Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Andree,

Wie heeft een goede kwaliteit opname van Erik Marijnese met Platja D' Aro, heb wel wat gevonden op het www, maar die zijn zo dof als wat.

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Started by Juul,

Ja dat krijg je dan. Ze zitten de hele dag te "wat's appen en Twitteren" enz. Maar een paar eenvoudige woorden leveren al problemen op tegenwoordig. "waar moet dat naar toe met onze mooi taal?" http://nos.nl/artikel/651886-moeilijke-woorden-nekken-leerlingen.html

3. Started by Juul,

Wie heeft voor mij een You Tube link van de Ierse band "The core" ???? met "radio" Prachtig nummer. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Weet iemand of dat Audition er ook nog 'gewoon los' is? Misschien dat ik er overheen kijk maar ik geloof dat ik alleen nog maar de versie zie waarvoor je maandelijks een bedrag moet betalen. Eigenlijk niet bij stilgestaan dat ze dat dan voor alles zouden doen en niet alleen voor Photoshop.

• 11 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Started by cuevision,

Beste allemaal Iemand een idee hoe ik aan een spotmaster draaitafel kan komen? Dank voor de info! Ed

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  6. Started by cuevision,

Beste lezers Weet iemand toevallig nog een Spotmaster te koop? Met dank, Ed

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Juul,

bron: Geenstijl.nl http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/baas_buma_verdient_400000_euro.html#comments

• 1 antwoord
    • 869 weergaven
  8. Started by Vincent,

"Er blijkt al maanden een ernstig lek in Internet Explorer 8 te zitten dat nog niet gedicht is. Het lek is onthuld door het Zero Day Initiative, dat zegt dat de kwetsbaarheid het op afstand uitvoeren van code met de rechten van de ingelogde gebruiker mogelijk maakt." http://tweakers.net/nieuws/96168/internet-explorer-8-bevat-al-maanden-ernstig-lek.html

• 3 antwoorden
    • 920 weergaven
  9. Started by Albatrosstudio,

Wie weet van welk Nederlands TV programma dit de herkenningsmelodie was of is? Douwe

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  10. Started by Juul,

Er zijn nogal wat oud omroepcollega's die nu gepensioneerd hun archieven maar eens doorspitten. Zo ook Hylke Beerstra. Hij deed geluid bij de TV. En zie daar, Hylke schreef er het volgende over: "Beste oud collega’s, Pinkpop heeft de Stones. Maar tijdens het Popgala in1973 traden er ook een paar bandjes op. Dat was een legendarisch popfestival en een historisch moment in de geschiedenis van de Nederlandse televisie: Het Popgala in de Vliegermolen te Voorburg. Voor het eerst in Nederland werd – op 9 en 10 maart 1973 – een tweedaags popfestival georganiseerd speciaal voor televisie. Drie en een half uur live popmuziek, dat op 16 maart 1973 werd uitgezo…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Started by Vincent,

Zaterdagavond is, op 48 jarige leeftijd, John van Poortvliet overleden. John was een vaste bezoeker van de radiodagen in Amsterdam en de Veronica dagen in Lapershoek. Hij was daar altijd samen met Arnold van de Pavert, zijn vaste radiomaatje. De meeste van jullie zullen hem ook van deze evenementen kennen. Dit jaar was hij, door zijn ziekte, op beide dagen helaas niet aanwezig. John was een groot radio en vooral zeezender fan. Drie jaar geleden heeft hij zijn cassettes met Caroline en Monique opnames beschikbaar gesteld om te digitaliseren. Deze zijn inmiddels via dit forum verspreid. Ook maakte hij wekelijks voor RTVM een eigen radioprogramma waar de zeezenders r…

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Started by rien1959,

In mijn archieven kwam ik nog een lp van Jean Jacques Perrey tegen, compleet met scans van de hoes. Ook dit is weer veelvuldig gebruikt bij Veronica. Jean Jacques Perrey : http://www68.zippyshare.com/v/6261201/file.html Rien, die bezig is met de uitverkoop.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  13. Started by Juul,

