Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Les Reed Combo – Hawk, the. Het nummer the Hawk was een eigen compositie van Les Reed dat in 1974 op het Bell label in Engeland werd uitgebracht. De single was in dat jaar ook aan boord van de MEBO II in de discotheek want Graham Gill gebruikte het in combinatie met de jingle ‘For Great A Entertainment stay tuned to the Graham Gill Show’ als filler. Les Reed Hawk RNI-19740522 - GrahamGill.mp3 1.37 MB [verborgen inhoud] Dit nummer kunnen we niet vinden dus mocht je het hebben wil je het dan toesturen naar HKnot@home.nl voor archiveringsreden?
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Bridge City Jazzmen, the – Sit down you’re rocking the boat. Dit nummer van de uit Auckland afkomstige Bridge City Jazzmen kwam op het Viscount label uit in 1966. Op Radio Hauraki werd het nummer gebruikt bij de heropening van de uitzendingen vanaf de Tiri 2, nadat de Tiri 1 ongeschikt werd als zendschip. Dit onder het motto ‘The Tiri 1 will never sail again’ en toch opnieuw ‘From ship to shore Radio nr 1’ voor een deel van de inwoners van New Zealand.
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Al Nevins and his Orchestra – Great Day. Dit nummer is afkomstig van een lp met als titel ‘Bon Voyage’ uit het jaar 1957 op het RCA label. Al zijn geboortenaam was Albert Tapper en was een bekend orkestleider, arrangeur, componist, gitarist, violist en meer. Hij componeerde onder meer het nummer Twilight Time dat hij met het trio Three Suns opnam en later een grote hit werd in de uitvoering van The Platters. Het nummer ‘Great Day’ werd op Radio 390 gebruikt als tune voor het programma ‘The Voice of Business’. Al Nevins and his Orchestra - Great Day. This song comes from an album with the title 'Bon Voyage' from the year 1957 on the RCA label. All his birth nam…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Deze jingleset komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Tja, je knutselt wat. Hier mijn Top 3 van mijn meest favoriete Ferry Maat fillers, afkomstig van William B. Tanner- en TM-LP's. Deze fills zijn vreemd genoeg niet terug te vinden op de laatste CD van ons zeer gewaardeerde Genootschap. Althans, één wel, maar dan in een andere gezongen versie. https://soundcloud.com/simonfex/favoriete-top-3-fillers-ferry-maat-tros-tmtanner SF PS: Morgen is die Top 3 natuurlijk weer heel anders
-
Ernie Fields Orchestra – In the mood. Een R&B uitvoering van de compositie van Glenn Miller, die in 1959 door Ernie Fields en zijn orkest werd opgenomen en waarbij de saxofoon een belangrijke rol speelde. In 1965 kwam in de zomer het Veronica T-shirt met op de voorkant het Veronicaschip op de markt. Een idee dat Willem van Kooten had meegenomen van zijn Amerikaanse radioreis. Een promospot werd gemaakt met gebruik van deze versie van ‘In the mood’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Harpsichords & Keyboards – The way we were. Dit nummer is afkomstig van een LP die in 1977 werd uitgebracht en als titel meekreeg: ‘Sound of movie bioscoop plaat’. Op de LP muziek van diverse orkesten uit die tijd. Het nummer ‘The way we were’ in de uitvoering van Harpsichords & Keyboards werd op Radio Mi Amigo gebruikt voor de jingle ‘Een kopje koffie met Radio Mi Amigo’ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een jingle montage van KEGL uit Dallas. Die hebben zowat de beste jam pakketten laten maken uit de jaren 80. Ik hoor onder meer de Warp Factor,Hit Radio en skywave. Dirk http://www51.zippyshare.com/v/70094464/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Voor fans van JAM die willen weten hoe de jingles van Jon Wolfert in de jaren zeventig klonken, kan ik dit aanraden: http://www.jinglesamplers.com/anthonycullenjamsampler.htm Ik kende weinig van deze cuts. SFx
-
De TROS gebruikte voor haar programma 'TROS Forum' op Radio 1 in de jaren '90 / '00 een jazz/funk tune. De naam van deze uitvoerende is mij onbekend. Mijn idee bestaat dat dit van een library music LP afkomstig is. Ooit heb ik deze tune ook op de televisie horen langs komen. Kan iemand mij helpen? [verborgen inhoud] Groet, Michel
-
De tune roulette, famous in the 60s and 70s. Dat swingt de pan uit.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Al heel lang ben ik op zoek naar opnames van Radio Signaal wat in 1984 en 1985 heeft uitgezonden in het Zuid-Hollandse Moerkapelle-Zevenhuizen. Er heeft nog een heel stuk over dit station in het FRM gestaan geschreven door Erik Hofland. Het logo was overigens hetzelfde als die van Radio Signaal uit het Vlaamse Overpelt. Ik heb dit station echter nooit zelf ontvangen terwijl ik destijds op steenworp afstand woonde. Heeft er iemand misschien nog iets van Radio Signaal in bezit of meer informatie ?
