Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by johan1,

Hallo leden, wie weet de artiest en titel van dit kleine stukje muziek volgens mijn gebruikt voor destijds een jingle op RNI die ik op joe tjoep tegen kwam johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. NOS Promo: Op vrijdag dan luister u naar Hilversum 3 met op de achtergrond Sonny Rollins - St. Thomas. De jingle: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Vincent,

Iemand enig idee welke artiest dit is? Ik kom er niet uit: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Vermoedelijk uit 1997, de dagopener van Veronica FM's Top 80 van de Jaren 80. Het is een wat luie en slordig gemonteerde variatie op de beroemde Volle Vrijdag Fluitsma & van Tijn dagopener. https://soundcloud.com/simonfex/56-audio-track-kopie SF

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Gast simonfex

Promo ingesproken door van Someren en Evers tbv weekendprogrammering op radio 3, eerste helft jaren negentig. Daarna stapte Veronica de afgrond in, ik bedoel: stapte uit het publieke bestel. https://soundcloud.com/simonfex/tros-veronica-promo SF

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  6. Started by wim1958,

Ik ben al jaren een grote liefhebber van het Oldies Project. Een prachtige oldies stream met unieke platen. De laatste tijd valt me op dat er geen Radio London jingles meer tusen de platen zitten. Ook de website is alleen nog een player. Wat is er gaande?

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Harm,

Iedereen kent de zangsessie van Bruce Johnston wel (Beach Boys) uit de zeezendertijd van Veronica. Bijgaand fragment kwam ik onlangs tegen n.a.v. 12 1/2 jaar Top-40 (VOO). Lex krijgt Bruce aan de telefoon via de telefoniste op de Oude Enghweg en er wordt uiteraard in gegaan op eerder genoemde zangsessie. Ik dacht dat dit fragment hier wel op zijn plaats was: http://www.mediafire.com/download/iyaconh56goht4r/Bruce.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
    • 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Vangelis – to the Unkown man. Deze Griekse componist werd al uitgebreid belicht in de zeezenderdiscografie. Echter het nummer ‘To the unknown man’ met een telkens herhalend kort thema, stond er nog niet in. Het nummer is afkomstig van zijn derde solo lp ‘Spiral’ uit 1977 en werd door Ton Schipper gebruikt als een van de eindtunes voor zijn middag programma op Radio Mi Amigo in september 1978. Vangelis - To the Unkown Man. This Greek composer has already been featured extensively in the Discography. However, the song 'To the unknown man' with a repeated short theme, was not yet in it. The song comes from his third solo LP 'Spiral' from 1977 and was used by Ton …

9. Started by hans knot,

Hans Georg Arlt mit Seinem Grossen Streichorchester – Venus Waltz. Een orkest dat klaarblijkelijk alleen bekend was bij de programmamakers van Radio City want eerder kwam de muziek van dit Duitse orkest op de draaitafel bij de productie van bepaalde spots. Het nummer ‘Venus Waltz’ werd in 1966 gebruikt voor de productie van een promospot voor het Radio City T-shirt, voorzien met de ‘Tower of Power symbol’ en verkrijgbaar in de maten ‘small’, ‘medium’ en large’. Hans Georg Arlt with Seinem Grossen Streichorchester - Venus Waltz. An orchestra that was apparently only known to Radio City's program makers, because the music of this German orchestra had previously …

10. Started by hans knot,

Lothar and the Hand People – Space Hymn. Een voor velen totaal onbekende groep die in 1968 en 1969 twee lp’s opnam en afkomstig was uit New York. Van de gelijknamige lp Space Hymn werd dit nummer, tenminste de eerste 20 seconden, in 1973 gebruikt als opener van de avondprogramma’s van Radio Seagull, een spot ingesproken door Norman Barrington en Space Hymn werd gebruikt in combinatie met ‘All the love in the universe’ van Santana. Lothar and the Hand People - Space Hymn. A totally unknown group for many, who recorded two albums in 1968 and 1969 and came from New York. From the album of the same name Space Hymn this song, at least the first 20 seconds, was used…

11. Started by hans knot,

Amboina Serenaders – Goodbye to Nona Manis. Amboina Serenaders was een succesvolle en populaire groep met Krontjong getinte muziek, die het in de jaren vijftig van de vorige eeuw goed deed in Nederland. Onder de leden waren Ming Luhulima, Rudi Wairata en Joyce Aubrey, de ex-vrouw van George de Fretes. Zij hadden een top tien hit in Nederland met "Klappermelk Met Suiker". Van origine heette de groep ‘Mena Moeria Minstrels’, maar gebruikte de naam ‘Ambonia Serenaders’ voor het optreden met hun krontjong muziek. In zijn programma op Radio Veronica in de tweede helft van de jaren zestig eindigde Suhandi met een kort deel van ‘Goodbye to Nona Manis’. Amboina Serena…

12. John Paul Young – Love is in the air. We hebben het hier over de hit van John Paul Young uit 1978 die hetzelfde jaar al werd ingezet voor het maken van een jingle voor zowel Radio Caroline als Radio Mi Amigo. ‘Love is in the air on 319 metres with Caroline and Mi Amigo….’ [verborgen inhoud]

13. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Er worden in deze promo vier platen gebruikt. De eerste is van The Kinks (You Really Got Me). Maar wat zijn de andere drie platen die in deze promo voorbij komen?