Wat voor singles zouden het zijn? http://www.telegraaf.nl/binnenland/22627718/__Man_steelt_1500_singles__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Started by rien1959,

Tja, het zat er aan te komen .... het downloadverbod en nu ook deze regels op het forum. Voor mij is de lol er af. Ik heb geen zin om alleen nog maar verhaaltjes te gaan schrijven over mijn technische bezigheden. Af en toe eens een hard to find nummer downloaden of juist plaatsen geeft meer voldoening. Nee, deze jongen gaat de tent verlaten. Jammer, maar het is niet anders. Riens knutselhoek is verleden tijd. Rien, die iedereen het beste wenst !

• 12 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  15. OffshoreEchos-198808-072.pdf

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. Gast Sebastiaan van den Corput
    Started by Gast Sebastiaan van den Corput,

Dag, ben op zoek naar muziek van de Nederlandse band Triple X. Ze waren in 1984 bekend, deden mee aan de grote prijs en waren bij de VARA popkrantartiest. grote groet, Sebastiaan van den Corput

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by Harm,

...en de noodvoorziening werkt vooralsnog niet... Lees ik dit goed, anno 2013?

• 17 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  18. Gast
    Started by Gast,

Grote schoonmaak bij radio 390 en The Sound Auckland New Zealand sounds like Caroline 74-78. Ziehier http://pauljdehaan.wordpress.com/ Paul de Haan.

• 0 antwoorden
    • 617 weergaven
  19. Totaal onbelangrijk natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af: als je nu eens een programma zou hebben met de clips van alle winnaars, wie zou er dan verkozen worden als Beste Aller Tijden? Of: hoe zou de Top 57 van de winnaars er uit zien?

• 18 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik kreeg per mail een verkeersboete "aanmanning.......". Ik waarschuw maar vast. http://www.opgelicht.nl/alerts/overig/alert-detail/justitie-waarschuwt-voor-nepboetes/

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by Jan van Heeren,

Ik heb al een tijd de bekende LP "14 no. 1 hits uit 1977 - 12,5 jaar Nederlandse Top 40. Er staat een aantal namen op en ik heb me al vaak afgevraagd of dit bijv een verjaardagscadeau is geweest (dan was het wel erg goedkoop met zoveel mensen) of dat het medewerkers van de Top 40 waren (maar daar zijn het wel weer veel namen voor). Zegt de combinatie iemand misschien iets: enkele leesbare namen zijn: Bob, Vera, Jan, Mark, Mieke en verder nog iets als: Vermeere, Rik, ... Ben benieuwd...

22. Started by Harmen,

Ik was nooit zo'n fan van stairway to heaven, maar vanavond stuitte ik toevallig op deze versie van Heart. Het nummer is al even geleden opgenomen, maar wou 'm voor de liefhebber toch nog even delen.

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  23. Wij zijn op zoek naar iemand die voor ons een paar verschillende mooie logo's kan en wil ontwerpen. Wie dat wil kan met mij contact opnamen via een PB of per mail. En wat het budget betreft kan ik duidelijk zijn: dat is hoogstens een bakkie koffie bij één van de radio evenementen die er in de toekomst worden georganiseerd.

• 0 antwoorden
    • 900 weergaven
  24. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij de mp3's van de Duitse zanger Frank Duval met Angel of mine en de Belgische zangeres Sanne met Lange weg. Grt Rieni.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Gast Ronald rosier
    Started by Gast Ronald rosier,

Hallo Allemaal, Mijn naam is Roel van den Oever (59 jaar), en ik ben net als jullie velen gek op muziek uit vervlogen tijd zoals de jaren 60, 70, 80, de zeezenders, de hit lijsten enz. Groeten, Roel

• 1 antwoord
    • 886 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.