Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
Beste vrienden, Weten jullie hoe je op m'n iPhone 6 als beltoon een jingle kan "plaatsen" ?.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor wie een radio heeft met VLF. The annual transmission on "Alexanderson Day" with the Alexanderson alternator on VLF 17.2 kHz with the call SAQ will take place Sunday, July 1st, 2018. This year, three transmission are scheduled as follows: Startup of tuning at 10:15 (08:15 UTC) with a transmission of a message at 10:45 (08:45 UTC). Startup of tuning at 12:15 (10:15 UTC) with a transmission of a message at 12:45 (10:45 UTC) Startup of tuning at 14:15 (12:15 UTC) with a transmission of a message at 14:45 (12:45 UTC) All three transmission events will be broadcasted live on our YouTube Channel. Amateur Radio Station with the call “SK6SA…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Adam Curry at the CUSP Conference 2012. Leuke video over hoe het begon, Podcasting, Steve Jobs etc. (met dank aan Erik de Zwart)
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Voor de eventuele liefhebbers : mijn persoonlijke 100 songfestivalnummers in een top 100 gegoten en er een non stop lijst van 6 uur van gemaakt (aan elkaar geplakt en jingles tussenin). De opnames zijn gemaakt met magix audio cleaning lab 2013 (met gebruik van 2 sporen). Ik heb ervoor gekozen om de originele songfestivalopnames te gebruiken (dus geen singleversies), geript van dvd met winxdvdripper. De klank heb ik wat proberen op te poetsen ook met magix. Het gaat hier om mijn persoonlijke smaak, dus nummers als Waterloo of Save your kisses for me staan er niet bij wegens 'te veel gehoord'. De jingles die ik gebruik zijn knipsels en plaksels van reeds bestaande jing…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Recensie: Bedrog Auteur: Peter Römer Uitgeverij de Fontein, Utrecht, ISBN 97890 261 3380-0 317 pagina’s Peter Römer (61) afkomstig uit Amsterdam, is niet alleen bekend als de zoon van Piet Römer, (Inspecteur De Cock uit de reeks Baantjer), maar ook duidelijk iemand met een prachtige eigen carrière. Peter Römer heeft verschillende beroepen uitgeoefend, die allemaal terug zijn te leiden naar de amusementswereld: acteur, televisieproducent, televisieregisseur, scenarioschrijver en sinds vorig ook auteur van een boek in de categorie ‘moordroman’. Hij speelde ook tal van filmrollen, onder andere in ‘Pastorale 1943’ en ‘Dokter Pulver zaai…
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
'De Speld' is een website (ook actief op Facebook) met een 'vaste prik voor betrouwbaar nieuws'. Soms of regelmatig hebben de samenstellers weer iets grappigs. Homepage is www.speld.nl Nu maakt men melding van een gevonden exemplaar van een Top 40 uit 1899. Persoonlijk vind ik het artikel niet sterk [op de schaal van humor]. Maar het gaat om de top 40. Maar als je toch op de site rondwandelt. Er staan vast wel onderwerpen bij, die een glimlach op je gezicht laten verschijnen. En daar gaat het om. Deze keer gaat het niet om een Rabo Top 40 of Rabo XL maar om de Cooperatieve Boerenleenbank Top XL uit 1899 Over de oude Top 40: http://www.speld.nl/2014/08/04/coopera…
-
Afgelopen zomer, in een melige bui, nam ik het besluit om zelf een zeezender-verhaal op te zetten. Het zou een geschiedenis zijn waarvan niemand het fijne wist en wat ook nog eens echt gebeurd zou kunnen zijn. Na enkele uurtjes achter het beeldscherm stond er een samenstelling van twee binnenvaartschepen met daarop twee zendmasten vergelijkbaar met de Norderney. Een verhaal had ik ook al in mijn hoofd. Twee kerels uit de offshore die fortuin hadden gemaakt, besloten om een zeezender te beginnen. Niet gehinderd door enige vorm van kennis, enzovoort .... Het is er allemaal niet van gekomen. Geen tijd meer gehad en de lol was er wel af. Ook had ik alles al zo voorzien dat he…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Aangezien Juul dit soort links niet meer plaatst, doe ik het maar af en toe. "ter lering ende vermaeck". ;-) "The Beatles’ longest, strangest work is about to get a new look. Ahead of its 50th anniversary (Nov. 22), a greatly expanded edition of 1968’s The Beatles (widely known as The White Album) -- helmed by producer Giles Martin, son of Beatles producer George Martin -- will see release on Nov. 9." https://www.billboard.com/articles/columns/rock/8477265/the-beatles-white-album-reissue-giles-martin "Om het 50-jarige jubileum van Beatles-klassieker The White Album te vieren, brengt Universal op 9 november een reeks heruitg…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
In het Amerikaanse stadje Tuscumbia is paniek uitgebroken om een radioreclame van een lokale school die waarschuwt voor een alieninvasie: http://www.nu.nl/opmerkelijk/3564139/paniek-radioreclame-aliens.html
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik heb een paar Beatles fanclub kerstmis records gedigitaliseerd die ik tegen kwam in m'n archief. Het zijn de de jaren 1963-1068. Ik heb geen idee of er meer waren. Veel luister plezier van een Stones fan, Juul http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QLOCCDWTXHJD.mp3
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Hallo hier naaldje een vraagje wie o wie heeft de jingle met een kinderstemmetje met die zegt Wim van putten of mischien nog wat andre namen of progamma aankondig met een kinderstem bvd Naaldje,
-
Eefje de Visser wint Edison popprijs , volkomen terecht !
