Spring naar bijdragen

LEX HARDING: "Er zijn een paar goeie dj's en heel veel slechte"


Juul

Aanbevolen berichten

Ik vraag me in dit soort discussies altijd af waaraan de kwaliteit van een presentator wordt afgemeten. Op deze manier ontstijgt de discussie niet het niveau "vroeger was alles beter".

Het kan best dat presentatie vroeger beter was, maar waarom dan? Waaraan meet je die kwaliteit af? En welke rol speelt het element tijdgeest in dit verhaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lex Harding heeft wel enigszins boter op zijn hoofd. Zonder het voorbeeld van de ABTT was er geen Curry & Van Inkel en Stenders en Van Inkel geweest en had de hele sidekicksplaag er nooit geweest.
Bovendien: los van de ABTT: Lex zat helemaal niet in zijn eentje een programma te presenteren. Hij maakte dat een technicus en zowel Ad als Juul hadden in de Lex Harding Show wel degelijk een sidekick-achtige rol. Ze waren een praatpaal waar vaak tegenaan werd geluld. Enige verschil is dat ze niks (hoorbaar voor de luisteraar) terug zeiden. 

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik vraag me in dit soort discussies altijd af waaraan de kwaliteit van een presentator wordt afgemeten."

-Misschien helpt ruim 55 jaar (professionele) luisterervaring van Lex een beetje!?

 

"Lex Harding heeft wel enigszins boter op zijn hoofd. Zonder het voorbeeld van de ABTT was er geen Curry & Van Inkel en Stenders en Van Inkel geweest en had de hele sidekicksplaag er nooit geweest."

-Die sidekickplaag was er door invloed vanuit het buitenland (helaas) toch wel gekomen.

" Enige verschil is dat ze niks (hoorbaar voor de luisteraar) terug zeiden."

-Gelukkig maar. ;-)

 

Lex: "Voor muziek luister ik naar alle stations, maar altijd kort. Na een halfuurtje is er altijd wel een reden om weg te gaan. Een slechte plaat. Of te lang gelul.”

-Dat hij het vaak (nog) een half uurtje volhoudt, vind ik nog opmerkelijk, ben het met de huidige radio(stations) meestal al na 5 minuten zat.
 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Bij de slechte wordt het gesproken woord gewauwel. Het ontaardt in infantiele spelletjes. Dat trek ik niet. Het moet wel enige intelligentie uitstralen."

Dit is de reden waarom ik tegenwoordig het liefst naar een radiostation luister met nonstop muziek met op het hele uur het nieuws. Dat scheelt een hoop ergenis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of het vroeger nu zoveel beter was. Toen had je toch ook al infantiele spelletjes, te weten van Will Luikinga en Tony Berk?

Lex was zelf tot 1974 een van de weinige deejays op Veronica die zijn programma goed voorbereidde en daardoor een informatieve show maakte zonder al te veel gel*l of nietszeggende cliches.

En ook de VOO was niet altijd een toppunt van intelligentie...

Het klopt dat er nu veel meer gekletst wordt dan vroeger, maar dat is inderdaad een internationale ontwikkeling die te maken heeft met de andere rol die radio tegenwoordig speelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk het ook niet Vincent. Ik kwam het artikel op radiofreak tegen als niet Volkskrant lezer. Verder vind ik het allemaal best. Zelf luister ik naar stations waar ik me op dat moment goed bij voel. Met sidekicks heb ik niets of dat nou internationale ontwikkelingen zijn of niet. Op andere momenten luister ik graag naar Radio Noord voor het regionale wel en wee.

LX Classics vind ik ook leuk. Een muziekkeuze die bij me past. En het station is voor mij mooi in balans, maar ik kan vanuit sentimenteel oogpunt ook goed luisteren naar 192 Radio. 'Nieuwe' muziek heeft ook mijn interesse, dus ook ik schakel regelmatig, maar dat sidekickgedoe is niet aan mij besteed.
Gelukkig is er voor elk wat wils. Eén haal en je zit aan de andere kant van de schaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik een groot Lex fan, dus zal mijn verhaal ongetwijfeld gekleurd zijn ....... Echter, ik heb het verhaal van Lex niet gelezen dus ben ik daar niet door beïnvloed. Dat er weinig goede dj's zijn en veel slechte is niet iets van vandaag, maar het is altijd al zo geweest, vind ik. Gewauwel en sidekicks hoef ik niet. Het moet ergens over gaan, dat is de strekking volgens mij. In een programma hoef ik niet te horen wat de hoogst behaalde hitnotering in 1969 was en zelfs niet wie de uitvoerende was ! Ik wil luisteren naar iemand die een verhaal heeft te vertellen en die mij boeit. Zo geniet ik nog vaak van de boordopname van Lex waarin hij een rondje op het schip maakte. Het doet mij denken aan de jaren 90 toen ik nog vaak naar BRT 2 luisterde en waar tenminste nog gewone interviews werden gehouden of bijvoorbeeld een reisverslag werd verteld met als roomsausje goede muziek er omheen. Zonder dat de muziek werd afgekondigd ! Ach, ik zal wel een oude l*l zijn (ha !) maar ik verlang een bepaalde mate van intelligentie aan de andere kant van lijn. Verder neem ik geen genoegen met nonstop muziek. Maar dat had ik al eens eerder gemeld. Ik wil het gevoel hebben dat er iemand met mij probeert te communiceren. Misschien is mijn IQ wel te hoog en verwacht ik teveel van de ander ? Wie zal het zeggen ....

Rien, die desondanks hoopvol blijft en weer op zoek gaat naar goede dj's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.