Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

PAMS Jingle Package Series 35B – The All Sound. Andermaal een mooi voorbeeld van hoe snel men een jingle kon produceren door gebruik te maken van een demotape. In dit geval een knip uit de demotape van het PAMS Jingle Package Series 35B, die in 1968 werd geproduceerd in Dallas. Aan boord van de MEBO II van RNI was deze tape ook aanwezig en in 1971 werd op een knip uit de demo door een dame “It’s Alan West on Radio Northsea”, ingesproken en gevolgd door de jingle ‘coast to coast’. PAMS Jingle Package Series 35B - The All Sound. Another great example of how quickly one could produce a jingle using a demo tape. In this case a cut out of the demo tape of the PAMS …

2. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Een paar legendarische Ron Flon Flon jingles... https://soundcloud.com/simonfex/ron-flon-flon-jingles Vind ik wel een mooie laatste posting op het oude forum SF

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by hans knot,

Ray Martin and his Orchestra – diversen. In 1964 werd er op het London label de LP ‘Sound of Sight 4, music for an experimental imagination’ uitgebracht vol met heerlijke dramatische hoogtepunten. Twee jaar later wist Kenny Everett er wel raad mee want hij produceerde een lange promospot voor de ‘Radio London Kenny Everett Showtime Showprogram, a new concept in radiodrama a.s.o.’ Hij gebruikte stukjes van de volgende nummers: ‘Overture to end all overtures’, ‘A whale of a tale’, ‘Flagwaver’ en ‘Westorama’. rayu martimn divers 1966 08 02 Tue 0800 - 0900 R London (266m) - Kenny Everett.mp3 885.32 kB https://filesender.surf.nl/?vid=29376532-af41-45e8-3b…

4. Started by Omnivoor,

Ergens november 1978: een observatie van de Engel van Vlaanderen in een Avondspits: Het gaat weer open: het dagboek van de Engel van Vlaanderen: http://www108.zippyshare.com/v/5eYHtmJb/file.html ''Ik kijk op U neer maar ik kijk niet op U neer mijn inkijkhoek is anders zullen we maar zeggen zo zag ik vandaag een rij automobielen achter elkaar waarvan het leek of ze door een onzichtbaar touw steeds met kleine rukjes naar voren werden getrokken een leuk spelletje maar ik kon niet zien wie trok overigens bleek uit de woorden die uit de open autoraampjes naar buiten ontsnapten dat de Bond tegen het Vloeken …

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Gast simonfex

Het zal er de tijd van het jaar wel weer voor zijn, maar TM's Radio Express staat hier weer voluit aan. Wat een krankzinnig goede jingles zijn dat toch! Hier twee resings die niet op de Genootschap-CD staan (?) gevolgd door de mooiste jingle uit dat legendarische TROS pakket: de slowjingle, de enige reden waarom ik destijds naar Nachtwacht luisterde omdat het de opener was. http://snd.sc/16qChNf SFx

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Andree,

Ben op zoek naar de jingles van Costa Holanda, die uitzond rond Benidorm wie kan mij helpen ?

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Started by skybird,

Deze Veronica TV leader is van een paar jaar later,ik dacht 1994. Deze is gemaakt bij Top Format. Maar wie is de bedenker van dit pakket? Dirk http://www61.zippyshare.com/v/37919025/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Gast simonfex

De leden van Spargo waren te gast in de Soulshow van Ferry Maat en namen, live in de uitzending, een jingle op. Mocht iemand dit in een betere kwaliteit hebben...... SF

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by hans knot,

Percy Faith Orchestra – 7 6 5 4 3 2 1 Blow your whistle. Een nummer afkomstig van de in 1975 uitgekomen lp Disco Party. Het was niet het originele maar een muzikale bewerking van het door Roger Cook gecomponeerde ‘Get up’. Dat nummer werd in 1974 opgenomen door Blue Mink. ‘Blow your whistle’ werd door Stan Haag ingezet op Radio Mi Amigo in oktober 1975 op het einde van zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’ en tot aan de start van de Flashback show met Joop Verhoof. Percy Faith Orchestra - 7 6 5 4 3 2 1 Blow your whistle. A song taken from the LP Disco Party released in 1975. It was not the original but a musical adaptation of 'Get up' composed by Roger Cook. That…

