Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Ramsey Lewis – Wade in the water. Naast de vele verwijzingen die er al zijn kan worden toegevoegd dat Wade in the Water ook werd gebruikt voor een ‘inhuis promo’ op Radio Mi Amigo in 1978 en wel voor de mobiele Mi Amigo Studio die kon worden geboekt voor bijvoorbeeld openingen van beurzen, winkels en bedrijven via Patrick Valain in België en Nico van der Stee in Nederland. Filename Filesize Download link ramsey lewis wade in the water Mi Amigo 1978 Mobiele Studio Spot.mp3 591.17 kB [verborgen inhoud]

2. Started by hans knot,

Buck Owens and the Buckaroos – Bile ‘Em Cabbage Down. Dit nummer staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Het is van origine een Amerikaanse folksong die gaat over dunne cake van speciaal meel wordt gebakken bij het kampvuur. Tal van artiesten namen het op, waaronder Sam Hunter in 1959. Deze versie verscheen in de film ‘How the west was won’. Buck Owens and the Buckaroos namen in 1965 de instrumentale versie op en die werd ook door Don Allen gebruikt als tune in zijn ‘Country and Western Jamboree’ op RNI in de jaren zeventig. Buck Owens and the Buckaroos - Bile 'Em Cabbage Down. This number is already mentioned in the discography and can be …

3. Started by hans knot,

Hands of Dr. Teleny, the – The spirit is willing. Dit nummer is al beschreven in de discografie en kan worden aangevuld. Het nummer, gecomponeerd door Ken Howard en Allen Blaikley, gebaseerd op het klassieke werk ‘Jesu, joy of Man’s Desiring’ van J.S. Bach, werd door The Hands of Dr. Teleny opgenomen onder leiding van producer Zack Laurence. Het was Terry Davis op RNI die de instrumentale versie bij herhaling liet voorbij komen in het programma Target Ten en wel als filler. Hands of Dr. Teleny, the - The spirit is willing. This number is already described in the discography and can be completed. The song, composed by Ken Howard and Allen Blaikley, based on the…

4. [verborgen inhoud] Harde schijven aan het opschonen. Niets aan elkaar gemonteerd gewoon lekker los, waarom? Daarom!

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Started by hans knot,

Chickles – Lalala. Nee het gaat hier niet om een soort kauwgum genaamd Chickles, ook niet om André van Duin die ‘lalala’ zingt en ook niet de Spaanse zangeres Massiel, die ooit met die titel het songfestival won. Het gaat om een Franse groep die in 1972 een gelijknamige lp opnam met instrumentale muziek. Deze ‘Lalala’ werd gebruikt op RNI door Pierre Deseyn toen hij de openingsspot richting het programma ‘Our World in Action’, dat op zondagen via de 6205 kHz op RNI was te beluisteren, insprak. Uiteraard was het programma in presentatie van AJ Beirens. De komende zomermaanden zal dit item aanzienlijk minder vaak voorbij komen Chickles - Lalala. No, this is…

6. Bimbi Worrick – Long time comin’. Er is niet veel bekend over deze zangeres. In de diverse overzichten komt ze slechts voor met deze single uit 1969. Het kwam uit op het Polydor label en het nummer is gecomponeerd door Ellie Greenwich. Deze Amerikaanse componiste schreef vele nummers, al dan niet in combinatie met anderen, zoals Phil Spector. Zo komt ze onder meer voor als co-writer van de songs: ‘Leader of the pack’, ‘Da doo run run’, ‘Be my baby’ en ‘River deep Mountain high’. Bimbi Worrick haar ‘Long time comin’ werd door Klaas Vaak gebruikt op Radio Veronica voor de productie van een jingle. · In de discografie lijst kan de verwijzing naar Wendy Warw…

7. Started by Andree,

Ben op zoek naar jingles van Radio Utrecht toen het nog op fm 100.7 uitzond. Wie kan mij helpen?

