Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Elvis Presley - Introduction Also Sprach Zarathustra Theme from 2001 A Space Odyssey/ see see rider. Het begin van een concert Aloha from Hawaii van Elvis Presley, dat op 14 januari 1973 live vanuit het Honolulu International Center werd uitgezonden per satelliet richting Europa en Azië, waar het in 40 landen werd ontvangen. De intro van See See Rider werd in 1979 gebruikt voor de jingle op Radio Delmare: ‘Tussen wal en schip, een programma van Astrid de Jager’. [verborgen inhoud]

2. Started by hans knot,

Robert Delgado – My island in the sun. Prachtige instrumentale uitvoering van ‘My island in the sun’, ooit tot een hit gezongen in 1957 door Harry Belafonte. Belafonte schreef het nummer samen met Irving Burgie. Roberto Delgado nam het met zijn orkest op in 1970 en het nummer verscheen op een lp getiteld ‘Easy listening’ met materiaal van diverse orkesten. Aan boord van de MEBO II was deze lp ook want in de maand juli 1971 gebruikte Dave Rodgers dit nummer als afsluiting van zijn nachtprogramma, op naar het nieuws van drie uur. Robert Delgado - My island in the sun. Beautiful instrumental performance of 'My island in the sun', once sung to a hit in 1957 by Har…

3. Started by pvanklei,

De vormgeving die Pim Koopman samen met Ad Bouman eind 1984 maakte en op 1 april 1985 in gebruik werd genomen is al meerdere keren op dit forum voorbij gekomen. In 1986 werd Pim nogmaals door Ad gevraagd, maar nu voor een aantal TV programma's zoals De Grote Verwarring, Nationale Ideeënbus, Veronica Film en een nieuwsprogramma. Ook werd een nieuwe TV leader gemaakt die een vrij lange tijd in gebruik is geweest en die wat mij betreft nog steeds lekker klinkt. Als ik de tune hoor, dan zie ik de vliegtuigen, helicopter, speedboot en trein weer zo door het beeld gaan. [verborgen inhoud] Grt, Peter

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  4. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ik weet niet meer wat de aanleiding was, maar Veronica heeft een keer het programma 100 Pop of een Envelop uitgezonden met Will Luikinga.., compleet met de jingles van de TROS. https://soundcloud.com/simonfex/100-pop-of-een-envelop-voo SF

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Perrey & Kingsley – Third man theme. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Ook bij Radio Veronica gebruikten ze dit nummer en wel voor een promotiespot ten bate van de Quadrafonische Drive In Show in het najaar van 1973. Perrey & Kingsley - Third Man Theme. This song is already in the discography and can be added to. Radio Veronica also used this song for a promotional spot for the Quadraphonic Drive In Show in the autumn of 1973. [verborgen inhoud]

6. Started by hans knot,

Frank Chacksfield and his Orchestra – A hard days night. Een instrumentale versie van het Beatlessucces afkomstig van de LP ‘Chacksfield plays the Beatles’ en dit nummer werd in 1971 op RNI gebruikt als tune voor de British Top 20, waarin ook de 2 nieuwe Smashplays werden voorgesteld en eveneens de deejays ‘hitpicks’. Het programma werd op zondagavond uitgezonden. Frank Chacksfield A hard days night 1971 12 26 Sun 2000-2100 RNI (220m) - Robb Eden - British Top 20.mp3 2.12 MB [verborgen inhoud] De you tube versie is helaas niet in Nederland beschikbaar

7. Gast simonfex

Deze track komt van een Production Source LP af en is door de TROS gebruikt voor een jingle. Het enige wat ik mij van de jingle kan herinneren is dat die kippengeluiden of tok-tok bevatte. Tja, het klinkt vaag, ik weet het. Wie weet welke jingleik bedoel? https://soundcloud.com/simonfex/tm-production-source-track-tros-jingle SF

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by Renegade,

Dit jinglepakket, Digital Force, van Media General werd o.a. ook gebruikt voor Radio Stad Den Haag. Hier een montage: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Started by Juul,

