Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Jean Jacques Perrey – The Elephant never forgets. Al heel wat deuntjes van deze moog gigant staan vermeld in de discografie. Er kan aan worden toegevoegd dat ‘The elephant never forgets’ op Radio Caroline werd gebruikt en wel door Andy Archer in 1973 voor de productie van een reclamespot. De mogelijkheid werd geboden, als men toch in Nederland op vakantie was, een tripje te maken naar het zendschip van Radio Caroline middels het gebruik van een van de schepen van rederij Jacques Vrolijk. Jean Jacques Perrey the elephant Caroline389-197306.mp3 342.21 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Als ik mij niet vergis komt dit uit het speciaal door Tom Merriman gecomponeerd jinglepakket voor de NOS, maar werd ook gebruikt door de andere zendgemachtigden: de filler voor de verkeersinformatie. https://soundcloud.com/simonfex/radio-3-filenieuwsfill-tm SF
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Original Cast – West Side Story – I feel pretty. Een mooi nummer uit de originele soundtrack van de verfilming van deze musical die voor het eerst in 1957 in het theater was te zien. Leonard Bernstein was verantwoordelijk voor de compositie en de film, die kwam in 1961 uit. De stemmen van Joanne Miya, Suzie Kaye, Yvonne Othon en Marie Nixon zijn in dit nummer te horen. Aan boord van de Mi Amigo werd het nummer gebruikt voor een commercial op Caroline South voor de Caroline Hair Style Offer. west side story Caroline South 1967 04 30 - hairstyling offer.mp3 559.66 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Percy Faith and his Orchestra – Get me to the church on time. Reeds in het jaar 1956 werd dit nummer, uit de musical ‘My Fair Lady’, door Percy Faith en zijn orkest aan het vinyl toevertrouwd. Op eerste Kerstdag 1967 hoorden we Martin Kayne op Caroline North met een special programma ‘music from the stage’, dat hij voor zijn vertrek van boord had opgenomen. Als tune gebruikte hij het nummer ‘Get me to the church on time’. Percy Faith get me to the church caroline north 1967 12 25 Sounds from the stage Martin Kayne.mp3 1.56 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Duke of Burlington – Indian Fig. Het gaat hier om een eenmansorkest waarbij Mario Battaini alle instrumenten bespeeld. De in 1931 in Milaan geboren Battaini heeft opgetreden als solo artiest maar ook in groepen en wel onder 35 plus verschillende namen. Indian Fig kwam in Nederland op de markt via het Pink Elephant label. Het was Paul Dubois die op Radio Caroline het nummer gebruikte als opener van de Caroline Flashbackshow. Duke of Burlington - Indian Fig. This is a one-man orchestra with Mario Battaini playing all the instruments. Born in 1931 in Milan, Battaini has performed as a solo artist but also in groups under 35 plus different names. Indian Fig was ma…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Onbekende Dendermondse Zanger, de – Ai Maria (Pepito), Een liedje van voornoemde Vlaamse zanger, waarvan de woorden niet zijn te volgen. Het werd een aantal malen gedraaid in de Kolder op Zolder Show op Radio Veronica, zowel in 1973 als begin 1974. Het kwam in 1974 als single uit op Elf Provinciën label en de productie van het lied, zo blijkt uit de gegevens op de plaat, was in handen van het Kolder op Zolder team. In de allerlaatste Kolder op Zolder Show, eind augustus 1974, was er een speciale korte versie te horen waarin ook weer een onbegrijpelijke tekst maar het verbasterde ‘Vero nikaa’ wel duidelijk was. Het nummer heette officieel Pepito en werd gecomponeerd door …
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Er worden in deze promo vier platen gebruikt. De eerste is van The Kinks (You Really Got Me). Maar wat zijn de andere drie platen die in deze promo voorbij komen?
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan de originele single mono versie in WAV? Reactie graag in PM. Mijn dank is wederom groot!
-
It’s a beautiful day – Don and Dewey. Wat een prachtige naam voor een soft rock formatie uit San Francisco met onder meer de componist en violist David La Flamme. Hij componeerde dit instrumentale nummer met een knipoog naar het in 1963 verschenen ‘Stretchin out’ van het duo Don Harris en Dewey Terry. Het nummer van ‘It’s a beautiful day’ verscheen in 1970 op de lp ‘Marrying Maiden’. Op 25 september 1971, om drie uur in de nacht, opende Robb Eden voor het eerst dat jaar de 24 uur per etmaal service van RNI en kondigde aan dat ‘Don and Dewey’ zijn herkenningsmelodie was geworden. It's a beautiful day - Don and Dewey. What a beautiful name for a soft rock forma…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
In 2000 maakte Jeroen van Inkel de overstap van Veronica naar Radio 538. Ter gelegenheid van die overstap werd er door collega's een CD gemaakt, waarop ook de jingle die ik ooit samen met Francine Postma heb ingezongen werd omgetoverd tot een volledig lied. Diederick Huizinga (die toen nog als vormgever bij Veronica werkte) heeft z'n uiterste best gedaan om er iets moois van te maken, maar je hoort hier toch wel dat ik niet echt een zanger ben . Wel een leuk stukje radiogeschiedenis. Gelukkig is er ook een instrumentale versie! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Ger
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
misschien kijk ik er over, maar ik vind deze niet terug in de zeezenderdiscografie. Gebruikt voor naamjingles op radio mi amigo
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Barry Manilow schrijft eeeuuuh … 28.01.2014 – Verwarrend maar waar: de Amerikanen noemen reclamemuziek een ‘jingle’. En wat wij Europeanen een jingle noemen heet bij de Amerikanen weer een ‘radio ID’, een radio identification. Zanger Barry Manilow (bekend van wereldhits als At the Copa Copacabana, en ook van Mandy) heeft veel reclamemuziek geschreven. Ooit was hij te gast op het […]The post Barry Manilow schrijft eeeuuuh … appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/01/28/barry-manilow-schrijft-reclames-euuuh-jingles/
-
Een grote tv kijker ben ik niet maar als spoorliefhebber geniet ik altijd van de BBC serie "Great British Railway Journeys" met Michael Portillo. Ook de (klassieke)muziek is de moeite waard. Vanavond ging ik op zoek en jawel, de muziek was te koop en in WAV formaat voor omgerekend 8 euro 70. Gelijk gekocht en om jullie mee te laten genieten het intro uit de serie : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MC3F4XK777T7.wav Rien, die na een dag geklooi toch nog een voldaan gevoel over houd !
