Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Ray Connif his orchestra and chorus- An affair to remember. Andermaal een prachtig nummer van Connif en de zijnen afkomstig van de LP: ‘You make me feel so young’ uit 1963. Het laatste deel van het nummer werd gebruikt op Caroline North in the Midnight Surf Party door Jim Murphy en wel voor de jingle ‘Oh you’re back again’. ray connif an affair to remember R Caroline North - Jim Murphy - Midnight Surf Party.mp3 116.83 kB [verborgen inhoud]

2. Ik ben aan het opruimen en heb 124 Library LP's liggen uit de NOS Fonotheek met originele stickers en uitleenkaartjes. Daarnaast nog eens 35 Library LP's uit België, Italie en Duitsland. Al het materiaal stamt voornamelijk uit de jaren 70 en 80 en varieert van klassiek tot hard-rock en alles wat daar tussen in zit. Het merendeel is van TIM, Themes International Music uit de UK en JW Music Library. Alles gaat in een keer weg tegen opbod en het openingsbedrag is slechts EUR 150,00 incl. BTW. Bij interesse stuur je een mail met het biedingsbedrag naar harm@bedrijfsfotograaf.nl De sluitingsdatum is dinsdag 11 juli 2017. De hoogste bie…

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  3. Started by hans knot,

Terry Snyder and the All Stars – Lady of Spain. We kwamen Terry Snyder al vaker tegen met zijn prachtige productiemuziek die sinds enkele jaren ook op cd leverbaar is. Het was Bart van Leeuwen die ‘Lady of Spain’ gebruikte in 1976 om voor Radio Mi Amigo een promospot te maken voor de prijsvraag in de Top 40, waarmee 3000 BFr. of 200 Nederlandse guldens waren te verdienen, best veel geld voor die tijd. terry snyder and the all starts lady of spain Mi Amigo 19760808 Bart van Leeuwen Top 40 Prijsvraag.mp3 3.79 MB [verborgen inhoud]

4. Paul McCartney and Wings – Singalong junk. Staat al uitgebreid in de lijst en kan worden aangevuld: De instrumentale versie van dit nummer is afkomstig van de in 1970 verschenen lp McCartney en was het debuut soloalbum van Paul McCartney, uitgebracht op 17 april 1970 door Apple Records. McCartney nam het in het geheim op, meestal met behulp van eenvoudige thuisopnameapparatuur in zijn huis in St John's Wood. Het mixen en sommige opnamen vonden plaats in professionele Londense studio's. Afgezien van incidentele bijdragen van zijn toenmalige vrouw Linda, voerde McCartney het hele album alleen uit door te overdubben op vier-sporen tape. Het was Paul de Wit (Erik de Zwart) di…

5. Started by hans knot,

Jess and James – Fado. Een nummer afkomstig van de in 1969 verschenen lp Revolution Evolution Change. De tekst is van Fernando Lameirinhos en de compositie van zijn broer Antonio. Afkomstig uit Portugal verhuisden ze al heel vroeg naar België en richten begin jaren zestig de gitaargroep Robots op. Op een bepaald moment verschoof hun aandacht naar de soulmuziek en werd de naam van de groep ‘Jess and James’ en werden ze begeleid door de JJ Band. Het intro van het nummer ‘Fado’ werd door Lex Harding in 1970 gebruikt voor het inspreken van een jingle: ‘Dit is de Veronica Top 40’. Jess and James - Fado. A song from the 1969 album Revolution Evolution Change. The ly…

6. Lorenzo Smith – Countdown. Dit nummer werd uitgebracht in 1966 op het Outasite Record label in een oplage van slechts 99 exemplaren. Dit vooral om omzetbelasting te ontwijken. Het was exclusief leverbaar via Mike Vernon’s Rhytmn and Blues Monthly. Een exemplaar was in ieder geval aanwezig op Shivering Sands want op Radio City was een promospot te horen waarin het aftellen en het begin van het nummer werden gebruikt, in combinatie met ‘Midnight to six Man’ van The Pretty Things. Het ging om de ‘Midnight to Six Special’ van het station te promoten waarbij men een etmaal lang feestelijk het nieuwe jaar 1967 mee inluidde. Pretty Things- Midnight to Six Man. Wel h…

7. Started by HLeppers,

Ik ben deze jingleset kwijt: De nummer 10 t/m 1 jingles waarbij elke jingle eindigt met het nummer in sonovox. Werden vroeger ook vaak golflengte jingles van geknipt. Iemand?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 11 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Van wie is deze [verborgen inhoud] ook alweer? Hij deed onder meer voice-over-werk voor Gesodemeurders met Felix Meurders, VARA Hilversum 3 jaren '70 en '80 en was ook de algemene VARA-stem, maar geen Ad LeComte.... Wie wel? Alvast bedankt voor het meedenken. Benno

