Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Beste jinglevrienden, De jingles van That 70's Channel zijn - zo te horen - van JAM. Heeft iemand het pakket in zijn bezit en wil het ruilen / beschikbaar stellen? Alvast bedankt! Benno [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Wie heeft deze in goede kwaliteit liggen? Ik heb hem ooit aan boord opgenomen op een cassette maar de kwaliteit valt erg tegen. Ik wil de Radio Monique uuropener reconstrueren voor de zeezenderdagen rond 15 augustus.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
De Veronica Kerst Radiorebus van 35 jaar geleden inclusief de Get down filler uit het pakket The Power van TM met kerstbellen: [verborgen inhoud] Ik wens iedereen fijne Kerstdagen en een mooi 2018. Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Buck Owens and the Buckaroos – Bile ‘Em Cabbage Down. Dit nummer staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Het is van origine een Amerikaanse folksong die gaat over dunne cake van speciaal meel wordt gebakken bij het kampvuur. Tal van artiesten namen het op, waaronder Sam Hunter in 1959. Deze versie verscheen in de film ‘How the west was won’. Buck Owens and the Buckaroos namen in 1965 de instrumentale versie op en die werd ook door Don Allen gebruikt als tune in zijn ‘Country and Western Jamboree’ op RNI in de jaren zeventig. Buck Owens and the Buckaroos - Bile 'Em Cabbage Down. This number is already mentioned in the discography and can be …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft ( en kan ) de single uitgebracht door Leo van der Goot ( onder een preudoniem , welke weet ik niet ) met de titel "Pappie wat is een popster" eens uploaden? Mvg Andre
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Onlangs kreeg ik de vraag van een dertiger of wij ouderen ooit zulke angstaanjagende < zijn woorden> tijden mee hadden gemaakt op het gebied van internationale spanningen en de manier waarop dit in het nieuws werd gebracht. "You aint seen nothing yet" was mijn antwoord. Als kind maakte ik de spanningen rond de Cubacrisis mee en de moord op JFK. Met name de Cuba crisis had impact thuis op mijn ouders en ik herinner me zeer duidelijk als ik met mijn moeder op pad was dat wanneer ze in gesprek raakte met een bekende het alleen en op angstige wijze over de dreigende allesverwoestende atoomoorlog ging. Dat maakte dus ook op mij forse indruk. Anno nu zien we vrijwel elke…
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Op een wat morsige cassette kwam ik deze even morsige demo van MBA Jingleservice tegen (als ik het goed verstaan heb). Weet iemand nog wie of wat dit was/waren? En hoe konden zij reclame maken met jingles van TM (The Power en Radio Express), die toch vertegenwoordigd waren door Top Format? http://snd.sc/1hh9kF6 Vragen, vragen, vragen. SF
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ben begonnen met het digitaliseren van al mijn Alfasound-tapes en kom prachtige dingen tegen, zoals deze nieuwsfiller van DevonAir ( [verborgen inhoud] ) https://soundcloud.com/simonfex/devonair-fill-alfasound-jingles SF
-
Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. Deze vermelding staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Newman was een Britse sessie drummer die solo één single opnam, die in 1968 zowel op het Parrot als het Decca label verscheen. Het prachtige ‘Soul Thing’ werd door Dave Rodgers op RNI in 1971 als tune gebruikt. Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. This entry is already in the discography and can be completed. Newman was a British session drummer who recorded solo one single, which appeared on both the Parrot and Decca labels in 1968. The beautiful 'Soul Thing' was used as a tune by Dave Rodgers on RNI in 1971. [verb…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Zin in wat classic soul jingles????? [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Hans Knot is op zoek naar de artiest/titel van deze 3 fragmenten: u0082 - Radio Hauraki - Story u0083 - Radio Hauraki - Story u0084 - Radio Hauraki - Story De fragmenten komen uit de documentaire 1111 days at sea (Radio Hauraki)
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ben op zoek naar jingles van Radio Utrecht toen het nog op fm 100.7 uitzond. Wie kan mij helpen?
