Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Alex,

Op een deel van een pagina stonden alle programma's van beschikbare radiozenders. Dat was nog eens overzichtelijk

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  2. Started by Alex,

Helaas laat de vorige gegadigde niets meert van zich horen dus ik bied ze nogmaals aan. Wie kan ik blij maken met ongeveer 200 radio-audiocassettes. Gratis. Niets nieuws alles is al digitaal gemaakt, maar anders gaan ze bij het grofvuil. Ophalen of opsturen (maar dan wel verzendkosten € 7,00)

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Started by Alex,

Ook deze gaan allemaal weg tegen zachte prijsjes Radiovisie 1977, 1978, 1979, 1980 en 1981. Dus de nummers 1 tm 35. Freewave December 1993 en een Freewave special. 5 x hetEngelse Monitor, met veel mooie foto's Monitor 32, 33, 34, 36 en 37 van winter 1985, spring 1986, summer 1986, summer 1987 en summer 1988. De Baffle's en de andere 2 Freewave's zijn al weg. Als er interesse is dan graag even een PB.

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by Alex,

Met dank aan Robert Briel en Bob Bootsma zijn hier opnieuw 132 'nieuwe' oude knipsels als toevoeging op http://www.wikiradio.nl Waaronder ook een Delmare Muziekweek met programmeringen van piratenstations en een aantal bladen van en over de Amsterdamse TV piraten. "De Piraat" uit 1981. Deze staan in de map Vrije radio en tv Nederland. Natuurlijk ook knipsels over Radio Veronica, RNI, Caroline, Paradijs en de Marie Magdalena. Maar ook het Playboy interview met Rob Out uit 1986 en het interview met Juul uit de Stentor van afgelopen augustus. Artikelen met koppen zoals: 'Nordsee al op zwarte BVD lijst' 'Zendschip Paradise terug naar zee' 'Maria Magdalena mag zonder zender…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Juul,

Erik schijnt vandaag iets in de Televaag gezegd te hebben. Heeft iemand daar een afdrukje van ? Juul

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Peter Vrakking,

Hier een scan uit de MediaZine van november 2014 over DAB+ Download link http://we.tl/8trDNwmfZc De link is beperkt houdbaar

• 10 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  7. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Started by Juul,

Ja, ik ben een fan van documentaire's en zeker als het over muziek gaat waar ik iets mee heb. Zo ook met Crosby,Stills, Nash. Maar hier is een prachtig interview te zien met Graham Nash. Ook een GROTE in de popgeschiedenis. Ga d'r maar effe voor zitten! ======= Legendary musician Graham Nash, founding member of the iconic bands Crosby, Stills & Nash and The Hollies, speaks about his candid and riveting new autobiography "Wild Tales: A Rock and Roll Life." Speaker Biography: Graham William Nash is an English singer-songwriter known for his light tenor voice and for his songwriting contributions with the British pop group The Hollies, and with the folk-r…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Peter Vrakking,

In 2004/2005 moest de MV Communicator zo nodig naar de UK voor een nieuw leven. Dat bleek later Super Station in Orkney te zijn. Helaas werd het niet veel en is de MV Communicator gesloopt. Maar het station geeft er nu ook de brui aan. http://radiotoday.co.uk/2014/11/superstation-orkney-stops-broadcasting/ Hier foto's die ik gemaakt heb in 2004 in Lowesoft waar de MV Communicator werd opgeknapt voor het nieuwe avontuur.... http://offshoreradio.de/vrakking.htm De binnenkant zag er erg netjes uit, goed in de verf en de generatoren in het vooronder liepen netjes. Volgens de engineer aan boord moest alleen nog de aandrijfmotor worden gemaakt en de buitenkant worden gever…

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  10. Wat een mooie geluidsinstallaties hadden we in 1971 hè. Uit de Record Mirror van 17 juli. En...8-track!

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  11. Started by Alex,

112 nieuwe 'oude' knipsels op http://www.wikiradio.nl Eindelijk weer eens tijd om wat knipsels toe tevoegen aan wikiradio.nl Met dank aan Robert Briel is er weer een breed assortiment aan leesmateriaal toegevoegd. Veel leesplezier of als naslagwerk: http://www.wikiradio.nl/index.php/latestupdates/updates O.a. HP de tijd uit 1972 Radiopiraat idealist op zee, over Caroline BVD verdenkt piratenzender, over RNI De HP uit 1976 over het schrikbewind van Rob Out. Uit 1987 een artikel over Bull Verweij. Popland in Opstand, over de demonstratie in Den Haag. 18 april, we kunnen het toch proberen? Uit de Televizier van 1973: De Dood van een vrijbuiter. En no…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Gast AM538
    Started by Gast AM538,

Hallo iedereen, Ik heb mij net gisteren aangemeld op dit forum nadat ik het ondekt had. Wat een schat aan informatie over zeezenders en Veronica in het bijzonder ( voor mij dan ). Ik heb de tijd zelf nooit mee kunnen maken helaas omdat ik in 1973 geboren ben. Vandaar ook de gekozen nickname AM538 daar dit de laatste frequentie was waarop de zender uitzond toen ik geboren werd. Mijn vader vertelde mij dat hij altijd naar Veronica luisterde, hij was dan ook doodziek dat Veronica moest stoppen. Hoewel ik dat niet geestelijk mee heb gemaakt kan zelfs ik de frustratie en pijn voelen van de luisteraars en medewerkers van toen, al dan niet vanwege het feit dat de radio van …

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  13. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Het is weer tijd voor de goedheiligman. Daarom hier Chiel Montagne als Zwarte Piet. https://www.youtube.com/watch?v=Je3-mUGPqV8