Zo vlak voor het weekend nog maar een "vage" opname. een single die bestemd was voor de platenboeren en dan konden ze na het horen van de single hun bestellingen plaatsen bij platenmij Negram in Haarlem. En dat alles ingesproken door Jan van Veen. Hieruit blijkt de nummers waarschijnlijk nog niet eens hier te lande in de winkel lagen. (want anders hoef je ze toch niet te laten horen om daarna te bestellen, nietwaar?). Ik heb de single "schoon gemaakt" . Al met al een grappig "ding". Juul PS. Er zijn hier toch wel meer mensen met "vage" dingen?????? http://www65.zippyshare.com/v/88756868/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Started by skybird,

Hier een paar van die mooiere jingles uit het best show pakket van de Tros. Gemaakt in 1987.Origineel van Jam. Dirk

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by hans knot,

Sir Henry and his Butlers – Camp. Dit nummer staat al in de discografie en er kan worden aangevuld: Een Deense formatie onder leiding van ‘Sir Henry’ Bredahl die decennia lang aan de weg timmerde. In het najaar van 1967 brachten ze dit instrumentale nummer uit dat een internationale hit werd, vooral in Nederland, België en Duitsland. Het werd multifunctioneel door Andy Archer gebruikt in de zomer van 1971 op RNI, bijvoorbeeld bij het lezen van verzoekjes, het geven van een overzicht van de programmering, de nieuwe binnenkomers in de Top 50 en meer. Telkens kwam Camp dus voorbij in zijn programma. Sir Henry and his Butlers - Camp. This song is already in the di…

12. Started by mart538,

Kijk eens wat ik tegen kwam op You tube,

13. Georgie Fame and the Blue Fames – I love the life I live. Op Radio London werden de meest fantastische spotjes al gemaakt door de jonge Kenny Everett. Zo was er een waarin hij Tony Windsor promootte: `I listen to the TW show darling, it´s just one long lash up coffee break…..´ De geluiden aan het begin zijn niet te plaatsen maar het einde van de spot is de uitro van het nummer ‘I love the life I live’ van Georgie Fame and the Blue Fames, afkomstig van de LP ‘Yeah Yeah’ uit 1964 en geschreven door Willy Dixon, duidelijk te horen. Georgie Fame I love the life i live Radio London 1964-1967.mp3 232.12 kB [verborgen inhoud] Staat al in de lijst met e…

14. Gast simonfex

http://snd.sc/1crQhYq SFx

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by hans knot,

Andrew Oldham Orchestra – Theme for a Rolling Stone. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. In 1968 was er wekelijks een Rolling Stones Show te beluisteren op Radio Veronica. Presentator was Chiel Montagne en het ging er op maandagavond tussen 7 en kwart over 7 uit op de 192 meter. Andrew Oldham Orchestra - Theme for a Rolling Stone. This song is already in the list and can be added. In 1968 there was a weekly Rolling Stones Show on Radio Veronica. The presenter was Chiel Montagne and it went off on Mondays between 7 and a quarter past 7 on the 192 meter. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

16. Started by skybird,

Hier de Promo van de top 100 allertijden uit 1979. Ingesproken door Lex Harding. Dirk http://www66.zippyshare.com/v/31256390/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Deze kwam ik bij toeval tegen in mijn archief. Een opname met allerlei AVRO/TROS-jingles van onder meer TM en JAM. [verborgen inhoud]

18. Started by hans knot,

Parchtige jingles zestiger en zeventiger jaren cklw, wdee,wjbk, wknr, wcar, en more [verborgen inhoud]

19. Piraatzenders werkzaam op Oostends grondgebied? Zie daar een vragende kop, destijds afgedrukt in rode letters in een Vlaamse krant, waarvan helaas de bron niet meer is te achterhalen, maar waarvan wel de datum bekend is, namelijk 3 april 1964. Tijd dus voor een nostalgische terugblik, waarbij ook het Vlaamse taalgebruik naar voren komt. Waarom, na bijna 55 jaren, uitgerekend dit artikel in het voetlicht zetten? Alleen al om het gegeven dat er zoveel foute informatie instond, wat destijds voor de lezers waarschijnlijk niet opviel maar de lezer van nu, met zijn opgedane kennis van de afgelopen decennia, een dikke glimlach op het gezicht brengt. …