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Frank Zappa – Peaches en Regalia. Zappa componeerde en produceerde bepaalde muziekjes die nog niet zo gek waren om gebruikt te worden als tune. Het nummer ‘Peaces en Regalia’ is afkomstig van de in 1969 uitgebrachte lp ‘Hot rats’. Het was Adriaan Jassies die het nummer als eindtune gebruikte op Radio Veronica in het nachtprogramma ‘Nachtklup’ in juni 1971. Het betrof het uur waarin Gerard de Vries een gastpresentator liet voorbij komen op de 192 meter. Frank Zappa - Peaches and Regalia. Zappa composed and produced certain pieces of music which were not yet as crazy to be used as a tune. The song 'Peaces en Regalia' comes from the 1969 released album 'Ho…
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo leden, ben bij deze file ben ik op zoek naar de eerste 15 sec van deze opnamen zit een instrumentaaltje ? , wil bij deze ook graag weten welke muziek stukje dit is. en na Ted Heath And His Music - Swingin Shepherd Blues komt er een Mars Stuk voor deze zou ik ook graag willen weten welke titel en band johan kreeg van Juul Geleick al een berichtje over de begin toon en wel het volgende Dag Johan, Ik las ergens dat jij op zoek ben naar info van dat instrumentaaltje ???Dat is gemaakt door Tony Vos met een speciaal apparaat dat hij "de Tony Toon" noemde. aldus juul maar nu nog het mars muziek stukje johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Bimbi Worrick – Long time comin’. Er is niet veel bekend over deze zangeres. In de diverse overzichten komt ze slechts voor met deze single uit 1969. Het kwam uit op het Polydor label en het nummer is gecomponeerd door Ellie Greenwich. Deze Amerikaanse componiste schreef vele nummers, al dan niet in combinatie met anderen, zoals Phil Spector. Zo komt ze onder meer voor als co-writer van de songs: ‘Leader of the pack’, ‘Da doo run run’, ‘Be my baby’ en ‘River deep Mountain high’. Bimbi Worrick haar ‘Long time comin’ werd door Klaas Vaak gebruikt op Radio Veronica voor de productie van een jingle. · In de discografie lijst kan de verwijzing naar Wendy Warw…
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Nog gevonden op een oude cassette,de Duitse versie van The Power TM. Leuk om te horen dit. Gemaakt door simrek in 1992. Dirk http://www51.zippyshare.com/v/30593535/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Tornados – Telstar. Staat al in de lijst: Er kan een vroeg gebruik van dit nummer worden vermeld. Reeds in maart 1962, vlak nadat het nummer op plaat was verschenen, werd het gebruikt als tune voor het gesponsorde programma ‘Uitzending Zonder Naam’ op Radio Veronica. Het was iedere dinsdagochtend om 11 uur een kwartier lang te beluisteren in presentatie van Jacqueline en Johnny Hoes. Muziek uit de stal van Hoes zijn eigen platenmaatschappij. Maar aangezien de luisteraars konden reageren naar postbus 208 in Amsterdam kan gesteld worden dat het programma ook via Radio Luxembourg werd uitgezonden. Tornados - Telstar. Already listed: An early use of this song can …
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier hoor je twee van die muziekjes die Lex Harding gebruikte om aan te kondigen dat er een nieuwe binnenkomer kwam in de top 40. De muziekjes komen van twee Duitse platen,te weten Stefan and Nina met Fireworks en Nena met Ich liebe dich. Lex gebruikte deze muziekjes halfweg de jaren 80. Dirk http://www77.zippyshare.com/v/63288661/file.html
-
10 CC – Johnny Don’t do it. Het gaat hier om de tweede single van 10 CC destijds uitgebracht in 1972. De compositie was van Creme, Godley en Gouldman en de intro van de song is rustig vergeleken met de rest van de song. En juist die intro werd in 1973 gebruikt op Radio Atlantis voor de productie van de jingle: ‘Tony Houston is de man voor U iedere middag tussen 12 en 1 in zijn programma Smakelijk eten.’ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Weet iemand van wie dit liedje is? (sorry voor de kwaliteit) [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Alfred Lagarde kan niet vaak genoeg geëerd en herdacht worden wat mij betreft. Daarom hier http://snd.sc/ICxk6p een Top 40 jingle met zijn alter ego Johnny Camaro. Groeten Simon
-
Jimmy Smith – Organ Grinder’s Swing, the. Staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Dit prachtige nummer van Jimmy Smith, dat hij opnam in 1965 met Kenny Burrell en Grady Tate, werd in maart 1973 ook gebruikt op het einde van het programma van ‘die aardige man’ Andy Archer op Radio Caroline. Vlak voor middernacht volgde een programma overzicht waarna Andy tot op het hele uur ‘Organ Grinder’s Swing’ inzette en de microfoon over gaf aan Dick Palmer. Jimmy Smith - Organ Grinder's Swing, the. Already in the list and can be completed: This beautiful song by Jimmy Smith, which he recorded in 1965 with Kenny Burrell and Grady Tate, was also used in March 1973 at the end…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb hem eindelijk gevonden, de tune die werd gebruikt als achtergrondmuziek voor de reclames voor de Nederlandse Caroline Music Show. Toevallig vond ik een oude spot op youtube, shazam aan, en:
-
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Weet iemand van jullie vanuit welk pakket deze drie jingles komen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze is van BBC Radio 1, maar ik weet niet van welk jaar en welk pakket dit is. Bij voorbaat dank
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-