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Niet zo'n heel vreemde aanhef in mijn geval, maar toch is het zo. Maar dan niet op of in mijn "vakgebied." Ik wordt nl de laatste 10 jaar geteisterd door een te snel werkende schildklier. ( ziekte van Graves ). De vorige keren wisten de medicijn mevrouw en ik dat te repareren met medicijnen. De werking van de te snel werkende schildklier stil leggen en dat opvangen-slikken met extra hormonen die die schildklier nu niet meer maakt. Het is eigenlijk, zeker in mijn geval een z.g. "auto-immuum" ziekte. ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Auto-immuunziekte ). Net als diabetes. En ja, één van die medicijnen is het deze week in het nieuws zijnde Thyrax………..…
-
OffshoreEchos-198909-77.pdf
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Een schande, maar dat komt er van als je het Mediapark maar openstelt voor iedereen. Wordt tijd dat de "de portier" weer terug komt. https://www.spreekbuis.nl/bijenkast-op-mediapark-in-blusvijver/
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Oud-collega en vriend Lex maakt zich weer ongemeen populair in de Volkskrant vandaag. Een constatering uit m'n hart gegrepen.
-
- 14 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz/article/detail/3477137/2013/07/17/Fan-kan-kiezen-of-zeldzame-LP-opnieuw-wordt-geperst.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Het blijft een aparte tv toren, de Torre de Collserola boven Barcelona. Gebouwd voor de Olympische Spelen van 1992. Mooi ook omdat je er zo naast kan staan als je op de Tibidabo staat. De top van de antenne bedraagt 288,4 m en de top van de uitbouw, met zijn 13 vloeren, heeft een hoogte van 152 m. De 10e verdieping is open voor publiek. De top van de antenne is voorzien van Twaron tuidraden. Deze lichtgewicht spankabels zijn niet elektrisch geleidend, waardoor ze de signalen niet verstoren. Twaron is een hittebestendige en sterke synthetische vezel, ontwikkeld in de jaren zeventig van de 20e eeuw door het Nederlandse bedrijf AKZO, divisie Enka, weer later AKZO Indu…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik prijs mij gelukkig dat ik daar vele voetsappen heb "liggen'. zoals bij de mix van vele TROS jingles, en ook samen met NOB technicus en Wisseloord technicus Ronald Prent bij de mixage van digi concerten. en Ferry was er met technicus Jan Schuurman om de TROS jingles te mixen. https://www.nu.nl/advertorial/advertorial-mentos/6254468/hier-in-hilversum-namen-wereldberoemde-artiesten-muziek-op.html
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat kan ik met een " mirror screen Apple Catplay" ? En DAB+ Radio met blue tooth en capacitief 7 inch kleuren scherm. Ik kan daar niet echt een duidelijke uitleg over vinden. "al dat moderne gedoe"..........................hi Juul
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Het afgelopen jaar ben ik bezig geweest met het opspeuren en digitaliseren van de dorpsfilm van mijn geboortedorp uit 1959. De film was indertijd gemaakt door de firma Adolfs uit Enschede in opdracht van de lokale muziekvereniging. De film, die ruim 70 minuten duurt, brengt heel veel dorpsbewoners van toen in beeld, inclusief een paar familieleden van mijzelf. Ik nam contact op met de muziekvereniging, met de historische kring, ik zocht bij met Regionaal Archief, bij het Gelders archief, maar de originele film (bestaande uit twee filmspoelen en een geluidsband) bleef spoorloos. Tot ik de tip kreeg om een artikel te plaatsen in het lokale “gemeentenieuws”, een krant, die h…
-
-
- 15 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Gisteren heb ik met Koningsdag een dagje Dordrecht gedaan. Lekker struinen door de stad langs kraampjes en terrasjes. En ja, ook dit jaar kwam ik weer thuis met een radio. Dit keer een Silver XF2400 wereldontvanger voor 2 euro. In nieuwstaat, incl. doos, handleiding, hoesje en garantiebewijs. LG, MG, KG en FM.
-
Ik ben al sinds ik bij Veronica begon en door Willem van Kooten werd gewezen op de Amerikaanse West-coast band Love een fan. We kregen alle USA singles en LP's op het Elektra label toch altijd dubbel dus ik name de dubbelen mooi mee naar huis...... "Jules" ,zei Willem, "ik vind het goed, weet ik tenmiste waar ze zijn als we ze weer kwijt zijn hier". En dit is zo'n mooi nummer: The Castle- Love ( dan hen ik het nog niet eens over Alone Again Or )
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-