20. Started by hans knot,

Wavemaker – Oracle. Wavemaker was een groep die experimentele muziek maakte en waarvan de elpee ‘Who are We, Captain?’ in 1975 op het Polydor-label verscheen. Het was vooral Mike Stevens op Radio Caroline die deze lp gebruikte. Naast een eerdere vermelding gebruikte hij het nummer ‘Oracle’ op het einde van zijn programma waarbij hij ook een overzicht gaf van de rest van de programma’s van dat etmaal. [verborgen inhoud]

21. Started by hans knot,

Werner Müller und sein Orchester – Holland Medley In 1964 nam Werner Müller met zijn orkest de Lp ‘Auf grosser Europa Tournee nr. 1’ op. Op deze Lp ondermeer de Holland Medley. Deze Medley begint met een instrumentale versie van ‘Tulpen uit Amsterdam’ en dat stukje werd door Will Luikinga bij Radio Veronica gebruikt voor het inzingen van ‘Als het effe kan dat sturen wij het bloemetje van de dag’, een item in het programma van Tineke. werner muller holland medley bloemetje van de dag.mp3 594.19 kB [verborgen inhoud]

22. Started by hans knot,

Helmut Zacharias Orchestre – Das ist die Liebe im vorübergeh’n. Kenners horen direct dat het gaat om het nummer ‘Cherry Pink and apple blossom white’ de hit van Mambo Koning Perez Prado. Een ander voorbeeld van gebruik bij reclame voor Horna Heiloo, dat intens werd geplugged op Radio Noordzee. Een zuivelfabriek die later van naam veranderde in achtereenvolgens Melkunie en daarna Campina. Deze laatste onderneming besloot de fabriek in 2008 te sluiten. De reclamespot met gebruik van deze uitvoering van Helmut Zacharias was vooral om met Pasen de slagroom van het bedrijf te promoten. [verborgen inhoud]

23. Started by Gerrit Blaauw,

Voor de liefhebber van lijstjes: Voor het zeventiende jaar werd op Oudejaarsdag op RTV Noord de 'Van alle tijden' Groninger lijst 'Alle 50 Goud' uitgezonden. Oh ja, Ede Staal maakt voor de 17e keer de dienst uit. Wederom nummer één: Het het nog nooit zo donker wèst. (al vanaf 1998 op de eerste plek) Ik ben zelf liefhebber van zijn 'Het Hoogelaand'. Dit jaar stond 'het Hoogelaand' op 42. Het bijzondere is dat Staal al in 1986 overleden is. 'Oet tied komen' zegt men in Groningen. Info over Ede Staal: [verborgen inhoud] De lijst Alle 50 Goud: [verborgen inhoud] Ik wens u allen een fijn 2015

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Gast simonfex

Ik zal wel oud worden, maar ik erger mij kapot aan die lelijke, vaak alleen maar ingesproken, fantasieloze commercials op de radio. Vooral die op BNR en Radio 1. Pfffffff. Verlang terug naar dit soort spots: https://soundcloud.com/simonfex/dactylo-reclamespot-80s SF

25. John Barry – Theme from the deep. Dit nummer staat al in de discografie en het volgende kan worden toegevoegd. John Barry was verantwoordelijk voor de muziek uit de film ‘The Deep’, die in 1977 uitkwam. Ondermeer werd met de vocale versie, gezongen door Donna Summer, een Golden Globe gewonnen voor de best filmsong van dat jaar. De instrumentale uitvoering werd in de nadagen van Radio Mi Amigo, vanaf het gelijknamige zendschip, gebruikt als tune voor het zondagmiddagprogramma ‘De discotheken Top 10’. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.