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Tony Vos Trio – Comin’ home babe. Van Tony Vos, presentator en ook een tijd programmaleider van Radio Veronica, hebben we in deze categorie al de nodige nummers genoemd. ‘Comin’ home babe’ voegen we eraan toe. Het werd in 1963 uitgebracht en is de overbekende compositie van Ben Tucker en Bob Dorough. Naast Tony op saxofoon speelden Arend Nijenhuis op bas en Han Bennink op drums in het trio. Tony Vos Trio - Comin' home babe. From Tony Vos, presenter and also a time programme manager of Radio Veronica, we have already mentioned several songs in this category. 'Comin' home babe' we add. Released in 1963, it is the over-familiar composition by Ben Tucker and Bob…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Joe Loss and his orchestra – Poppa Yo Quero. Een souvenirtje is dit nummer dat onder meer voorkomt op de LP ‘An introduction to studio two stereo’ uit 1969. Het orkest van Joe Loss komt al een aantal malen voor in de discografie en bij dit nummer kan worden vermeld dat in 1973 A.J. Beirens op de intro een jingle insprak voor Robb Eden op RNI en wel in het Spaans. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie o wie heeft de jingles van het foute uur op zippyshare en wie heeft het lied jingletje van raad een lied of niet ook als het mogelijk is op zippyshare bvd gr Chaldy
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Bert Kaempfert – So what’s new. Dit nummer is al een aantal malen genoemd in de zeezenderdiscografie en er kan aan worden toegevoegd: Paul Kaye gebruikte dit nummer van Bert Kaempfert als filler naar het nieuws toe in augstus 1967 op Radio London. bert Kaempfert so what's new London 1967 08 06 1027-1049-PaulKaye.mp3 862.67 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
John Paul Young – Love is in the air. We hebben het hier over de hit van John Paul Young uit 1978 die hetzelfde jaar al werd ingezet voor het maken van een jingle voor zowel Radio Caroline als Radio Mi Amigo. ‘Love is in the air on 319 metres with Caroline and Mi Amigo….’ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
NOS Promo: Op vrijdag dan luister u naar Hilversum 3 met op de achtergrond Sonny Rollins - St. Thomas. De jingle: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo Leden, ben op zoek naar de titel en artiest van deze file wie kan me helpen johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Amboina Serenaders – Goodbye to Nona Manis. Amboina Serenaders was een succesvolle en populaire groep met Krontjong getinte muziek, die het in de jaren vijftig van de vorige eeuw goed deed in Nederland. Onder de leden waren Ming Luhulima, Rudi Wairata en Joyce Aubrey, de ex-vrouw van George de Fretes. Zij hadden een top tien hit in Nederland met "Klappermelk Met Suiker". Van origine heette de groep ‘Mena Moeria Minstrels’, maar gebruikte de naam ‘Ambonia Serenaders’ voor het optreden met hun krontjong muziek. In zijn programma op Radio Veronica in de tweede helft van de jaren zestig eindigde Suhandi met een kort deel van ‘Goodbye to Nona Manis’. Amboina Serena…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Shadows – Chattanooga choo choo. Een instrumentale versie van dit nummer in de uitvoering van The Shadows en afkomstig van de LP ‘Dance with the Shadows’ werd in 1972 gebruikt voor een promo om een speciale LP, die in samenwerking met de Nederlandse platenindustrie werd uitgegeven ter gelegenheid van 12 jaar Radio Veronica, onder aandacht te brengen. Slechts 1 tientje en de kopers kregen er ook nog eens 4 weken het blad ‘192’ erbij. shadows chattanooga- Veronica-19720408-1200-1300-RobOut-GoudVanOut - Chattanooga Choo Choo.mp3 1.54 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Kingsize soldierboy uit 1979 Zijn een aantal jingles op gemaakt voor Caroline 319
-
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hier nog een setje Holland Fm jingles. Dirk http://www9.zippyshare.com/v/83459678/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-