Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by thym,

Zondag 27 mei in de Moost Moostenstraat 3 Neerkant. Gratis toegankelijk Platen en cd beurs. Van 11 tot 17 uur. Met life Radio Extra Gold. Inl www.oldiesclubneerkant.nl

• 0 antwoorden
    • 872 weergaven
  2. Donderdag 24 mei 2018 Om 22:40 uur op Canvas deel 1 van de documentaire "Rolling Stone: Stories from the edge" Over de geschiedenis van het Amerikaanse muziektijdschrift Rolling Stone Journalisten Jann en Jane Wenner en Ralph Gleason proberen de tijdgeest te vangen met interviews met artiesten als John Lennon en Grateful Dead. Al snel treden Annie Leibowitz en Hunter S. Thompson toe tot de redactie. En op donderdag 31 mei zendt Canvas om 22:40 uur het tweede deel van de documentaire uit. Oprichter Jann Wenner moet met het blad inspelen op allerlei veranderingen in de muziekwereld, met de opkomst van genres als punk,metal en hiphop.

3. Binnenkort gaan wij over naar de nieuwe software versie van onze radio community. Omdat deze versie een aantal technische beperkingen oplost hebben wij besloten om rond de upgrade gelijk een aantal aanpassingen door te voeren. Sommige doen we er voor, een aantal doen we tijdens en na upgrade. We hebben al een aantal maanden mogen testen met de nieuwe versie. Onder het motto 'binnen twee klikken daar zijn waar je wezen wilt' hebben een testopstelling ingericht. Na een oproep hebben een aantal van jullie meegekeken en ons feedback gegeven. Wanneer start de verbouwing? Wanneer we precies de upgrade uitvoeren kunnen we niet vooraf aangeven. Met h…

4. Started by Juul,

Mijn echtgenote heeft van haar broer een iPhone 6 gekregen…….."waar vind je zo'n broer". We hebben er nog geen SIM in zitten dus kunnen er nog niks mee. Maar………ik ben zo benieuwd hoeveel geheugen er in zit.( je hebt nl diverse geheugen modellen ) Ze vind het een beetje "raar" om dat te vragen. (staat zo hebberig). Wel weet ik dat het de iPhone 6 model A1586 is. En via een iMei code kun je dat op Internet allemaal zien zeggen ze. Maar ik "verdwaal"…….om dat te vinden. Is er iemand die mij kan helpen? De code kan ik dan per mail wel effe toezenden. Mijn dank is weer groot vrienden.

5. Started by Juul,

Ik heb een probleem, gisteravond overleed plotseling mijn zus. Maar ik heb op mij genomen wat muziek op te snorren. Als ik het in m'n archief heb is dat geen probleem. Op The Tube staat veel, maar om de één of andere reden werkt m'n Tube downloader in m'n MAC niet meer. Ik maak er dan meestal mp3 files van. Kan iemand mij helpen ? En ik zoek Andre Rieu met - Romeo en Juliet in mp3. Ook het geluid van onderstaande You Tube video. Via m'n mail kan het evt . met Wetransfer naar mij toe. Veel dank! 1. Onding Line theme ( )

6. In het Veronica-schip dat aan de NDSM-pier ligt opent binnenkort een nieuwe club met terras. Sinds november 2013 ligt het schip aangemeerd in Noord en doet daar dienst als activiteitencentrum. De Amsterdamse DJ David Cornelissen is de man achter het nieuwe concept, dat Noorderschip gaat heten. Volgens hem wordt het een compleet horeca-concept. 'Van ontbijt tot ontbijt', zegt hij op zijn eigen Facebook-pagina. Cornelissen hoopt dat Noorderschip een nieuwe 'culturele haven' zal worden op en rond de NDSM-werf. 'We focussen ons op de lokale initiatieven en collectieven die nog een plek nodig hebben in Amsterdam', zegt Cornelissen. 'We willen …

7. Ik ben de hele tijd bij de opnamen van de LP geweest. In de Hilversumse Phonogram studio. https://www.nu.nl/muziek/5248346/voormalig-bintangs-gitarist-arti-kraaijeveld-71-overleden.html

8. Started by Alex,

Oof en weer een. This must be the end of the show...... Cees Veerman overleden http://youtu.be/1An-993THhg

• 41 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  9. Started by Juul,

Voor prive doeleinden mag je het gebruiken. https://www.macfreak.nl/nieuwsberichten/meer-dan-16-000-geluidsopnames-van-bbc-nu-voor-ons-allemaal/ http://bbcsfx.acropolis.org.uk

10. Started by Rene Verstraten,

Zondagmiddag 8 april werd bekend dat Ad Roberts (Rob de Goede) is overleden. Ad werkte o.a. bij Radio Caroline, Radio Monique 963, Focus 103, Radio 819, Radio Waddenzee, Radio Mi Amigo 192 en Radio Extra Gold. Ad was al geruime tijd ziek en overleed op 62-jarige in zijn woonplaats Beverwijk. (Foto: losgoud.nl/Rockart 2010)

• 18 antwoorden
    • 7,6k weergaven
  11. Started by Juul,

Ik ben het wel met dit schrijven eens……………. http://www.spreekbuis.nl/blog-jan-emous-de-inzet-van-domien

12. Ik hoop dat ze mensen laat uitpraten. http://www.spreekbuis.nl/diana-matroos-nieuwe-vpro-presentator-buitenhof

13. Started by Juul,

Ik heb nog een gewone ouderwetse mob. telefoon van 10 jaar oud. En hij voldoet. Ik kan er mee bellen en gebeld worden. Nu heeft mijn zwager een iPhone over en die krijgt mijn vrouw. Maar ik heb er geen verstand van maar is het zo dat als je een app installeert je met het versturen van berichten enz. niet hoeft te "betalen?" Anders is m'n beltegoed zo op natuurlijk…………We hebben nl een pre-paid. Want zoveel bellen we niet. Ik ben op dit gebied een volstrekte leek. Juul

14. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, begin december 1996 waren Justin Hayward en John Lodge in onze studio en ik maakte een Poster met ze. Ze waren al een paar dagen in de Hilversumse Wisseloord studio. Erg aangename heren. En nu zijn "The Moody's" op genomen in de Rock and Roll Hall of Fame. Ik kreeg de verzamelde werken, Time Traveller" van ze, met handtekening……. https://nos.nl/artikel/2227375-moody-blues-en-bon-jovi-eindelijk-ook-in-rock-and-roll-hall-of-fame.html

15. "Another sad message for all my radiofriends as it just became known that Graham Gill passed away in his house in Amsterdam at the age of 81. He went peacefull in his sleep. Just 6 days away from his 82nd birthday. After a carreer in radio in his native country Australia he went for a holiday to Europe in 1966 but instead of that he made a fine carreer in radio including working for Radio 390, Radio London, Britain Radio, Radio Caroline, RNI and Radio Netherlands. Even up till high age he visited the annual RadioDays. We lost a great friend in radio. Let's say: 'Way back home Graham.' " (Bron: Hans Knot Facebook)

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. Started by Juul,

Leuke docu over m'n geboorte en later ook werk "plaats" Hilversum. https://hilversumtv.nl/2018/het-gezicht-van-nederland-hilversum-nos-1991/

17. Started by FredZ,

Voor het samenstellen van een oude tipparade ben ik op zoek naar nog 2 x mp3tjes van de volgende singeltjes: Han Grevelt - Maar bed naar bed zei Duimelot Frans Bakker - Goodbye an thank you (restless) Beide nummer zijn niet op youtube of dergelijke te vinden. Wellicht heeft iemand een mooie mp3 voor mij, zou ik erg waarderen. Alvast bedankt voor de medewerking en tot wederdienst beschikbaar, groet, Fred

18. Wat een puber…….. https://www.broadcastmagazine.nl/radio/giel-beelen-breekt-in-bij-100-nl/

19. Started by FredZ,

Ik ben op zoek naar de originele opname van het nummer LEON van Phillip Goodhand Tait uit 1972. De versie op Youtube is volgens mij niet de orginele uit 1972. Wie kan mij helpen aan een MP3tje ? thanks Fred

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik zat net een interview af te luisteren met Cees Schrama over het archiveren van popmuziek . Cees was in z'n werkzame leven productmanager bij Polygram in Baarn en was verantwoordelijk voor de Jazz catalogus. En hij speelde mee op een groot aantal platen van Nederlandse bands. Zoals Cees vertelde toen ze vroegen wat ie wilde hebben als "salaris" bij de opname van Shocking Blue's - Venus;"Ach geef mij maar een kleuren TV"……….. Cees was nl verantwoordelijk voor het intro van Venus. Had ie maar "mee getekend'…………………zei hij later. Regelmatig moest Cees naar de USA om masters op te sporen en dat deed ie in een gigantisch groot gebouw in N…

21. Beste mensen, Gisteren had ik per abuis op de verkeerde pagina een vraag gesteld (excuses Vincent). Omnivoor alvast dank toen voor je snelle reactie. Maar omdat ik nog niet de oplossing weet (en ik ben niet z'n techneut, helaas) doe ik op deze pagina een nieuwe poging. Hopelijk kan je mij verder helpen. Dank alvast!! Ik heb inmiddels ruim een probleem om te downloaden bestanden pixeldra (voorheen ging het altijd goed). En voor zover ik weet is er aan mijn pc (instellingen) niets gewijzigd. De browser die ik gebruik is Google Chrome. Ik krijg de volgende melding: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren pix…

22. Started by maartenfransen,

Ik heb een lijst gekregen uit waarschijnlijk 1990 met composities en nummers, maar ik heb geen idee wat voor lijst het is of waarvandaan... Misschien dat iemand hier de opmaak herkent?

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Gast
    Started by Gast,

Na vele jaren min of meer actief lid alhier meld ik mij af. Een draadje over een RNI EP en de reactie hierop van een forum administrateur is de aanleiding. Dhr Tino meent prikkeldraad om dit forum te moeten plaatsen mbt on and off topic. Zo draai je een forum de nek om. Heb grote bezwaren tegen lieden die zich niet met een volledige naam op dit forum werpen en zich vervolgens zelfs het predikaat Expert aan meten. Hoezo expert? Gevalletje te grote broek aan trekken denk ik. De oudgedienden op dit forum wens ik een goede toekomst in goede gezondheid. Paul de Haan.

• 11 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

Wat is het tegenwoordig toch gemakkelijk om nieuwe radio-opnamen te verwerven. Het forum staat er vol mee. Klik even op een link en met een paar seconden is de opname ook van jou. En zonder dat het je veel kost. Vroeger was dat wel anders. Mensen stuurden tapelijsten rond en je kon er wat uit bestellen. Na een poosje ploften de cassettes (of bandrecordertape) in de brievenbus. Ik was eigenlijk al weer vergeten hoe duur dat destijds was, maar bij het afluisteren van een tape afkomstig van Offshore Radio Promotions werd ik weer even terug in de tijd gegooid..... AanbiedingOffshoreRadioPromotions Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Started by FredZ,

Een promo voor het zoeken naar nieuwe medewerkers voor de rubriek "Haags Nieuws" op Lokatel radio van begin jaren 90. https://vocaroo.com/i/s0mRMCvCYBHv

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.