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar deze twee Belgische producties die in okotber 1977 in de Mi Amigo Top 50 stonden: Maureen Kelly - Honey honey The Times - Man over board

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Wie o wie heeft er nog commercials van Correct die zijn ingesproken door Ben Maasdam? Ook andere commercials met zijn stem zijn welkom. Groet, Ger

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by hans knot,

Raspberries – Don’t want to say goodbye. Dit prachtige nummer is afkomstig uit 1972 van de eerste lp van de Raspberries die als titel de naam van de groep, onder leiding van Eric Carmen mee kreeg. Uitgebracht op het Capitol label is de lp voor velen nog een souvenir. In de nacht van 31 augustus 1974, nadat Brian McKenzie voor het laatst de Engelstalige service had afgesloten, startte enkele minuten later de allerlaatste dag in de geschiedenis van de Nederlandstalige Service van RNI. Het was Leo van der Goot die het programma opende met deze toepasselijke song van de Raspberries. Raspberries - Don't want to say goodbye. This beautiful song comes from the first …

12. Started by chaldy,

Wie o wie heeft deze jingle op mp3 of zippshare bvd Chaldy.

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Jaap Dekker Boogie Set – Lizzy’s tune. Jaap Dekker valt in de categorie ‘beste boogiewoogie pianisten van Nederland’. In 1971 nam hij Lizzy’s tune op met op de achterkant het nummer Soul Boogie. De single werd uitgebracht op Imperial. In 1974 nam Wil van der Steen het nummer in de zomer als eindtune voor zijn programma op Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]

14. Started by hans knot,

Categorie 4 Zingende deejays Tom Bradley – Fly with me. Bradley heeft een lange loopbaan als anchorman op Channel 9 in Nieuw Zeeland en wel gedurende drie decennia. Ook is hij schrijver van kinderboeken, entertainer, zanger en bovendien was hij één van de good guys van Radio Hauraki. In 1970 kwam het nummer ‘Fly with me uit’, waarmee hij onder meer verscheen in de Australische versie van ‘Bandstand’.

15. Started by hans knot,

Jimmy Smith – Theme from the Munsters. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Monster’ waarop tal van thema’s uit films en televisieseries zijn opgenomen. De lp kwam in 1965 uit. Als je het hebt over Radio City en je vraagt een oud luisteraar naar een leuk programma dan zal zeker de helft ‘The Auntie Mable Hour’ noemen. Dit programma werd van maandag tot en met vrijdag om 7 uur in de avond geprogrammeerd. Een promotiespot voor het programma werd gemaakt met gebruik van de Theme from the Munsters. Jimmy Smith - Theme from the Munsters. This song comes from the album 'Monster' on which numerous themes from films and television series have been recorded. The album wa…

16. Started by pvanklei,

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  17. Started by skybird,

Dit is wel een van die mooiere 3fm nieuws jingle. Dirk http://www74.zippyshare.com/v/47678040/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Gast flarenixie
    Started by Gast flarenixie,

Hoi hoi, Hierbij een cassette die de STER rondstuurde naar omroepen en bureaus. KANT A: http://www.mediafire.com/?woa1dxw7ibar1zw en KANT B: http://www.mediafire.com/?urphc8mmgssrbtk Volgens mij uit januari 1990.

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by skybird,

Wie herkent deze filler die Ferry Maat gebruikte voor de soul top 10? Ik heb het ooit eens aan Ferry gevraagd maar hij wist het niet meer. [verborgen inhoud] Dirk

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by skybird,

Wie heeft dit pakket van Radio Noordzee Nationaal jingles compleet? Ik vind deze heel leuk om te horen. Dirk http://www3.zippyshare.com/v/83167855/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Als er op fora over radioproductionlibraries wordt gesproken, dan gaat het meestal over William B. Tanner's Trendsetter en SOB of TM's The Production Source, Allemaal zeer mooie en waardevolle series, maar vergeet Firstcom niet, het bedrijf van Jim Long. Zij brachten in de jaren negentig The Firstcom Digital Production Library uit met hoogwaardige fills, effecten, enz. Ferry Maat heeft er 4 of 5 fillers van gebruikt. Hier een voorbeeld van zo'n Firstcom-Ferry Maat fill http://snd.sc/14qYj3X SFx

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by hartoghenk,

[verborgen inhoud] Beste Forumleden. Wie kan mij helpen aan het bedje (instrumentaaltje) van deze jingle. Groetjes Henk.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Started by skybird,

Hier het tik tak bedje uit tijd voor 2 van Frits Spits http://www19.zippyshare.com/v/25050766/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Deze kwam ik bij toeval tegen in mijn archief. Een opname met allerlei AVRO/TROS-jingles van onder meer TM en JAM. [verborgen inhoud]

25. Started by skybird,

Nog een leuke Tros promo gevonden over de philly sound in poster. Dirk http://www14.zippyshare.com/v/52839704/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.