Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Hier http://snd.sc/HW1tLN een demo van TM van het pakket WRVR BASICS uit 1991. Ik vind het de betere Sky Radio jingles... Groeten Simon
-
Beatles – When I’m Sixty Four. Dit nummer werd al behandeld en kan worden aangevuld. Het was in 1974 dat de deejays van de Engelstalige service van Radio Mi Amigo een rondlopertje maakten van de instrumentale intro van het nummer. Daarop werd een anti-Suzy Wafel commercial ingezongen door een aantal van de deejays. Andy Archer vertelde eens dat ook aan boord de wafels werden gebracht met de tender maar dat men ze zo vies vond en dus vrij snel overboord werden gegooid. Beatles - When I'm Sixty Four. This song has already been mentioned and can be added too. It was in 1974 that the deejays of the English-language service of Radio Mi Amigo made a looptape of the …
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio 10 jingles 1988 [verborgen inhoud] Bron: Radioairchecks.nl Groet, Wim
-
Electronic System – La Bamba De lp Electronic System Volume 2 heeft waarschijnlijk standaard in de studio van Radio Mi Amigo gestaan voor productiewerk. Naast de gezongen reclamespot voor Standing Aalst, was er in deze spot ruimte voor een muzikaal bedje waarop Bert Bennet zijn tekst kwijt kon. Daarvoor werd ‘La Bamba’ van Electronic System ingezet. Je weet wel de spot van ‘twee maal kopen, eenmaal betalen…’ Electronic System - La Bamba The lp Electronic System Volume 2 has probably been standard in Radio Mi Amigo's studio for production work. Besides the sung commercial for Standing Aalst, there was room in this commercial for a musical bed on which Bert Benn…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Electronic System – Top Jerk. Ook dit nummer is afkomstig van de lp Electronic System Volume 2 van de groep onder leiding van Dan Lacksman. Top Jerk werd liefst twee keer gebruikt en wel door Debbie England op Radio Atlantis in 1974 als eindtune van haar programma, terwijl op Radio Mi Amigo in de tijd dat men datzelfde jaar nog gebruik maakte van het postbusadres in Hilversum, er door Peter van Dam een promospot werd gemaakt: ‘Het Mi Amgio t-shirt is nu in ieders bereik voor een tientje of honderdvijftig frank…’ Electronic System - Top Jerk. This song is also from the lp Electronic System Volume 2 of the group led by Dan Lacksman. Top Jerk was used no less tha…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ja ik heb weer een mooie promo gevonden deze maal de Veronica's Teleflight Nashville Promo, mooi ingesproken door de heer Tom Collins, met daarachter de hele track van de originele begeleidende muziek in stereo, en weer als 1 complete set te downloaden. [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Een hele mooie pams filler vind ik dit. Gemaakt op de muziek van Led Zeppelin - Whole lotta love. Dirk http://www31.zippyshare.com/v/60971272/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Wie heeft deze nog op de plank liggen,ik ben ze kwijt geraakt. O.A giro 240024 ,en help Veronica aan Land . Eigenlijk alle actie spotjes,ik had ze vroeger op MD maar ben het schijfje kwijt met de jingles en spotjes er op. Mart538
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Hallo rtv-vrienden, Béétje 'illegaal', maar toch deze vraag over een TV-tune: wie heeft de NEDERLANDSE titelmuziek van Puffenstuf voor mij? Dat was een TV-serie uit 1970 en later, zie https://www.televisiegeheugen.nl/televisieseries-en-programmas/puffenstuf-1970#dvd Alvast bedankt voor je reactie. Benno
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Mort Garson – Walkin in space. Dit nummer is afkomstig van de in 1969 op het A&M label verschenen lp ‘Electronic Hair Pieces’ van de Canadese songwriter, arrangeur maar vooral pionier op het gebied van de elektronische muziek. Het was Tony Allen die in 1972 op RNI een deel van het nummer gebruikte voor een ‘verkeer informatie spot’ om vooral regelmatig de spanning op je autobanden te controleren en de reserveband daarbij niet te vergeten. Mort Garson - Walkin in space. This song comes from the 1969 A&M labeled album 'Electronic Hair Pieces' by the Canadian songwriter, arranger but above all pioneer in the field of electronic music. It was Tony Allen who in 197…
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben al sinds mensenheugenis ook fan van The 4 Seasons. Ik heb uit de USA vele albums die ik niet weggedaan heb. Want niks luistert zo lekker als een mooie US persing en dan ook nog op vinyl. Op 1 september heb ik ook een aantal USA persingen uit de Veronica disco "geleend". Ik ben er zuinig op. Maar deze heb ik nou weer niet. Het was er één uit 1975 en toen bestond "mijn" Veronica niet meer in de vorm zoals ik er gewerkt heb. Maar gedurende m'n TROS begin periode hadden de Veronica collega's nog steeds veel contact, we troffen elkaar in het Gooische uitgaansleven en ik weet nog goed, je had een discotheek, aan een zijstraat van de Havenstraat, in Hi…
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Sky bestaat dit jaar 25 jaar en is - na een kleine inzinking- weer één van de drie best beluisterde radiostation van Nederland, wat knap is. Hier een compilatie van één van hun eerste jinglepakketten http://snd.sc/16ykIek SFx
-
