Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
José Marcello – Something. Een nummer afkomstig van de in 1976 op het Papillon label verschenen lp ‘Big Band and the Beatles’. José begon zijn loopbaan in 1954 en vormde in eerste instantie een trio met Johnnie Kraaykamp en Ad van der Gein. Later trad hij met zijn sextet in vele televisie en radioprogramma’s op om in de zeventiger jaren van de vorige eeuw vooral veel ballroom muziek op te nemen. Het nummer ‘Something’, in 1969 gecomponeerd door George Harrison, werd door Stan Haag in 1977 op de zondag gebruikt als afsluiter om even voor 9 in de ochtend van de vroege editie van ‘Stan Haag Vandaag’ op Radio Mi Amigo. José Marcello - Something. A song from the al…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Kraftwerk – Autobahn. Dit nummer staat al in de zeezenderdiscografie en kan worden bijgewerkt. Het was Stan Haag die in zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’ op Radio Mi Amigo op maandag tot en met zaterdag een plaat draaide voor de vrachtwagenchauffeurs, met daarbij de nodige informatie. Hiervoor werd ‘Autobahn’ ook ingezet. Het nummer kwam op single uit in 1974 en werd gecomponeerd door Ralf Hütter en Florian Schneider. Kraftwerk - Autobahn. This song is already in the discography and can be updated. It was Stan Haag who, in his programme 'Stan Haag Vandaag' on Radio Mi Amigo, played a record for the truck drivers from Monday to Saturday, with the necessary in…
-
- 0 antwoorden
- 4,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Bert Kaempfert and his Orchestra – Free and Easy. Ontzettend veel prachtige nummers van het orkest van Bert Kaempfert zijn gebruikt in de geschiedenis van de zeezenders maar het nummer ‘Free and Easy’ kwamen we pas in 2024 tegen. Het nummer komt van de gelijknamige LP die in 1970 internationaal werd uitgebracht op zowel het Polydor Label als op die van DECCA. In september 1976 gebruikte Stan Haag ‘Free and Easy’ als afsluiter naar de klok van 12 uur in zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’ op Radio Mi Amigo. Bert Kaempfert and his Orchestra - Free and Easy. An awful lot of great songs by Bert Kaempfert's orchestra have been used in the history of the offshore rad…
-
- 0 antwoorden
- 651 weergaven
- 1 follower
-
-
Electronic System – La Bamba De lp Electronic System Volume 2 heeft waarschijnlijk standaard in de studio van Radio Mi Amigo gestaan voor productiewerk. Naast de gezongen reclamespot voor Standing Aalst, was er in deze spot ruimte voor een muzikaal bedje waarop Bert Bennet zijn tekst kwijt kon. Daarvoor werd ‘La Bamba’ van Electronic System ingezet. Je weet wel de spot van ‘twee maal kopen, eenmaal betalen…’ Electronic System - La Bamba The lp Electronic System Volume 2 has probably been standard in Radio Mi Amigo's studio for production work. Besides the sung commercial for Standing Aalst, there was room in this commercial for a musical bed on which Bert Benn…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand voor mij de instrumentale versie van Starlette (top40) De link staat wel egens op dit forum, maar is helaas verlopen. Ben ook op zoek naar een filler van 40 of 50 seconden die men in de top 40 gebruikte, en eindigt met een stem die een beetje "mompelt" Dank
-
Verzoek om hem nog eens aan te bieden: ZA-ZO-MA AVRO KRO NCRV Jinglepakket van Station 3. Music & Images 1992. http://www87.zippyshare.com/v/sr7ImmIz/file.html Have Fun Mart538
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
https://soundcloud.com/simonfex/station-id-van-inkel-boyz-ii-man SF
-
Lew Raymond and his Orchestra – Around the world. Dit is het thema uit de film ‘Michael Todd’s Around the world in 80 days’, een film die in 1957 in Amerika uitkwam. Het nummer is gecomponeerd, gelijk aan alle muziek in de film, door Victor Young. Deze was met zijn orkest tevens verantwoordelijk voor de originele soundtrack. De cover van Lew Raymond werd echter gebruikt op Skanes Radio Mercur voor een soort van station’s identificatie. lew raymond and his orchestra Skanes Radio Mercur - Skanes Radios framtidsplaner fran 1959. (1).mp3 4.01 MB https://filesender.surf.nl/?vid=1d717c3c-1d23-3a48-6200-000069ed4025
-