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Gast simonfex

Wie weet de titel en uitvoerende van de tune van het NOS-programma Radio Thuisland? Dit programma werd in de jaren tachtig op zondagavond uitgezonden op Hilversum 3 en gepresenteerd door Gulnaz Aslan. De huidige burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb, was er verslaggever. Dit is een wel zeer brakke opname van het begin van die tune. Wie weet en heeft meer? https://soundcloud.com/simonfex/tune-radio-thuisland-nos-van SF

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by hans knot,

Een mooi 2018 gewenst Thompson Twins – Lay your hands on me. Als we stellen dat de Thompson Twins een van de formaties is die groot zijn gemaakt door intens te zijn geplugged via de programma’s van Laser 558 dan is dit helemaal correct. Toen deze formatie in 1985 een nieuwe single op de markt bracht met als titel ‘Lay your hands on me’ werd en dan ook een begeleidend spotje door de leden van de groep gemaakt ter promotie van Laser 558. thompson twins Laser558- jingles Thompson Twins.mp3 666.47 kB [verborgen inhoud]

16. Deze kreeg ik gratis in Duitsland bij 4 flessen Coca-Cola in 1990, leuke Reclames ,sommige heb ik nog nooit gehoord Have Fun Mart538. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Bosmeester,

Beste forummers, Ik ben op zoek naar een promo voor Countdown TV die eind jaren '70/begin jaren '80 regelmatig tijdens de Top 40 werd gedraaid. Het begint met een gitaarlick en die overheen hoor je Paul van der Lugt zeggen: Aanstaande woensdag half 9 Nederland 2 gevolgd door de Countdown-jingle. Wie heeft die toevallig?? Groeten, Arnold.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Hallo weer een onbekende tune nou ja Asia Minor van joost de draaier maar dan in een gehele andere uitvoering weet iemand de artiest cq orkest het is geen kokomo geen Al Caiola, Johnny Maddox and His Orchestra , Nederlands Artiestenorkest en geen Ted Heath maar welke dan Ted Heath. lijkt een beetje Apollo 100 groet johan [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by skybird,

Deze verkeersinformatie spot werd eind jaren 70 vaak gebruikt door de Tros. Dirk

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by hans knot,

It’s a beautiful day – Don and Dewey. Wat een prachtige naam voor een soft rock formatie uit San Francisco met onder meer de componist en violist David La Flamme. Hij componeerde dit instrumentale nummer met een knipoog naar het in 1963 verschenen ‘Stretchin out’ van het duo Don Harris en Dewey Terry. Het nummer van ‘It’s a beautiful day’ verscheen in 1970 op de lp ‘Marrying Maiden’. Op 25 september 1971, om drie uur in de nacht, opende Robb Eden voor het eerst dat jaar de 24 uur per etmaal service van RNI en kondigde aan dat ‘Don and Dewey’ zijn herkenningsmelodie was geworden. It's a beautiful day - Don and Dewey. What a beautiful name for a soft rock forma…

21. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

Rockzender P6 scoort PURE jingles 27.02.2014 - Klassiekers van bands als Thin Lizzy, Iron Maiden, Pink Floyd en Metallica, maar ook de beste rockhits van de laatste tien jaar. Dat is kort beschreven de playlist van het nieuwe Noorse rockstation P6. Terwijl wij dachten dat het een nieuwe uitbreiding van de parkeerfaciliteiten op Schiphol was…. De nieuwe jingles voor P6 zijn ontwikkeld […]The post Rockzender P6 scoort PURE jingles appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/27/noorse-rockzender-p6-scoort-pure-jingles/

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  22. Count Basie and his Orchestra – Rat Race. Dit nummer is al te vinden in de zeezenderdiscografie maar er kan aan worden toegevoegd dat het ook werd gebruikt op Radio Caroline South. Gedurende een bepaalde periode was er op de zondagen een kort gesponserd programma waarin een artiest werd ondervraagd. Ondermeer was het Keith Skues die Kathy Kirby interviewde. Het nummer ‘Rat Race’ werd als tune voor het programma gebruikt. Count Basie rat race 1965 12 12 Sun 1215-1300 R Caroline South (199m) - Keith Skues - Star Verdict with Kathy Kirby.mp3 628.76 kB [verborgen inhoud] 28-06-2017

23. Started by amigo259,

Wie heeft voor mij het complete Jinglepakket van Radio 10 FM. Mvgr, Marcel Ampt.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Onbekende Dendermondse Zanger, de – Ai Maria (Pepito), Een liedje van voornoemde Vlaamse zanger, waarvan de woorden niet zijn te volgen. Het werd een aantal malen gedraaid in de Kolder op Zolder Show op Radio Veronica, zowel in 1973 als begin 1974. Het kwam in 1974 als single uit op Elf Provinciën label en de productie van het lied, zo blijkt uit de gegevens op de plaat, was in handen van het Kolder op Zolder team. In de allerlaatste Kolder op Zolder Show, eind augustus 1974, was er een speciale korte versie te horen waarin ook weer een onbegrijpelijke tekst maar het verbasterde ‘Vero nikaa’ wel duidelijk was. Het nummer heette officieel Pepito en werd gecomponeerd door …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.