Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Robert Delgado – My island in the sun. Prachtige instrumentale uitvoering van ‘My island in the sun’, ooit tot een hit gezongen in 1957 door Harry Belafonte. Belafonte schreef het nummer samen met Irving Burgie. Roberto Delgado nam het met zijn orkest op in 1970 en het nummer verscheen op een lp getiteld ‘Easy listening’ met materiaal van diverse orkesten. Aan boord van de MEBO II was deze lp ook want in de maand juli 1971 gebruikte Dave Rodgers dit nummer als afsluiting van zijn nachtprogramma, op naar het nieuws van drie uur. Robert Delgado - My island in the sun. Beautiful instrumental performance of 'My island in the sun', once sung to a hit in 1957 by Har…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Parchtige jingles zestiger en zeventiger jaren cklw, wdee,wjbk, wknr, wcar, en more [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Gewoon voor de verzamelaars, tuurlijk zal het pijn aan de oren doen, maar het is nu eenmaal zo. BTW ik heb niks met monique te maken, have fun with it.
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Sensational Alex Harvey Band – Dance to your daddy. Een nummer afkomstig van de LP SAHB uit 1976 was op 1 oktober 1978 in de middag op Mi Amigo te beluisteren, dat wil zeggen de lange uitro. Dit was voor de gelegenheid gemixed met het geluid van zeemeeuwen. De discoshow startte een kwartier te laat en opende met de filler, gevolgd door jingels en Ferry Eden. Er heerste storm op de Noordzee, windkracht 9 en bovendien was nieuwslezer Johan Visser zeeziek in zijn bed gekropen. sensational alex harvey band MiAmigo-19781001-1600-1700 - FerryEden - Bij Windkracht9.mp3 991.19 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Hierbij een montage van het pakket 150 Procent TROS. [verborgen inhoud] Het origineel KISS '89 is van Firstcom en voor de TROS is het pakket geproduceerd door Impact Creative. Groet, Peter
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Hallo allemaal ik zoek de jingel bij "Ook goeie morgen"``Good morning world it's a brandnew day bekent van het nummer bleu Mink - Goodmorning Freedom ik heb deze al bij de buren geprobeerd veel kijkers maar helaas nog geen plaatsing hoop dat iemand deze heeft. Gr John
-
-
Hallo Allemaal, hier een opvuller gebruikt door Leo vd Goot in zijn VARA tijd . Mike Post Manhattan Spiritual mvg Johnbo99 http://www33.zippyshare.com/v/23777295/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
João Donato - The Frog De Braziliaan Donato heeft talloze lp’s en cd’s in een zeer lange loopbaan opgenomen en de lp ‘A bad Donato’ uit 1970 wordt gerekend tot de 100 beste lp’s die er ooit ter wereld zijn opgenomen. Het nummer ‘The Frog’ is van deze lp afkomstig en in december 1972 was het dat het nummer voor het eerst als tune werd gebruikt door Mike Storm op Radio Caroline. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Mr. Bloe – Groovin with mr. Bloe Dit nummer heeft al talloze verwijzingen in de zeezenderdiscografie en kan dus worden aangevuld. Op Radio Mi Amigo werd in november 1976 een ‘Berichten Rubriek’ geïntroduceerd in het programma ‘Baken 16’. Allerlei activiteiten, waarvan de opbrengsten voor een goed doel waren, mochten minimaal vier weken voor de activiteit plaats vond, worden gemeld aan het adres in Spanje en werden dan opgenomen in het programma. Voor de promospot werd door Marc Jacobs ‘Groovin with mr. Bloe’ ingezet. Mr. Bloe - Groovin with Mr. Bloe This item already has numerous references in the discography and can therefore be completed. On Radio Mi Amigo …
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Greenfield and Cook – Lucille. Deze song is afkomstig uit 1970 en dus uit de tijd dat het duo Rink Groenveld en Peter Kok nog geen hits scoorden. Afkomstig uit Den Haag, waar ze eerst in The Hurricanes speelden, werden ze onder hoede genomen van producer Jaap Eggermont. De intro van het nummer Lucille gebruikten de heren om een jingle in te zingen ‘Welcome Robb Eden’ die deze weer gebruikte in de programma’s op Radio Caroline. greenfield and cook lucille RNI 1972 12 26 2200-0100-RobbEden-jingle.mp3 207.25 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Paul Jones – I’ve been a bad bad boy. Dit nummer staat al in de discografielijst maar kan worden aangevuld: Op Britain Radio was er in 1967 een zogenaamde in huis reclame voor de ‘Top Ten Spectacular lp’ die alleen via het station leverbaar was voor de waanzinnige prijs van 10 Shilling en 2 shilling voor porti en handelingskosten. In de promotiespot hoorde je deze muziek van Paul Jones. Paul Jones - I've been a bad bad bad boy. This song is already in the discography list but can be completed: On Britain Radio in 1967 there was a so-called in-house advertisement for the 'Top Ten Spectacular LP' which was only available via the station for the crazy price of 10…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zal wel oud worden, maar ik erger mij kapot aan die lelijke, vaak alleen maar ingesproken, fantasieloze commercials op de radio. Vooral die op BNR en Radio 1. Pfffffff. Verlang terug naar dit soort spots: https://soundcloud.com/simonfex/dactylo-reclamespot-80s SF
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo vrienden en vriendinnen de hr van Someren wel bekend denk ik, had een mooie jingle van Ronald ??? even vergeten , deze Ronald zong het over zijn schoonmoeder zo van goooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast er achteraan, deze man heeft hier een leuk moppie erover gemaakt hij ging zo van goooi van Someren uit het raam en zijn platen er achteraan , nu mijn vraag wie o wie heeft deze jingle voor me. Graag transparant op pix of zippyshare bvd groetjes Chaldy..