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by hans knot,

Tornados – Telstar. Staat al in de lijst: Er kan een vroeg gebruik van dit nummer worden vermeld. Reeds in maart 1962, vlak nadat het nummer op plaat was verschenen, werd het gebruikt als tune voor het gesponsorde programma ‘Uitzending Zonder Naam’ op Radio Veronica. Het was iedere dinsdagochtend om 11 uur een kwartier lang te beluisteren in presentatie van Jacqueline en Johnny Hoes. Muziek uit de stal van Hoes zijn eigen platenmaatschappij. Maar aangezien de luisteraars konden reageren naar postbus 208 in Amsterdam kan gesteld worden dat het programma ook via Radio Luxembourg werd uitgezonden. Tornados - Telstar. Already listed: An early use of this song can …

9. Started by Andree,

Wie heeft voor mij de Caroline jingles gezongen door de formatie Dream express, op de melodie van hun singel LBS voor mij??? Ze staan wel op youtube maar echter zo in elkaar gemixt dat je ze niet met fatsoen kan knippen helaas.

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Started by Harm,

Wie heeft deze in goede kwaliteit liggen? Ik heb hem ooit aan boord opgenomen op een cassette maar de kwaliteit valt erg tegen. Ik wil de Radio Monique uuropener reconstrueren voor de zeezenderdagen rond 15 augustus.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by amigo008,

eddy keur sprak destijds de jingle in Hai tommie it's tommie blomberg. wie heeft die misschien? groet, marcel.

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Vincent,

Hans Knot is op zoek naar de artiest/titel van deze 3 fragmenten: u0082 - Radio Hauraki - Story u0083 - Radio Hauraki - Story u0084 - Radio Hauraki - Story De fragmenten komen uit de documentaire 1111 days at sea (Radio Hauraki)

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Gast
    Started by Gast,

Onlangs kreeg ik de vraag van een dertiger of wij ouderen ooit zulke angstaanjagende < zijn woorden> tijden mee hadden gemaakt op het gebied van internationale spanningen en de manier waarop dit in het nieuws werd gebracht. "You aint seen nothing yet" was mijn antwoord. Als kind maakte ik de spanningen rond de Cubacrisis mee en de moord op JFK. Met name de Cuba crisis had impact thuis op mijn ouders en ik herinner me zeer duidelijk als ik met mijn moeder op pad was dat wanneer ze in gesprek raakte met een bekende het alleen en op angstige wijze over de dreigende allesverwoestende atoomoorlog ging. Dat maakte dus ook op mij forse indruk. Anno nu zien we vrijwel elke…

14. Started by skybird,

Hier nog een paar kerst muziekjes om in de sfeer te komen. Dirk http://www24.zippyshare.com/v/76672669/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Graffiti Orchestra, the – Star Wars Theme. Eén van de vele uitvoeringen van het thema uit de film ‘Star Wars’, die verschenen zijn op vinyl. De compositie van John Williams in uitvoering van The Graffiti Orchestra kwam in 1977 uit op het Prodigal label. Herman de Graaf gebruikte deze uitvoering op Radio Mi Amigo voor het maken van de spot: ‘Hé, ben jij al lid van de Mi Amigo Fanclub?’ Graffiti Orchestra, the - Star Wars Theme. One of the many performances of the theme from the film 'Star Wars', which appeared on vinyl. The composition by John Williams in performance of The Graffiti Orchestra was released on the Prodigal label in 1977. Herman de Graaf used this perfo…

16. Started by Andree,

Wie heeft ( en kan ) de single uitgebracht door Leo van der Goot ( onder een preudoniem , welke weet ik niet ) met de titel "Pappie wat is een popster" eens uploaden? Mvg Andre