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Started by Juul,

Ik blijf mij verbazen over de zorgvuldigheid van journalisten zo af en toe. Nu weer dit bericht waar ze het in één zin hebben over LP en single: http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/zeldzame-golden-earring-lp-onder-de-hamer?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl De kenners weten dat het over een single gaat. Zeker weer een jeugdig stage meisje of jongen op de redactie. Pfffffffffffffffffffffff

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Juul,

Net als een paar anderen gaat plaatsgenoot Rock van Velthuysen voor de Gouden radio ring. Het lokale blad sprak met hem. http://www.veluweland.nl/lokaal/rick_van_velthuysen_gaat_voor_gouden_radioring_3314193.html#.VGNVu92olug

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Big Bank Hank, een van de drie leden van The Sugarhill Gang is op 57-jarige leeftijd overleden. The Sugarhill Gang had precies één hit in Nederland: 'Rapper's delight'. Dit nummer is een trendsetter gebleken, net als eerder in de jaren '70 'Popcorn' en 'I feel love' van Donna Summer dat op hun manier waren. Natuurlijk, smaken verschillen, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik 'Rapper's delight' voor het eerst hoorde. Het was december 1979. Van "Delight" mijnerzijds was geen sprake, ik vond het verschrikkelijk en moest met lede oren toehoren dat 'Rapper's delight' op nummer 1 terecht kwam. Het einde van de geweldige muzikale jaren '70 werd besmet met iets waar…

• 0 antwoorden
    • 735 weergaven
  17. Started by Juul,

"Wie had dat ooit gedacht....." De Vereniging Veronica, die een belang, 10%, neemt in NRC . Ik denk toch dat Rob Out zich helemaal rot lacht daar boven. http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/overname-nrc-bijna-rond/#When:07:26:25Z

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by h.roos,

Vorige week maandag ben ik mijn gehele verzameling van duizenden uren zeezenders in 5 min. kwijt geraakt eerst mijn harde schijf die crashte en daarna ging de backup formateren zonder dat ik zelf iets deed later bleek het te gaan om een virus dat op de een of andere manier was binnen gekomen jammer alles weg.Ik heb besloten om meteen er mee te stoppen deze uren krijg ik nooit meer terug en opnieuw beginnen heefd geen zin. Groet Henk Roos.

• 12 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  19. Voor een radioprogramma zijn we op zoek naar programma's en/of commercials waarin een nieuwe lp van Michael Jackson, Kool & The Gang etc. aankondigd wordt. Is er iemand die dit soort commercials heeft aub? Zou leuk zijn

20. Een stuk popgeschiedenis vrienden ! Bron: Rollingstone. The Untold Story of Bob Dylan's 'Basement Tapes' http://www.rollingstone.com/music/news/the-untold-story-of-bob-dylans-basement-tapes-inside-the-new-issue-20141105#ixzz3IVEKWcGZ

• 0 antwoorden
    • 870 weergaven
  21. Voor de één kliko-werk, voor de ander mooi, historisch materiaal. Ik hoor bij de laatste groep. Maar ook hier is het ruimte maken. Engelse en Nederlands muziekkranten uit de jaren zestig en zeventig die zojuist op MP geplaatst zijn. Dus als er hier interesse is dan haal ik ze daar weer snel weg. Laat maar weten. Pop Weekly no. 30 23-03-1963 met hele vroege Beatles foto's. (very rare item) Beatwave no 2- 3/6 To free radio listeners everywhere met veel foto's van Caroline enLondon. € Deze dus: http://www.wikiradio.nl/index.php/Radio-Caroline/1964-Beatwave-magazine Muziekkrant Oor 10-08-1977 met een Studio special Record Mirror 24 Juli 1971 4 x Zabadak Engli…

• 2 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  22. Started by Alex,

Ook in de aanbieding: 4 audiocassettes Hallo RTL. Die RTL-Story Deel 2 1967-1974 Die RTL-Story Deel 3 1974-1977 RTL-Chronik 1979 RTL-Chronik 1981 1 x cassette met authentieke radio-opnames over de aanval op Pearl Harbour december 1941 WO2. Day Of Infamy December 7, 1941 Authentic Radio Newscasts. Voor inhoud zie inlay op foto aub. Mocht er interesse zijn dan verneem ik het graag.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Zojuist ook op MP geplaatst. Indien interesse dan hoor ik het graag. Radio Veronica Veronica blad en Veronica Magazines. In een koop vanaf € 40,- 1971 compleet 1972 compleet 1973 compleet op nr. 19 na 1974 compleet 1975 tm 32 maar niet nr. 31 maar wel het 0 nummer van het Veronica magazine uit november 1975 1976 tm 32 1977 nr 32, 33 en 34. 1978 nr 13 en 14 Evt. verzendkosten (€14,00) voor koper.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Als individuen hebben we allemaal onze beperkingen. We koesteren onze hardnekkige vooroordelen en we maken denkfouten bij de vleet. Maar in de wetenschap kunnen we die individuele beperkingen overstijgen, door naar elkaar te luisteren, analytische vragen te stellen bij vastgeroeste ideeën en door – vooral! – te experimenteren. Zoals Einstein zei: "Ik ben niet superslim, maar ik ben gewoon extreem nieuwsgierig.†We weten inmiddels allemaal wel dat het hele universum geregeerd wordt door de zwaartekracht. Maar een paar eeuwen geleden was dat idee nog volstrekt nieuw. Zonder de wetenschap waren we nooit tot dat besef gekomen. Zoals we zonder de wetenschap ook n…

• 0 antwoorden
    • 847 weergaven
  25. Started by Alex,

Wie kan ik blij maken met ongeveer 140 radio-audiocassettes. Gratis. Niets nieuws alles is al digitaal gemaakt, maar anders gaan ze bij het grofvuil. Ophalen of opsturen (maar dan wel verzendkosten € 7,00)

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.