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Wavemaker – Oracle. Wavemaker was een groep die experimentele muziek maakte en waarvan de elpee ‘Who are We, Captain?’ in 1975 op het Polydor-label verscheen. Het was vooral Mike Stevens op Radio Caroline die deze lp gebruikte. Naast een eerdere vermelding gebruikte hij het nummer ‘Oracle’ op het einde van zijn programma waarbij hij ook een overzicht gaf van de rest van de programma’s van dat etmaal. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
John Barry – Theme from the deep. Dit nummer staat al in de discografie en het volgende kan worden toegevoegd. John Barry was verantwoordelijk voor de muziek uit de film ‘The Deep’, die in 1977 uitkwam. Ondermeer werd met de vocale versie, gezongen door Donna Summer, een Golden Globe gewonnen voor de best filmsong van dat jaar. De instrumentale uitvoering werd in de nadagen van Radio Mi Amigo, vanaf het gelijknamige zendschip, gebruikt als tune voor het zondagmiddagprogramma ‘De discotheken Top 10’. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Elvis Presley - Introduction Also Sprach Zarathustra Theme from 2001 A Space Odyssey/ see see rider. Het begin van een concert Aloha from Hawaii van Elvis Presley, dat op 14 januari 1973 live vanuit het Honolulu International Center werd uitgezonden per satelliet richting Europa en Azië, waar het in 40 landen werd ontvangen. De intro van See See Rider werd in 1979 gebruikt voor de jingle op Radio Delmare: ‘Tussen wal en schip, een programma van Astrid de Jager’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
1973: Barend Servet presenteert De Peuneveut-Sjoo. Een lp vol met Nederlandstalige platen van de categorie die in die tijd iedere zaterdagmorgen te beluisteren waren van Radio Veronica op de 538 meter. Daarin presenteerde Barend Servet, ook bekend onder zijn eigen naam IJf Blokker, de muziek. Op de lp, die heel moeilijk is te vinden, onder meer de muziek van Barend zelf, de Kermisklanten, de Snelbinders, de Specials en Margriet Floris. Margriet zingt trouwens het nummer ‘Waarom, waarom?’ dat als co-componist Stan Haag had. 1973: Barend Servet presents De Peuneveut-Sjoo. An LP full of Dutch-language records of the category that could be heard every Saturday mor…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
De vormgeving die Pim Koopman samen met Ad Bouman eind 1984 maakte en op 1 april 1985 in gebruik werd genomen is al meerdere keren op dit forum voorbij gekomen. In 1986 werd Pim nogmaals door Ad gevraagd, maar nu voor een aantal TV programma's zoals De Grote Verwarring, Nationale Ideeënbus, Veronica Film en een nieuwsprogramma. Ook werd een nieuwe TV leader gemaakt die een vrij lange tijd in gebruik is geweest en die wat mij betreft nog steeds lekker klinkt. Als ik de tune hoor, dan zie ik de vliegtuigen, helicopter, speedboot en trein weer zo door het beeld gaan. [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Op dinsdag 1 mei 1984 hield de VARA een actie voor Amnesty. In dat programma (presentatie Felix Meurders en Henk Westbroek) werd 5.000,- gulden geboden voor 1 minuut Veronica jingles. [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Zo vlak voor het weekend nog maar een "vage" opname. een single die bestemd was voor de platenboeren en dan konden ze na het horen van de single hun bestellingen plaatsen bij platenmij Negram in Haarlem. En dat alles ingesproken door Jan van Veen. Hieruit blijkt de nummers waarschijnlijk nog niet eens hier te lande in de winkel lagen. (want anders hoef je ze toch niet te laten horen om daarna te bestellen, nietwaar?). Ik heb de single "schoon gemaakt" . Al met al een grappig "ding". Juul PS. Er zijn hier toch wel meer mensen met "vage" dingen?????? http://www65.zippyshare.com/v/88756868/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hier wat jingles van Radio London. Voor vele de beste zeezender die er ooit is geweest. Radio London gebruikte ondermeer Pams jingles series 22. Dirk
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Percy Faith Orchestra – La Balanga.Dit nummer staat al in de lijst in de uitvoering van Bimbo Jet. In 1977 kwam een andere uitvoering, die van het orkest onder leiding van Percy Faith, regelmatig voorbij op Radio Mi Amigo in een door Haike Dubois ingesproken promo voor de Mi Amigo Jeans. Het nummer is afkomstig van de LP Summerplace ’76. Percy Faith La balanga MiAmigo-19771205 - Mi Amigo Jeans.mp3 463.03 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik weet niet meer wat de aanleiding was, maar Veronica heeft een keer het programma 100 Pop of een Envelop uitgezonden met Will Luikinga.., compleet met de jingles van de TROS. https://soundcloud.com/simonfex/100-pop-of-een-envelop-voo SF
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-