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Spotnicks – Amapola. Een van de eerste successen van de gitaargroep de Spotnicks, afkomstig uit het Zweedse Gothenburg. Vaak traden ze verkleed op als waren ze astronauten. Het nummer kwam voor op de lp Out-a-space, die in 1963 op het Karusell label uitkwam. Twee maal is het nummer gebruikt als eindtune en wel eerst in 1966 door Rob Out op Radio Veronica en het programma ‘Dinsdagmiddag speciaal’ en in 1979 op Radio Mi Amigo 272 door Ben van Praag in zijn vroege avond programma. Spotnicks - Amapola. One of the first successes of the guitar group the Spotnicks, from Gothenburg, Sweden. They often performed dressed up as astronauts. The song appeared on the album…

18. Started by hans knot,

Herb Alpert and the Tijuana Brass – Carmen. Nummer vernoemd naar de opera met dezelfde naam. Afkomstig van de LP Herb Alperts Nine. Op de hoes een portret van Beethoven met een t-shirt aan waarop een afbeelding van Herb Alpert. Een duidelijke knipoog. Het nummer werd in 1977 op Radio Mi Amigo gebruikt als tune door Hans Brouwers voor het programma ‘Nieuwe platen’ dat tussen 5 en 6 op de zaterdagmiddag werd geprogrammeerd. · Bovenstaand heeft al andere verwijzingen herb alpert carmen2017-035 - Mi Amigo 1977 01 15 1700u1800-HansBrouwers-NieuwePlaten-Carmen.mp3 773.36 kB [verborgen inhoud]

19. Started by chaldy,

Wie heeft de Bart van Leeuwen jingle van ladadida Bart van Leeuwen bvd Chaldy

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by hans knot,

Quincy Jones and his Orchestra –Brown Soft Shoes Prachtige compositie van Ray Brown afkomstig van de LP ‘I heard that’ uit 1975. Ongetwijfeld hoor je dat Toots Thielemans meespeelde op het nummer. Het werd in 1976 gebruikt op Radio Mi Amigo voor de productie van een Franstalige promotie voor het radiostation. Quincy Jones Brown Shoe Mi Amigo - French.mp3 1015.51 kB [verborgen inhoud]

21. Started by skybird,

Alle dagen leer ik nog bij. Ik wist niet dat die KRO Radio 1&2 jingles gemaakt zijn door Jam. Wel leuk om het origineel eens te horen. Dirk http://www19.zippyshare.com/v/75152437/file.html

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  22. Started by hans knot,

Meco _ Time machine. Dit is denk ik het aller kortste nummer vanaf vinyl dat ooit gebruikt is voor het maken van een jingle. Het komt van de soundtrack van ‘Encounter of every kind’ van Meco, dat uitkwam op het Millennium label (RCA). Het is de intro van de LP en de ‘Time Machine’ werd gebruikt voor de jingle: ‘Elke avond tussen 6 en 7 op Radio Delmare het verzoekplatenprogramma van Gerard van der Zee. Een Verzoeking.’ [verborgen inhoud]

23. Started by hans knot,

Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. Deze vermelding staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Newman was een Britse sessie drummer die solo één single opnam, die in 1968 zowel op het Parrot als het Decca label verscheen. Het prachtige ‘Soul Thing’ werd door Dave Rodgers op RNI in 1971 als tune gebruikt. Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. This entry is already in the discography and can be completed. Newman was a British session drummer who recorded solo one single, which appeared on both the Parrot and Decca labels in 1968. The beautiful 'Soul Thing' was used as a tune by Dave Rodgers on RNI in 1971. [verb…

24. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Op een wat morsige cassette kwam ik deze even morsige demo van MBA Jingleservice tegen (als ik het goed verstaan heb). Weet iemand nog wie of wat dit was/waren? En hoe konden zij reclame maken met jingles van TM (The Power en Radio Express), die toch vertegenwoordigd waren door Top Format? http://snd.sc/1hh9kF6 Vragen, vragen, vragen. SF

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Started by skybird,

Is er iemand van de leden die hier deze fillers van de Winning Score van TM in stereo heeft? Ik zoek ze al jaren. Mocht iemand ze hebben,dan mag je mij altijd een prive mail stuuren. Dirk http://www17.zippyshare.com/v/49046105/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.