Beste radiovrienden, ik beluister heel veel zeezenderprogramma's die jullie op bijhorend forum plaatsen (waarvoor heel veel dank). Ik hoor regelmatig in de programma's van radio Mi Amigo "is niet normaal". Ik denk dat dit ingesproken is door een engelse DJ als ik op het accent af ga. Gisteren beluisterde ik een opname van RNI en daar hoor ik net dezelfde " is niet normaal". Ik dacht eerst dat iemand van Caroline dat had opgenomen voor Mi Amigo maar het blijkt dus ouder te zijn. Weet iemand van jullie wie dit ingesproken heeft ? Is er iemand die die "is niet normaal" heeft als mp3-track ? Dank bij voorbaat, Danny
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ron Goodwin and his Concert Orchestra – Laughin Sailor. Eén van de vele nummers van Ron Goodwin. Dit nummer was de b-kant van de single met op de A-kant het nummer Red Clock, zoals het in zijn Engeland op de markt kwam. In Duitsland verscheen het nummer al in 1958 als b-kant van ‘River Kwai March’ en in 1964 werd het gebruikt als tune voor het programma ‘Skänes Bilradio Prämiär’ en het idee dat dit ‘prenium programma’ van Radio Syd zich deels richtte op de middelbare scholier. Fragment radio syd [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Cilla Black Cilla at the BBC BBC4 16 August 2015 [verborgen inhoud]
-
-
Jean Jacques Perrey – Gossipo Perpetuo. Veel van het werk van Perrey is, al dan niet in samenwerking met Kingsley, gebruikt op de zeezenders. Het nummer Gossipo Perpetuo is afkomstig van de lp Moon Indigo uit 1972. Het werd eerst in 1974 uitgebreid ingezet op de internationale service van Atlantis als filler, terwijl in 1978 Johan Visser het in de zomer gebruikte om luisterpost te behandelen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hans Carste und dem grossen Streichorchester – Melodie in F. Compositie van Rubinstein op de in 1963 uitgekomen lp ‘Zärtliche Melodien zum Träumen und Erinnern‘. Voor luisteraars naar het ochtendprogramma van Klaas Vaak op Radio Veronica in de jaren zeventig een zeer herkenbaar deuntje. Hij gebruikte het namelijk voor een van de langste promotiespots ten bate van zijn programma. Op een kakkerige manier werd onder meer het volgende vertelt: ‘Ochtendkrant en Ook Goeiemorgen zijn één op het landhuis van baron, professor, meester, doctor, ingenieur Achterstevoren. Hij doet niet mee aan Nederland Herrijst. Hij is al lang op sinds zes uur. Hij wil er niets van missen en ligt co…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Jeff Wayne – Tiger Theme. Soms hoor je in een radioprogramma een tune waarvan je denkt dat het een stuk productiemuziek is. Zo ook het geval met de eindtune die Kenny Page in 1988 gebruikte voor het programma Afternoon Delight op The Voice of Peace. Lang hebben we er naar gezocht en het blijkt een muziekje gecomponeerd door Jeff Wayne te gebruiken voor een tv commercial van Esso in 1975, een spot die liefst 12 jaar lang is gebruikt. Jeff Wayne - Tiger Theme. Sometimes in a radio programme you hear a tune that you think is a piece of production music. This is also the case with the tune that Kenny Page used for the programme Afternoon Delight on The Voice of Pe…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij aan deze plaat helpen in minimaal 320 kpcs? Reacties graag via PB.
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
In aansluiting op de mail van VdKlei: dit kwam ik tegen op mijn harde schijf. Volgens mij hetzelfde 1975-pakket, maar dan 'schoon', met een paar extra jingles. In dezelfde sessie zat volgens mij ook een jingle 'Johoost....Joost den Draaier', want hij begin eind '75 tegelijk met Van Veen bij de AVRO. En er moet een Jan Steeman-jingle zijn, ook uit deze periode. Maar waar ik die heb gelaten? http://www59.zippyshare.com/v/71327825/file.html Edwin
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne(Dance Of The New Year). Het was zondag 13 november 1966 dat Swinging Radio England voor het laatst was te beluisteren om een paar dagen later ruimte te maken voor een nieuw radiostation met de naam ‘Radio Dolfijn’. Het was de Amerikaan Mark Stevens die het laatste programma presenteerde vanaf 11 uur in de avond en Roger Day die de laatste woorden sprak. ‘Thanking for 6 very “Boss” months!’ Maar er dient vermeld te worden dat de allerlaatste plaat te horen op Radio England ‘Corrido de Auld Lang Syne’ was. Little Bobby Rey and his band - Corrido de Auld Lang Syne (Dance Of The New Year). It was Sunday, No…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand voor mij een Tros Paradeplaat jingle in goede kwaliteit?
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Rolling Stones – Gimme Shelter. Dit nummer van de Rolling Stones is afkomstig uit 1969 en is onderdeel van de lp ‘Let it bleed’. In 1978 werd het nummer op Radio Caroline gebruikt voor een promotiespot om adverteerders te interesseren met Caroline Sales in zee te gaan. ‘Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has a large audience…..’. Rolling Stones - Gimme Shelter. This song of the Rolling Stones is from 1969 and is part of the album 'Let it bleed'. In 1978 the song on Radio Caroline was used for a promotional spot to interest advertisers to work with Caroline Sales. Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb 3 versies, maar na herhaaldelijk beluisteren kan ik maar niet beslissen welke de beste is. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]