- 0 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebbers hier de originele versie van de zender tune van de zeezender Radio Monique ! Deze uit de "The Theme from Terrahawks" van Richard Harvey gemonteerde Radio Monique tune is samengesteld uit ondermeer een deel dat alleen op de single versie alsmede een gedeelte dat alleen op de maxi versie van het nummer staat. Luister/download: Tune Radio Monique
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo ' Weet iemand wie die stem achter de jingles zijn van DanceRadio Amsterdam is? Heeft hij een website? Groet Mart538
-
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Steve Race – Ring Ding. Dit nummer staat al in de discografie maar kan worden aangevuld. Het blijkt dat deze single al langer aan boord was van het zendschip van RNI want in september 1970 was het de nieuwkomer Stephen Ladd, afkomstig uit Australië, die het nummer gebruikte als filler op naar het tijdsein van acht uur in de Breakfastshow en de ‘Weather break’. Steve Race - Ring Ding. This song is already in the discography but can be added to. It turns out that this single had been on board RNI's broadcasting ship for some time because in September 1970 it was newcomer Stephen Ladd, from Australia, who used the song as a filler on to the eight o'clock time slot in th…
-
- 0 antwoorden
- 927 weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi hoi, Hierbij een cassette die de STER rondstuurde naar omroepen en bureaus. KANT A: http://www.mediafire.com/?woa1dxw7ibar1zw en KANT B: http://www.mediafire.com/?urphc8mmgssrbtk Volgens mij uit januari 1990.
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hallo, Heeft iemand toevallig nog STER pingels die gebruikt zijn van 8 november 2001 tot en met 24 augustus 2005 op de Publieke Radio Zenders (Radio 1 t/m 5 of 6)? Ik mis er nog een paar in mijn verzameling. Hieronder alvast een compilatie van wat ik al heb: https://pixeldrain.com/u/cN16Qqeq Inhoud: - STER Sluiter Radio 1 - STER Opener Radio 2 - STER Sluiter Radio 2 - STER Opener Radio 3 - STER Sluiter Radio 3 - STER Tussenpingel Ook bestaande jingles in hogere kwaliteit zijn van harte welkom. Ik vond deze vormgeving zelf het mooiste van de vormgevingen die gebruikt zijn van 2001 tot n…
-
- 0 antwoorden
- 905 weergaven
- 1 follower
-
-
Judge Dread – Nine and a bit Skank Het zo herkenbare geluid van Judge Dread en de achterkant van Big Nine, die in 1974 rond de Kerst door Tony Allan voor de kerstsong werd gebruikt. Maar ook dook er een opname op waarin Steve England op Radio Atlantis ‘Nine and a bit Skank’ gebruikte en wel als eindtune in zijn programma van 24 augustus dat jaar. Judge Dread - Nine and a bit Skank The so recognizable sound of Judge Dread and the back of Big Nine, which was used by Tony Allan for the Christmas song around Christmas 1974. But also a recording appeared in which Steve England used 'Nine and a bit Skank' on Radio Atlantis as the final tune in his programme of Augus…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Steve England Sample Tape (1972) De opname duurt ruim 8 minuten en bevat, zoals Steve het zelf omschrijft : "a general cross-section of the US jingles I have"
-
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
-
-
John Barry – The knack …and how to get it. Dit nummer is de soundtrack van de gelijknamige film uit 1965, gecomponeerd door John Barry en uitgvoerd door zijn orkest. Het was te horen als tune op Radio Caroline South van een gesponsord onderdeel van ‘the midnight to six show’ in 1966. Steve Young presenteerde het en meldde: ‘De sponsor was ‘the up all night club’ en zij waren verantwoordelijk voor de eerste drie nachtelijke uren. Het heeft een aantal maanden geduurd en ik denk dat het ze heel wat meer bezoekers heeft opgeleverd.’ John Barry the knack Caroline-April1966-SteveYoung.mp3 270.61 kB https://filesender.surf.nl/?vid=0c685bc7-c663-f2c9-5270-00004c8…
-
- 0 antwoorden
- 816 weergaven
- 1 follower
-
-
Bij de top 40 heb je die motor voor de stip notering, alleen ik heb de stereo versie, nu schijnt er ook een mono versie te zijn, zonder dat eind muziekje wat je erbij hoort. Wie o wie heeft hem voor mij, met grote dank voor de genomen moeite.