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Not sure if this will have been offered here before, but what the heck. Here's a Joe Meek produced jingle for Tony Windsor, sung by Glenda Collins. Recorded in 1966 and, as far as I know, never used. [verborgen inhoud] Cheers, Shaun
-
Een jingle van Felix Meurders met als basis Rock And Roll Is Back van Vanity Fair. De jingle: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Sounds Incorporated – Sounds like movin Een Britse instrumentale groep die het geluk had dat de Britse wetgeving geen toestemming gaf aan Amerikaanse artiesten hun eigen begeleidingsgroep te mogen laten optreden in Engeland. Sounds Incorporated, afkomstig uit Dartford in Kent, begeleidde daardoor artiesten als Gene Vincent, Brenda Lee, Little Richard, Jerry Lee Lewis en Sam Cooke tijdens hun tournee door Engeland. Later werden ze de begeleidingsgroep van Cilla Black. Maar hun eigen instrumentale repertoire mocht er ook zijn. Het nummer ‘Sounds like movin’ werd op Radio Caroline South gebruikt voor de promospots voor de Big C Club in Hampshire, die vier dagen per week in d…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Attitudes – In the flow of love. Een nummer afkomstig van de lp ‘Attitudes’ uit 1976 en het is een compositie van de bandleden Paul Stallworth en Chuck Higgins. Leden van de groep, afkomstig uit Los Angeles, werkten tevens mee aan de opnamen van George Harrison’s lp Extra Torture. Het was Tom Anderson op Radio Caroline die ‘In the flow of love’ in 1978 gebruikte voor een van de LA jingles, waarin onder meer hij zei: There’s a better way, the mind habbit Lovin Awereness. Why don’t you try it today? Attitudes - In the flow of love. A song taken from the 1976 LP 'Attitudes' and it is a composition by band members Paul Stallworth and Chuck Higgins. Members of the …
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Heeft iemand deze single uit 1977? Ik zou graag een foto/scan van de hoes willen hebben omdat ik op zoek ben naar de juiste schrijfwijze van artiest/titel.
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hier is een mooie podcast te vinden over de Dave Clark Five. En als je even verder kijkt staat er nog veeeeeeeel meer moois. http://cometothesunshine.podomatic.com/ Juul
-
Kelso Herston and the Guitar Kings-The Magnificent Seven. Een prachtige mooie strakke uitvoering van dit nummer werd gebruikt door Lex Harding op het einde van de beide uren van de laatste Lex Harding Show op de 192 meter op Radio Veronica. Het nummer is afkomstig van de lp ‘Hits from the Great Western Movies’. Kelton Dean ‘Kelso’ Herston was een orkestleider, top producer maar ook bass(gitarist) die meespeelde op vele platen van grote countrysterren als Johnny Cash, Dolly Parton, Lorretta Lynn. Hij overleed in december 2018 op 87-jarige leeftijd. Kelso Herston and the Guitar Kings-The Magnificent Seven. A beautiful tight performance of this tune was us…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Los Violins de Pego – Pequeno Reno. Een nummer dat heel lang voor ons onbekend was en al in 1966 op Radio Dolfijn werd gebruikt in een promospot waarin de medewerkers beloofden het kerstfeest en de jaarwisseling naar 1967 nog leuker te zullen maken met hun programma’s. Pequeno Reno heet het nummer dat direct herkenbaar is als het aloude Rudolph the rednosed reindeer. Los Violins de Pego was een Cubaans orkest dat vooral in de jaren vijftig van de vorige eeuw mooie easy listening muziek op de plaat vastlegde. Los Violines Dolfijn_1966_12_00 Kerstpromo.mp3 1.44 MB [verborgen inhoud] 08-01-2018
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
Nog een promo gevonden voor de ABTT. Ingesproken door Lex. Dirk http://www38.zippyshare.com/v/63158715/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Diana Ross – Home. Home is een nummer uit de in 1975 voor het eerst opgevoerde musical op Broadway, getiteld ‘The Wiz’. Het werd geschreven door Charlie Smalla. In 1978 kwam er een filmversie van The Wiz uit waarin ondermeer een rol voor Diana Ross die ook het nummer ‘Home’ zong. Het uitro van het nummer werd door Ronald van der Meyden gebruikt als tune voor zijn programma ‘Meidenwerk’ op Radio Monique in de tweede helft van de jaren tachtig.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Whisky David – Ruby Ruby Baby. Dit nummer staat al in de zeezenderdiscografie vermeld inzake de Mi Amigo Drive in show. Aanvulling: Bij de productie van een spot ten bate van een grandioos grootse talentenjacht, speciaal voor mensen die geen talent hebben, te houden in Bar Dancing Discotheek King’s Club in Playa de Aro in 1978, werd van een instrumentaal deel van Ruby Ruby Baby een rondloper gemaakt om vervolgens de promospot in te spreken. Whisky David - Ruby Ruby Baby. This song has already been mentioned in the discography related to the Mi Amigo Drive in show. Supplement: During the production of a spot for the benefit of a grandiose talent show, especial…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Los Pekinekes – Arena Caliente. Het betreft hier de b-kant van de in 1965 uitgebrachte single ‘Lady Pepa’ van de Spaanse formatie Los Pekinekes, die in 1959 werd opgericht door de broers Alfonso en Lucas Sáinz. Samen met andere collegegenoten traden ze vele jaren op. Het nummer Arena Caliente werd enige tijd door Leon Tipler gebruikt als tune op Radio 270. Tipler begon zijn zeezenderwerk via een paar dagen van presenteren op Radio City in 1965 waarna hij al vrij snel vertrok naar Radio 270, waar hij de breakfastshow presenteerde. De muziek van Los Pekinekes werd uitgebracht op het Hispavox label. Los Pekinekes - Arena Caliente. This is the b-side of the single…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-