http://www39.zippyshare.com/v/28267132/file.html http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_11
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
Frank Chacksfield and his Orchestra – Trains and boats and planes. Dit nummer is een prachtige compositie van Burt Bacharach en tekstschrijver Hal David uit 1965. Door tal van artiesten is het nummer opgenomen, waaronder Billy J. Kramer, Dionne Warwick en The Everly Brothers. De instrumentale versie van Frank Chacksfield and his Orchestra werd op Radio Noordzee in 1972 gebruikt voor de productie van een in huis reclame voor het blad reizen. Leo van der Goot sprak het in en er werd volop gebruik gemaakt van geluidseffecten van trein en vliegtuig. Immers diende je voor je op vakantie ging ‘Reizen’ te lezen om erachter te komen waar je met jouw beurs het beste de vakantie ko…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Jean-Michelle Jarre – Equinoxe 2. In de discografielijst staan vele verwijzingen naar deze lp, die door Mike Hagler uitvoerig is gebruikt voor productiewerk ten bate van het programma Space Play, dat in de eind jaren zeventig van de vorige eeuw werd geïntroduceerd op Radio Caroline. Zo liet hij ondermeer een dame een voor de AM bijna onverstaanbare jingle inspreken. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Electronic System – La Bamba De lp Electronic System Volume 2 heeft waarschijnlijk standaard in de studio van Radio Mi Amigo gestaan voor productiewerk. Naast de gezongen reclamespot voor Standing Aalst, was er in deze spot ruimte voor een muzikaal bedje waarop Bert Bennet zijn tekst kwijt kon. Daarvoor werd ‘La Bamba’ van Electronic System ingezet. Je weet wel de spot van ‘twee maal kopen, eenmaal betalen…’ Electronic System - La Bamba The lp Electronic System Volume 2 has probably been standard in Radio Mi Amigo's studio for production work. Besides the sung commercial for Standing Aalst, there was room in this commercial for a musical bed on which Bert Benn…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft voor mij de jingle Dap Doe wap arbeidsvitaminen voor u. Groet, Marcel.
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-