-
- 14 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Ik ben m'n DAT archief aan het opruimen. Hier wat radio promo's, zoals we ze kregen bij Veronica. Stones Sticky Fingers Brian Jones http://www27.zippyshare.com/v/nHDV7sQg/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 1 december 1994 gaven de Stones een persconferentie in Londen waar ze hun volgende tournee aankondigden. Van platenmij Virgin records kreeg ik destijds een DAT tape met daarop die aankondiging van Mick Jagger en een aantal interviews met andere Stones leden. Ik heb ze nooit gebruikt in een programma maar het DATje kwam ik recentelijk weer tegen. En voordat ik het weggooi heb ik het maar even gedigitaliseerd. Want ik denk dat het toch zeldzaam is. Meer gegevens als hier bijgevoegd heb ik niet maar de Stones fans-verzamelaars weten er wel raad mee denk ik. Mooi weekend verder, Juul http://www63.zippyshare.com/v/41364291/file.html
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Rolling Stones – Off the hook. Een nummer geschreven door Mick Jagger en Keith Richards in 1964 werd twee jaar later gebruikt op Radio London voor een zogenaamde Rolling Stones Competition. De tekst voor deze prijsvraag werd door niemand anders dan Mick Jagger zelf ingesproken. Het speelde zich af in de maand september 1966 waarin de Rolling Stones ook een concert gaven in The Royal Albert Hall in Londen. rolling Stones off the hook 1966 09 13 Tue 0800-0900 R London (266m) - Kenny Everett.mp3 1.09 MB https://filesender.surf.nl/?vid=0731b334-6f15-5ea8-9282-00003e8d124e
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo, ik ben al een hele tijd op zoek naar die stoomfluit die Jeroen van Inkel gebruikt bij zijn programma. Hij gebruikt m meestal als het 5 uur is, einde werkdag. Alvast heel hartelijk dank. Richard de Heus
-
Sensational Alex Harvey Band – Dance to your daddy. Een nummer afkomstig van de LP SAHB uit 1976 was op 1 oktober 1978 in de middag op Mi Amigo te beluisteren, dat wil zeggen de lange uitro. Dit was voor de gelegenheid gemixed met het geluid van zeemeeuwen. De discoshow startte een kwartier te laat en opende met de filler, gevolgd door jingels en Ferry Eden. Er heerste storm op de Noordzee, windkracht 9 en bovendien was nieuwslezer Johan Visser zeeziek in zijn bed gekropen. sensational alex harvey band MiAmigo-19781001-1600-1700 - FerryEden - Bij Windkracht9.mp3 991.19 kB https://filesender.surf.nl/?vid=5165f64d-a64c-f049-6a45-000010806e97
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allen, Ik heb het singletje wel, maar geen draaitafel die het nog doet. Die staat om mijn lange-termiijn-verlanglijst. Intussen: heeft iemand een opname van Summer is-a coming van de Strawberry Vocal Choir? En had dat iets te maken met Bolland & Bolland?
-
Ik ben op zoek naar deze single voor de komende Mi Amigo Top 40 . Is uit september 1974. Graag reactie via PB.
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
New Marketts, the – Suicide is painless (aka Theme from M.A.S.H.). Bij dit nummer gaat het om een discobewerking van het thema uit de televisieserie M.A.S.H., die begin jaren zeventig immens populair was. De nieuwe versie kwam in 1976 uit op het FARR label en was een productie van Joe Saraceno. Stuart Russell viel begin 1980 regelmatig in op de Nederlandse service van Radio Caroline voor de presentatie van onder meer de Negentientig show. Hij gebruikte deze versie van ‘Suicide is painless’ als eindtune van het programma. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=7f092387-a51d-4493-a867-f481ce92e269
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-