10. Started by Harm,

Erg veel animo zal er denk ik niet voor zijn maar hier is het 1e klassieke pakketje van de VOO uit 1975 inclusief 'witjes'. Wie of wat de uitvoerenden zijn staat er niet bij maar ik denk aan het Metropole orkest. Herkenbaar zijn de oude 192 goed idee jingles, come on and sail away en de Veronica fill. link verwijderd!

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  11. Gast Omroepersnl
    Started by Gast Omroepersnl,

De TROS gebruikte voor haar programma 'TROS Forum' op Radio 1 in de jaren '90 / '00 een jazz/funk tune. De naam van deze uitvoerende is mij onbekend. Mijn idee bestaat dat dit van een library music LP afkomstig is. Ooit heb ik deze tune ook op de televisie horen langs komen. Kan iemand mij helpen? http://www11.zippyshare.com/v/94141127/file.html Groet, Michel

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Started by skybird,

Nog meer RTL. Nu een montage van RTL 4 jingles. Enjoy. Dirk http://www62.zippyshare.com/v/48393023/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Started by GKoedam,

Is er iemand die weet of Erik de Zwart ooit een reclame voor maandverband heeft ingesproken? Het ligt me bij dat hij dit gedaan heeft, maar is er iemand die het kan bevestigen? Groet, Ger

14. Started by hans knot,

Hollyridge Strings – From me to you. Andermaal een prachtige uitvoering van een Beatlesnummer van de in 1964 uitgekomen lp ‘The Beatles Song Book’, waarmee the Hollyridge Strings in arrangementen van Stue Phillips ons destijds verrasten en waarvan vele nummers voor productiemuziek werden gebruikt. From me to you bijvoorbeeld werd ingezet op Radio 355 in 1967 in het programma Radio 355 Request als tune. Hollyridge Strings - From me to you. Again a beautiful performance of a Beatles song of the 1964 released album 'The Beatles Song Book', with the Hollyridge Strings in arrangements by Stue Phillips surprised us at the time and of which many songs were us…

15. Started by arjan38jaar,

hoi wie kan mij helpen met wat jingles van de top 40 nummer jingles oudere of nieuwe maakt niet alvast bedankt

16. Started by hans knot,

Al Nevins and his Orchestra – Great Day. Dit nummer is afkomstig van een lp met als titel ‘Bon Voyage’ uit het jaar 1957 op het RCA label. Al zijn geboortenaam was Albert Tapper en was een bekend orkestleider, arrangeur, componist, gitarist, violist en meer. Hij componeerde onder meer het nummer Twilight Time dat hij met het trio Three Suns opnam en later een grote hit werd in de uitvoering van The Platters. Het nummer ‘Great Day’ werd op Radio 390 gebruikt als tune voor het programma ‘The Voice of Business’. Al Nevins and his Orchestra - Great Day. This song comes from an album with the title 'Bon Voyage' from the year 1957 on the RCA label. All his birth nam…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Pim Jacobs – Gotta be this or that. Een nummer dat voor het eerst in 1945 aan het vinyl werd toevertrouwd door Benny Goodman en in 1975 op de lp Ball of the Band van Pim Jacobs verscheen via CBS. Het nummer werd gecomponeerd door Sunny Skylar en de productie van de lp was in handen van Ruud Jacobs. De uitvoering van Pim kwam regelmatig voorbij in 1975 als eindtune van het programma tussen 8 en 9 uur in de morgen van Joop Verhoof op Radio M i Amigo. Pim Jacobs - Gotta be this or that. A song first committed to vinyl in 1945 by Benny Goodman and released on Pim Jacobs' 1975 LP Ball of the Band via CBS. The song was composed by Sunny Skylar and the production of …

18. Started by hans knot,

Neasden Connection - Tchaikovsky Piano Concerto No. 1. Uiteraard hebben we te maken met een compositie van de Rus Pjotr Iljitsj Tsjaikovski. Er zijn tal van bewerkingen waaronder die van de uit noord London afkomstige formatie Neasden Connection die het op Horse label in 1972 opnamen. Het was in maart 1973 dat Pierre Deseyn het gebruikte om een promo voor een eigen programma in te spreken namelijk voor het allereerste DX programma dat hij op 22 april op RNI via de 6205 kHz zou gaan presenteren. Neasden Connection - Tchaikovsky Piano Concerto No. 1. This is, of course, a composition by the Russian Pjotr Iljitsj Tchaikovsky. There are numerous adaptations, inclu…

19. Gast simonfex

In 2003 werd ook de Soulshow opgenomen in de programmering van Radio Veronica. Dit is één van de 3 promo's die hiervoor zijn gemaakt, natuurlijk weer met Wolfman Jack. Zou dit programma nog eens terugkeren op een behoorlijke FM zender? https://soundcloud.com/simonfex/soulshow-promo-bij-veronica-2002 SF PS: Promo eindigt met de unieke jingle 'Dit wordt Veronica', speciaal gemaakt voor de terugkeer van Veronica op FM in 2003. (track uit Hit Power)

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Vincent,

Ik zoek de Engelstalige versie van Ron Brandsteder's Sally. Heeft iemand deze voor mij in 320 mp 3of WAV?

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Uit de lijst kan onder C de informatie over Criminals en het nummer Tabadab verwijderd worden. Studio 7 – Tabadab. Studio 7 was een groep uit de stal van Sylvain Tack zijn Start Studio. Op een bepaald moment werd de naam veranderd in Criminals en werden ze de vaste begeleiders van Paul Severs die, mede door de plugging op Radio Mi Amigo, enorme successen zou boeken. Het nummer Tabadab van Studio 7 werd veelvuldig ingezet ondermeer als eindtune van een van de programma’s van Nobert op het station. Tevens door zijn collega Peter van Dam in juli en augustus 1974 als eindtune en ook nog eens tijdje door Joop Verhoof. https://filesender.surf.nl/?s=download&amp…

22. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

Jingleweb video nu online 24.01.2014 – We zijn er wel een beetje trots op. Jingleweb heeft een mooie video demo gemaakt. De lezers van Jingleweb weten al lang dat deze website elke dag 1.200 lezers telt. En dat we in 2013 meer dan 1 miljoen pageviews hebben gescoord. Maar anderen willen we dat ook graag laten weten. En daarom […]The post Jingleweb video nu online appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/01/23/jingleweb-video-online/

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Vincent,

Heeft iemand een scan voor mij van de hitlijst die in deze uitgave is gepubliceerd?

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by johan1,

Hallo Forum Ben op zoek naar de Complete Lijst van alle RNI Smah Play Singles deze staan wel vermeld op Radiopedia van Wikipidia MAAR de lijst op 1972 eindigt op 31 mei 1972 en tot zaterdag 30 december ontbreken er veel van de Smash Play's. Verder de lijst van 1973 begint op 22 juni 1973 dus vanaf januari t/m 21 juni geen tracks vermeld tot zaterdag 29 december 1973 wie kan mijn meer gegevens verstrekken zodat ik alle singles kan zoeken mvg johan

• Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. Started by skybird,

Hier nog een leuke jingle uit de Tros Disco Action tijd. Disco Action verving een tijde de soulshow dat was in April 1979. Het programma werd iedere Zondagnamiddag uitgezonden op Hil 3 tussen 2 en 5 met Ferry Maat. De jingle Disco Action werd gemaakt op de muziek van George Duke - Party Down. Dirk http://www75.zippyshare.com/v/3627205/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.